A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.
Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.