[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
292
1 365
93
A gép nem felel meg a modern vadaszgepekre való felkeszitesre.Pont.
Ezt a kategóriát a modern nagy teljesítményű turbopop gépek uralják,kiszoritva a kis teljesítményű sugarhajtasuakat.
Szóval mozdítható a szerecsent,amíg akarod,attól az még fekete marad
Erről, ha van lehetőséged valamikor is, beszélgethetnél Csák Sándor őrnaggyal , a Harcászati Kiképző Repülőszázad parancsnokhelyettesével.
Rajta kívűl még két pilóta is oktató volt Kanadában. 3 - 6 évig.
Véleményem szerint, jobban képben vannak ezen kérdésben, mint bármelyikünk.
Persze, a vélemény szabad ...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 825
36 420
113
Erről, ha van lehetőséged valamikor is, beszélgethetnél Csák Sándor őrnaggyal , a Harcászati Kiképző Repülőszázad parancsnokhelyettesével.
Rajta kívűl még két pilóta is oktató volt Kanadában. 3 - 6 évig.
Véleményem szerint, jobban képben vannak ezen kérdésben, mint bármelyikünk.
Persze, a vélemény szabad ...
Ennek ellenére ez a sugárhajtású gyakorló kategória egyértelműen kihalt a fejlett légierőknél.
Hogy lehet e oktatni vele?Persze,hogy lehet.
De sokkal hatékonyabb a Zlin kategóriárol egy Super Tukán,PC21 kategóriájú turbopoppal,majde egy jóval nagyobb teljesitményű szubszonikus,illetve szuperszonikus gyakorlóra ültetni a tanoncot.
A világ fejlett légierői mind átáltak erre a szisztémára-élek a gyanupörrel,hogy nem csak divatbol.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 825
36 420
113
Ezek is sugár hajtású kiképzők - nem haltak ki.
Te egy komplett kategóriáról mondtad hogy már nincs ami nem igaz. Ezek a tények.
Problémád van a szövegértelmezéssel.....
ez a sugárhajtású gyakorló kategória
Nem általánosan,hanem az Alba képviselte kategóriárol van szó......
egy jóval nagyobb teljesitményű szubszonikus,illetve szuperszonikus gyakorlóra ültetni a tanoncot.
Itt meg pont az vagyon leirva,hogy az általad sorolt nagyobb teljesitményű sugárhajtású gépekre ültetik a tanoncokat..........Szövegértelmezés......Szövegértés.....Gyakorolj a témában egy kicsit.
M346 sikergép,viszik mint a cukrot.
De az Alba a gyengébb,lényegében eladhatatlan M345 kategóriája.....
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 471
48 631
113
Problémád van a szövegértelmezéssel.....

Nem általánosan,hanem az Alba képviselte kategóriárol van szó......

Itt meg pont az vagyon leirva,hogy az általad sorolt nagyobb teljesitményű sugárhajtású gépekre ültetik a tanoncokat..........Szövegértelmezés......Szövegértés.....Gyakorolj a témában egy kicsit.
M346 sikergép,viszik mint a cukrot.
De az Alba a gyengébb,lényegében eladhatatlan M345 kategóriája.....
Nincs olyan hogy "Alba-kategória" - max a te fejedben!
Szubszonikus kiképző gépek mind amiket mondtam - ez egy kategória.

Amúgy melyik turbó prop tud 700-800 km/h-val repülni és úgy gyorsulni mint egy jet?
Tök más ezeknek a dinamikája. Semelyik komoly légierő nem cserélte les szubszonikus kiképzőit propelleresekre.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 813
26 916
113
Csak kiváncsiságból / poénból megkérdeztem az AI-t :oops: mi a "véleménye":

"The Aero L-39 Skyfox, an advanced jet trainer, offers a more sophisticated and capable platform compared to traditional turboprop trainers like the T-6 Texan II. It serves as an intermediate training step between basic trainers and advanced combat aircraft, equipping pilots with the skills needed for more complex aircraft.

Key Advantages of the L-39 Skyfox-

Advanced Technology:
The Skyfox incorporates modern avionics and a new engine, resulting in improved performance and training capabilities.

Improved Maneuverability:
Compared to its predecessor, the L-39C, the Skyfox is more agile and provides a larger flight envelope for training.

Light Attack Capability:
The Skyfox can be configured for light attack missions, making it a versatile platform for both training and operational needs.

Enhanced Training:
The integrated training system and modern cockpit designs facilitate more efficient and effective pilot training for future generations of pilots.

Comparison with Other Training Aircraft-

T-6 Texan II:
The T-6 is a turboprop trainer, while the Skyfox is a jet trainer. The Skyfox offers significantly higher speed and altitude capabilities, allowing for more advanced training scenarios.

Yak-130:
The Yak-130 is a more advanced combat trainer. The Skyfox bridges the gap between the T-6 and the Yak-130, providing a stepping stone for pilots transitioning to advanced fighter jets.

L-39 Albatros (Predecessor):
The L-39 Skyfox is a modernized version of the L-39 Albatros, offering improvements in performance, avionics, and training capabilities.
In essence, the L-39 Skyfox offers a more advanced and capable training platform compared to traditional turboprop trainers, bridging the gap between basic training and advanced combat aircraft while also offering light attack capabilities. "
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 674
6 309
113
Nincs olyan hogy "Alba-kategória" - max a te fejedben!
Szubszonikus kiképző gépek mind amiket mondtam - ez egy kategória.

Amúgy melyik turbó prop tud 700-800 km/h-val repülni és úgy gyorsulni mint egy jet?
Tök más ezeknek a dinamikája. Semelyik komoly légierő nem cserélte les szubszonikus kiképzőit propelleresekre.
.
.
Aladeen, ne csinald mar.... Nyilvan te is latod, hogy a emlitett M-346 es a NER-39 is szubszonikus, oke, de azon belul az M346 kb 300km/h nagyobb sebessegre kepes, ami a legvedelmi tuzben töltött idö szempontjabol nem mindegy. Es ha mar berepul, az se mindegy, hogy 3 vagy 1 tonna terhelessel teszi, utobbi kb nulla.
Az ellenseges teruletre berepulest azert emlitem, mert a neres csodagepet felderitönek is megvetetik a magyar költsegvetessel.
.
A T-7A emlegetese meg teljes tevedes, egy Mach 1.2 gepet akarsz egy ilyen valamihez hasonlitani, aminek az egyeduli megrendelöi vagyunk jelenleg? :)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 471
48 631
113
.
.
Aladeen, ne csinald mar.... Nyilvan te is latod, hogy a emlitett M-346 es a NER-39 is szubszonikus, oke, de azon belul az M346 kb 300km/h nagyobb sebessegre kepes, ami a legvedelmi tuzben töltött idö szempontjabol nem mindegy. Es ha mar berepul, az se mindegy, hogy 3 vagy 1 tonna terhelessel teszi, utobbi kb nulla.
Az ellenseges teruletre berepulest azert emlitem, mert a neres csodagepet felderitönek is megvetetik a magyar költsegvetessel.
Kiképzésről beszélünk - arra elmegy a Róka. Harci gépnek szar az Alba/Róka, de a 346-os sem szerepelne sokkal jobban.

A ruszki csoda SU-37-est is lelőtték a f.szba amint lőtávon belül repült...


.
A T-7A emlegetese meg teljes tevedes, egy Mach 1.2 gepet akarsz egy ilyen valamihez hasonlitani, aminek az egyeduli megrendelöi vagyunk jelenleg? :)

A T-7 max sebessége meg Mach 0.975 - ha jól tudom.
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0 and Negan

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 674
6 309
113
Csak kiváncsiságból / poénból megkérdeztem az AI-t :oops: mi a "véleménye":

"The Aero L-39 Skyfox, an advanced jet trainer, offers a more sophisticated and capable platform compared to traditional turboprop trainers like the T-6 Texan II. It serves as an intermediate training step between basic trainers and advanced combat aircraft, equipping pilots with the skills needed for more complex aircraft.
.
Sok szegeny ország inkább modernizálja a meglévő L-39-es flottáját: új avionika, akár hajtóműcsere. Olcsóbb és politikailag egyszerűbb, mint új gépeket venni.
Bár az L-39NG olcsóbb, mint egy M-346 vagy Hawk, de nem annyival olcsóbb, hogy automatikusan nyerjen. Egy modern T-6 Texan II vagy koreai KT-1 is jóval olcsóbb kiképzési szintre.
Sok ország inkább vesz amerikai (T-6, T-7A), koreai (KT-1, T-50), olasz (M-346) gépet, mert ezzel szövetségi szívességeket is lehet venni. Cseh/magyar (NER) gyártó nem számít nemzetközileg "politikai súllyal bíró" partnernek.
 
  • Tetszik
  • Robot
Reactions: megazez and fishbed

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 813
26 916
113
A T-7 max sebessége meg Mach 0.975 - ha jól tudom.
Ha csak megnézné, hogy milyen két hajtóművet hasonlit össze annak minden vonzatával nem logikázna teljesen hibásan,...de a szent meggyőződés ellen kár tényekkel vitázni...
Cseh/magyar (NER) gyártó nem számít nemzetközileg "politikai súllyal bíró" partnernek.
Ne igyál gyógyszerre...
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 674
6 309
113
.
A Vietnami szerzödes teljesult, az mar nem jelenlegi megrendeles. (Amugy jo kerdes, hogy minek kellett nekik, de valamiert vettek)
Hany elö megrendeles van a tipusra jelenleg es hany orszagbol? Szenegal, Ghana erdeklödött, de tudtommal eltuntek? Portugal Skytech 7 evvel ezelötti erdeklödesenek sincs megrendeleses következmenye. Csehek vettek minimalis 4-et ugye, meg mi a legtöbbet.
Draken Intl. erdeklödött es volt vagy 10 eve egy szandeknyilatkozat, de tudtommal nem vettek at maig NG-t. Fognak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 674
6 309
113
Ha csak megnézné, hogy milyen két hajtóművet hasonlit össze annak minden vonzatával nem logikázna teljesen hibásan,...de a szent meggyőződés ellen kár tényekkel vitázni...

Ne igyál gyógyszerre...
.
Mar probaltad, azert mondod? :) En nem probaltam, nem is tervezem. De ha feltisztultal, akkor kerdes: szerinted Magyarorszag, mint politikai szövetseg/partner mekkora sulyu a vilagpiacon?
 
  • Tetszik
  • Robot
Reactions: megazez and fishbed

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 612
10 878
113
A vietnami szerződés azért lett, mert az eddigi típust - L-39 - cserélték a modernebb változatra. Ez az ugrás a saját Szu-30Mk2 változataikhoz.
Kiképzésre nem szükséges M346 vagy Red Tail stb kapacítású, méretű, sebességű repülőgép. Az NG full elengedő. Az M-347 lett volna, de az nem gyártáják, nem volt rá igény. Még a Frecce-nek sem kellett.. A Hawk, Alpha Jet stb. nem emlegessük, már nem gyártják. A Jak-130 és kínai társa meg eu. piacon nem játszik..
Nem az NG_vel van probléma, kiképzőnek elég, a hazánk által megrendelt mennyiség a sok, a "Recce" változat..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 825
36 420
113
Csak kiváncsiságból / poénból megkérdeztem az AI-t :oops: mi a "véleménye":

"The Aero L-39 Skyfox, an advanced jet trainer, offers a more sophisticated and capable platform compared to traditional turboprop trainers like the T-6 Texan II. It serves as an intermediate training step between basic trainers and advanced combat aircraft, equipping pilots with the skills needed for more complex aircraft.

Key Advantages of the L-39 Skyfox-

Advanced Technology:
The Skyfox incorporates modern avionics and a new engine, resulting in improved performance and training capabilities.

Improved Maneuverability:
Compared to its predecessor, the L-39C, the Skyfox is more agile and provides a larger flight envelope for training.

Light Attack Capability:
The Skyfox can be configured for light attack missions, making it a versatile platform for both training and operational needs.

Enhanced Training:
The integrated training system and modern cockpit designs facilitate more efficient and effective pilot training for future generations of pilots.

Comparison with Other Training Aircraft-

T-6 Texan II:
The T-6 is a turboprop trainer, while the Skyfox is a jet trainer. The Skyfox offers significantly higher speed and altitude capabilities, allowing for more advanced training scenarios.

Yak-130:
The Yak-130 is a more advanced combat trainer. The Skyfox bridges the gap between the T-6 and the Yak-130, providing a stepping stone for pilots transitioning to advanced fighter jets.

L-39 Albatros (Predecessor):
The L-39 Skyfox is a modernized version of the L-39 Albatros, offering improvements in performance, avionics, and training capabilities.
In essence, the L-39 Skyfox offers a more advanced and capable training platform compared to traditional turboprop trainers, bridging the gap between basic training and advanced combat aircraft while also offering light attack capabilities. "
Ez már kabaré....Összeszedi a netröl a programja alapján legrelevánsabnak tűnőt-a gyártó reklámszövegét......Röhej
Kiképzésről beszélünk - arra elmegy a Róka
Spec a RedHawknak sincs még harci változata (pedig logikus lenne,mint anno at F5 a T38bol,a szegényebb országoknak)
Azért kell nagyobb teljesitményű oktató gép,mert a gépek,amikre felkészülnek rajtuk,azok is jóval nagyobb teljesitményűek lettek.
Ezért van az,hogy a talján M345,ami az Alba kategóriája,ugyanúgy sikertelen,mint az Alba.(kicsit bonyorultabb,mert az olasz a régi sikereit akarta volna megismételni vele a 3. világban-csakhogy ott meg labdába se tud rugni a kinai konkurenciátol.....Ahogy az Alba se).
Az M346 (ami egyébként a Jak130 nyugatositott verziója) készült a modern légierőknek,modern követelményekre.És láss csodát,az sikeres is.....
Régen a vitorlázó gépről ült a Zlin/Jak18/52 kategóriára a tanonc,onnan az Alba,Fouga Magister,MB226/339 kategóriájú jetekre,majd jütt a harci gép oktató változata.
No de akkor azok a harci gépek a MiG21/23,F104/4/5,Mirage III/F1 gépek voltak.....
Ahogy nőtt a harci gépek teljesitménye,úgy nőtt az oktató gépek teljesitményének növelésére is az igény.M346 leánykori neve Jak130.Szovjetek azért kezdték fejleszteni,pont az Alba leváltására,mert a MiG29,Su27 gépekre való felkészitésre az Alba teljesitménye már kevés....
És ha rövid kamionos memóriám nem csal,mi ponthogy a gépek egy részét holmi harci változatban kivánjuk megrendelni.........(felderitő bevetés is harci bevetés ráadásul)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 813
26 916
113
Hany elö megrendeles van a tipusra jelenleg es hany orszagbol?
Eleve már cseh, magyar és vietnámi gépek repülnek. Az "egyedüli megrendelői" kijelentéseddel ellentétben ez kapásból három, ezen kivül nem kif. katonai rendelésekről is voltak hirek, nem egyről, de ebbe most nem megyek bele.
Szóval a kijelentésed joggal valamiféle bódult állapotra utalt, mert feltételeztem, hogy nem vagy ennyire tudatlan a témában.
De ha feltisztultal, akkor kerdes: szerinted Magyarorszag, mint politikai szövetseg/partner mekkora sulyu a vilagpiacon?
Nem adom meg az örömöt, hogy kib@szass a fórumról! Majd magam távozok ha eljön az ideje. :rolleyes:
Nem az NG_vel van probléma, kiképzőnek elég, a hazánk által megrendelt mennyiség a sok, a "Recce" változat..
Végre egy korrekt gondolat.
Egyetértek, de megvárnám milyen "képességet" csomagolnak a "felderitő cimszó alá", azután itélkezek. Felderitőnek a Falcon-t is mondták, meg mindent végül is, ami repül és szét lehet belőle nézni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: megazez