[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Ez már kabaré....Összeszedi a netröl a programja alapján legrelevánsabnak tűnőt-a gyártó reklámszövegét......Röhej

Spec a RedHawknak sincs még harci változata (pedig logikus lenne,mint anno at F5 a T38bol,a szegényebb országoknak)
Azért kell nagyobb teljesitményű oktató gép,mert a gépek,amikre felkészülnek rajtuk,azok is jóval nagyobb teljesitményűek lettek.
Ezért van az,hogy a talján M345,ami az Alba kategóriája,ugyanúgy sikertelen,mint az Alba.(kicsit bonyorultabb,mert az olasz a régi sikereit akarta volna megismételni vele a 3. világban-csakhogy ott meg labdába se tud rugni a kinai konkurenciátol.....Ahogy az Alba se).
Az M346 (ami egyébként a Jak130 nyugatositott verziója) készült a modern légierőknek,modern követelményekre.És láss csodát,az sikeres is.....
Régen a vitorlázó gépről ült a Zlin/Jak18/52 kategóriára a tanonc,onnan az Alba,Fouga Magister,MB226/339 kategóriájú jetekre,majd jütt a harci gép oktató változata.
No de akkor azok a harci gépek a MiG21/23,F104/4/5,Mirage III/F1 gépek voltak.....
Ahogy nőtt a harci gépek teljesitménye,úgy nőtt az oktató gépek teljesitményének növelésére is az igény.M346 leánykori neve Jak130.Szovjetek azért kezdték fejleszteni,pont az Alba leváltására,mert a MiG29,Su27 gépekre való felkészitésre az Alba teljesitménye már kevés....
És ha rövid kamionos memóriám nem csal,mi ponthogy a gépek egy részét holmi harci változatban kivánjuk megrendelni.........(felderitő bevetés is harci bevetés ráadásul)
Ahogy nőt a kamionok teljesítménye, úgy változtak a jogosítvány megszerzésének lépcsőfokai is ... B ; C ; CE ... ja nem ! :)
Hogy maradjunk érintőleg a szakmádnál is .
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A vietnami szerződés azért lett, mert az eddigi típust - L-39 - cserélték a modernebb változatra. Ez az ugrás a saját Szu-30Mk2 változataikhoz.
Kiképzésre nem szükséges M346 vagy Red Tail stb kapacítású, méretű, sebességű repülőgép. Az NG full elengedő. Az M-347 lett volna, de az nem gyártáják, nem volt rá igény. Még a Frecce-nek sem kellett.. A Hawk, Alpha Jet stb. nem emlegessük, már nem gyártják. A Jak-130 és kínai társa meg eu. piacon nem játszik..
Nem az NG_vel van probléma, kiképzőnek elég, a hazánk által megrendelt mennyiség a sok, a "Recce" változat..
Nagyon nagy tévedés.Igenis szükség van a nagyobb teljesitményű oktató gépekre-pont azért fejlesztették ki őket......
Egy darabig elavult,de különben jol sikerűlt könnyű harci gépeket használtak a már elégtelen teljesitményű régi jet oktatók és az új nagy teljesitményű gépek közötti rés kitöltésére.IAF pl az A4 gépeket erre tartotta rendszerbe,amig végkép el nem amortizálódtak.És csak mellékesen,egyuttal valódi vadászbombázó kapacitást is jelentettek,tartalékban.Ahogy a gépek kiöregettek,a nagyobb teljesitményű M346 került rendszerbe,mert legalább ilyen teljesitményű gyakorló gép kell a modern nagy teljesitményű harci gépekre való felkészitésre.
Vietnám egy speciális eset.Nem akartak kinai gépet venni,se oroszt.M346 meg drága.Maradt az M345 és az Alba-és itt viszont már számitott,hogy náluk tényleg közvetlenül az Albát kell váltani,igy logikus volt a modernizált Albát vállasztani.
Ez aféle szerencsés csillag együtt állás esete.
 
Nagyon nagy tévedés.Igenis szükség van a nagyobb teljesitményű oktató gépekre-pont azért fejlesztették ki őket......
Egy darabig elavult,de különben jol sikerűlt könnyű harci gépeket használtak a már elégtelen teljesitményű régi jet oktatók és az új nagy teljesitményű gépek közötti rés kitöltésére.IAF pl az A4 gépeket erre tartotta rendszerbe,amig végkép el nem amortizálódtak.És csak mellékesen,egyuttal valódi vadászbombázó kapacitást is jelentettek,tartalékban.Ahogy a gépek kiöregettek,a nagyobb teljesitményű M346 került rendszerbe,mert legalább ilyen teljesitményű gyakorló gép kell a modern nagy teljesitményű harci gépekre való felkészitésre.
Vietnám egy speciális eset.Nem akartak kinai gépet venni,se oroszt.M346 meg drága.Maradt az M345 és az Alba-és itt viszont már számitott,hogy náluk tényleg közvetlenül az Albát kell váltani,igy logikus volt a modernizált Albát vállasztani.
Ez aféle szerencsés csillag együtt állás esete.
Szvsz, meg azért vesznek nagyobb teljesítmény kiképző repülőgépeket, hogy másodlagosan lehessen használni könnyűvadász, könnyű támadó, felderítő stb. feladatokra. Nincs sok gazdag légierő, ezért költséghatékony a választás... tiszta kiképzésre ott vannak a modern prop repcsik. pld Pilatus 21 stb..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
Ahogy nőt a kamionok teljesítménye, úgy változtak a jogosítvány megszerzésének lépcsőfokai is ... B ; C ; CE ... ja nem ! :)
Hogy maradjunk érintőleg a szakmádnál is .
Ami azt illeti,de IGEN.Nem ülhetsz közvetlenül kamionra,hanem közben van C1 és C2 kategória,és csak utána lehet 44 tonnás C2E kategórias jogositványod.......És a 60 tonnás CEE kategóriára megint külön kell vizsgázni (nálunk nincs ilyen,túlméretes nehézteherszállitó kat mifelénk.Hollandban,svédben van)
Régen nem volt külön C1 és C2,de akkoriban se ülhettél Edére a Trabirol.
 
Szvsz, meg azért vesznek nagyobb teljesítmény kiképző repülőgépeket, hogy másodlagosan lehessen használni könnyűvadász, könnyű támadó, felderítő stb. feladatokra. Nincs sok gazdag légierő, ezért költséghatékony a választás... tiszta kiképzésre ott vannak a modern prop repcsik. pld Pilatus 21 stb..
Nem.A harci gépek teljesitmény növekedése miatt lettek erősebbek a kiképző gépek.
Az igazán nagyok nem is számolnak velük harci gépként.Se az IAF,se az USAF nem osztja be az oktató gépeit harci feladatra,csak fegyver gyakorlat céljára.
 
Az olasz pilotakéozésen ugyanúgy játszik majd az M-345, mint nálunk a Skyfox. Alap és haladó képzésre használják majd. Kettőt leszallitotak nekik 20 végén és 23 végén újabb kettőt rendeltek. Azért halad lassan, mert vmi műszaki, repülési probléma volt a gépekkel és vmit átterveztek. Most ezt vagy álmodtam vagy csak most nem találom.

Az M-346 a negyedik fazisra, a harcászati képzés fázisára lesz használva, a 4-5 generációs vadaszgéppilóták számára.

Mindenesetre a RAF is teszteli. Ugyanúgy pilotaképzésre. Ugyanaz a motor van benne mint a Skyfoxban, csak mi olcsóbban gyártjuk, adjuk.


 
Az olasz pilotakéozésen ugyanúgy játszik majd az M-345, mint nálunk a Skyfox. Alap és haladó képzésre használják majd. Kettőt leszallitotak nekik 20 végén és 23 végén újabb kettőt rendeltek. Azért halad lassan, mert vmi műszaki, repülési probléma volt a gépekkel és vmit átterveztek. Most ezt vagy álmodtam vagy csak most nem találom.

Az M-346 a negyedik fazisra, a harcászati képzés fázisára lesz használva, a 4-5 generációs vadaszgéppilóták számára.

Mindenesetre a RAF is teszteli. Ugyanúgy pilotaképzésre. Ugyanaz a motor van benne mint a Skyfoxban, csak mi olcsóbban gyártjuk, adjuk.


Ez a M345 a régesrégi S211 átmotorizált uvegcocpitos változata.. Ennél talán a Fox is modernebb aerodinamikailag. Aki el tudja magyarázni, hogy az MB339-es amely modernebb kialakítású miért nem volt megfelelő alap miért kellett a régebbi gyengébb sárkányt áttervezni 345-re...
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and Negan
Ez a M345 a régesrégi S211 átmotorizált uvegcocpitos változata.. Ennél talán a Fox is modernebb aerodinamikailag. Aki el tudja magyarázni, hogy az MB339-es amely modernebb kialakítású miért nem volt megfelelő alap miért kellett a régebbi gyengébb sárkányt áttervezni 345-re...
Bocs,de most röhögtem egyet....
MB339 a 326 modernizált változata......326 meg az L29 Delfin kortársa.
S211 váltotta volna,csak jött a HH végi általános leszerelés.
No de akkor még az F104 ASA volt a talján vadász......Meg a Tornado és az AMX a támadógépek.
M345 ugyan az a modernizálás,mint a Fox-Alba.Csak közben megkapta az M345 tipusjelet.Nyugodtan hivhatod S211NG-nek is.Aerodinamikailg meg modernebb,mint a 60as évekből származó FoxAlba,de attol még ugyan az a teljesitmény kategória.
És azért kellett összebútorozni a Jakovlevvel,mert jött az EF,és nem volt új,modern,nagy teljesitményű oktatógépük a taljánokkal.És sokkal olcsóbb volt a már kész orosz gépet taljánositani,mint méregdrágán a nullárol kifejleszteni egy új,megfelelő teljesitményű gépet.
 
Ami azt illeti,de IGEN.Nem ülhetsz közvetlenül kamionra,hanem közben van C1 és C2 kategória,és csak utána lehet 44 tonnás C2E kategórias jogositványod.......És a 60 tonnás CEE kategóriára megint külön kell vizsgázni (nálunk nincs ilyen,túlméretes nehézteherszállitó kat mifelénk.Hollandban,svédben van)
Régen nem volt külön C1 és C2,de akkoriban se ülhettél Edére a Trabirol.
Perfekt . Tehát a mi esetünkben a C1 = Skyfox
 
Eleve már cseh, magyar és vietnámi gépek repülnek. Az "egyedüli megrendelői" kijelentéseddel ellentétben ez kapásból három, ezen kivül nem kif. katonai rendelésekről is voltak hirek, nem egyről, de ebbe most nem megyek bele.
Szóval a kijelentésed joggal valamiféle bódult állapotra utalt, mert feltételeztem, hogy nem vagy ennyire tudatlan a témában.

Nem adom meg az örömöt, hogy kib@szass a fórumról! Majd magam távozok ha eljön az ideje. :rolleyes:

Végre egy korrekt gondolat.
Egyetértek, de megvárnám milyen "képességet" csomagolnak a "felderitő cimszó alá", azután itélkezek. Felderitőnek a Falcon-t is mondták, meg mindent végül is, ami repül és szét lehet belőle nézni. :)
Értsük már meg, nincs képesség. Ez a repülőgép éles bevetésre nem alkalmas. Nincsenek redundás rendszerie, nincs lokátora, nincs sem aktív sem passzív védelme sem elektronikai, de még gumibal bélelt golyóálló üa. tartály sem. infracsapda, dipolszoró, MAWS stb. A terhelhetősége csekély. Sebessége alacsony (lásd 346-os 300-asl gyorsabban repült. Tegyük hozzá, hogy üres pilonokkal lassabb, képzeld el felfegyverezve lomha csiga, és G-s terhelése is jóval korlátozottabb. Lesz egy felderítő gombje azt jónapot. Talán a géppuska konténer középre. A szélső plonokra néhány nem irányott rakéta konténerben, Nos ez a büszke csataróka. Máshogy nem lehet harciasítani, mert át kéne tervezni és drága lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Bocs,de most röhögtem egyet....
MB339 a 326 modernizált változata......326 meg az L29 Delfin kortársa.
S211 váltotta volna,csak jött a HH végi általános leszerelés.
No de akkor még az F104 ASA volt a talján vadász......Meg a Tornado és az AMX a támadógépek.
M345 ugyan az a modernizálás,mint a Fox-Alba.Csak közben megkapta az M345 tipusjelet.Nyugodtan hivhatod S211NG-nek is.Aerodinamikailg meg modernebb,mint a 60as évekből származó FoxAlba,de attol még ugyan az a teljesitmény kategória.
És azért kellett összebútorozni a Jakovlevvel,mert jött az EF,és nem volt új,modern,nagy teljesitményű oktatógépük a taljánokkal.És sokkal olcsóbb volt a már kész orosz gépet taljánositani,mint méregdrágán a nullárol kifejleszteni egy új,megfelelő teljesitményű gépet.
Nem rosszul érted. Az t akartan íni, hogy a S211 aerodinamikailag és pilótafülke elrendezésben roszabb paraméterű mint MB339-es. Ennyit akartam csak írni, az olasz típusról.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Értsük már meg, nincs képesség. Ez a repülőgép éles bevetésre nem alkalmas. Nincsenek redundás rendszerie, nincs lokátora, nincs sem aktív sem passzív védelme sem elektronikai, de még gumibal bélelt golyóálló üa. tartály sem. infracsapda, dipolszoró, MAWS stb. A terhelhetősége csekély. Sebessége alacsony (lásd 346-os 300-asl gyorsabban repült. Tegyük hozzá, hogy üres pilonokkal lassabb, képzeld el felfegyverezve lomha csiga, és G-s terhelése is jóval korlátozottabb. Lesz egy felderítő gombje azt jónapot. Talán a géppuska konténer középre. A szélső plonokra néhány nem irányott rakéta konténerben, Nos ez a büszke csataróka. Máshogy nem lehet harciasítani, mert át kéne tervezni és drága lenne.
Ez mondjuk a Gripennek sincs.... o_O :rolleyes:
 
Perfekt . Tehát a mi esetünkben a C1 = Skyfox
Igen,kb.Csak.....
Csak egyszerűen jobb erre a C1 katra ma már a legtöbb komoly légierő szerint egy turbopop gép.PC9,PC21,Tucano gépeket használják inkább ezen a szinten.C2 szinten meg az Albánál komolyabb jet trénert alkalmaznak.
 
Én azon gondolkodom, hogy miért nem kap a FJ44-4M hajtómű utánégetőt?
(Mielőtt poénkodni kezdenétek, nem a hangsebesség átlépésére gondoltam)
 
Értsük már meg, nincs képesség. Ez a repülőgép éles bevetésre nem alkalmas. Nincsenek redundás rendszerie, nincs lokátora, nincs sem aktív sem passzív védelme sem elektronikai, de még gumibal bélelt golyóálló üa. tartály sem. infracsapda, dipolszoró, MAWS stb. A terhelhetősége csekély. Sebessége alacsony (lásd 346-os 300-asl gyorsabban repült. Tegyük hozzá, hogy üres pilonokkal lassabb, képzeld el felfegyverezve lomha csiga, és G-s terhelése is jóval korlátozottabb. Lesz egy felderítő gombje azt jónapot. Talán a géppuska konténer középre. A szélső plonokra néhány nem irányott rakéta konténerben, Nos ez a büszke csataróka. Máshogy nem lehet harciasítani, mert át kéne tervezni és drága lenne.
Ki a fene akarja “harcosítani”?!
Ezzel jöttök, holott minden épeszűje tudja, hogy ez egy olcsón fenntartható modern kiképzőgép.
 
Nem.A harci gépek teljesitmény növekedése miatt lettek erősebbek a kiképző gépek.
Az igazán nagyok nem is számolnak velük harci gépként.Se az IAF,se az USAF nem osztja be az oktató gépeit harci feladatra,csak fegyver gyakorlat céljára.
Igen, mert Ők a gazdag légierők ahogy írtam... Ezért van pld. A10C-jük, vagy speciális C-130 agyunaszádok... Izrael más tészta. Ők méretüktől függetlenül nagy légierőt tartanak. Régebben volt ilyen gyakorló-harci gépük éles helyzetben bevezésen. Most azonban nagy hatótávolságú és lopakodó repülőgépek birtokában nincs szükségük erre. Az M-346-os tényleg csak gyakorló. De ez van a Lengyeleknél is, pedig kevés gépük van. Ezért meg a T-50 gyakorló és harci is egyben, bár inkább csapásmérőként tekintenek rá.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Igen, mert Ők a gazdag légierők ahogy írtam... Ezért van pld. A10C-jük, vagy speciális C-130 agyunaszádok... Izrael más tészta. Ők méretüktől függetlenül nagy légierőt tartanak. Régebben volt ilyen gyakorló-harci gépük éles helyzetben bevezésen. Most azonban nagy hatótávolságú és lopakodó repülőgépek birtokában nincs szükségük erre. Az M-346-os tényleg csak gyakorló. De ez van a Lengyeleknél is, pedig kevés gépük van. Ezért meg a T-50 gyakorló és harci is egyben, bár inkább csapásmérőként tekintenek rá.
IAF utoljára 67ben vetett be oktató gépet harcba,a Fouga Magistereket.Megállapitották,hogy hülyeség volt,és többet nem csináltak olyat.Komoly légvédelemmel szemben ezek a gépek bevethetetlenek.
Zs kategóriás hátsósufniai hatalmacskák még használnak megmaradt régi Alba kategóriás gépeket (meg hasonló kategóriás kinaiakat) egymás között.
Igazábol gerillák ellen vethető már be az ilyen gép már csak.Csakhogy erre meg a korszerű turbopopok sokkal jobbak.Lassabbak ugyan,de sokkal hosszabb a járörözési idejük,nagyobb a hatótávolságuk,teherbirásuk,manőverezhetőségük,és sokkal könnyebb őket kitelepiteni tábori repterekre.
Poén,hogy modern légierőknek is ugyanezekért jobb a turbopop tréner ilyen kisegitő feladatokra.Polgári kisgépeket simán utoléri a turbopop is,tengeri járórként,vagy mondjuk EW/SIGNIT konténerhordozóként meg jóval nagyobb járörözési idejük miatt jobbak-és ha gerillákkal kell harvolni valahol a világban,megintcsak jobb a turbopop.
Ezért pusztul ki a jet trénereknek ez a gyengébbik kategóriája.Modern légierőknek komolyabb jet trener kell a mai gépekhez.Zlin és a nagyteljesitményű jet tréner közötti rést meg egy nagy teljesitményű turbopoppal töltik ki,ami sokkal jobb az Alba kategóriáu jetre testálható egyébb feladatokban,mint az Alba.
Gerilláktol fenyegetettek meg mindenképpen turbopoppal számolnak ebben a kategóriában,mert valóban hasznos csapásmérő képességet is ad.
Szóval az L39/M345 kategória jet trenerek kb olyanok,mint a Gidrán.Ide kicsi,oda nagy-elavult és gyenge.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Csak érdekességképp a gyári prosiból, néhány repülési profil számszerűsitve:
dcc7efb3ce2132070165c0a25c40f8b8.png

https://www.aero.cz/wp-content/uploads/2024/11/BrozuraA4-SkyFox2024.15web.pdf