Ahogy nőt a kamionok teljesítménye, úgy változtak a jogosítvány megszerzésének lépcsőfokai is ... B ; C ; CE ... ja nem !Ez már kabaré....Összeszedi a netröl a programja alapján legrelevánsabnak tűnőt-a gyártó reklámszövegét......Röhej
Spec a RedHawknak sincs még harci változata (pedig logikus lenne,mint anno at F5 a T38bol,a szegényebb országoknak)
Azért kell nagyobb teljesitményű oktató gép,mert a gépek,amikre felkészülnek rajtuk,azok is jóval nagyobb teljesitményűek lettek.
Ezért van az,hogy a talján M345,ami az Alba kategóriája,ugyanúgy sikertelen,mint az Alba.(kicsit bonyorultabb,mert az olasz a régi sikereit akarta volna megismételni vele a 3. világban-csakhogy ott meg labdába se tud rugni a kinai konkurenciátol.....Ahogy az Alba se).
Az M346 (ami egyébként a Jak130 nyugatositott verziója) készült a modern légierőknek,modern követelményekre.És láss csodát,az sikeres is.....
Régen a vitorlázó gépről ült a Zlin/Jak18/52 kategóriára a tanonc,onnan az Alba,Fouga Magister,MB226/339 kategóriájú jetekre,majd jütt a harci gép oktató változata.
No de akkor azok a harci gépek a MiG21/23,F104/4/5,Mirage III/F1 gépek voltak.....
Ahogy nőtt a harci gépek teljesitménye,úgy nőtt az oktató gépek teljesitményének növelésére is az igény.M346 leánykori neve Jak130.Szovjetek azért kezdték fejleszteni,pont az Alba leváltására,mert a MiG29,Su27 gépekre való felkészitésre az Alba teljesitménye már kevés....
És ha rövid kamionos memóriám nem csal,mi ponthogy a gépek egy részét holmi harci változatban kivánjuk megrendelni.........(felderitő bevetés is harci bevetés ráadásul)

Hogy maradjunk érintőleg a szakmádnál is .