Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még egy Mitsubishi T-2 képet is oda tehetnél, az is Jaguár-ihletésű, esetleg egy Soko J-22 Orao...„Sokak „látják bele” a megszületett új típusba a brit-francia Jaguar és a román-jugoszláv IAR-93/Orao vonalait, de a JH-7 Feibao, azaz Repülő Leopárd teljesen eredeti kínai konstrukció.”
Ezzel azért nem értek egyet, csak ha a főfutóművet nézzük:
![]()
A JH-7-es tervezés idején – ahogy a cikk is írja – komoly üzleti kapcsolatban volt Kína Nagy-Britanniával (valamint egész Nyugat-Európával), sok terv/alkatrész készen érkezett onnan. A Kínaiaknak nagyon kevés önálló fejlesztésre használható tapasztalatuk volt még a nyolcvanas években, bármely szakterületett is nézzük.
Ahogy a J-10-esről szólló cikk, hasonló kijelentéseivel sem értek egyet. De ezt leszámítva a JH-7-ről szólló, remek cikk!
Nagyon érdekes a gép története. Kb. akkora mint egy Tornado, csak a tervezésénél nem volt szempont, hogy vadászgépként is lehessen használni.
Ezt a gépet brit segítséggel építették meg, mikor még jóban voltak a nyugattal 89-es események előtt. A britektől kaptak softwaret, amivel repülőt lehetett tervezni, meg gondolom valamennyi segítséget maga a gép megtervezésében. Amolyan fapados Tornádóban gondollkodhattak, mivel kihagyták belőle a mozgatható szárnyat és a Tornádó hajtóműveid sem adták oda nekik, hanem helyettük a Buccaneer hajtóműveinek licencváltozataival repül a gép.Egyébként nem öreg gépek, a modernebb JH-7A 2004-ben állt szolgálatba, és 2017-ig gyártották. A legfiatalabb példányok még csak 8 évesek!
Csak a kínai repipar lemaradása miatt ők a 90-es éves második felére, 2000-es elejére érték el azt a fejlettségi szintet, ahol a nyugat és s szovjetek a 80-as években jártak. Ha ehhez hozzá nézitek, most hol tartanak...
Az osszes regi szarjukra is raaplikaljak a szupersznikus raketaikat zavarokontenereiket mindent. Igy lesz egy oreg gepbol potens csapasmero. A repulogepeik hatotavolsagan belul senki nem tud erdemben ellenallni kinanak a tengereken csak annak repulogepes infrastrukturajanak lerombolasa utan.Jh-7/A yj-12 rakétával
![]()
Foleg szarazfoldi es haditengereszeti csapasmero feladatra hasznaljak.Nagyon érdekes a gép története. Kb. akkora mint egy Tornado, csak a tervezésénél nem volt szempont, hogy vadászgépként is lehessen használni.
a modernebb JH-7A 2004-ben állt szolgálatba, és 2017-ig gyártották. A legfiatalabb példányok még csak 8 évesek!
A fentiek szerint nem mondanám régi szarnak inkább a dizájn régi csak .Az osszes regi szarjukra
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..