[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

@Terminator
Ebből kiderül hogy évi max.7 KC-390-es gépet épít idén és jövöre is az Embraer.


Cseh szárnyak nélkül a brazil óriások nem repülnének. Az Aero növeli az Embraer C-390-esek gyártását.


Az Aero Vodochody jelentősen növelte a brazil vállalat Embraer C-390 katonai szállító repülőgépének alkatrészeinek gyártását idén, és a programban értékesítési növekedésre számít. Összesen hét készletet fognak leszállítani, szemben a tavalyi 4,5 készlettel. Jövőre a termelés várhatóan megegyezik az ideivel, 2027-ben pedig további egy készlettel várhatóan növekedni fog.

Az úgynevezett együttműködési és civil programok az Aero teljes eladásainak nagyjából egynegyedét teszik ki. A C-390-es program a tavalyi együttműködési programok eladásainak több mint egyharmadát tette ki – válaszolta Lukáš Hora, az Aero szóvivője a ČTK kérdésére.

Jövőre a célunk az lesz, hogy a termelést változatlan termelési ütemben tartsuk, ami megfelel az Embraer kérésének. Emellett a program keretében a termelés és a teljes ellátási lánc optimalizálására is szeretnénk összpontosítani” – mondta a szóvivő.

Az Aero 2011 óta működik együtt az Embraerrel. A cég gyártja a C-390-es repülőgép teljes szárnyának elülső élét, ajtóit, rakomarámpáját és a hátsó törzs második részét.

A szóvivő szerint a 2026-ra és 2027-re megrendelt készletek száma gyakorlatilag eldöntött, és csak minimálisan változhat az egyes alkatrészek teljes szükséges gyártási ideje, valamint a felhasznált nyersanyagok és alapanyagok ellátása tekintetében.

A C-390-es repülőgépek nemcsak Brazíliában állnak szolgálatban, hanem más országok is választották őket, például Portugália, Magyarország, Hollandia, Ausztria, és Csehország is szerződést írt alá két repülőgép 2024-es leszállítására. Ez egy többcélú katonai szállító repülőgép, amely 26 tonna rakomány szállítására képes.

Azt össze tudod nekem szedni, hogy 2016 és 2024 között eddig melyik évben mennyi KC-390 törzshátsórész készült az Aeroban? Vagy esetleg azt hogy 2023-ig vagy 2024-ig összesen?
 
Azt össze tudod nekem szedni, hogy 2016 és 2024 között eddig melyik évben mennyi KC-390 törzshátsórész készült az Aeroban? Vagy esetleg azt hogy 2023-ig vagy 2024-ig összesen?
Áh....át kellene nyálazni a pénzügyi jelentéseiket visszamenőleg. Sajna ennyi időm, akkor lesz ha nyugdíjas leszek, az meg messze van. Az MI-t azért megkérdeztem, hagyjuk a választ...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az OMNIPOL (@Omnipol1934) stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az ausztrál SiNAB Technologies vállalattal.

A SiNAB Technologies autonóm kapszulákat fejleszt és gyárt, amelyeket alapváltozatukban közös légiforgalmi irányítók (JTAC) kiképzésére használnak. Moduláris felépítése lehetővé teszi a bővítést elektronikus hadviselés (EW), közeli légi támogatás (CAS) és pilóta nélküli légi rendszer (C-UAS) funkcióival is.

Az együttműködés célja, hogy ezeket a kapszulákat az OMNIPOL Csoport által szállított L-39 Skyfox és L-410 NG repülőgépeken alkalmazzák.

Ugyanakkor az OMNIPOL értékesítési képviselőt is szerez a SiNAB termékekhez Közép-Európa és Ázsia kiválasztott országaiban.

Az L-39 Skyfox új verzióját a SiNAB Phoenix kapszulával együtt a Dubai Airshow-n mutatják be, amelyet november 17. és 21. között rendeznek az Egyesült Arab Emírségekben.
 
581317040_1178751447684457_2491031447260040196_n.jpg

 
581317040_1178751447684457_2491031447260040196_n.jpg


Az Aero Sky Fox repülőgépe először katonai változatban Dubaiban.

Az új , fegyverrendszerekhez vagy speciális konténerekhez való kapszulákkal ellátott L39 Skyfox sugárhajtású repülőgép világpremierjét a jövő hétre tervezik a Dubai Airshow-n. A repülőgép ezután folytatja üzleti körútját azon kiválasztott afrikai országokban, amelyek még mindig használják a legendás L-39 Albatros repülőgépeket. Dubaiban bemutatják a Kunovicéből származó L 410-es szállító repülőgép új generációját , az ultrakönnyű Sharkot, valamint a cseh LPP vállalat mesterséges intelligenciával vezérelt támadó drónjait, amelyeket az ukrajnai háborúban teszteltek.
...

Fox géppuskákkal és rakétákkal
A katonai hangárnak stilizált cseh stand legnagyobb látványossága az L-39 Skyfox vadászgép lesz, amely már felszállt a Vodochod repülőtérről és Dubaiba repül. Mivel harci repülőgépről van szó, számos engedélyt és bonyolult adminisztrációt igényel. Ma Törökországból Egyiptomba repül.

Az L-39-est most mutatják be először katonai változatban. De nem állunk meg Dubaiban, hanem folytatjuk utunkat Afrikába, ahol a repülőgépet bemutatjuk a többi potenciális ügyfelünknek” – mondja Lukáš Hora, az Aero Vodochody szóvivője. Elmondása szerint a kulcsfontosságú piacok Európa és Afrika mellett Ázsia is. Az Aerónak Észak-Amerikában is vannak szerződései.

Az L-39 katonai változata öt pilonnal rendelkezik 12,7 mm-es géppuskák számára, amelyek 250 lőszer befogadására alkalmas tárakat, irányított rakétákat vagy különféle felderítésre szolgáló tartályokat tartalmaznak. Egyéb fegyverrendszerek és felszerelések is megtekinthetők lesznek, hogy a látogatók láthassák, mit tud szállítani a gép.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az OMNIPOL (@Omnipol1934) stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az ausztrál SiNAB Technologies vállalattal.

A SiNAB Technologies autonóm kapszulákat fejleszt és gyárt, amelyeket alapváltozatukban közös légiforgalmi irányítók (JTAC) kiképzésére használnak. Moduláris felépítése lehetővé teszi a bővítést elektronikus hadviselés (EW), közeli légi támogatás (CAS) és pilóta nélküli légi rendszer (C-UAS) funkcióival is.

Az együttműködés célja, hogy ezeket a kapszulákat az OMNIPOL Csoport által szállított L-39 Skyfox és L-410 NG repülőgépeken alkalmazzák.

Ugyanakkor az OMNIPOL értékesítési képviselőt is szerez a SiNAB termékekhez Közép-Európa és Ázsia kiválasztott országaiban.

Az L-39 Skyfox új verzióját a SiNAB Phoenix kapszulával együtt a Dubai Airshow-n mutatják be, amelyet november 17. és 21. között rendeznek az Egyesült Arab Emírségekben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

A Skyfox értékeli a fogait – Az Aero bemutatta az L-39NG támadó változatát Dubaiban
,
L-39 Albatros
November 17-én, hétfőn nyílt meg a kétévente megrendezett Dubai Airshow, amely az utóbbi időben a világ egyik legnagyobb és legrangosabb légibemutatójává vált. A cseh légiipar is rekord számú résztvevővel mutatkozott be Dubaiban, és rendkívüli érdeklődést keltett az L-39NG Skyfox legújabb fegyverzetkonfigurációjának premierje, amely egy újabb fontos lépést jelent a repülőgép fejlesztésében. A Vodochody újdonság, amelyet Dubaiban teljesen új és eredeti fényezéssel mutattak be, a vásár befejezése után folytatja üzleti körútját azokban a kiválasztott afrikai országokban, amelyek még mindig használják a legendás L-39 Albatros repülőgépeket.

A cseh Aero Vodochody gyártó sikeresen folytatja az új L-39NG kiképzőgép gyártását, és idén felgyorsította repülőgépeinek más ügyfeleknek történő szállítását. Fontos mérföldkő volt a vietnami légierővel kötött szerződés teljesítése, amely mind a 12 megrendelt repülőgépet átvette az úgynevezett „keleti” konfigurációban, az L-39NG.A1 néven. További ügyfelek közé tartozik az állami tulajdonú LOM PRAHA vállalat, amely idén átvette a pardubicei repüléskiképző központja számára a fejlettebb L-39NG.T1 változat első négy darabos sorozatát, és szeptemberben úgy döntött, hogy további négy repülőgépre él az opcióval. A harmadik ügyfél Magyarország, amely összesen tizenkét repülőgépet rendelt. Ezek közül nyolc az L-39NG.T1 kiképző konfigurációban lesz, a Magyar Légierő pedig már átvette az első ötöt, a másik három leszállítása az év végére várható. A fennmaradó négy repülőgép felderítő konfigurációban lesz, L-39NG.R1 jelöléssel, gyártásuk és leszállításuk várhatóan 2027-28-ban történik.

Az Aero most folytatja az L-39NG egy újabb kis szériás gyártását egy teljesen új, nem európai ügyfél számára, és egy Szlovákiával kötött szerződést is véglegesít. A szerződés Robert Kaliňák védelmi miniszter általi aláírására eredetileg az idei mošnovi NATO-napokon került volna sor, különböző okokból, valószínűleg a Versenyhivatal közelmúltbeli lépésével összefüggésben, amely megakadályozta a szlovák lőszer közös beszerzését, de erre még nem került sor. Mindenesetre a gyártó intenzíven keres új ügyfeleket, és ezzel egyidejűleg tovább fejleszti az L-39NG integrált kiképzőrendszerének képességeit. Ebben az összefüggésben az Aero az Israel Aerospace Industries-szel (IAI) együttműködik a fejlett LVC (Élő-Virtuális-Konstruktív) rendszer fejlesztésén, és a repülőgépnek egy földi szimulátorral, beleértve a számítógéppel vezérelt entitásokat egyetlen egységbe integrálva, összekapcsolásán, ami jelentősen növeli a 4. és 5. generációs repülőgépek kiképzésének realizmusát.

A fejlesztés kezdetétől fogva várható volt, hogy az alap kiképzőváltozat mellett lesz egy felfegyverzett „Könnyű támadás” változat is, amely várhatóan fokozza a vadászgép támadóképességét, és amely pénzügyileg érdekes megoldást jelenthet számos vásárló számára. Az L-39NG.A1 alapváltozata, amelynek maximális felszállótömege 5370 kg, és amelyet Vietnámnak szántak, már képes bizonyos fegyvertípusok használatára. Két pilonnal rendelkezik, amelyekre nemcsak az új, 350 literes kiegészítő tankok, hanem irányítatlan földvédelmi fegyverek, például UB-16-57 rakétavető vagy OFAB-100 bombák is felakaszthatók. Az L-39NG új támadó változata, amelyet a gyártó jelenleg fejleszt, azonban sokkal nagyobb képességekkel rendelkezik majd mind a földi, mind a légi célpontok eltalálására. A klasszikus kiképzőváltozathoz képest a maximális felszállótömeg 5600 kg-ra nő, és összesen öt felfüggesztési pontot szerelnek fel, amelyekre akár 1650 kg súlyú, széles választékú lőszert is fel lehet majd akasztani.



Az L-39NG könnyű támadó változatának pilótafülkéjében lehetőség lesz a taktikai helyzet térképes megjelenítésére a multifunkcionális kijelzőkön, beleértve a szállított fegyverek kezelőoldalát is. Új szimbólumok is hozzáadódnak a head-up kijelzőhöz (HUD). (Fotó: Aero Vodochody, www.aero.cz )



Az L-39NG fegyverrendszer elsősorban egy fedélzeti fegyverzeti interfész egységből (AIU), egy új számítógépből (Mission Computer) és a pilótafülkében található MFD kibővített kijelzőjéből áll, beleértve egy taktikai kijelzőt (TSD) és egy SMS (Storage Management System) oldalt. A fegyverrendszer két alap üzemmódban fog működni: levegő-levegő LCOS almódokkal géppuska/ágyú és MSL almódokkal infravörös irányítású légvédelmi rakétákhoz, valamint levegő-föld üzemmóddal CCIP (Continuously Computed Beat Point) almódokkal ágyúkhoz, földvédelmi rakétákhoz és bombákhoz, amely megköveteli a célpont vizuális megtalálását és célzását a HUD-on keresztül süllyedés közben, valamint CCRP (Continuously Computed Release Point) almóddal bombafegyverzethez. Ebben az esetben ez egy olyan mód, amely lehetővé teszi a bombázást vízszintes repülésből anélkül, hogy a célpontot közvetlenül a HUD-on kellene látni. A gyártó bejelentette önvédelmi rendszerek hozzáadását és kidobóblokkok telepítését a hajótest alsó részébe.

Az L-39NG könnyű támadó változat egyik egyedi tulajdonsága, hogy mind nyugati, mind keleti fegyverekkel képes működni. A gyártó jelenleg a nyugati fegyverzet alapspektrumának integrálását tervezi, mint például a klasszikus Mk. 81 (118 kg) és Mk. 82 (231 kg) bombák, beleértve a precíziós irányításhoz kiegészítő készletekkel ellátott verziókat is, valamint a LAU-32 blokkokról indítható 70 mm-es FZ-90 vagy APKWS felszín elleni rakéták, vagy a 2-4 db BDU-33 szimulációs lövedék befogadására alkalmas CBLS-2000 kiképzőfegyver-konténerek (Training Bombs Dispenser). Az alulra szerelt 12,7 mm-es géppuskahüvelyek esetében FN Herstal HMP-250/400 konténerek várhatók, amelyek tesztelése idén ősszel kezdődik. Jövőre várhatóan befejeződik a támadó változat fejlesztése, és egy teljesen módosított demonstrátorgépet repültetnek az első repülő prototípussal, amelynek sorozatszáma 2000. 7001-es , amely jelenleg új festéssel és 0475-ös törzsszámmal repül. Az újonnan integrált lőszer tesztlövészetei várhatóan 2027 elején kezdődnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kifejezetten a Dubai Airshow-ra készült az első repülő prototípus, a 0475 referenciaszámú, teljesen új festést kapott, melynek alkotója a híres cseh művész, Michal Cimala. A dizájn a Skyfox jellegzetes háromszög motívumán alapul, de a repülőgép minden oldala másképp néz ki, a színek fényre reagálnak és mozgással változnak. Az első repülő 7001-es prototípus egyben az új támadóváltozat fejlesztési demonstrátoraként is szolgál majd, és integrált fegyverzettel fogják tesztelni. Az FN Herstal HMP-250 géppuskatokkal végzett földi tesztek ősszel kezdődnek, jövőre várható a teljesen módosított prototípus elkészülte és repülése, a fegyverzeti tesztek pedig 2027 elején kezdődnek a lőtéren. (fotó: Aero Vodochody, www.aero.cz )

L-39NG premierje Dubaiban

Az Aero Vodochody számos újdonsággal készült az idei világhírű Dubai Airshow-ra. A legjelentősebb kétségtelenül az L-39NG Skyfox fegyveres konfigurációban történő világpremierje közvetlenül a Dubai repülőtéren, amely lehetővé teszi a nyugati fegyverzet integrálását a NATO-szabványoknak teljes mértékben megfelelve. Az első repülő prototípust, a 0475- ös sorozatszámot , kiválasztották a Dubai kiállításra, amely erre az alkalomra teljesen új álcázást kapott, lecserélve a számos repülési teszt után már viszonylag elhasználódott és elhasználódott eredeti festést. Az új látványtervező a jól ismert cseh művész, Michal Cimala, akinek sikeres és eredeti terve az L-39NG jellegzetes háromszög motívumán alapul, de most a színek dinamikus kombinációját hozza el, amely tükrözi a repülőgép teljesítményét, energiáját és magabiztosságát. A repülőgép minden oldala a festés más-más színváltozatát viseli, ami egyedi megjelenést biztosít különböző szögekből nézve.

A cseh gyártó úgy döntött, hogy teljes mértékben demonstrálja az új repülőgép képességeit, és a gépet saját tengelyén, két további harckocsival felszerelt konfigurációban reptette az 5,5 ezer kilométerre fekvő Dubaiba. Mivel harci repülőgépről van szó, a repüléshez számos diplomáciai engedélyre és bonyolult adminisztrációra volt szükség. A repülés november 7-én, pénteken kezdődött, amikor a repülőgép a Vodochody repülőtér feletti búcsúrepülés után az AOD39 (AeroVodochody39) hívójellel első célállomására, a bulgáriai Plovdivba tartott, ahol a személyzet 2 óra 40 perces repülés után biztonságosan leszállt. A repülés következő szakasza november 9-én, vasárnap következett, és ezúttal a végső célállomás a törökországi Dalaman repülőtér volt, ahová a repülőgép 1 óra 49 perces repülés után érkezett meg. A személyzet két napig maradt ott, és november 12-én, szerdán folytatták repülésüket a Földközi-tengeren, egy újabb leszállással a kairói nemzetközi repülőtéren, ahol 1 óra 30 perces repülés után szálltak le. Egyiptomból a repülőgép háromórás repüléssel folytatta útját a szaúdi Khaled király nemzetközi repülőtérre. Rijád közelében lévő repülőtérre repültek, majd onnan még aznap elrepültek úti céljukhoz, a dubaji Al Maktoum nemzetközi repülőtérre, ahol egy 3 óra 4 perces repülés után landoltak. A Vodochod és Dubai közötti teljes repülési idő 12 óra volt.

Felfegyverzett L-39NG ev. No. 0475 a dubaji kiállításon. A törzs alatti pilonon az új Phoenix SiNAB optoelektronikai tartály található, míg a szárnyak alatt Herstal FN HMP-250 12,7 mm-es géppuskatartályok és LAU-32 rakétablokkok vannak felszerelve, amelyek például lézervezérlésű APKWS rakétákhoz használhatók. (fotó: Petar Vojinović, Tango Six portál, www.tangosix.rs )

A dubaji statikus kiállításon az L-39NG ev. No. 0475 egy fegyverrendszerrel van felszerelve, amely magában foglal két Herstal FN HMP-250 12,7 mm-es géppuskatartályt, két LAU-32 rakétablokkot és az ausztrál SiNAB Technologies Phoenix felderítő konténerének egy Gimbal Alticam AC-14 forgó gömb alakú érzékelőfejjel ellátott makettjét. Ezt a konténert az OMNIPOL Group holdinggal együttműködve telepítik az L-39NG Skyfox és az L 410 NG repülőgépekre, ami jelentősen bővíti azok képességeit és vonzóbbá teszi őket a globális piacon. Ezzel egyidejűleg az OMNIPOL értékesítési képviselőt is szerez a SiNAB termékekhez Közép-Európa és Ázsia egyes országaiban.

A Phoenix egy autonóm, többfunkciós légi konténer, amely alapváltozatában előretolt légiforgalmi irányítók (JTAC) kiképzésére szolgál, és amelynek hatalmas előnye a könnyű integráció szinte bármilyen platformra. Moduláris és nagyon könnyű kialakítása (mindössze 104 kg) lehetővé teszi a bővítést rádióelektronikai hadviselés (EW), közeli légi támogatás (CAS) és pilóta nélküli légi járművek megsemmisítése (C-UAS) funkciókkal is. A pilóta egy intuitív, 8 hüvelykes érintőképernyős HMI tableten keresztül vezérli ezt a konténert, amely egy térdtámaszra van szerelve, és biztonságos WiFi-kapcsolaton vagy opcionális MANET rádiókapcsolaton keresztül csatlakozik a konténerhez. Az érintőképernyős vezérlés azt jelenti, hogy nincs szükség klasszikus trackballra vagy joystickra, mint más LDP konténerek esetében.

A Phoenix SiNAB konténer kezdeti repülési tesztjeit idén június elején végezték el az L-39NG második repülő prototípusán, a 0476- os ev. számon , valamint az L-159T2X technológiai demonstrátoron, a 6073 -as tr. számon. A SiNAB modul érdekes és mindenekelőtt költséghatékony képességekkel ruházza fel az L-39NG felfegyverzett változatát a pilóta nélküli rendszerek és a lézervezérelt rakéták, például a BAE Systems AGR-20 APKWS vagy a Thales FZ-275RR elleni küzdelemben. Az L-39NG Skyfox a felfegyverzett "Light Attack" változatban így még rugalmasabb megoldást jelent a modern légierők számára, amelyek a kiképzési változat mellett taktikai-harci képességeit is használhatják.

Az új Phoenix SiNAB optoelektronikai érzékelő repülési tesztjeire idén június elején került sor mind a második repülő L-39NG prototípuson, a 0476-os azonosítószámon, amely a jobb szárny pilonján hordozta, mind pedig a 6073-as azonosítószámú L-159T2X technológiai demonstrátoron, amelyre a törzs pilonjára volt felfüggesztve. (fotó: Omnipol as, www.omnipol.cz )
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Kifejezetten a Dubai Airshow-ra készült az első repülő prototípus, a 0475 referenciaszámú, teljesen új festést kapott, melynek alkotója a híres cseh művész, Michal Cimala. A dizájn a Skyfox jellegzetes háromszög motívumán alapul, de a repülőgép minden oldala másképp néz ki, a színek fényre reagálnak és mozgással változnak. Az első repülő 7001-es prototípus egyben az új támadóváltozat fejlesztési demonstrátoraként is szolgál majd, és integrált fegyverzettel fogják tesztelni. Az FN Herstal HMP-250 géppuskatokkal végzett földi tesztek ősszel kezdődnek, jövőre várható a teljesen módosított prototípus elkészülte és repülése, a fegyverzeti tesztek pedig 2027 elején kezdődnek a lőtéren. (fotó: Aero Vodochody, www.aero.cz )
news_3623_engecko0475_small.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az OMNIPOL (@Omnipol1934) stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az ausztrál SiNAB Technologies vállalattal.

A SiNAB Technologies autonóm kapszulákat fejleszt és gyárt, amelyeket alapváltozatukban közös légiforgalmi irányítók (JTAC) kiképzésére használnak. Moduláris felépítése lehetővé teszi a bővítést elektronikus hadviselés (EW), közeli légi támogatás (CAS) és pilóta nélküli légi rendszer (C-UAS) funkcióival is.

Az együttműködés célja, hogy ezeket a kapszulákat az OMNIPOL Csoport által szállított L-39 Skyfox és L-410 NG repülőgépeken alkalmazzák.

Ugyanakkor az OMNIPOL értékesítési képviselőt is szerez a SiNAB termékekhez Közép-Európa és Ázsia kiválasztott országaiban.

Az L-39 Skyfox új verzióját a SiNAB Phoenix kapszulával együtt a Dubai Airshow-n mutatják be, amelyet november 17. és 21. között rendeznek az Egyesült Arab Emírségekben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az ugandai védelmi erők parancsnoka bejelentkezett a Skyfoxra.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Omnipol az AV kisebbségi tulajdonosa ki szeretné vásárolni a magyar tulajdonosokat a cégből.

Anno nem volt pénzük megmenteni a céget, most állítólag lenne.
Azt tudni kell, még a magyarok előtti Penta korszakban, ők finanszírozták a Skyfox fejlesztését.

Készen állunk megvásárolni az egész Aero Vodochody gépet, az L-39 a cseh repülés büszkesége – mondja Movsesyan az Omnipoltól.



A fő pilléreid közül már csak egy kérdésem maradt az Aero Vodochody-val kapcsolatban.
Ez egy problémás eszköz számunkra, mivel nem a miénk a teljes tulajdon. A tulajdonosunk évekkel ezelőtt úgy döntött, hogy megmenti. Saját pénzét fektette be (Mark) Dospiva úrral ( a Penta Investments befektetési csoport társtulajdonosa – a szerk. megj. ), ami egyedülálló precedens arra, hogy valaki magánpénzt fektessen be egy katonai repülőgépbe anélkül, hogy egyetlen megrendelése is lett volna.

Véleményem szerint ez arcot adott az Aerónak. Megszűnt csupán alkatrészeket gyártó gyár lenni, és most egy teljes értékű repülőgépet gyárt, amely a cseh légiközlekedési ipar büszkesége.

Sajnos, amikor megmentettük az Aerót, pénzügyileg nem voltunk olyan stabilak és erősek, mint ma. Ezért a vagyonnak mindössze 24 százalékával kellett beérnünk, a többit a magyar partnerek tartották.

Ez nem optimális számunkra. Nem tudjuk hatékonyan átstrukturálni. Nem akarom kritizálni a magyar partnereket, csak kijelentem, hogy mi készek lennénk megvásárolni a teljes eszközt. Ez hatékony lenne számunkra.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Francia Skyfox???

Franciaország lízingel cseh L-39 Albatros kiképző repülőgépeket: esély van az új L-39 Skyfoxra

A francia Fegyverzeti Főigazgatóság (DGA) tavaly bejelentette, hogy egy könnyű, kétüléses kiképzőgépet keres a Repülési Tesztelési és Átvételi Személyzeti Iskola (EPNER) számára. Most már tudjuk, hogy mi lesz a repülőgép – a cseh L-39 Albatros

Az EPNER (École du personnel navigant d'essais et de réception) egy tekintélyes francia katonai iskola, amely tesztpilótákat, tesztmérnököket és átvételi személyzetet képez. Formálisan a DGA EV Repülési Tesztközpont (Essais en Vol) része, amely új és modernizált repülőgépek, helikopterek, drónok, avionika, fegyverzet stb. repülési tesztjeit végzi. Célja és tartalma hasonló a híres amerikai haditengerészeti tesztpilóta iskoláéhoz.

Az L-39-es] lízingszerződése a képzési ciklus részét képező oktatási és értékelési órákra szolgál. Lehetővé teszi a gyakornokok számára, hogy tanulmányozzák a repülőgép teljesítményét és repülési jellemzőit. Ezenkívül a lízingszerződés lehetővé teszi a repülőgép támadó repülőgépként való használatát repülési tesztek során” – pontosította a DGA.

A repülőgépet a Babcock France, a brit biztonsági és védelmi szolgáltató cég, a Babcock International Group leányvállalata biztosítja, amely maga is 11 darab L-39 Albatros repülőgépet vásárolt az Apache Aviationtól majdnem pontosan egy évvel ezelőtt.

A cég az L-39-est egy korábbi dijoni katonai bázison helyezte el, ahonnan vadászpilóta-képzést vagy átképzést, L-39-es oktatói képesítést vagy közös feladattiszti (JTAC) képzést kínál a francia és külföldi légierők tagjainak. A tanfolyamokat korábbi francia vadászpilóták tervezték és vezetik.

A Babcock France december 4-én jelentette be, hogy egyéves szerződést kötött az EPNER iskolával, amely akár négyszer is meghosszabbítható.

„A repülési tesztekre vonatkozó képzési szerződés biztosítja a repülőgépek használatát oktató és értékelő repülésekhez, lehetővé téve a gyakornokok számára, hogy valós üzemeltetési körülmények között értékeljék a repülőgép teljesítményét és repülési jellemzőit” – közölte a vállalat egy sajtóközleményben, hozzátéve, hogy az L-39-eseket „szimulált ellenséges szerepekben repülési tesztekhez és műszaki feladatokhoz” fogják használni , valamint szerelői képzést és ellenőrző repüléseket biztosítanak az oktatók és a tesztpilóták számára.

„A szerződés az első, amely az L-39-es repülőgépeinket érinti, és további lehetőségeket nyit meg, különösen az operatív képzés és a nemzetközi pilótaképzés területén” – mondta Pierre Basquin, a Repülési Osztály ügyvezető igazgatója és a Babcock France vezérigazgatója.

Emlékeztetőül: az EPNER több mint 2000 pilótát és tesztmérnököt képzett ki 1946-os alapítása óta. Ezen a szerződésen kívül a DGA a közelmúltban további pályázatokat is kiírt más repülőgépek lízingjére, beleértve egy EASA CS-25 kategóriájú „kétmotoros repülőgépet”, valamint Robinson R44 II és H135 T2+ helikoptereket.

Tehát van-e esély arra, hogy eladják az új cseh L-39 Skyfox harci kiképző repülőgépet Franciaországnak? Elméletileg igen.

A Francia Légierő továbbra is 72 AlphaJet kiképző repülőgépet üzemeltet, amelyek közül 21 a PAF (Patrouille de France) műrepülő csoportjához tartozik. A Francia Védelmi Minisztérium kijelentette, hogy fontolgat egy olyan megoldást, amely „egy olyan moduláris repülőgép fejlesztéséből vagy beszerzéséből áll, amely egyszerre fedi le a járőrözés, a Red Air típusú küldetések igényeit, valamint egy kiegészítő repülőgép funkcióját is, figyelembe véve a SCAF-ot [hatodik generációs légirendszer] és annak emberes elemét, az NGF-et [hatodik generációs többcélú vadászgép]”.

Az AlphaJet közel 50 éves, és a modern kiképzőtípusok választéka ma már csak korlátozott. Ott van az olasz M-346 Master és az ígéretes, még fejlesztés alatt álló moduláris rendszerű Aeralis . A harmadik képviselő a cseh L-39 Skyfox.

Bár az L-39 nem olyan fejlett és erős, mint az M-346 (és származékai, beleértve a radaros harci konfigurációt is), és nem is olyan moduláris, mint a javasolt Aeralis, számos jelentős előnnyel rendelkezik: viszonylag olcsó, könnyen beszerezhető, egyszerűen üzemeltethető és karbantartható, repülési jellemzői pedig megfelelnek a tesztpilóta-képzés és a Red Air küldetések (ellenség szimulációja) igényeinek. A repülőgép egy robusztus és rendkívül megbízható törzsre épül, amely több ezer repülési óra alatt bizonyította létjogosultságát mind a kiképzési, mind az „ellenséges” szerepkörökben.

A lényeg, hogy az L-39 könnyen skálázható mind a gyártás, mind az üzemeltetés tekintetében. Ha a francia ipar csatlakozna a gyártási vagy modernizációs programhoz, gyorsan növelhető lenne a kapacitás, a termelés egy része lokalizálható lenne, és hosszú távú bázis jöhetne létre a típus karbantartásához és továbbfejlesztéséhez. Ez egy olyan előny, amelyet a versenytársak ebben az árkategóriában nem kínálnak.

Babcock France egy új európai trend része, amelyben a hadseregek a repülési kiképzés egy részét magáncégeknek szervezik ki. Ennek oka a katonai pilóták hiánya és a harci kiképzés kapacitásának felszabadításának szükségessége. A magánszolgáltatók olcsóbbak is, gyorsan növelhetik a kiképzési kapacitást, és egyúttal természetes, érdekes és jól fizetett hátteret teremthetnek a volt katonai pilóták és technikusok számára. Így nem tűnnek el a „katonai ökoszisztémából” a szolgálatból való kilépésük után, és szakmailag elérhetőek maradnak – szükség esetén a légierő ismét alkalmazhatja őket oktatóként, szakértőként vagy tartalékként.

Ez a modell évek óta elterjedt az Egyesült Államokban (Draken, ATAC, Top Aces), de Európában csak az elmúlt 5-7 évben kezdett el tömegesen elterjedni. Franciaország az egyik első nagyobb ország, amely nagyobb léptékben lépett be ebbe a rendszerbe – és a Babcock France az egyik fő szereplő. Ezek a vállalatok pedig egy olcsó, megbízható és kellően erős repülőgépet keresnek – ami kétségtelenül az L-39 Skyfox is.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77