Szállítógépek váltása a MH-nél

Ez egy komoly képesség. De pont a látottak alapján kéne még legalább három ilyen gép. Mert egy gép nem gép, két gép egy gép, három gép két gép és négy gép egy rajkötelék, ami a típus mérete, feadatköre és a hozzá rendelhető állomány mérete alapján már önálló századként funkcionálhatna, amihez már indokolt lenne a saját, szuverén felügyeletű karbantattói háttér is.

Továbbá - szintén a látottak alapján - egy ekkora léptékű élőerő földi mobilitásához és további tűzerejéhez kellenének ernyővel ledobható kétszemélyes quadok és négyszemélyes buggy-k, rakétafegyverzettel és nehézgéppuskákkal, drónokkal kiegészítve, melyek szállítása a további gépek feladata lenne.
Tehát már ez is a legalább négygépes flottát követeli meg.
És akkor még nem beszéltünk a párhuzamos feladatkörökről, melyek szintén ugyanennél a harcfeladatnál jönnének elő, mint pl a művelet légi fedezetét biztosító harcászati repülők levegőbeni utántöltése, illetve az előretolt tábori repülőterekre történő teherszállítás.
 
Ez egy komoly képesség. De pont a látottak alapján kéne még legalább három ilyen gép. Mert egy gép nem gép, két gép egy gép, három gép két gép és négy gép egy rajkötelék, ami a típus mérete, feadatköre és a hozzá rendelhető állomány mérete alapján már önálló századként funkcionálhatna, amihez már indokolt lenne a saját, szuverén felügyeletű karbantattói háttér is.

Továbbá - szintén a látottak alapján - egy ekkora léptékű élőerő földi mobilitásához és további tűzerejéhez kellenének ernyővel ledobható kétszemélyes quadok és négyszemélyes buggy-k, rakétafegyverzettel és nehézgéppuskákkal, drónokkal kiegészítve, melyek szállítása a további gépek feladata lenne.
Tehát már ez is a legalább négygépes flottát követeli meg.
És akkor még nem beszéltünk a párhuzamos feladatkörökről, melyek szintén ugyanennél a harcfeladatnál jönnének elő, mint pl a művelet légi fedezetét biztosító harcászati repülők levegőbeni utántöltése, illetve az előretolt tábori repülőterekre történő teherszállítás.
Nem.
Ez egy alibi képesség, amely nagyon látványos, jól mutat egy repülőnapon, de gyakorlati értelme nincs, csak viszi a pénzt.
Még Gosztomelnél sem dobtak ejtőernyősöket a ruszkik, hanem géppel, helikoptertel landoltak, de már arról is leszoktak.
 
Ez egy komoly képesség. De pont a látottak alapján kéne még legalább három ilyen gép. Mert egy gép nem gép, két gép egy gép, három gép két gép és négy gép egy rajkötelék, ami a típus mérete, feadatköre és a hozzá rendelhető állomány mérete alapján már önálló századként funkcionálhatna, amihez már indokolt lenne a saját, szuverén felügyeletű karbantattói háttér is.

Továbbá - szintén a látottak alapján - egy ekkora léptékű élőerő földi mobilitásához és további tűzerejéhez kellenének ernyővel ledobható kétszemélyes quadok és négyszemélyes buggy-k, rakétafegyverzettel és nehézgéppuskákkal, drónokkal kiegészítve, melyek szállítása a további gépek feladata lenne.
Tehát már ez is a legalább négygépes flottát követeli meg.
És akkor még nem beszéltünk a párhuzamos feladatkörökről, melyek szintén ugyanennél a harcfeladatnál jönnének elő, mint pl a művelet légi fedezetét biztosító harcászati repülők levegőbeni utántöltése, illetve az előretolt tábori repülőterekre történő teherszállítás.
A fő kérdés, hogy mire akarjuk használni ezeket e gépeket.
Látványos ez az ejtőernyőzés, csak valójában semmire nem jó: senki nem csinál már ejtőernyős akciókat. Modern légvédelem mellett lehetetlen küldetés. Inkább földközelben repülő helikkel viszik be a "kommandót".

Ha a feladat csak a külföldi missziók támogatása meg néha légi utántöltés gyakorlása, akkor elég 2-3 gép is és akkor sem lenne mindig feladata a gépeknek. Teljesen üzemképes gépek is hét több napján csak a földön fognak álldogálni.

Reális, "életképes" műveletekre kell tervezni a haderőt.
 
A fő kérdés, hogy mire akarjuk használni ezeket e gépeket.
Látványos ez az ejtőernyőzés, csak valójában semmire nem jó: senki nem csinál már ejtőernyős akciókat. Modern légvédelem mellett lehetetlen küldetés. Inkább földközelben repülő helikkel viszik be a "kommandót".

Ha a feladat csak a külföldi missziók támogatása meg néha légi utántöltés gyakorlása, akkor elég 2-3 gép is és akkor sem lenne mindig feladata a gépeknek. Teljesen üzemképes gépek is hét több napján csak a földön fognak álldogálni.

Reális, "életképes" műveletekre kell tervezni a haderőt.
A magyar legieros tisztikar egyik szent grálja az eje kepesseg. En ezt nem vitatom, de igazabol a KM katonak kis kotelekben végrehajtott elsosorban ejszakai hi-lo ugrasainak van ertelme. Meg a kozep és nagyhatalmak sem hajtanak vegre, csak adszimetrikus viszonyok kozott tomeges eje deszantott. Ezt robbszor is nálunk gyakoroltak az USAFE 173. eje dd pld. Es igwn nincs az MZR homokfutokon kivul kvazi tamogato fegyver a konnyu eje egységnek. Hazank területén a helikopteres deszantnak joval tobb létjogosultsága van.
 
Reális, "életképes" műveletekre kell tervezni a haderőt.
Nem. Általános képességekre kell tervezni a haderőt és flexibilis, a fejlesztéseket gyorsan adoptáló, a kihivásokhoz gyorsan adaptálódó gondolkodásmódú kell legyen az állomány és a gazdaságpolitika egyaránt.

Ha csak előre megtervezett, bizonyos, békeidőben jónak gondolt koncepciókhoz igazítjuk a haderőt, akkor a szembejövő ellenséges kihívások richtig meg fogják kerülni ezeket a kreativitásukkal.

Mindettől teljesen függetlenül a repülés üzemtanának alapvetései magasról tesznek arról, hogy az aktuális védelempolitika doktrinálisan mekkora minimum géplétszámra lő.
Átfogó, garantált, flexibilis, kellő műveleti tartalékkal bíró gépállomány minimum darabszáma 4 különálló gép és a hozzájuk szükséges kiszolgáló apparátus.
 
Nem. Általános képességekre kell tervezni a haderőt és flexibilis, a fejlesztéseket gyorsan adoptáló, a kihivásokhoz gyorsan adaptálódó gondolkodásmódú kell legyen az állomány és a gazdaságpolitika egyaránt.

Ha csak előre megtervezett, bizonyos, békeidőben jónak gondolt koncepciókhoz igazítjuk a haderőt, akkor a szembejövő ellenséges kihívások richtig meg fogják kerülni ezeket a kreativitásukkal.

Mindettől teljesen függetlenül a repülés üzemtanának alapvetései magasról tesznek arról, hogy az aktuális védelempolitika doktrinálisan mekkora minimum géplétszámra lő.
Átfogó, garantált, flexibilis, kellő műveleti tartalékkal bíró gépállomány minimum darabszáma 4 különálló gép és a hozzájuk szükséges kiszolgáló apparátus.
En haromta emlékszem amikor a beszerzes folyt minimalis allomanynak.. Szamoljuk.ki hany km felesleges autopalya arabol jonne ki amit a konzorciumnak építenek?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Autópálya?.Nos tobb van mint a sogiroknak. A konzorciumnak allami penzen epitenek garanciával es eppen a konzorciumnak van ra epito kapacitasa tularazottan elkészíteni. Az elsobbrendu utakra mem.koltenek pedig auokra kéne, de azon nem nyer a koncesszios tarsasag. Sima autopalya helyetti gyorsforgalmi utak építésével lejetne koltseg megtakarítás es igy lehetne penz is... Kozgazdasagi alaptetel. Ja annyi a TEK 5mrd ft vel.kap tobbet...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem en szamoltam. A tajekoztatast adok momdtak. de csak kettore volt penz.. Egyébként A319.es Falconbol is 2 van, tehat akik mondtak a harmat hiszek nekik.
Mondtak már itt biztos forrásra hivatkozva korábban 3-2-3-at, 2-3-2-őt és 2-3-3-at is, aztán végül az egyik verzió csak bejött... (2-2-2)
Illetve arról is több "biztos forrásból származó" történet volt már itt hogy miért lett 3-ból 2. Pl. hogy az A330 beszerzés miatt húzták le a harmadik KC-t vagy mert a többszörösére drágult a gép az ígérthez képest és így a keretbe már nem fért bele harom csak kettő.
 
Ez a tipikus bullshit. A Tiborcek Bosnyak teri es budai irodai tripla aron lettek szamlazva.
Ez mikor történt? Mikor rendelték a KC gépeket? Mikor vették az A330-ast?
Kevesebbet vesznek bérelnek?
Emlékszel, hogy ment a trükközés a második Falconnál? Kezdetben civil lajstrommal fehérre festve repült, amíg le nem bukott. Aztán lefestették szürkére és megkapta a Honvédség. És azóta is kérdés hogy lett-e végül civil lajstromos harmadik-negyedik bizjet is véve ... vagy tartósan bérelve.
( az volt a magyarázat hogy azért kell a civil gép, mert arra könnyebb átrepülési engedélyt kérni és akkor sem olyan feltünő ha a terrorelhárítás embereit kell vinni valahová)
 
Ez mikor történt? Mikor rendelték a KC gépeket? Mikor vették az A330-ast?

Emlékszel, hogy ment a trükközés a második Falconnál? Kezdetben civil lajstrommal fehérre festve repült, amíg le nem bukott. Aztán lefestették szürkére és megkapta a Honvédség. És azóta is kérdés hogy lett-e végül civil lajstromos harmadik-negyedik bizjet is véve ... vagy tartósan bérelve.
( az volt a magyarázat hogy azért kell a civil gép, mert arra könnyebb átrepülési engedélyt kérni és akkor sem olyan feltünő ha a terrorelhárítás embereit kell vinni valahová)
Akármikor lehetne 3. példányt rendelni. Ezért bullshit. A falcon7x helyett mar az Otp 8x-e a meno meg a tiborc-medzaros bombardier globalja...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Akármikor lehetne 3. példányt rendelni. Ezért bullshit.
Persze lehetne három, de úgy látszik hogy 5 éve nincs rá szándék a döntéshozók részéről, a katonák hiába szeretnék hogy legalább három legyen mindenből...
Ki emlékszik már arra hogy 5 éve arról volt szó hogy az A330-asból is hármat vesznek, hasonló okokból.
 
Persze lehetne három, de úgy látszik hogy 5 éve nincs rá szándék a döntéshozók részéről, a katonák hiába szeretnék hogy legalább három legyen mindenből...
Ki emlékszik már arra hogy 5 éve arról volt szó hogy az A330-asból is hármat vesznek, hasonló okokból.
A B777 mi a helyzet, valahol olvastam, hogy lesz majd valamikor az A330 mellé?
Megkeresem, hogy hol láttam és berakom, ha megtalálom.
 
  • Hűha
Reactions: weasel007
A B777 mi a helyzet, valahol olvastam, hogy lesz majd valamikor az A330 mellé?
Megkeresem, hogy hol láttam és berakom, ha megtalálom.
Ez az:

ÚJ CARGO JÁRATOT INDÍTOTT A HUNGARY AIRLINES
Közvetlen teherszállító járatot indított a Hungary Airlines szeptember 5-én a kínai Csengcsou és Budapest között. Az első járattal 60 tonna áru érkezett a magyar fővárosba - közölte a China Civil Aviation Network.
A Hungary Airlines heti öt járatot tervez üzemeltetni az új útvonalon az Airbus A330-200F tehergépével, amelyekkel elsődlegesen e-kereskedelmi árukat szállítanak Budapestre, majd onnan továbbítják a régió többi országába.
A Hungary Airlines a hamarosan forgalomba álló B777-es gépet is üzemeltetni kívánja majd az útvonalon.

Linket sajna nem tudom mutatni. De a Budflyer facebook-on osztotta meg szeptember 5-én (21:18)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ez az:

ÚJ CARGO JÁRATOT INDÍTOTT A HUNGARY AIRLINES
Közvetlen teherszállító járatot indított a Hungary Airlines szeptember 5-én a kínai Csengcsou és Budapest között. Az első járattal 60 tonna áru érkezett a magyar fővárosba - közölte a China Civil Aviation Network.
A Hungary Airlines heti öt járatot tervez üzemeltetni az új útvonalon az Airbus A330-200F tehergépével, amelyekkel elsődlegesen e-kereskedelmi árukat szállítanak Budapestre, majd onnan továbbítják a régió többi országába.
A Hungary Airlines a hamarosan forgalomba álló B777-es gépet is üzemeltetni kívánja majd az útvonalon.

Linket sajna nem tudom mutatni. De a Budflyer facebook-on osztotta meg szeptember 5-én (21:18)
Ez egy kínai csóka cége csak van Magyar állampolgársága így a magyar média szerint már magyar cég de amúgy szerintem kínai állami hitelből pumpálják fel a céget