Ezeket a motorokat hol gyártják?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezeket a motorokat hol gyártják?
20 évvel ezelőtt a Toyota Avensiseket visszahívták gyári motorcserére (!) amikor ilyen olajfogyasztást produkáltak a hibás olajlehúzó gyűrűk miatt.
Kár, hogy nem szóltak nekem! Szívesen körbeutaztam volna Európát egy nyomatékkulccsal és meghúztam volna azokat a csavarokat. Sokat spóroltak volna.Szintén 20 + évvel ezelőtt, hazánkban működő gyárban, gondolom ma már nem gyári titok, 2000 motort hoztak vissza Európa mindenféle gyárából, utómunkára. Az olajteknő olajleeresztő csavart kellett újra meghúzni. Mert a nyomatékkulcs, amivel az adott munkaállomáson a soron meghúzták gyárilag, rossz nyomatékon volt. Rengeteg kész motor volt így, 2000 motor pedig már ki is került a gyárból, mikor valaki észrevette a hibát. Nem kis költsége volt a gyárnak, mert egész Európából hozták vissza kamionnyi mennyiségekben a motorokat. Szerencsére nem lett semmi botrány, mert kocsik még nem kerültek ki a vevőkhöz ilyen motorokkal. Épp csak rengeteg pénzbe került a cégnek.
Hehe, pont a hétvégén töltöttem én is rá a Golfba egy fél litert, szintén rutinbólDe amúgy amióta rendes Castrol van benne talán ha 2-2,5 ezrenként kell rátöltsek. Amit észrevettem, hogy nyáron ebben a rothasztó melegben ugrik meg igazán az olajfogyasztás
Ezek amúgy számomra tényleg totál érthetetlen dolgok.
Volt idő amikor a régi Accordomba olyan 3-4 évig nem cseréltem olajat. Elfelejtettem, keveset mentem vele, épp nem volt "kedvem", másra kellett, műszakinúgyisátmegy, mittudom én. Mert úccse romlik el. Tankoláskor mindig megnéztem, mindig ugyanott állt az a rohadt pálca. Aztán úgy pár év ridegtartás után egyszer jéé, kezd a minimum szint felé menni, ideje olajcserét is kérni (ide vezet amikor nincs hiba, ellustulsz, tolod ki a határokat). Na akkor megint lett olajcsere, olyan két évente. Akkoriban lehetett a kocsi olyan 16-18 éves, jó sok várossal, jó vaskos 10W-40 ment bele. De nem eszi hogy rohadjon meg, inkább a blokk tömítése szokott elöregedni és ott szivárog oldalt egy kicsi. De kék füst, smokeandcharm meg csipi csöpi a parkolóban alatta, na az nuku.
Szóval innen nézve szerintem érthető, hogy miért tűnik paranormális jelenségnek, hogy a zsírúj fókszvágenbe folyton olajat kell tölteni, út közben is.
![]()
140 E reakció · 151 megosztás | Polo its simply an oil drinking machine #car #cars #carsoftiktok #cartok #carsofinstagram #carsofinsta #carsofig #fy #fyp #meme #memes #vines #trend #trending #viral #carmemes #viralvideos #carguy #cargirl | Manly Man
Polo its simply an oil drinking machine #car #cars #carsoftiktok #cartok #carsofinstagram #carsofinsta #carsofig #fy #fyp #meme #memes #vines #trend #trending #viral #carmemes #viralvideos #carguy...www.facebook.com
Szerintem sanszosan nem ez számít.Ezeket a motorokat hol gyártják?
Javítás:Számos megoldás van erre, pl.;
- Lökettérfogat és hengerszám csökkentés. Ezáltal csökken a hengerfalon futó dugattyúgyűrűk hossza.
(Pl. - valahol olvastam - ezért is hagyta fel utolsóként a - számukra emblematikus - 12 hengeres motorok használatát a Ferrari és tért át a V10-esek használatára)
Eddig azt hittem, sűrűbb olaj kell, ha megnőtt a dugattyügyűrű játéka.Szerintem sanszosan nem ez számít.
Ahogy én tudni hiszem, meg gondolom.
Az autógyárak (szívükön viselik a létünk életterének a, a Föld bioszférájának a sorsát/állapotát, ezért törekednek a mennél kisebb fogyasztásra, ezért gyártanak pl. egyre kisebb tömegű, homlokfelületű, nagyságú, kerekű személyautókat, lásd még SUV-ok) kényszerűségből próbálják politikai nyomásra a céókettő elleni harc jegyében csökkenteni a motorok fogyasztását.
S ennek egyik útja a motor belső súrlódásának, ellenállásának a csökkentése.
Számos megoldás van erre, pl.;
- Lökettérfogat és hengerszám csökkentés. Ezáltal csökken a hengerfalon futó dugattyúgyűrűk hossza.
(Pl. - valahol olvastam - ezért is hagyta fel utolsóként a - számukra emblematikus - 12 hengeres motorok használatát a Ferrari és tért át a V10-esek használatára)
- Ahogy szerelő ismerőseim mondják; pisi hígságú (pl. 0w-20) motorolajok használata. A mostani autómban ilyen van. Hááát....új motorban, meg úgy 150000 kilométernél szo-szo, de ha kicsit is - pláne rendellenesen kopottabb - a motor (Vagy Volkswagen), ott hamar engine death lesz.
Ишо раз:
A környékünkön élő, a britttteknél vagy akár csak itthon is az építőiparban dolgozó kisebbségiek az én megfigyelésem szerint is egyre gyakrabban cserélgetik a használtan vett kocsijaikat. Már szó nincs a ridegtartást tűrő F Astráról, meg Vectráról, már nagyteljesítményű használt Audi, BMW, Merci az alap. S mivel a karbantartás fogalom nem jellemző az életszemléletükre, ezért fél év után - amikor már ezek a pisi olajokat illik cserélni bizonyos használati profilok esetén - Hyundainál gyári előírás(!) - már szépen eregetik a kék olajfüstöt, még két-három hónap és ezek a tiport /hidegen nem kímélt, melegen nem kímélt, leállításnál nem visszahűtött/ motorok náluk kilehelik a lelküket. Tudom; van közülük kiköltözött tetőfedő vállalkozó barátom, aki (ő maga karbantartatja az autóját) persze - mivel magyar munkás már nincs - velük dolgoztat és a fejét fogva, röhögve sorolja, hogy melyik munkása hogy jár ezekkel a "prémiumokkal".
- Lazán illesztett motorok, jelen esetben dugattyúgyűrűk (Mint a versenymotoroknál, csak hát ugye ott más az elvárt élettartam profil...).
A lazán illesztett dugattyúgyűrű a pisi olajokkal, kicsit is hányavetibb, elcseszettebb konstrukciós kialakításban...és máris ott vagyunk, hogy VW.
(Az ezres I30-asom mégsem eszik egy csipetnyi motorolajat sem, cserébe - mint minden direktbefecskendezős benzinmotor - a koromgyártás miatt - fél év alatt teljesen befeketíti a motorolajat és olyan benzinszagú lesz ekkora az olaj, mint amikor Pista bá' tavasszal fél napig rángatja szívatóval a rotakapát, hogy beinduljon... (a hidegindítási kényszerüzemmód miatt túldúsítják a keveréket,hogy mennél hamarabb felhevüljenek a kipufogógáztisztító alkatrészek, ráadásul még el sem tud keveredni a benzin gyújtás előtt, mert ugye nem a szívőcsőben történik a befecskendezés. Amikor egy - eleve az üzembiztonság miatt inkább túldúsított - KGST autó kipufogóleömlőjét hidegindításkor még egy perc után is meglehetett tapogatni, ezeknek már fél perc után nem lehet hozzáérni a leömlőbe illesztett katalizátorához, mert megégeti a tenyered.
Tudom; mondták...
Itt egy Bugatti Chiron hidegindítása zajlik. Na most az I30-am 1-0 T-GDI motorja ugyanilyen jellegű csattogással, kipufogóhanggal és ki-kihagyásokkal indul (Imádom!, ilyenkor még annyira őszinte oldschool gép), hogy aztán 40 másodperc után már elcsendesedjen és leengedje az alapjáratot, no meg - mint mondtam, másoktól hallomásból - már tűzforró legyen a leömlő
Pump up the volume!
S még valami a motorok szoros illesztéséről:
Amikor - juszt sem rom le, hogy milyen típusú- KGST autóm egyik dugattyúja '88-ban kettészakad csapszeg felett (fáradt törés volt és hazavitt 15 kilométerről), akkor egy napom volt egy használt dugattyút, meg ahhoz az egy dugattyúhoz új gyűrűket szerezni (elég szoros lett...), no meg a motort összeszerelni - hiszen másnap lagziba mentünk vidékre!
.
A projekt sikerült, de onnantól kezdve a forgattyústengely fok pontossággal mindig ugyanott állt le...
Szóval ez a laza illesztés nem olyan vicces dolog. Nem mindenkinek sikerül híg olajjal...
Ui: Hozzáértőktől kijavítást tisztelettel elfogadok.
Ahogy én tudni vélem/gondolom/olvastam:Eddig azt hittem, sűrűbb olaj kell, ha megnőtt a dugattyügyűrű játéka.
Eddig azt hittem, sűrűbb olaj kell, ha megnőtt a dugattyügyűrű játéka.
2017ban vettem prius 4-et (10 hónapos bemutató kocsi, 6000 km-el).Most van rajta 122000km.olajcsere,szerviz 15000 km után (=évente). Semmi olajfogyasztás, semilyen alkatrészcsere, autóantenna kivételével) De nem is tudom, milyen olaj van benne,bár hosszabb út előtt ellenőrzöm a szintet. Sógoroméban 230000 km van, gond nélkül. Szóval elmegyek vele még egy ideig. Viszont minden ősszel megyek vele a karosszériáshoz, mert nyáron mindig meghuzom valahol a vidéki magyar utakon, mert nagyon alacsonyan fekszik.A motorolajról.
Én 2010-ben vettem az autómat most 15 éves és120 ezer km van benne.
KIA Sportage 1.6 benzin.
A szervizkönyv szerint 30 ezer km vagy két év az olajcsere periódus.
Mivel nem megyek két év alatt 30 ezret ezért mindig két évente cseréltem az olajat.
Eddig a két olajcsere között eddig egy miliméterrel se ment lejjebb az olajszint.
5W-40 szintetikus olajat használok, és fűtött garázsban tartom az autót.
Mondjuk az havi 650km, azért a taxi+autóbérlés is megfontolandó esetedben.A motorolajról.
Én 2010-ben vettem az autómat most 15 éves és120 ezer km van benne.
KIA Sportage 1.6 benzin.
A szervizkönyv szerint 30 ezer km vagy két év az olajcsere periódus.
Mivel nem megyek két év alatt 30 ezret ezért mindig két évente cseréltem az olajat.
Eddig a két olajcsere között eddig egy miliméterrel se ment lejjebb az olajszint.
5W-40 szintetikus olajat használok, és fűtött garázsban tartom az autót.
Mondjuk az havi 650km, azért a taxi+autóbérlés is megfontolandó esetedben.
És akkor lehet a garázsban konditerem. Hobbi szoba. Pornó DVD gyűjtemény.
Bár nem tudom mennyi kilométertől éri meg jobban a taxi. Hm, érdekes számítás.Mondjuk az havi 650km, azért a taxi+autóbérlés is megfontolandó esetedben.
És akkor lehet a garázsban konditerem. Hobbi szoba. Pornó DVD gyűjtemény.
Lázár után szabadon: rossz helyen dolgozol…Hoppá, míg szegényedünk (én mondjuk mindenképpen, dől az építőipar), az ügyesebbek gazdagodnak.
Ja, tőle függő iparágban.Lázár után szabadon: rossz helyen dolgozol…
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..