[HUN] Vadászgépek beszerzése

Itthon ilyen pontos infó? Eddig hol éltél?... Ráadásul mindenki úgy szállít, ahogy a megrendelő kéri... plusz azért van egy icipici különbség a kínai és a svéd gyártókapacitás között.
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat. De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
 
  • Vicces
Reactions: Bálint and Aladeen
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat. De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
öhm a C/D ugyan azon a soron készül, mint az E/F. Igazából az alkatrészek egy része már elég régen áll egy raktárban :D
 
Miért is ? Mert a SAAB-nak több száz gépes megrendelése van a Gripenekre és minden kapacitás le van kötve? Ja, hogy Svédországot leszámítva soha sem volt olyan, hogy valaki 50db felett vásárolt belőle..
Nem építik ki/töltik fel azt a kapacitást.
Illetve van az a pénz...
 
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat. De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
Ahogy más is írta egy szerelő sor van adott számú szakemberrel. Mivel kicsi az igény, ezért nem is fogják ezt bővíteni. A SAAB-nak ezt kell optimalizálni: ne álljanak sose tétlenül és amikor dolgoznak akkor a legtöbbet hozó rendelésen dolgozzanak, ne legyen csúszás, kötbér. Ez alapján adtak ajánlatot hogy mikor tudják a legkedvezőbb áron beütemezni mi a gépeinket.
Nyilván a ha gyorsabban kell akkor esetleg túlórázással illetve más költség növelő módon tudtak volna előbb is Gripent építeni nekünk, de mivel a MH-nél spórolnak amin csak lehet, így nem kértük a gyorsabb szállítást.
Igazából a Magyar Légierőnek tök mindegy, hogy 2024-ben, 2025-ben vagy 2026-ban kapja gépeket: semmilyen sürgető tényező nincsen. Fölösleges ezen hőbörögni - bár ahogy látom te csak amiatt írtál ide, hogy "nyugat-fikázhassa" egyet...
 
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat.
A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.
De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.
 
A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.

Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.
A svédek sajátos c/d modernizációs programja már fut?
 
Nekem az a legnagyobb bajom, hogy mikor boldog boldogtalan bejár a reptérre kicsit szerelgetni a gépeinket, majdnem mindegy hogy 14 vagy 18 alá raknak oda valamit...
Persze elég ciki volt az az eset, de azért Gripeneket jobban őrzik, mint a MiG-roncstemetőt. Az eset után valószínűleg most már még jobban fogják...
 
A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.

Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.
A hülyeséget nem kellene megmagyarázni! Tudják, hogy nem nagyon van választásunk ezért akármit megtehetnek. Az általunk megrendelt és kifizetett AiM-120-asokat is ha minden igaz Bidéék Ukrajnának adták. Majd mi megkapjuk valamikor. Kb ugyan ez megy az F-35-ösnél is ahol 4-5 éveket kell várni. Közben kiderült, hogy a gépek nem bírnak annyit amire tervezték és sokkal előbb kell őket javítani.
Bár csak vehetnénk, vennénk kínai gépet, mondjuk J10C-t és akkor a kínaiak megmutatnák, hogyan kell ebben is lepipálni a fejtett nyugatot.
 
A hülyeséget nem kellene megmagyarázni! Tudják, hogy nem nagyon van választásunk ezért akármit megtehetnek. Az általunk megrendelt és kifizetett AiM-120-asokat is ha minden igaz Bidéék Ukrajnának adták. Majd mi megkapjuk valamikor. Kb ugyan ez megy az F-35-ösnél is ahol 4-5 éveket kell várni. Közben kiderült, hogy a gépek nem bírnak annyit amire tervezték és sokkal előbb kell őket javítani.
Bár csak vehetnénk, vennénk kínai gépet, mondjuk J10C-t és akkor a kínaiak megmutatnák, hogyan kell ebben is lepipálni a fejtett nyugatot.
Kína se fog szállítani, ha nem fizetsz...
 
Jo hogy nem az E-t raktak ki...
Azért remélem ha megreptetnek egy magyar felségjelű Gripen Fvel, akkor majd írsz egy pr cikket, hogy milyen rossz belőle a kilátás...:rolleyes:
öhm a C/D ugyan azon a soron készül, mint az E/F. Igazából az alkatrészek egy része már elég régen áll egy raktárban :D
Csak nehogy véletlenül 4 E/F et küldjenek nekünk ott a nagy alkatrészkavarodásban...:eek:
 
Kína se fog szállítani, ha nem fizetsz...
Szerbeknek is pikk-pakk leszállították légvédelmi rendszereket és nem hinném, hogy ők tegnapra kiköhögték az egész vételárat. Kb biztos, hogy hitelre ment az eladás, ami egyébként kb teljesen mindegy a kínaiaknak, mert cserébe piacot vettek és ha jól csinálják, akkor még kémkedni is tudnak vele, mert a közelben NATO gépek repkednek, így a letapogatott radarjelek mehetnek is az adatbázisukba.
 
Lehet nekik természetben is fizetni, ne aggódj.
De én nem bíznék bennük (sem).
Azt biztos, hogy az a legjobb amit a franciák csináltak mindig is, hogy sajátmaguknak fejlesztették a gépeket. Már 20 éve a volt francia kollégától hallottam, hogy a Rafale volt az utolsó ilyen gép mert már nem bírják tovább fizetni egyedül.
 
Szerbeknek is pikk-pakk leszállították légvédelmi rendszereket és nem hinném, hogy ők tegnapra kiköhögték az egész vételárat. Kb biztos, hogy hitelre ment az eladás, ami egyébként kb teljesen mindegy a kínaiaknak, mert cserébe piacot vettek és ha jól csinálják, akkor még kémkedni is tudnak vele, mert a közelben NATO gépek repkednek, így a letapogatott radarjelek mehetnek is az adatbázisukba.
A szerbeknek 3 év volt a szállítási idő amúgy a rendszerre