És ameddig a politikai alakulat nem kerül elküldésre, mi legyen szerinted?Ha az állam nem képes rá/nem akarja (mert elveszítené egy könnyen megvehető szavazóbázisát...), akkor azt az államot működtető politikai alakulatot el kell küldeni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És ameddig a politikai alakulat nem kerül elküldésre, mi legyen szerinted?Ha az állam nem képes rá/nem akarja (mert elveszítené egy könnyen megvehető szavazóbázisát...), akkor azt az államot működtető politikai alakulatot el kell küldeni.
Legyünk őszinték. A gond a választási rendszertől függetlenül azzal van, hogy a másik győz.Egyfordulós vagy kétfordulós.
Már nagyon régen volt 1994 nyár. 2/3-ad MSZP-SZDSZ. Az 94 őszi önkori választások előtt megváltoztatták a választási rendszert kétfordulósról egyfordulósra. Miért? Mert a bimbozó balliberális oldal egységes volt, míg a jobboldalon 5 esélyes párt is volt.
Mire példa ez?? Semmi sincs kőbe vésve, mi megosztott, mi egységes. Ahogy a szavazói akarat és a pártok politikusai akarják.
Egyszer ezeknek kedvez egy választási rendszer, másszor amazoknak.
Őszintén megmondom, nem tudom.De ez a félmegoldás, amivel az önkormányzatok kezébe dobták a forró krumplit, szerintem csak nagyon rövid távon látszik megoldásnak; mert valamit a sehová be nem fogadottakkal is kezdeni kell, vagy ők kezdenek valamit magukkal a megélhetésük és lakhatásuk megoldására.És ameddig a politikai alakulat nem kerül elküldésre, mi legyen szerinted?
Igazad van, de én valamilyen féket hiányolok az egész hatalmi rendszerből. Pl. az amerikai "szokásjogot", hogy kettőnél többször nem lehet ugyanaz az elnök egymás után. A politikai párt így nincs korlátozva, de legalább késztetés van rá, hogy vagy kitaláljanak egy új erős embert, vagy újraosszák a belső hatalmi struktúrát.Egyfordulós vagy kétfordulós.
Már nagyon régen volt 1994 nyár. 2/3-ad MSZP-SZDSZ. Az 94 őszi önkori választások előtt megváltoztatták a választási rendszert kétfordulósról egyfordulósra. Miért? Mert a bimbozó balliberális oldal egységes volt, míg a jobboldalon 5 esélyes párt is volt.
Mire példa ez?? Semmi sincs kőbe vésve, mi megosztott, mi egységes. Ahogy a szavazói akarat és a pártok politikusai akarják.
Egyszer ezeknek kedvez egy választási rendszer, másszor amazoknak.
Érdemes megnézni, milyen demokráciák léteztek a történelem során, mennyi ideig és milyen környezetben.Igazad van, de én valamilyen féket hiányolok az egész hatalmi rendszerből. Pl. az amerikai "szokásjogot", hogy kettőnél többször nem lehet ugyanaz az elnök egymás után. A politikai párt így nincs korlátozva, de legalább késztetés van rá, hogy vagy kitaláljanak egy új erős embert, vagy újraosszák a belső hatalmi struktúrát.
Valahogy a túl hosszú egyszemélyi vezetés erősen ráviszi az emberi természetet a demokrácia elveinek és gyakorlatának háttérbe szorítására. Ez akkor is gond, ha tudom, hogy az erős vezető gyorsabban, hatékonyabban is tud döntést hozni szükség esetén. De itt a "szükség esetén"-en kellene lenni a hangsúlynak. Tudom, idealista, meg valóságtól elrugaszkodott gondolataim vannak, de ez már nem fog megváltozni...
Az amerikai kontinensen körülnézve még mindig a leghatékonyabb működést ezek a rendszerek (USA, Kanada) produkálják. Ettől délebbre az egyszemélyes uralmak különböző példáit lehet látni (mondjuk Brazília kivételével), nem túl hatékony (legalábbis az adott társadalmak belső állapotait tekintve) működéssel.Érdemes megnézni, milyen demokráciák léteztek a történelem során, mennyi ideig és milyen környezetben.
A mostani “legnagyobb”, magát a legdemokratikusabbnak prezentáló ország - véleményem szerint - azért tudta/tudja még ezt színjátékot fenntartani, mert 250 éve az ölükbe hullott egy üres kontinens. Amit mostanra kb feléltek.
Mindenesetre mindaz amit leírtál a fékekről egy nagyon kevés történelemmel bíró alrendszere a mostani (tipikusan nyugat-európai) rendszereknek.
De hatékonyan hatalmat gyakorolni ilyenekkel nem lehet.
Félreértettél valószínűleg. Arra gondoltam, hogy az üres kontinensekkel érkező nyersanyag- és területbőség eredményezi azt, hogy egy társadalom megengedheti magának az általad említett hatalmi “fékek” létét.Az amerikai kontinensen körülnézve még mindig a leghatékonyabb működést ezek a rendszerek (USA, Kanada) produkálják. Ettől délebbre az egyszemélyes uralmak különböző példáit lehet látni (mondjuk Brazília kivételével), nem túl hatékony (legalábbis az adott társadalmak belső állapotait tekintve) működéssel.
Ausztrália is egy "üres" kontinensként "hulott" a gyarmatosítók ölébe, mégis jól működő rendszerként funkcionál.
Az erős egyszemélyi vezető akkor fontos, ha az állam vagy veszélyben van, vagy az alapvető (gazdasági)fejlődési motorja az expanzió, legyen az politikai (demokrácia-export, világkommunizmus, stb.), vagy területi aspektusban, vagy mindkettőbenn egyszerre. Ezekhez militáns társadalmi felépítés kell, ehhez jól jön egy teljhatalmú egyszemélyi vezető. De ez nem szükségszerű állapota egy közösségnek.
Azért válasszuk szét a közvetlen választásos "prezidenciális" rendszereket az európai rendszerek túlnyomó többségét adó (így a magyar is) "miniszterelnök + nem közvetlenül választott köztársasági elnök" rendszerektől. A közvetlen választásos "prezidenciális" rendszerekben (USA, Franciaország) az elnök jogköre sokkal-sokkal szélesebb, mint a hatalommegosztáson alapuló európai országok miniszterelnökeinek, ezért ott valóban indokolt az időbeli korlát. Azonban soha nem hallottam annak kritikáját, hogy más demokratikus országokban miért van hivatalban a kormányfő több mint 8 évig, például Angela Merkel - 16 év, Helmut Kohl - 16 év, Konrad Adenauer - 12 év, Benjamin Netanjahu - 17+ év, és még számos példát lehet sorolni. Arról nem is beszélve, hogy Svédországban az 1980-as évektől egyhuzamban 40 évig (!) végig a Szociáldemokraták adták a kormányt és a kormányfőt. Valljuk be őszintén, olyan választási rendszert akarnak amibe bele van írva, hogy X.Y. nem lehet miniszterelnök. Ne borítsuk ki a fürdővízzel együtt a gyereket is, ne kezdjük el addig barkácsolni a választási rendszert amíg az az eredményt nem jön ki amit mi szeretnénk. Én helyette olyan megoldást javaslok, hogy olyan kompetenciával, választási/kormányzási programmal és miniszterelnök-jelölttel kell rajtvonalhoz állni, amire rászavaz a választópolgárok többsége.Igazad van, de én valamilyen féket hiányolok az egész hatalmi rendszerből. Pl. az amerikai "szokásjogot", hogy kettőnél többször nem lehet ugyanaz az elnök egymás után. A politikai párt így nincs korlátozva, de legalább késztetés van rá, hogy vagy kitaláljanak egy új erős embert, vagy újraosszák a belső hatalmi struktúrát.
Valahogy a túl hosszú egyszemélyi vezetés erősen ráviszi az emberi természetet a demokrácia elveinek és gyakorlatának háttérbe szorítására. Ez akkor is gond, ha tudom, hogy az erős vezető gyorsabban, hatékonyabban is tud döntést hozni szükség esetén. De itt a "szükség esetén"-en kellene lenni a hangsúlynak. Tudom, idealista, meg valóságtól elrugaszkodott gondolataim vannak, de ez már nem fog megváltozni...
Hagyd. Valamilyen szinten szórakoztató hogy mindig Viktorra meg a Nerre lyukad ki néhány olvtárs, ez megmozgatja az agytekervényeimet mikor próbálom megérteni .csendesen kérdem: a belpol már nem büntetendő? értem én, hogy nyár van, de a szabadságolásoknak is van egyszer vége
Kint vagy mèg vagy itthon?Hagyd. Valamilyen szinten szórakoztató hogy mindig Viktorra meg a Nerre lyukad ki néhány olvtárs, ez megmozgatja az agytekervényeimet mikor próbálom megérteni .
Általában nem sikerül de próbálkozom![]()
KintKint vagy mèg vagy itthon?
No hát akkor megvan a válasz mièrt nem èrted.
Nálunk nincs hatalommegosztás a miniszterelnök és a köztársasági elnök között. Van egy jelképes hatalmi jogkörrel (a honvédség főparancsnoka) felruházott köztársasági elnökünk, és az egyszeri átgondolásra visszaküldésen kívül a törvényhozásba sincs releváns beleszólása.Azért válasszuk szét a közvetlen választásos "prezidenciális" rendszereket az európai rendszerek túlnyomó többségét adó (így a magyar is) "miniszterelnök + nem közvetlenül választott köztársasági elnök" rendszerektől. A közvetlen választásos "prezidenciális" rendszerekben (USA, Franciaország) az elnök jogköre sokkal-sokkal szélesebb, mint a hatalommegosztáson alapuló európai országok miniszterelnökeinek, ezért ott valóban indokolt az időbeli korlát. Azonban soha nem hallottam annak kritikáját, hogy más demokratikus országokban miért van hivatalban a kormányfő több mint 8 évig, például Angela Merkel - 16 év, Helmut Kohl - 16 év, Konrad Adenauer - 12 év, Benjamin Netanjahu - 17+ év, és még számos példát lehet sorolni. Arról nem is beszélve, hogy Svédországban az 1980-as évektől egyhuzamban 40 évig (!) végig a Szociáldemokraták adták a kormányt és a kormányfőt. Valljuk be őszintén, olyan választási rendszert akarnak amibe bele van írva, hogy X.Y. nem lehet miniszterelnök. Ne borítsuk ki a fürdővízzel együtt a gyereket is, ne kezdjük el addig barkácsolni a választási rendszert amíg az az eredményt nem jön ki amit mi szeretnénk. Én helyette olyan megoldást javaslok, hogy olyan kompetenciával, választási/kormányzási programmal és miniszterelnök-jelölttel kell rajtvonalhoz állni, amire rászavaz a választópolgárok többsége.
Ez okés értem amit mondasz, de néhányunk mindenről Orbánra meg a Nerre asszociál. Ha rossz a széljárás, ha nem esik az eső, ha gázt veszünk, ha nem veszünk, a katonai közbeszerzések, a NATO kiképzés vagy annak hiánya, néhányunk számára minden szál az ő kezében fut össze, nagy mágus ez a Viktor.No hát akkor megvan a válasz mièrt nem èrted.
Tegnap a strandon az 5-6 èvesek is Orbán nevèt üvöltöztèk a medencèben.
A 6 èves fiam úgy jött oda, hogy itt vannak Orbán Viktor unokái.
Pár napja az ovodában tanult Orbánellenes ènelet kántálta.
Volt jött nekem azzal mi az a 2 tojás. Te tudod mi az?
Ès hogy akkor most kik a jók? Az oroszok vagy az ukránok?
Baszod. 6 èves. Ez megy az óvodában.
Szóval ne csoldálkozz hogy a bejáratnál csak 5 èves volt, mert úgy ingyenes a belèpès.
Hanyadik èved odakint?
Meddig tervezés?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..