[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
398
3 606
93
Itthon ilyen pontos infó? Eddig hol éltél?... Ráadásul mindenki úgy szállít, ahogy a megrendelő kéri... plusz azért van egy icipici különbség a kínai és a svéd gyártókapacitás között.
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat. De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
 
  • Vicces
Reactions: Bálint and Aladeen

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 397
39 054
113
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat. De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
öhm a C/D ugyan azon a soron készül, mint az E/F. Igazából az alkatrészek egy része már elég régen áll egy raktárban :D
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
2 330
4 816
113
Miért is ? Mert a SAAB-nak több száz gépes megrendelése van a Gripenekre és minden kapacitás le van kötve? Ja, hogy Svédországot leszámítva soha sem volt olyan, hogy valaki 50db felett vásárolt belőle..
Nem építik ki/töltik fel azt a kapacitást.
Illetve van az a pénz...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 887
49 378
113
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat. De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
Ahogy más is írta egy szerelő sor van adott számú szakemberrel. Mivel kicsi az igény, ezért nem is fogják ezt bővíteni. A SAAB-nak ezt kell optimalizálni: ne álljanak sose tétlenül és amikor dolgoznak akkor a legtöbbet hozó rendelésen dolgozzanak, ne legyen csúszás, kötbér. Ez alapján adtak ajánlatot hogy mikor tudják a legkedvezőbb áron beütemezni mi a gépeinket.
Nyilván a ha gyorsabban kell akkor esetleg túlórázással illetve más költség növelő módon tudtak volna előbb is Gripent építeni nekünk, de mivel a MH-nél spórolnak amin csak lehet, így nem kértük a gyorsabb szállítást.
Igazából a Magyar Légierőnek tök mindegy, hogy 2024-ben, 2025-ben vagy 2026-ban kapja gépeket: semmilyen sürgető tényező nincsen. Fölösleges ezen hőbörögni - bár ahogy látom te csak amiatt írtál ide, hogy "nyugat-fikázhassa" egyet...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 599
91 182
113
Azért hülyeséget ne beszélj, mert a 4 db gépen kívül, kb sehova nem kell nekik C/D gépeket építeniük. A szándék nincs meg a svédek részéről, mert addig is eltartja valaki a melósaikat.
A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.
De ez a fejlett nyugaton eléggé szokás ezzel visszaélni, mert a szlovákok és a bolgárok is eredetileg sokkal előbb szerették volna az F-16-os gépeket, majd az eredeti menetrendet az ameriakiak egyoldalúan módosították, tették ezt annak ellenére, hogy mind a két "légierő" kb nem rendelkezett harcigépekkel.
Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 433
142 664
113
A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.

Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.
A svédek sajátos c/d modernizációs programja már fut?
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 818
19 295
113
Azért ha megjön a +4 gép is jövőre a Légierő igazán csinálhatna legalább egy 18 gépes elephant walk-ot a kecskeméti kifutón ha már repülőnapra sem telik...
Attol hogy egyutt repulne minda 18geo mi tortenik semmi? +4 geppel sokkal beljebb nem vagyunk, ettol fuggetlenul harmat gyenge a legieronk.
 
  • Tetszik
Reactions: Juvi and honved

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 887
49 378
113
Nekem az a legnagyobb bajom, hogy mikor boldog boldogtalan bejár a reptérre kicsit szerelgetni a gépeinket, majdnem mindegy hogy 14 vagy 18 alá raknak oda valamit...
Persze elég ciki volt az az eset, de azért Gripeneket jobban őrzik, mint a MiG-roncstemetőt. Az eset után valószínűleg most már még jobban fogják...
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
398
3 606
93
A C/D változat sorozatgyártása kb. 15+ éve leállt. Az E/F változat gyárása megy most, aki a repülőgépgyártó részlegen volt, az most már azon dolgozik. Honnan vonsz el embert, hogy régi gépeket építsen? Vannak még a 800 órás gyári karbantartást végző emberek, akik értenek a C/D gépekhez, de azoknak van elég dolga, a világ összes Gripenjét ők javítják 800 óránként. Jó kérdés, hogy az ukránoknak felajánlott A/B (C/D?) gépek rendbetétele hogy áll. Azt is meg kell csinálni valakinek. Lehet megvárják a döntést hogy mehetnek-e a gépek. De volt egy olyan nyilatkozat hogy nem csak a mi 4 gépünkön folyik a munka.

Áttelepítették az F-16 gyártását egy másik városba és nem sikerült terv szerint. Meg volt valami kavarás a tajvani gépekkel, mert úgy tűnt hogy az sokkal sürgősebb lesz. Mi húztuk a Gripen megrendelést 2 évig, meg variáltunk hogy mennyi és milyen legyen, akkor most már ne csodálkozzunk hogy a svédek nem pörögtek rá a 4 darabra... persze az is lehet hogy ha már így alakult, akkor a pénz miatt direkt lett a ciklus végére kérve vagy csak a kampányhírérték miatt.
A hülyeséget nem kellene megmagyarázni! Tudják, hogy nem nagyon van választásunk ezért akármit megtehetnek. Az általunk megrendelt és kifizetett AiM-120-asokat is ha minden igaz Bidéék Ukrajnának adták. Majd mi megkapjuk valamikor. Kb ugyan ez megy az F-35-ösnél is ahol 4-5 éveket kell várni. Közben kiderült, hogy a gépek nem bírnak annyit amire tervezték és sokkal előbb kell őket javítani.
Bár csak vehetnénk, vennénk kínai gépet, mondjuk J10C-t és akkor a kínaiak megmutatnák, hogyan kell ebben is lepipálni a fejtett nyugatot.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
11 397
39 054
113
A hülyeséget nem kellene megmagyarázni! Tudják, hogy nem nagyon van választásunk ezért akármit megtehetnek. Az általunk megrendelt és kifizetett AiM-120-asokat is ha minden igaz Bidéék Ukrajnának adták. Majd mi megkapjuk valamikor. Kb ugyan ez megy az F-35-ösnél is ahol 4-5 éveket kell várni. Közben kiderült, hogy a gépek nem bírnak annyit amire tervezték és sokkal előbb kell őket javítani.
Bár csak vehetnénk, vennénk kínai gépet, mondjuk J10C-t és akkor a kínaiak megmutatnák, hogyan kell ebben is lepipálni a fejtett nyugatot.
Kína se fog szállítani, ha nem fizetsz...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
15 215
42 027
113
Jo hogy nem az E-t raktak ki...
Azért remélem ha megreptetnek egy magyar felségjelű Gripen Fvel, akkor majd írsz egy pr cikket, hogy milyen rossz belőle a kilátás...:rolleyes:
öhm a C/D ugyan azon a soron készül, mint az E/F. Igazából az alkatrészek egy része már elég régen áll egy raktárban :D
Csak nehogy véletlenül 4 E/F et küldjenek nekünk ott a nagy alkatrészkavarodásban...:eek:
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
398
3 606
93
Kína se fog szállítani, ha nem fizetsz...
Szerbeknek is pikk-pakk leszállították légvédelmi rendszereket és nem hinném, hogy ők tegnapra kiköhögték az egész vételárat. Kb biztos, hogy hitelre ment az eladás, ami egyébként kb teljesen mindegy a kínaiaknak, mert cserébe piacot vettek és ha jól csinálják, akkor még kémkedni is tudnak vele, mert a közelben NATO gépek repkednek, így a letapogatott radarjelek mehetnek is az adatbázisukba.
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
398
3 606
93
Lehet nekik természetben is fizetni, ne aggódj.
De én nem bíznék bennük (sem).
Azt biztos, hogy az a legjobb amit a franciák csináltak mindig is, hogy sajátmaguknak fejlesztették a gépeket. Már 20 éve a volt francia kollégától hallottam, hogy a Rafale volt az utolsó ilyen gép mert már nem bírják tovább fizetni egyedül.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 433
142 664
113
Szerbeknek is pikk-pakk leszállították légvédelmi rendszereket és nem hinném, hogy ők tegnapra kiköhögték az egész vételárat. Kb biztos, hogy hitelre ment az eladás, ami egyébként kb teljesen mindegy a kínaiaknak, mert cserébe piacot vettek és ha jól csinálják, akkor még kémkedni is tudnak vele, mert a közelben NATO gépek repkednek, így a letapogatott radarjelek mehetnek is az adatbázisukba.
A szerbeknek 3 év volt a szállítási idő amúgy a rendszerre
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Chima3ra