Fogunk kapni ebben bizonyos lehetsz. A nyugati hadiiparhoz kerül végül ez a pénz...Nem igazán értem miért éli bele magát bárki, hogy tényleg kapunk akár egy eurocent SAFE pénzt is.
Fogunk kapni ebben bizonyos lehetsz. A nyugati hadiiparhoz kerül végül ez a pénz...Nem igazán értem miért éli bele magát bárki, hogy tényleg kapunk akár egy eurocent SAFE pénzt is.
Ez sajnos nagy részben igaz lesz.Fogunk kapni ebben bizonyos lehetsz. A nyugati hadiiparhoz kerül végül ez a pénz...
Mivel saját hadiiparunk továbbra sincsen ez nem nagyon lehet másként. Legfeljebb lőszervásárlás részből meg további Lynxek vételéből maradhat itt egy ici-pici szelet.Ez sajnos nagy részben igaz lesz.
meg ha lesz valami a tatra teherautókból, abból is marad itt egy kis szelet.Mivel saját hadiiparunk továbbra sincsen ez nem nagyon lehet másként. Legfeljebb lőszervásárlás részből meg további Lynxek vételéből maradhat itt egy ici-pici szelet.
Archer vagy ATMOS? Esetleg L119?Nem igazán hiszem, hogy normális lesz a kivitelezés. Amúgy én a Caesar 6x6-nak örülnék a legjobban, valamint 105 LG1 / 3-nak. Elég kiforrt technika valós tapasztalaton alapuló továbbfejlesztéssel. A legjobb ár/érték arány, ezért nem lesz.
Vagy lehet hogy inkább valami csehszlovákra kellene gondolni?Archer vagy ATMOS? Esetleg L119?
Bár én 105 bol az új amerikai csodát is megvennem mns alj al.Vagy lehet hogy inkább valami csehszlovákra kellene gondolni?
Ez sajnos nagy részben igaz lesz.
Eléggé le van korlátozva, hogy arra mennyi mehet: itt az európai hadiipar feltáplálása a cél, nem a NER-világ hizlalása. Eléggé vágják az EU-ban, hogy mennek nálunk a dolgok, úgy hogy ez biztos hogy minimumra lesz véve.Vagy nem. Ha tényleg vasút meg útépítésekre/felújításokra akarják fordítani...
Szerinted. Mások meg azt mondták hogy "meg fogjuk találni a módját hogy..."Eléggé le van korlátozva, hogy arra mennyi mehet: itt az európai hadiipar feltáplálása a cél, nem a NER-világ hizlalása. Eléggé vágják az EU-ban, hogy mennek nálunk a dolgok, úgy hogy ez biztos hogy minimumra lesz véve.
Biztos, hogy próbálkozni fognak, csak az EU oldalán sem naív hülyék ülnek. Ha nagyon mutyit látnak akkor nem fizetnek - ezért hiányoznak százmilliárdok a költségvetésből, mert már a látszatra sem adva nyúlták az EUs pénzt.Szerinted. Mások meg azt mondták, hogy "meg fogjuk találni a módját hogy..."
Azt ne adja az ég!Vagy lehet hogy inkább valami csehszlovákra kellene gondolni?

Mindehol bsm csak itt fognak probalkozni ezzel, pont ezert fogja minden beszerzest egy bizottsag felugyelni elvileg, persze attol meg lesz benne mutyi csak a hallgatolagos megengedett minimumSzerinted. Mások meg azt mondták hogy "meg fogjuk találni a módját hogy..."

Az Archer nem éri meg. Hihetetlen sérülékeny az automata töltőrendszer és bonyolult. Nem háborúra tervezték, hanem a boldog békeidőkre a civil szférára jellemző minőségbiztosítási elvek szerint, ami beszivárgott a hadiiparba is. Ez az összes túlbonyolított, túlautomatizált modern önjáróra jellemző. Ha megnézed az Archer topikját, már jóval a háború előtt kifejeztem kétségeimet az ilyen rendszerek háborús körülmények közötti alkalmazhatóságával kapcsolatban, amit a háború igazolt is. Ráadásul nem tartom költséghatékonynak, hogy 10-15 millás lövegekkel hajigáljak sima 155 mm-es gránátot, azaz 60-90 millió dollárral fogjak le egy szakasztámpontot. Magas az üzemeltetési, karbantartási költség. De, még mindig olcsóbb a Pzh-nál, amihez speciális kiegészítő trélerek, vontatók, hídvetők, vasúti rakodóhelyek kellenek, hogy eljusson a gyaktérre, TÁS körletbe, átkeljen kisebb patakon, árkon, megfelelő teherbírású hídon stb. Gyakoriak a technikai hibák, ki kell vonni a műveletekből és jóval hátrébb vinni a javítóbázisra, mert a tábori technikai kiszolgálása igen korlátozott.Archer vagy ATMOS? Esetleg L119?
És a 105 hawkeye - ről van infod hogy muzsikáltak ukrajnában?Az Archer nem éri meg. Hihetetlen sérülékeny az automata töltőrendszer és bonyolult. Nem háborúra tervezték, hanem a boldog békeidőkre a civil szférára jellemző minőségbiztosítási elvek szerint, ami beszivárgott a hadiiparba is. Ez az összes túlbonyolított, túlautomatizált modern önjáróra jellemző. Ha megnézed az Archer topikját, már jóval a háború előtt kifejeztem kétségeimet az ilyen rendszerek háborús körülmények közötti alkalmazhatóságával kapcsolatban, amit a háború igazolt is. Ráadásul nem tartom költséghatékonynak, hogy 10-15 millás lövegekkel hajigáljak sima 155 mm-es gránátot, azaz 60-90 millió dollárral fogjak le egy szakasztámpontot. Magas az üzemeltetési, karbantartási költség. De, még mindig olcsóbb a Pzh-nál, amihez speciális kiegészítő trélerek, vontatók, hídvetők, vasúti rakodóhelyek kellenek, hogy eljusson a gyaktérre, TÁS körletbe, átkeljen kisebb patakon, árkon, megfelelő teherbírású hídon stb. Gyakoriak a technikai hibák, ki kell vonni a műveletekből és jóval hátrébb vinni a javítóbázisra, mert a tábori technikai kiszolgálása igen korlátozott.
A háború igáslovai a D-20, D-30, M777, MSTA-B stb. voltak, nem ezek a nagy hírverést kapott csodalövegek. Addig tudtak tűzfölényt kialakítani, amíg meg nem jelentek a drónok. Utána az általános tűztámogatásból is kiszorultak és a legtöbb feladat már a kisebb lőtávokon végrehajtott közvetlen tűztámogatás lett, ahova fölösleges ez a technika. Ugyanezt írta több ukrán és az előbb idézett francia CAESAR nepper tiszt is. Elég az a Pzh mennyiség, ami van. Mellé a sima 6x6 CAESAR/ATMOS tökéletesen elég, mellőzve az automata töltőrendszereket.
A 105 mm-esek esetében nagyon jó az L/M119. Nagyon tetszik az un. semi-fixed megoldás a lőszereknél, ami azt jelenti, hogy ugyan osztott lőszeres, de a töltet állítása után a gránát és a hüvely összeilleszthető, ami megkönnyíti a töltést és megduplázza a tűzgyorsaságot. Egy összeszokott csapat akár 15 lövést is leadhat vele percenként.

Igen, de nem fogunk szeirntemSAFE-bol lehetne meg plusz 24/48... Pzh-t venni?
Azért nem zárnám ki ezt sem. Most hogy megvan hozzá az infrastruktúra, már sokkal jobb darabáron jöhet, mint egy új típus.Igen, de nem fogunk szeirntem
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..