Leopard 2

Mekkora a torony így már basszus...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A képek alapján a kötény hosszabban kapott vastag NERA elemeket, mint a mi A7 eseink, vagy a korábbi változatok, amik csak az első másfél görgőig nyúltak. Ez biztosította a küzdőtér 30-30 fokos szög alatti védelmet szemből.
Az A8 tehát oldalról védettebb.
A parancsnoki búvónyílás pereme is kisebb, a töltő rése is kapott egy hagyományos BW géppuska sínt a körkörös tüzeléshez. Nálunk távirányított állvány van, itt maradt a hagyományos gpu.
Az irányzó távcső kapott egy repeszvédő és napfény árnyékoló burkolatot, ez se volt nekünk, de másoknak igen. (Van hátránya, úgy tudom nem kértük) Egyébként a norvég A8-on sincs.
A parancsnoki figyelő műszer az RTWL, ami csak nekünk és a katarialnak volt eddig, másnak nem. (A Puma PERI -je)

A tömegre 69,5 tonnát írnak, ami nagyon közel van a futómű és a meghajtás műszakilag megengedett terheléséhez. Ha csak nincs újabb RENK váltó ZF kihajtómű, fék.
A meghajtás maradt az 1500 LE MTU 873, amiből kb. 10 éve lenne erősebb (1600-1700 LE), de senki nem fizet érte többet. :)
A Leoben közösség miatt van is logika a közös alkatrész, fődarab beszerzés, ellátás miatt.

Tényleg az utolsó változatnak tűnik, többet már nem lehet belőle kihozni.
A TROPHY-t biztosan bontani kell vasúti szállításkor, nagy szívás lesz.
 
A képek alapján a kötény hosszabban kapott vastag NERA elemeket, mint a mi A7 eseink, vagy a korábbi változatok, amik csak az első másfél görgőig nyúltak. Ez biztosította a küzdőtér 30-30 fokos szög alatti védelmet szemből.
Az A8 tehát oldalról védettebb.
A parancsnoki búvónyílás pereme is kisebb, a töltő rése is kapott egy hagyományos BW géppuska sínt a körkörös tüzeléshez. Nálunk távirányított állvány van, itt maradt a hagyományos gpu.
Az irányzó távcső kapott egy repeszvédő és napfény árnyékoló burkolatot, ez se volt nekünk, de másoknak igen. (Van hátránya, úgy tudom nem kértük) Egyébként a norvég A8-on sincs.
A parancsnoki figyelő műszer az RTWL, ami csak nekünk és a katarialnak volt eddig, másnak nem. (A Puma PERI -je)

A tömegre 69,5 tonnát írnak, ami nagyon közel van a futómű és a meghajtás műszakilag megengedett terheléséhez. Ha csak nincs újabb RENK váltó ZF kihajtómű, fék.
A meghajtás maradt az 1500 LE MTU 873, amiből kb. 10 éve lenne erősebb (1600-1700 LE), de senki nem fizet érte többet. :)
A Leoben közösség miatt van is logika a közös alkatrész, fődarab beszerzés, ellátás miatt.

Tényleg az utolsó változatnak tűnik, többet már nem lehet belőle kihozni.
A TROPHY-t biztosan bontani kell vasúti szállításkor, nagy szívás lesz.
Pedig logika nagyon sok lenne benne, mert csak maga a motor 400kg-val könnyebb (883 vs. 873), ami marha sok akkor amikor így ki van centizve a tömeg Oké a Váltó pedig 200kg-val nehezebb, szóval összesen 200kg-val lenne könnyebb az EuroPowerPack-el.

Ezek száraz tömegek, szóval a váltóba és a motorba kellő folyadékok tömegei nincsenek benne, azokkal még legetne pár 100kg-t spórolni.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: bel, endre and fip7
Na kikeresgettem.

MTU MT873 Ka-500:
  • Száraz tömeg: 2200kg
  • Motorolaj tömeg: 118kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 65kg
  • Váltó száraz tömeg: 2250kg
  • Összesen: 4633kg
MTU MT883 Ka-500/501:
  • Száraz tömeg: 1800kg
  • Motorolaj tömeg: 80kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 110kg
  • Váltó száraz tömeg: 2450kg
  • Összesen: 4440kg
A renk valamiért tikolja, hogy hány liter olaj megy a váltókba, így azokkal nem tudtam számolni.
 
Na kikeresgettem.

MTU MT873 Ka-500:
  • Száraz tömeg: 2200kg
  • Motorolaj tömeg: 118kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 65kg
  • Váltó száraz tömeg: 2250kg
  • Összesen: 4633kg
MTU MT883 Ka-500/501:
  • Száraz tömeg: 1800kg
  • Motorolaj tömeg: 80kg
  • Hűtőfolyadék tömeg: 110kg
  • Váltó száraz tömeg: 2450kg
  • Összesen: 4440kg
A renk valamiért tikolja, hogy hány liter olaj megy a váltókba, így azokkal nem tudtam számolni.

Van több opció, ez a motor kifejezetten drága lehet. Én a 873 újabb változatára gondoltam, arról az az infó volt, hogy 1640-1670 LE, ami nem sokkal több, de kompenzálna valamit.
Úgy hallani erősebb csapágyak, dugattyú gyűrűk az előfeltétele mechanikailag, de van gondolom szoftver változtatás is az üzemanyag és a vezérlés , esetleg turbó szabályozás miatt.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
A hűtéshez lehet köze, sok motornál más, nagyobb feltöltővel csodát tudnak tenni, de a légellátás, hő elvezetés más követelményt jelent a civil járműveknél.
Feltételezem a víz alatti átkelésnél is, illetve a gázló esetén is tartósan üzemelni kell az ötven éves konstrukcióban.
Ilyenkor zárnak egy csomó szellőző nyílást, a hűtés hatásfoka romlik.
A nagyobb teljesítményű motort könnyebb megfőzni, ha ezekhez nem nyúlnak hozzá.
 
Van több opció, ez a motor kifejezetten drága lehet. Én a 873 újabb változatára gondoltam, arról az az infó volt, hogy 1640-1670 LE, ami nem sokkal több, de kompenzálna valamit.
Úgy hallani erősebb csapágyak, dugattyú gyűrűk az előfeltétele mechanikailag, de van gondolom szoftver változtatás is az üzemanyag és a vezérlés , esetleg turbó szabályozás miatt.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
A hűtéshez lehet köze, sok motornál más, nagyobb feltöltővel csodát tudnak tenni, de a légellátás, hő elvezetés más követelményt jelent a civil járműveknél.
Feltételezem a víz alatti átkelésnél is, illetve a gázló esetén is tartósan üzemelni kell az ötven éves konstrukcióban.
Ilyenkor zárnak egy csomó szellőző nyílást, a hűtés hatásfoka romlik.
A nagyobb teljesítményű motort könnyebb megfőzni, ha ezekhez nem nyúlnak hozzá.
Jelen állapotában 1800 LE-tud a 873 minden átalakítás nélkül. A régi váltó 1500-ig van hitelesítve, szóval azt azért megviselné az 1800 lóerő.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Van több opció, ez a motor kifejezetten drága lehet. Én a 873 újabb változatára gondoltam, arról az az infó volt, hogy 1640-1670 LE, ami nem sokkal több, de kompenzálna valamit.
Úgy hallani erősebb csapágyak, dugattyú gyűrűk az előfeltétele mechanikailag, de van gondolom szoftver változtatás is az üzemanyag és a vezérlés , esetleg turbó szabályozás miatt.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
A hűtéshez lehet köze, sok motornál más, nagyobb feltöltővel csodát tudnak tenni, de a légellátás, hő elvezetés más követelményt jelent a civil járműveknél.
Feltételezem a víz alatti átkelésnél is, illetve a gázló esetén is tartósan üzemelni kell az ötven éves konstrukcióban.
Ilyenkor zárnak egy csomó szellőző nyílást, a hűtés hatásfoka romlik.
A nagyobb teljesítményű motort könnyebb megfőzni, ha ezekhez nem nyúlnak hozzá.
A 873 adagolós, kb az izzítógyertyán kívül sehol nincs benne áram. A 883 azért is tud alig kevesebb mint 27 literből 1600LE-t, mert Commanrail befecskendező rendszert kapott az adagoló helyett
 
  • Tetszik
Reactions: bel and endre
Olyat tesznek rà amit kérsz. Csak plusz tömeg a végletekig gyötört felfüggesztésnek ami így is túl van terhelve.
Elvileg van egy új hidrós felfüggesztés,amit elvileg akár a régi gépekre is fel lehet szerelni,lecserélve a torzióst.De még senki nem rendelte meg,tudtommal.
Régebben olvastam az MTU honlapján, hogy a 873-as hajókon (átfolyó hűtéssel, stb) akár 2700 LE -t is tud, így nem értem miért maradt ötven éve 1500 LE -s az a motor a Leopard 2-ben.
883asnak járműbe épitve van 2600 lovas változata.A végül félbehagyott TGY AAAMbe volt bent.
Hajóba egyenletes motorüzem van,arra van kondicionálva a rendszer.Hk-ban a terhelésváltások miatt nem lehet annyira kihegyezett a motor.Másik probléma a váltó.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
Elvileg van egy új hidrós felfüggesztés,amit elvileg akár a régi gépekre is fel lehet szerelni,lecserélve a torzióst.De még senki nem rendelte meg,tudtommal.

883asnak járműbe épitve van 2600 lovas változata.A végül félbehagyott TGY AAAMbe volt bent.
Hajóba egyenletes motorüzem van,arra van kondicionálva a rendszer.Hk-ban a terhelésváltások miatt nem lehet annyira kihegyezett a motor.Másik probléma a váltó.
2600?