Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 757
7 336
113
Végre egy józan gondolat...
https://www.portfolio.hu/global/202...latoznak-az-uj-autok-meretet-az-eu-ban-768761
"A magas motorháztetős terepjárók és pick-upok növekvő veszélyt jelentenek a közbiztonságra, különösen a gyerekek biztonságára nézve. Mivel ennek a társadalom számára nincs előnye, és az egyéb, a környezetet és a közterületeket érintő káros hatásokról is egyre több bizonyíték áll rendelkezésre, itt az ideje, hogy a törvényhozók cselekedjenek - állítja egy kezdeményezés, lényegében felszólítva az Európai Bizottságot, hogy korlátozza az EU-ban forgalomba kerülő új autók méreteit."
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
576
1 501
93
Végre egy józan gondolat...
https://www.portfolio.hu/global/202...latoznak-az-uj-autok-meretet-az-eu-ban-768761
"A magas motorháztetős terepjárók és pick-upok növekvő veszélyt jelentenek a közbiztonságra, különösen a gyerekek biztonságára nézve. Mivel ennek a társadalom számára nincs előnye, és az egyéb, a környezetet és a közterületeket érintő káros hatásokról is egyre több bizonyíték áll rendelkezésre, itt az ideje, hogy a törvényhozók cselekedjenek - állítja egy kezdeményezés, lényegében felszólítva az Európai Bizottságot, hogy korlátozza az EU-ban forgalomba kerülő új autók méreteit."
Végre :D még Németországban sem töltik a PHEV-ek nagyrészét, csak a kedvezményt veszik fel rá
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 177
90 547
113
Rheinmetall upgrades leading Chinese hybrid manufacturer ...

Rheinmetall has won a significant order in the hybrid vehicle area from a leading Chinese car manufacturer of new energy vehicles (NEV). The order with a total value in the upper double-digit million euro range includes electronic throttle bodies and delta pressure valves.

As core technical components, the valves play a crucial role in reducing emissions and improving fuel efficiency. The components are all optimised for hybrid and range extender electric vehicle engines. They utilise an upgraded modular platform design, which was specified to meet the demands of the Chinese market in particular. The products will be integrated into the customer’s newly developed hybrid vehicle engine platforms, boosting their competitiveness in the new energy vehicle market.

In line with the principle of “local for local “, production will take place at the Pierburg plant in Kunshan at the beginning of 2026. The plant will undergo necessary production line upgrades to accommodate enhanced product requirements. The order has a term of five years.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 757
7 336
113
Minek hozol ilyen híreket? Kit érdekel ez? Aki késik, az úgyis tud róla...
Azért raktam be mert ami ott történt az a dilettantizmus netovábbja...Miért egy magas prioritású személyszállító szerelvényről (amire pont azért vesznek az emberek jegyet, hogy gyorsabban oda érjenek A-ból B-be) vesznek le mozdonyt a vontatáshoz? Miért nem irányítottak oda máshonnan mozdonyt?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 315
38 821
113
Miért nem irányítottak oda máshonnan mozdonyt?
Egyszerű az oka: nincs másik... minden ami él és mozog az nyáron a Balaton körül van... minden nyáron ez van, ha nem a Balatonra vagy a Balaton körül utazol akkor másodrendű utazó vagy a MÁVnak..


Az a szerencséjük, hogy nem az "alföld expressz" (ugyan olyan IC mint a többi, csak mivel az IC kocsikat vinni kellet a Balatonra így KISSel van kiadva és nem volt pofájuk IC-nek eladni az elővárosi vonatot így lett expressz) jött, mert a KISS nehezen vontatta volna el a tehervonatot
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 959
21 893
113
Egyszerű az oka: nincs másik... minden ami él és mozog az nyáron a Balaton körül van... minden nyáron ez van, ha nem a Balatonra vagy a Balaton körül utazol akkor másodrendű utazó vagy a MÁVnak..


Az a szerencséjük, hogy nem az "alföld expressz" (ugyan olyan IC mint a többi, csak mivel az IC kocsikat vinni kellet a Balatonra így KISSel van kiadva és nem volt pofájuk IC-nek eladni az elővárosi vonatot így lett expressz) jött, mert a KISS nehezen vontatta volna el a tehervonatot
És miért nincs? Mert jól megmutattuk a Siemensnek, és inkább drágábban bérlünk, sok esetben olyan szart, ami alig jobb, mint ami a MÁV-nak van.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 178
113
Egyszerű az oka: nincs másik... minden ami él és mozog az nyáron a Balaton körül van... minden nyáron ez van, ha nem a Balatonra vagy a Balaton körül utazol akkor másodrendű utazó vagy a MÁVnak..
ugyan olyan IC mint a többi, csak mivel az IC kocsikat vinni kellet a Balatonra
Konkrétan olyannyira igaz ez, hogy még a Balatont épp elkerülő veszprémi vonalra sem jut klímás IC kocsi, csak légjavítós, ami meg 30 fok felett összefossa magát. Mutter jött azzal fel hétfőn, Fehérvárig még elment, utána meg miután a légjavító már nem bírta a 30+-t fokozatosan szauna lett belőle

Jó, persze annyiban érthető, hogy a decemberig tartó vágányzár miatt (amiről már kifejtettem a véleményen, hogy mennyire egy szégyen) alapból csökkent forgalommal számolnak, de az, hogy az egész főszezoni menetrendben egy nyomorult klímás kocsit sem tudnak küldeni Veszprémen át Szombathelyre és Zeg-re az már röhej
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 315
38 821
113
Konkrétan olyannyira igaz ez, hogy még a Balatont épp elkerülő veszprémi vonalra sem jut klímás IC kocsi, csak légjavítós, ami meg 30 fok felett összefossa magát. Mutter jött azzal fel hétfőn, Fehérvárig még elment, utána meg miután a légjavító már nem bírta a 30+-t fokozatosan szauna lett belőle
Békéscsaba felé meg 1 szem flirt motorvonat jár IC gyanánt 1 "rendes" IC helyett békés régió néven, mert az IC szerelvény (az se igazi IC, mert kemény 1 db ic kocsi van benne a többi meg gyorsvonati romhalmaz) a Balatonon van
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 178
113
mert az IC szerelvény (az se igazi IC, mert kemény 1 db ic kocsi van benne a többi meg gyorsvonati romhalmaz)
Bakony és Göcsej IC is ilyen, hogy a gyorsvonati részhez hozzábasznak 1-2 IC kocsit helyzettől függően (általában egyet) oszt örüjjé, jónapot. Aztán így van az, hogy menetrendtervezőben ha nézed egyszerre 2 vonat ér be ugyanabban az időpontban, miközben az egy és ugyanaz, csak egyszerre van gyorsként és IC-ként nyilvántartva
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 541
66 834
113
Kedvenc autós videóm folytatódik:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És tényleg durva, hogy ilyen szarok mászkálnak az utcán :-(
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 989
66 381
113
Konkrétan olyannyira igaz ez, hogy még a Balatont épp elkerülő veszprémi vonalra sem jut klímás IC kocsi, csak légjavítós, ami meg 30 fok felett összefossa magát. Mutter jött azzal fel hétfőn, Fehérvárig még elment, utána meg miután a légjavító már nem bírta a 30+-t fokozatosan szauna lett belőle

Jó, persze annyiban érthető, hogy a decemberig tartó vágányzár miatt (amiről már kifejtettem a véleményen, hogy mennyire egy szégyen) alapból csökkent forgalommal számolnak, de az, hogy az egész főszezoni menetrendben egy nyomorult klímás kocsit sem tudnak küldeni Veszprémen át Szombathelyre és Zeg-re az már röhej
Old school feeling... :)
Emlékszem, amikor a gőzzel vontatott gyors a nyilt pályán áldogált Békéscsabára menet. Hőség, csend, füstszag,félig elolvadt szalámis kenyér. Minden ablak lehúzva, semmi levegőmozgás,az a különös vasútszag. Az út végtelennek tűnt.
Nagybácsikám mozdonyvezető volt akkoriban 424-en,igy ingyen sokat vonatoztunk az azonos családnév alatt...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 930
41 428
113
Minek légkondi?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed