Leopard 2

Mekkora a torony így már basszus...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A képek alapján a kötény hosszabban kapott vastag NERA elemeket, mint a mi A7 eseink, vagy a korábbi változatok, amik csak az első másfél görgőig nyúltak. Ez biztosította a küzdőtér 30-30 fokos szög alatti védelmet szemből.
Az A8 tehát oldalról védettebb.
A parancsnoki búvónyílás pereme is kisebb, a töltő rése is kapott egy hagyományos BW géppuska sínt a körkörös tüzeléshez. Nálunk távirányított állvány van, itt maradt a hagyományos gpu.
Az irányzó távcső kapott egy repeszvédő és napfény árnyékoló burkolatot, ez se volt nekünk, de másoknak igen. (Van hátránya, úgy tudom nem kértük) Egyébként a norvég A8-on sincs.
A parancsnoki figyelő műszer az RTWL, ami csak nekünk és a katarialnak volt eddig, másnak nem. (A Puma PERI -je)

A tömegre 69,5 tonnát írnak, ami nagyon közel van a futómű és a meghajtás műszakilag megengedett terheléséhez. Ha csak nincs újabb RENK váltó ZF kihajtómű, fék.
A meghajtás maradt az 1500 LE MTU 873, amiből kb. 10 éve lenne erősebb (1600-1700 LE), de senki nem fizet érte többet. :)
A Leoben közösség miatt van is logika a közös alkatrész, fődarab beszerzés, ellátás miatt.

Tényleg az utolsó változatnak tűnik, többet már nem lehet belőle kihozni.
A TROPHY-t biztosan bontani kell vasúti szállításkor, nagy szívás lesz.
 
A képek alapján a kötény hosszabban kapott vastag NERA elemeket, mint a mi A7 eseink, vagy a korábbi változatok, amik csak az első másfél görgőig nyúltak. Ez biztosította a küzdőtér 30-30 fokos szög alatti védelmet szemből.
Az A8 tehát oldalról védettebb.
A parancsnoki búvónyílás pereme is kisebb, a töltő rése is kapott egy hagyományos BW géppuska sínt a körkörös tüzeléshez. Nálunk távirányított állvány van, itt maradt a hagyományos gpu.
Az irányzó távcső kapott egy repeszvédő és napfény árnyékoló burkolatot, ez se volt nekünk, de másoknak igen. (Van hátránya, úgy tudom nem kértük) Egyébként a norvég A8-on sincs.
A parancsnoki figyelő műszer az RTWL, ami csak nekünk és a katarialnak volt eddig, másnak nem. (A Puma PERI -je)

A tömegre 69,5 tonnát írnak, ami nagyon közel van a futómű és a meghajtás műszakilag megengedett terheléséhez. Ha csak nincs újabb RENK váltó ZF kihajtómű, fék.
A meghajtás maradt az 1500 LE MTU 873, amiből kb. 10 éve lenne erősebb (1600-1700 LE), de senki nem fizet érte többet. :)
A Leoben közösség miatt van is logika a közös alkatrész, fődarab beszerzés, ellátás miatt.

Tényleg az utolsó változatnak tűnik, többet már nem lehet belőle kihozni.
A TROPHY-t biztosan bontani kell vasúti szállításkor, nagy szívás lesz.
Pedig logika nagyon sok lenne benne, mert csak maga a motor 400kg-val könnyebb (883 vs. 873), ami marha sok akkor amikor így ki van centizve a tömeg Oké a Váltó pedig 200kg-val nehezebb, szóval összesen 200kg-val lenne könnyebb az EuroPowerPack-el.

Ezek száraz tömegek, szóval a váltóba és a motorba kellő folyadékok tömegei nincsenek benne, azokkal még legetne pár 100kg-t spórolni.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: bel, endre and fip7
Na kikeresgettem.

MTU MT873 Ka-500:
  • Száraz tömeg: 2200kg
  • Motorolaj tömeg: 118kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 65kg
  • Váltó száraz tömeg: 2250kg
  • Összesen: 4633kg
MTU MT883 Ka-500/501:
  • Száraz tömeg: 1800kg
  • Motorolaj tömeg: 80kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 110kg
  • Váltó száraz tömeg: 2450kg
  • Összesen: 4440kg
A renk valamiért tikolja, hogy hány liter olaj megy a váltókba, így azokkal nem tudtam számolni.
 
Na kikeresgettem.

MTU MT873 Ka-500:
  • Száraz tömeg: 2200kg
  • Motorolaj tömeg: 118kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 65kg
  • Váltó száraz tömeg: 2250kg
  • Összesen: 4633kg
MTU MT883 Ka-500/501:
  • Száraz tömeg: 1800kg
  • Motorolaj tömeg: 80kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 110kg
  • Váltó száraz tömeg: 2450kg
  • Összesen: 4440kg
A renk valamiért tikolja, hogy hány liter olaj megy a váltókba, így azokkal nem tudtam számolni.

Van több opció, ez a motor kifejezetten drága lehet. Én a 873 újabb változatára gondoltam, arról az az infó volt, hogy 1640-1670 LE, ami nem sokkal több, de kompenzálna valamit.
Úgy hallani erősebb csapágyak, dugattyú gyűrűk az előfeltétele mechanikailag, de van gondolom szoftver változtatás is az üzemanyag és a vezérlés , esetleg turbó szabályozás miatt.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
A hűtéshez lehet köze, sok motornál más, nagyobb feltöltővel csodát tudnak tenni, de a légellátás, hő elvezetés más követelményt jelent a civil járműveknél.
Feltételezem a víz alatti átkelésnél is, illetve a gázló esetén is tartósan üzemelni kell az ötven éves konstrukcióban.
Ilyenkor zárnak egy csomó szellőző nyílást, a hűtés hatásfoka romlik.
A nagyobb teljesítményű motort könnyebb megfőzni, ha ezekhez nem nyúlnak hozzá.
 
Van több opció, ez a motor kifejezetten drága lehet. Én a 873 újabb változatára gondoltam, arról az az infó volt, hogy 1640-1670 LE, ami nem sokkal több, de kompenzálna valamit.
Úgy hallani erősebb csapágyak, dugattyú gyűrűk az előfeltétele mechanikailag, de van gondolom szoftver változtatás is az üzemanyag és a vezérlés , esetleg turbó szabályozás miatt.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
A hűtéshez lehet köze, sok motornál más, nagyobb feltöltővel csodát tudnak tenni, de a légellátás, hő elvezetés más követelményt jelent a civil járműveknél.
Feltételezem a víz alatti átkelésnél is, illetve a gázló esetén is tartósan üzemelni kell az ötven éves konstrukcióban.
Ilyenkor zárnak egy csomó szellőző nyílást, a hűtés hatásfoka romlik.
A nagyobb teljesítményű motort könnyebb megfőzni, ha ezekhez nem nyúlnak hozzá.
Jelen állapotában 1800 LE-tud a 873 minden átalakítás nélkül. A régi váltó 1500-ig van hitelesítve, szóval azt azért megviselné az 1800 lóerő.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Van több opció, ez a motor kifejezetten drága lehet. Én a 873 újabb változatára gondoltam, arról az az infó volt, hogy 1640-1670 LE, ami nem sokkal több, de kompenzálna valamit.
Úgy hallani erősebb csapágyak, dugattyú gyűrűk az előfeltétele mechanikailag, de van gondolom szoftver változtatás is az üzemanyag és a vezérlés , esetleg turbó szabályozás miatt.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
A hűtéshez lehet köze, sok motornál más, nagyobb feltöltővel csodát tudnak tenni, de a légellátás, hő elvezetés más követelményt jelent a civil járműveknél.
Feltételezem a víz alatti átkelésnél is, illetve a gázló esetén is tartósan üzemelni kell az ötven éves konstrukcióban.
Ilyenkor zárnak egy csomó szellőző nyílást, a hűtés hatásfoka romlik.
A nagyobb teljesítményű motort könnyebb megfőzni, ha ezekhez nem nyúlnak hozzá.
A 873 adagolós, kb az izzítógyertyán kívül sehol nincs benne áram. A 883 azért is tud alig kevesebb mint 27 literből 1600LE-t, mert Commanrail befecskendező rendszert kapott az adagoló helyett
 
Olyat tesznek rà amit kérsz. Csak plusz tömeg a végletekig gyötört felfüggesztésnek ami így is túl van terhelve.
Elvileg van egy új hidrós felfüggesztés,amit elvileg akár a régi gépekre is fel lehet szerelni,lecserélve a torzióst.De még senki nem rendelte meg,tudtommal.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
883asnak járműbe épitve van 2600 lovas változata.A végül félbehagyott TGY AAAMbe volt bent.
Hajóba egyenletes motorüzem van,arra van kondicionálva a rendszer.Hk-ban a terhelésváltások miatt nem lehet annyira kihegyezett a motor.Másik probléma a váltó.
 
Elvileg van egy új hidrós felfüggesztés,amit elvileg akár a régi gépekre is fel lehet szerelni,lecserélve a torzióst.De még senki nem rendelte meg,tudtommal.

883asnak járműbe épitve van 2600 lovas változata.A végül félbehagyott TGY AAAMbe volt bent.
Hajóba egyenletes motorüzem van,arra van kondicionálva a rendszer.Hk-ban a terhelésváltások miatt nem lehet annyira kihegyezett a motor.Másik probléma a váltó.
2600?
 
Leopard 2A8 NOR...

1OF5H_C0105970.jpg
 
Az Aselsan egyik modernizációs csomagja, amit Csíle választt.
Mondjuk az érdekelne, hogy a parancsnok optikáka, mennyit takar ki az RCES tüzelési sávjából.
20251125-143606.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Arra azért kiváncsi lennék,hogy miért a Trophy,és miért nem az Iron Fist lett felkopácsolva?
Ráadásul az Iron Fist egyik testvérrendszere a német AWiSS,ami már volt is kisérleti jelleggel Leora felkopácsolva.....
e471f789c8f3a5eba0d75ff87a47c362f209ed56.png
84677fd5b4bcdf1095570c8a2aa1365d370aecfd.jpeg
067dfddc84510355a0004efff1ec058f2fc080e5.jpeg

Warum?
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and Ocses
Arra azért kiváncsi lennék,hogy miért a Trophy,és miért nem az Iron Fist lett felkopácsolva?
Ráadásul az Iron Fist egyik testvérrendszere a német AWiSS,ami már volt is kisérleti jelleggel Leora felkopácsolva.....
e471f789c8f3a5eba0d75ff87a47c362f209ed56.png
84677fd5b4bcdf1095570c8a2aa1365d370aecfd.jpeg
067dfddc84510355a0004efff1ec058f2fc080e5.jpeg

Warum?
amiért az Iron Fist valamiért sehova sem került még fel véglegesen és mindenki csak tesztelgeti aztán valahogy lemarad a dolgokról.
Valszeg valami nem a brossúra szerint működik egyelőre.
 
Arra azért kiváncsi lennék,hogy miért a Trophy,és miért nem az Iron Fist lett felkopácsolva?
Ráadásul az Iron Fist egyik testvérrendszere a német AWiSS,ami már volt is kisérleti jelleggel Leora felkopácsolva.....
e471f789c8f3a5eba0d75ff87a47c362f209ed56.png
84677fd5b4bcdf1095570c8a2aa1365d370aecfd.jpeg
067dfddc84510355a0004efff1ec058f2fc080e5.jpeg

Warum?
Attól, hogy valamit bemutattak még nem lesz kész termék belőle.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek