MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

endre

Well-Known Member
2016. december 7.
419
818
93
MiG-35 első "légi győzelme" , lelőtt egy drónt.

ChSa2xpjZdAu56CfxijZW78E8IWDlQIb3Pp8XNdI6uWzffQ5Augmn8YXoBguy9CElxYVOtmbUcy_MAIwS3nqkL-_.jpg
Bővebben?
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 888
41 371
113
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 287
70 758
113
MiG-27-et is kipróbálták a NITKA-n
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A pilóta, Szergej Treszvjackij most, május 27-én halt meg, hosszan tartó betegséget követően.
Ő volt az, aki 1993-ban Fairfordban összeütközött Alexander Beszcsasztnovval, miközben a páros bemutatójukat trtották a két MiG-29 9.13-assal:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt van a teljes, még hibátlan bemutatórepülésük, a CIAF 93-ról:

https://www.youtube.com/watch?v=Y3KnQKU69DI

Beszcsasztnov még 2001-ben halt meg egy Mjasziscsev M-101T Gzsel repülőgép tesztelésekor.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Ezeket a fotókat 1989. június 8-án készítették a Le Bourget-i (Franciaország) nemzetközi légibemutatón egy MiG-29-es vadászgép bemutató repülése során. A hajtóműben pompázs keletkezett , ami miatt a gép a föld közelében lefulladt. A. N. Kvocsur tesztpilótának sikerült katapultálnia egy rendkívül alacsony magasságból. Egy héttel később folytatta a repülést.
7RNY4rBZTiM.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 435
104 645
113
Elég fura...

Egy amerikai cég stratégiai megállapodás keretében modernizálja az indiai légierő által használt 100 orosz MiG-29-es vadászgépet .


2025. június 30-án az indiai Reliance Defence vállalat stratégiai partnerségre lépett a Coastal Mechanics Inc.-vel (CMI), az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma által engedélyezett vállalkozóval, hogy közösen kezeljék India katonai karbantartási, javítási és nagyjavítási (MRO) igényeit. A megállapodás magában foglalja számos kulcsfontosságú indiai katonai platform, nevezetesen az orosz eredetű MiG-29-es vadászrepülőgépek szervizelését, korszerűsítését és élettartam-meghosszabbítását, amelyeket jelenleg az Indiai Légierő üzemeltet. Az együttműködés egy ritka eset arra is, hogy egy amerikai védelmi vállalkozó közvetlenül részt vesz egy harmadik ország által üzemeltetett orosz vadászgépek karbantartásában és korszerűsítésében.

Az Indiai Légierő jelenleg körülbelül 52 MiG-29UPG-t üzemeltet két frontvonalbeli században, elsősorban az északi és nyugati határok mentén bevetve, míg az Indiai Haditengerészet mintegy 40 repülőgép-hordozón állomásozó MiG-29K változatot is üzemeltet az INS Vikramaditya és az INS Vikrant fedélzetén. (Kép forrása: IAF)

A 20 000 milliárd rúpiára (2,34 milliárd dollár) becsült partnerség több mint 100 MiG-29-est, több mint 100 Jaguar csatagépet, az indiai hadsereg által használt Apache AH-64 helikoptereket és L-70 légvédelmi ágyúkat foglal magában. A kezdeményezés egy dedikált közös vállalkozás létrehozásán alapul a maharashtrai Nagpurban található MIHAN-ban, a multimodális nemzetközi árufuvarozási központban és repülőtéren, amely teljes körű karbantartási, karbantartási és korszerűsítési szolgáltatásokat nyújt mind az indiai, mind a külföldi védelmi platformok számára. A megállapodás egybeesik India szélesebb körű erőfeszítéseivel, hogy a régi rendszerek teljes cseréjéről a teljesítményalapú logisztikai modell keretében a szelektív korszerűsítésre térjen át.

Az új közös vállalat keretében a Reliance Defence és a Coastal Mechanics a MiG-29-esek modernizálását tervezi anélkül, hogy közvetlenül az orosz eredetiberendezés-gyártókra támaszkodna, ehelyett a visszafejtett alkatrészekre, a hazai komponensekre és a rendszerkompatibilitási frissítésekre összpontosítva. Ez a megközelítés várhatóan kezeli az alkatrészek hiányával, az oroszországi logisztikai késésekkel és az indiai ellátási láncok korlátaival kapcsolatos visszatérő problémákat a régi szovjet platformok esetében. Az együttműködés lehetővé teszi az Indiai Légierő számára, hogy meghosszabbítsa MiG-29-eseinek üzemidejét a jelenlegi és várható elavulási problémák kezelésével. A vállalatok által megosztott információk szerint a közös vállalat MRO-t és hosszú távú fenntartást is biztosít majd kettős beszerzési stratégiák alkalmazásával, különösen a nehezen beszerezhető alkatrészek esetében. A vállalkozás várhatóan modellként is szolgál majd más, Indiában üzemeltetett régi platformok, például a Szu-30MKI-k és a Mi-17-es helikopterek fenntartásához, és kiszolgálhatja a hasonló készletekkel rendelkező külföldi hadseregeket is.

A Reliance Defence, amely már részt vett repülőgép-korszerűsítési projektekben és tüzérségi gyártási programokban, ezt a partnerséget arra kívánja felhasználni, hogy bővítse ipari szerepét a védelmi MRO, lőszer és repülőgépipari rendszerek területén a „Make in India” és az „Aatmanirbhar Bharat” politikai kezdeményezések keretében. A Hindustan Aeronautics Limiteddel és az amerikai Genesys-szel együttműködve a Reliance Defence korábban 55 Dornier 228 repülőgépet korszerűsített egy 350 millió rúpiás szerződés keretében az indiai légierő, a haditengerészet és a parti őrség számára. 2025 júniusában stratégiai együttműködési megállapodást is aláírt a német Diehl Defence-szel Vulcano 155 mm-es precíziós irányítású tüzérségi lövedékek helyi gyártására, a tervezett évi 200 000 lövedék, 10 000 tonna robbanóanyag és 2000 tonna hajtóanyag előállításával egy új, zöldmezős létesítményben Ratnagiriben, Maharashtrában. Ezzel párhuzamosan egy 600 millió rúpiás exportszerződést írtak alá a német Rheinmetall Waffe Munition GmbH-val, amely az egyik legnagyobb ilyen jellegű szerződés egy indiai magánvállalat számára. A Dassault Reliance Aerospace Limited, a Dassault Aviationnal közös vállalat, már szerel össze repülőgép-szerkezeteket a Falcon 2000, Falcon 6X és Falcon 8X sugárhajtású repülőgépekhez a MIHAN-ban. A Falcon 2000 üzleti repülőgépek végső összeszerelése várhatóan Nagpurban kezdődik, ami a Dassault első ilyen jellegű művelete Franciaországon kívül, a kezdeti szállítások várhatóan 2028-ra várhatók.

Az Egyesült Államokban működő Coastal Mechanics Inc. egy régóta fennálló védelmi beszállító, amelyet az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma és a Külügyminisztérium DDTC/ITAR rendszere tanúsított, és megfelel a MIL-I-45208A, AS5553, FAA-0056 és más amerikai katonai szabványoknak. A vállalat a régi katonai rendszerek javítására, korszerűsítésére és visszafejtésére specializálódott, különösen az elavult vagy megszűnt alkatrészek esetében. Számos rendszeren végzett karbantartási munkákat, beleértve az F-15, F-16, FA-18, A-10, F-4 és AV-8B repülőgépeket, valamint olyan helikoptereket, mint az AH-1 Cobra, az UH-1 Huey, az UH-60 Blackhawk, az SH-60 Seahawk és az AH-64 Apache. Emellett radarrendszerekhez (AN/FPS-117, AN/TPS-43, AN/TPQ-36/37), rakétákhoz (AIM-9, AIM-7, TOW) és légvédelmi rendszerekhez, például PATRIOT, HAWK és NIKE-HERCULES kapcsolódó képességeket is fenntart. A Coastal Mechanics több mint 25 nemzetközi védelmi végfelhasználót és több mint 50 amerikai kormányzati ügyfelet támogat mind külföldi katonai értékesítési, mind közvetlen kereskedelmi értékesítési kereteken keresztül. Fő kompetenciái közé tartozik a lean gyártás, a hagyományos MRO, a javítási és visszaküldési szolgáltatások, valamint a teljes körű kulcsrakész frissítési támogatás. Az OEM-támogatás nélküli rendszerek esetében a vállalat hazai kis tételű megmunkálást és műszaki könyvtárakat használ, amelyek DMWR-eken és műszaki megrendeléseken alapulnak, a működési folytonosság biztosítása érdekében. Emellett beszerzési tanácsadási szolgáltatásokat is nyújt, amelyek célja az életciklus-költségek minimalizálása, az AOG-események kezelése és a hosszú távú alkatrészhiányok megoldása.

A MiG-29-es vadászgépet az 1980-as évek közepén állították szolgálatba az Indiai Légierőhöz, és máig az egyik legfontosabb negyedik generációs platformjuk. Eredetileg az F-15 és F-16 típusú repülőgépek ellensúlyozására szerezték be, és légi fölényben lévő vadászgépként tervezték, de mára egy többcélú rendszerré fejlődött, amely képes mind levegő-levegő, mind levegő-föld lőszereket használni. Idővel az Indiai Légierő a MiG-29UPG szabványra fejlesztette flottáját egy olyan program révén, amely magában foglalta a továbbfejlesztett RD-33 hajtóműveket, a Zhuk-ME radart, a repülés közbeni utántöltési képességet, egy új bevetési számítógépet, üvegpilótafülke-interfészeket, valamint a kompatibilitást az újabb rakétákkal és elektronikus hadviselési eszközökkel. Az Indiai Légierő jelenleg körülbelül 52 MiG-29UPG-t üzemeltet két frontvonalbeli században, elsősorban az északi és nyugati határ mentén telepítve. Az Indiai Haditengerészet emellett körülbelül 40, repülőgép-hordozón telepített MiG-29K változatot is üzemeltet az INS Vikramaditya és az INS Vikrant fedélzetén. Miközben India továbbra is nyugdíjazza MiG-21 Bison flottáját, és fokozatosan csökkenti a Jaguar flottáját, a MiG-29 továbbra is az egyik legfontosabb szovjet eredetű platform, amely még mindig aktív szolgálatban van.

A MiG-29 modernizációs kezdeményezése mellett India számos repülőgép-korszerűsítési programot indít harci flottája élettartamának meghosszabbítása érdekében. Ezek közül a legjelentősebb a Szu-30MKI flotta Super Sukhoi programja. A Védelmi Beszerzési Tanács által 2023 novemberében jóváhagyott terv értelmében 84 repülőgépet korszerűsítenek indiai AESA radarokkal (Uttam), bevetési számítógépekkel, digitális üvegpilótafülkékkel, valamint új levegő-levegő és levegő-föld fegyverrendszerekkel. A projektet a Hindustan Aeronautics Limited vezeti a DRDO és magánipari partnerek támogatásával, és a korszerűsítés hazai tartalmának 78 százalékát célozzák meg. Egyéb modernizációs erőfeszítések közé tartozik 83 Tejas Mk1A repülőgép leszállítása egy 2021-ben aláírt szerződés keretében, további 97 egység jóváhagyása 2023-ban, valamint új kiképzőgép-variánsok integrációja. Az Indiai Légierő (IAF) együttműködik a HAL-lal a Tejas Mk2 közepes súlyú vadászrepülőgép és a fejlett közepes harci repülőgép (AMCA) gyártásának megkezdése érdekében, amelynek gyártása a tervek szerint a 2030-as évek elejére indul. Ezeket a projekteket újabb drónprogramok támogatják, mint például a CATS Warrior és az ALFA-S. Ezeknek az erőfeszítéseknek az a célja, hogy az IAF 2035-re fenntartsa a tervezett 35-36 vadászrepülő század létszámát, annak ellenére, hogy elmarad a régóta kitűzött 42 százados céltól.
 
  • Hűha
Reactions: Juvi and endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 287
70 758
113
A MiG-29-es nem kompatibilis a nyugati fegyverekkel, rendszerekkel.
Különben is kell hozzá a gyártó engedélye.
Az indiánoknak, ukránoknak szét kellett volna kanninalizálni a gépeket, mielőtt kitolják őket a fűre, hogy túlárazott Gripeneket lízingeljenek helyettük.
Nem tudnak ezek semmit...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 580
35 137
113
Elég fura...

Egy amerikai cég stratégiai megállapodás keretében modernizálja az indiai légierő által használt 100 orosz MiG-29-es vadászgépet .

Az UPG-k esetében még érthető is ez, hisz azok lényegében azon túl, hogy az SzMT-t verve olyan rondák, hogy a Föld taszítja őket magától az első 10 példány kivételével Indiában lettek modernizálva jelentős részben külföldi alkatrészekkel. Így meg logikus, hogy a további modernizációhoz külföldi partnereket keresnek

Másrészt és ez a fontosabb, úgy látom, hogy az oroszok - jogosan - elengedték ezt a MiG-29/35 vonalat. Persze dísznek rendeltek otthonra pár 35-öst meg ott vannak a Kuznyecov évek óta szárazföldivé érett 29KR-jei, de azon túl mind a hazai, mind az export részen dobják a 29-est. Kínálatban ott a Szu-30/35 család, az a hazai igényeknek megfelel, külföldön meg főleg most már amúgy se igazán versenyképes a 29-es vonala.

Nem csak azért, mert már itt az 5 gen és egyre inkább behatárolt a 4/4+/4,5 genek piaca, de az alap kialakítás miatt is. "Rövid a lába", könnyűvadásznak drága és nagy, nehézvadásznak meg kevés. Persze egyhajtóművesként még lenne esélye, de ez meg olyan, amit a fórumon is sokszor szoktak mondani, hogyha a nagyapám villamos lett volna, akkor a pöcsöm helyén áramszedő lenne. Ahogy a szárazföldi F-18-ra sem volt igazán igény szovjet-orosz megfelelőjével is ez a helyzet most.

A Mikojan-Gurjevics amúgy is már a Szuhoj alárendeltje 2019 óta, elvannak a 31-es modernizációja mellett a 41-es meg drónfejlesztésekkel, könnyűvadásznak meg remélhetőleg 5 genben végre meglépik az egyhajtóműves kialakítást Szuhojéknál (Szu-75)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 005
20 365
113
Ahogy a szárazföldi F-18-ra sem volt igazán igény szovjet-orosz megfelelőjével is ez a helyzet most
Ne haragudj, annyiból vitába szállnék ezzel a kijelentéssel, hogy szárazföldről üzemeltetett F-18-ra volt igény, a spanyol-finn-svájci-kanadai-ausztrál gépek komoly mennyiségben álltak szolgálatba, és megelégedésre használják őket.

Amire nem volt igénye senkinek, az az F-18L, ami hordozófedélzeti alkatrészek helyett könnyebb, hagyományosakat kapott volna.