Még egy Mitsubishi T-2 képet is oda tehetnél, az is Jaguár-ihletésű, esetleg egy Soko J-22 Orao...„Sokak „látják bele” a megszületett új típusba a brit-francia Jaguar és a román-jugoszláv IAR-93/Orao vonalait, de a JH-7 Feibao, azaz Repülő Leopárd teljesen eredeti kínai konstrukció.”
Ezzel azért nem értek egyet, csak ha a főfutóművet nézzük:
![]()
A JH-7-es tervezés idején – ahogy a cikk is írja – komoly üzleti kapcsolatban volt Kína Nagy-Britanniával (valamint egész Nyugat-Európával), sok terv/alkatrész készen érkezett onnan. A Kínaiaknak nagyon kevés önálló fejlesztésre használható tapasztalatuk volt még a nyolcvanas években, bármely szakterületett is nézzük.
Ahogy a J-10-esről szólló cikk, hasonló kijelentéseivel sem értek egyet. De ezt leszámítva a JH-7-ről szólló, remek cikk!
Nagyon érdekes a gép története. Kb. akkora mint egy Tornado, csak a tervezésénél nem volt szempont, hogy vadászgépként is lehessen használni.
Ezt a gépet brit segítséggel építették meg, mikor még jóban voltak a nyugattal 89-es események előtt. A britektől kaptak softwaret, amivel repülőt lehetett tervezni, meg gondolom valamennyi segítséget maga a gép megtervezésében. Amolyan fapados Tornádóban gondollkodhattak, mivel kihagyták belőle a mozgatható szárnyat és a Tornádó hajtóműveid sem adták oda nekik, hanem helyettük a Buccaneer hajtóműveinek licencváltozataival repül a gép.Egyébként nem öreg gépek, a modernebb JH-7A 2004-ben állt szolgálatba, és 2017-ig gyártották. A legfiatalabb példányok még csak 8 évesek!
Csak a kínai repipar lemaradása miatt ők a 90-es éves második felére, 2000-es elejére érték el azt a fejlettségi szintet, ahol a nyugat és s szovjetek a 80-as években jártak. Ha ehhez hozzá nézitek, most hol tartanak...
Az osszes regi szarjukra is raaplikaljak a szupersznikus raketaikat zavarokontenereiket mindent. Igy lesz egy oreg gepbol potens csapasmero. A repulogepeik hatotavolsagan belul senki nem tud erdemben ellenallni kinanak a tengereken csak annak repulogepes infrastrukturajanak lerombolasa utan.Jh-7/A yj-12 rakétával
![]()
Foleg szarazfoldi es haditengereszeti csapasmero feladatra hasznaljak.Nagyon érdekes a gép története. Kb. akkora mint egy Tornado, csak a tervezésénél nem volt szempont, hogy vadászgépként is lehessen használni.
a modernebb JH-7A 2004-ben állt szolgálatba, és 2017-ig gyártották. A legfiatalabb példányok még csak 8 évesek!
A fentiek szerint nem mondanám régi szarnak inkább a dizájn régi csak .Az osszes regi szarjukra
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..