Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 919
113
Nekem úgy tűnik a Gordi által privatizált GYSEV kezelésében is van egy csomó. Aztán ugy egy hete már lehet MÁV-os lett, lázármonnyonle.

A Budapest-Győr-Hegyeshalom az 1880-as évek óta a MÁV kezelésében van, 1-es fővonal néven.
Ez az ország kb legfontosabb vonala, ha ezt kiadja a MÁV akkor az felszámolás alatt lévő társaság már. Az általad küdött oldalon is marad MÁV a vonal.
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIwNTdkNjZlOTUyNjRiZmI4ZmUxYWVjMDI1ZWIyNjRm.jpg

Az elmúlt 7 napból a mai az ötödik amikor komoly üzemzavar van, ez már nagyon komoly probléma.
És miért adják a GYSEV-nek? Mert az az osztrákok miatt eddig egy jobban működő cég volt, sokkal jobb szervezeti kultúrával mint ami a MÁV-é. (nyilván ott is voltak hülyeségek, meg részben a MÁV vérét szívták sok dologban), na kiváncsi leszek hogy most 15 év alatt ekkorát nőttek mi lesz ebből.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 919
113
https://www.10vallalas.hu/klimagarancia
Faterom Szárligetről ingázik dolgozni hozzánk 71 évesen, most telefonált, hogy holnap nem jön, kifingott a légkondi a vonaton, egyenek kefét, elment szabira, tele a töke hogy minden nap beszopja a vasutat.
Persze, ingyen van, én vagyok a főnőke és nem érdekel mikor jön be, de ez akkor is egy erős hét szegénynek.
És van aki gyárban melózik, ott nem ilyen laza a világ, amit a MÁV művel már ki fog hatni az iparra is, sok ezren késnek el a műszakból.
A lányom meg fel van háborodva. Az anyjával él, Tárnokról ingázott vonattal Budapestre öt évig a gimibe, közölte hogy az utolsó fél év vasútja miatt nem akar az egyetemre is ingázni, béreljünk neki albéreltet, mondtam hogy nem, ha akar költözzön hozzánk, van üres szobánk. Na, most nem beszél velem, Kösz Máv!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 019
15 189
113
Mondjuk az havi 650km, azért a taxi+autóbérlés is megfontolandó esetedben.
És akkor lehet a garázsban konditerem. Hobbi szoba. Pornó DVD gyűjtemény.
A saját - belső égésű motoros - autó a mozgás szabadsága/annak lehetősége.
A taxi nem (nem fogsz vele elruccani a Budapest utáni legnagyobb városokba). Az autóbérlés is tud véleményes lenni szerintem.
(Pl. kimehetsz vele külföldre?)

Az elektromos meg végképp nem játszik ilyen szempontból - egyszerűen azért nem, mert egy belső égésű mindig csurig töltöttnek tekinthető az indulás előtt max. két-három perces tankolási idő miatt. De ha útközben fogy ki, mert becsapott az üzemanyag szintmérő az utolsó negyedben, akkor is egy - legrosszabb esetben - stoppal eltudsz menni a legközelebbi benzinkúthoz, veszel kannát, 10 liter benzint, visszamész, beletöltöd: Gyí Rönó!

Elektromos autót nem fogsz mindig csurig töltve tartani. Ha azonnal kell indulni messze vidékre (pl. bajság a rokonságban), akkor először keresel hiper-szuper gyorstöltőt? Vagy vársz 5-10 órát a 230 voltos töltővel?
Aztán meg mész 90-el az autópályán, miközben eszed a kefét az idegtől?
Ha bármi miatt útközben fogy ki a delej (pl. télen órákat állsz baleset miatt az autópályán), akkor viszel powerbankot az elektromos töltőtől?:D

Szóval szerintem az autó a mozgás szabadsága/lehetősége. S ennek fizeted meg az árát, amikor tulajdonolsz (üzemben tartasz) egy autót.
Még akkor is, ha csak keveset mész, keveset használod. Ki meg végképp nem használod. (Egy ismerősömnek 26 éves tip-top 80 ezer kilométeres Zafirája van és egyedül él. De a lehetőség...)

Kurfürst említette a napi 2X10 kilométert a város széléről.
Na most én pont így használom; Kórház a város szélén.

Egyre kevesebbet megyünk a fővárosba. De lehetőség.
Eléggé összerázott/-törött vagyok már ahhoz, hogy ne pl. egy öreg Picantoval (itt kérek elnézést az öreg Picantót tulajdonlóktól) legyek készenlétben egy ilyen helyzetre.
Ennek fizettem meg, fizetem meg az árát.

De azt is megértem, aki a Körúton belül él, s onnan szinte soha nem dugja ki a fejét (van pár ilyen ismerősöm), semmi vidéki rokon, stb.
Annak tényleg elég a taxi/autóbérlés - akár elektromosan is.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 091
6 734
113
https://www.10vallalas.hu/klimagarancia
Faterom Szárligetről ingázik dolgozni hozzánk 71 évesen, most telefonált, hogy holnap nem jön, kifingott a légkondi a vonaton, egyenek kefét, elment szabira, tele a töke hogy minden nap beszopja a vasutat.
Persze, ingyen van, én vagyok a főnőke és nem érdekel mikor jön be, de ez akkor is egy erős hét szegénynek.
És van aki gyárban melózik, ott nem ilyen laza a világ, amit a MÁV művel már ki fog hatni az iparra is, sok ezren késnek el a műszakból.
A lányom meg fel van háborodva. Az anyjával él, Tárnokról ingázott vonattal Budapestre öt évig a gimibe, közölte hogy az utolsó fél év vasútja miatt nem akar az egyetemre is ingázni, béreljünk neki albéreltet, mondtam hogy nem, ha akar költözzön hozzánk, van üres szobánk. Na, most nem beszél velem, Kösz Máv!
A MÁV-Volán egyesülés óta rengeteg főnök jött a volántól a MÁV-hoz. A volánok sokáig kis kóceráj cégek voltak, ezeknek az új vezetőknek fogalmuk sincs hogyan kell ekkora céget irányítani. Mindez súlyosbìtva Lázár Jánossal...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 919
113
A saját - belső égésű motoros - autó a mozgás szabadsága/annak lehetősége.
A taxi nem (nem fogsz vele elruccani a Budapest utáni legnagyobb városokba). Az autóbérlés is tud véleményes lenni szerintem.
(Pl. kimehetsz vele külföldre?)

Az elektromos meg végképp nem játszik ilyen szempontból - egyszerűen azért nem, mert egy belső égésű mindig csurig töltöttnek tekinthető az indulás előtt max. két-három perces tankolási idő miatt. De ha útközben fogy ki, mert becsapott az üzemanyag szintmérő az utolsó negyedben, akkor is egy - legrosszabb esetben - stoppal eltudsz menni a legközelebbi benzinkúthoz, veszel kannát, 10 liter benzint, visszamész, beletöltöd: Gyí Rönó!

Elektromos autót nem fogsz mindig csurig töltve tartani. Ha azonnal kell indulni messze vidékre (pl. bajság a rokonságban), akkor először keresel hiper-szuper gyorstöltőt? Vagy vársz 5-10 órát a 230 voltos töltővel?
Aztán meg mész 90-el az autópályán, miközben eszed a kefét az idegtől?
Ha bármi miatt útközben fogy ki a delej (pl. télen órákat állsz baleset miatt az autópályán), akkor viszel powerbankot az elektromos töltőtől?:D

Szóval szerintem az autó a mozgás szabadsága/lehetősége. S ennek fizeted meg az árát, amikor tulajdonolsz (üzemben tartasz) egy autót.
Még akkor is, ha csak keveset mész, keveset használod. Ki meg végképp nem használod. (Egy ismerősömnek 26 éves tip-top 80 ezer kilométeres Zafirája van és egyedül él. De a lehetőség...)

Kurfürst említette a napi 2X10 kilométert a város széléről.
Na most én pont így használom; Kórház a város szélén.

Egyre kevesebbet megyünk a fővárosba. De lehetőség.
Eléggé összerázott/-törött vagyok már ahhoz, hogy ne pl. egy öreg Picantoval (itt kérek elnézést az öreg Picantót tulajdonlóktól) legyek készenlétben egy ilyen helyzetre.
Ennek fizettem meg, fizetem meg az árát.

De azt is megértem, aki a Körúton belül él, s onnan szinte soha nem dugja ki a fejét (van pár ilyen ismerősöm), semmi vidéki rokon, stb.
Annak tényleg elég a taxi/autóbérlés - akár elektromosan is.
Nekem is van autóm, értem amit mondasz, de van az a futás teljesítmény ami alatt nem éri meg fenntartani. Nem tudom mi a határ, ez egy gazdasagi-erzelmi döntés.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 019
15 189
113
Nekem is van autóm, értem amit mondasz, de van az a futás teljesítmény ami alatt nem éri meg fenntartani. Nem tudom mi a határ, ez egy gazdasagi-erzelmi döntés.

Nem racionális, hanem racionalizáló lények vagyunk.

Csak nézz körül; végtelenül szélsőséges döntéseket lehet látni, amit elvileg számító emberek magyaráznak meg teljes komolysággal és meggyőződéssel.
Csak hogy hirtelen két konkrét példát említsek ebből a körből:

1, Naggyon jól menő vállalkozó:
"Azért vettem plug-in hybrid dízellel a a GLE SUV-kupét, mert kevesebbe kerül vele autózni, mint a benzinessel."
(8 millióval került így többe, utána néztem).

Értem.

2, Baleset miatt mozgásában korlátozott - állami szervezet régióvezetője - (világéletében nagy sóher volt), alig bírja magát be meg kicsomagolni a saját autójából, sokat járja a meglehetősen balesetveszélyes vidéki főutakat:
" Eljár 4.8 liter benzinnel."

Egy - Magyarország legolcsóbb új autója - szívó háromhengeres, 1.2, 71 lovas, kézi váltós Mitsubishi Space Starral jár.

Értem.

S ezek után csodálkozunk meg értetlenkedünk a csóribbak impulzus/érzelmi vásárlásain!?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 557
4 218
113
"Azért vettem plug-in hybrid dízellel a a GLE SUV-kupét, mert kevesebbe kerül vele autózni, mint a benzinessel."
(8 millióval került így többe, utána néztem).

Pár hónapja tettem be ide a számításomat, miszerint én 10 év alatt, mindent beleszámolva (vételi ár, szervízek, biztosítások, vizsgák, adó, olaj, dízel) pontosan 8 millióból jöttem ki. És igazság szerint a kocsi jelenlegi értékét ebből még le is vonhatnám. (lehet kb egy misi)
Ha mindezt leosztom 120 ezer km-rel, az 67 Ft-os km ár.

Érdekes lenne egy ilyen számítás erre a GLE-re is...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 661
11 919
113
A MÁV-Volán egyesülés óta rengeteg főnök jött a volántól a MÁV-hoz. A volánok sokáig kis kóceráj cégek voltak, ezeknek az új vezetőknek fogalmuk sincs hogyan kell ekkora céget irányítani. Mindez súlyosbìtva Lázár Jánossal...
klassz ez, egy nap sem marad ki. Néha már eszembe jut hogy a MÁV -ban ellenállók lapulnak. Sörös Brüsszel Tito pénzén.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 961
21 894
113
klassz ez, egy nap sem marad ki. Néha már eszembe jut hogy a MÁV -ban ellenállók lapulnak. Sörös Brüsszel Tito pénzén.
Felkészülni a kommentekre:

  • Aki késik kap 73 fortint visszatérítést, szóval tök jól is jár igaziból.
  • Meg ez mindig is így volt, csak nem volt internet és nem tudósítottak róla.
  • Esetleg: a gőzmozdony felsővezetéke nem szakadt le, ezért kéne szénnel fűteni, bezzeg kínának ma is nő a szénfelhasználása. Nem napelemes zöldkreténkedtek a hosszabbítós autókkal meg vonatokkal.
  • Bezzeg ha olcsó kínai villanyautóval járna a nép és nem fanyalognak, akkor nem lenne ez gond.
 
  • Tetszik
  • Robot
Reactions: megazez and alali77

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 663
18 860
113
Nekem is van autóm, értem amit mondasz, de van az a futás teljesítmény ami alatt nem éri meg fenntartani. Nem tudom mi a határ, ez egy gazdasagi-erzelmi döntés.

Az ilyen kiszámolóblogos dolgokat hogy dehaeladnádésállampapírbaraknádapénzedmindenhónapbanehetnélahozambólegybigmacmenüt hagyjuk inkább. Nem bírom ezt az embertípust aki ahelyett hogy élne inkább a pénzét számolgatja, aztán ott ül 80 évesen a nyugdíjasotthonban két tucat belszervi bajjal úgy hogy sosem élt semmit de legalább milyen sok pénze lesz a temetésére.

Használati eszköz, pénzbe kerül, fenntartani kell, pont, ahogyan az életben mindent.

Minimálban évi 100-200 ezer forintból megvan egy kocsi fenntartása, ha csak ott áll az udvaron. KGFB mondjuk 30-50 ezer, "súlyadó" legyen 20 ezer, ilyen-olyan kisszervíz, olajcsere legyen még egyszer ennyi. Ez azért nem nagy pénz annak aki dolgozik. Egyébként meg nem kér enni, csak annyit és akkor amennyit használod. Nyilván van a másik véglet amikor túlvállalja magát anyagilag és valami olyan kocsira költi az összes pénzét amit nem igazán engedhetne meg magának. De ilyen ember van bármilyen téren, ott a die-hard kerékpáros aki szerint nem is volt sok 1,8 millió a kevlárgumis, széntitánkvantumszálvázas Quotrobianchi TourdeFranceEdition-re, hogy azzal körözzön a kisbolt-albi-hippiitató között.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 961
21 894
113
Az ilyen kiszámolóblogos dolgokat hogy dehaeladnádésállampapírbaraknádapénzedmindenhónapbanehetnélahozambólegybigmacmenüt hagyjuk inkább. Nem bírom ezt az embertípust aki ahelyett hogy élne inkább a pénzét számolgatja, aztán ott ül 80 évesen a nyugdíjasotthonban két tucat belszervi bajjal úgy hogy sosem élt semmit de legalább milyen sok pénze lesz a temetésére.

Használati eszköz, pénzbe kerül, fenntartani kell, pont, ahogyan az életben mindent.

Minimálban évi 100-200 ezer forintból megvan egy kocsi fenntartása, ha csak ott áll az udvaron. KGFB mondjuk 30-50 ezer, "súlyadó" legyen 20 ezer, ilyen-olyan kisszervíz, olajcsere legyen még egyszer ennyi. Ez azért nem nagy pénz annak aki dolgozik. Egyébként meg nem kér enni, csak annyit és akkor amennyit használod. Nyilván van a másik véglet amikor túlvállalja magát anyagilag és valami olyan kocsira költi az összes pénzét amit nem igazán engedhetne meg magának. De ilyen ember van bármilyen téren, ott a die-hard kerékpáros aki szerint nem is volt sok 1,8 millió a kevlárgumis, széntitánkvantumszálvázas Quotrobianchi TourdeFranceEdition-re, hogy azzal körözzön a kisbolt-albi-hippiitató között.
Ezek 10 évvel ezelőtti számok, de amúgy egyetértek.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell