JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/4-generacios-vadaszbombazok/saab-jas-39-gripen/page-14/" rel="nofollow">Littlejohn</a>

sf-laugh.gif
sf-laugh.gif
sf-laugh.gif
 

Saját fejlesztés lenne, Hungarikum :)
 
Elég bátor döntés az UAV-k baleseti statisztikái alapján. A svédek csináltak már valaha is bármilyen UAV-t?
 
Neuron-ban is részt vesznek , gondolom kapnak fejlesztési tapasztalatokat.
Wiki neruon nyers fordítás.

  • <a title="Saab AB" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_AB">Saab AB</a> : (december 22-én csatlakozott, 2005)
<dl><dd>Összességében tervezés</dd><dd>Felszerelt törzs</dd><dd>Avionics</dd><dd>Üzemanyag-ellátó rendszer</dd><dd>Flight tesztelés</dd></dl>
Saab állítja, 25%-a fejlesztés, és az is a koordinátor a többi svéd vállalat részt vesz. <sup>[<span> 8 </span>]</sup>

  • <a title="Alenia Aeronautica" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Alenia_Aeronautica">Alenia Aeronautica</a> : (csatlakozott 2005 közepén)
<dl><dd>Fegyver tüzelési rendszer</dd><dd>Intelligens Integrált Fegyver Bay</dd><dd>Air adatrendszer</dd><dd>Elektromos rendszer</dd><dd>Flight tesztelés</dd></dl>
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Jön a pilóta nélküli Gripen?
A cím alapján voltak kétségeim ,hogy ez valami magyar fejlesztés lesz! Hisz pilóta nélküli Mig-29 volt nálunk szép számmal a jurassic -parkban! :-)
 
Saab cuts metal on first Gripen E test aircraft

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/paris-saab-cuts-metal-on-first-gripen-e-test-aircraft-387476/
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Jön a pilóta nélküli Gripen?
Mi értelme lenne ennek? De komolya! Milyen helyzet az, ahol akkora a kockàzat, hogy egy griffet csak pilóta nélkűl mernek odaküldeni! Ha pilótával már túl nagy a kockázat, akkor gyanítom, h egy robotsofő max odaútra lesz megtankolva! Mert biztos, h leszedik! Ott azert meg nem tartunk, hogy emberi problémamegoldó, és helyzetfelismerő képességet adjunk egy robotpilotànak! 25g-t nem tud odahúzni a robi sem! A kinai ötlet a régi gépekkel tök racionális. De ez.... A fejlesszünk fejlődéy érdekében rész ok!
 
Úgy néz ki, hogy a cseheknél maradnak a Gripenek, meghosszabítják a lízinget......
http://www.defensenews.com/article/20130715/DEFREG01/307150014/Czech-Defense-Ministry-Extend-Gripen-Jet-Fighter-Lease
 
nani1980
Szerintem egyébként a pilota nélküli grippen "Öngyilkos támadásoknál" tökéletes lehet ahol mondjuk nem számolsza visszatéréssel hanem csak a hatótávolságoddal és csuma gázzal mész a cél felé és kilövöd a célpontra a rakétáid és csocsi.
támadás célj egy kiemelt fontosságú célpont ( Radar stb )
 
nani1980
Szerintem egyébként a pilota nélküli grippen "Öngyilkos támadásoknál" tökéletes lehet ahol mondjuk nem számolsza visszatéréssel hanem csak a hatótávolságoddal és csuma gázzal mész a cél felé és kilövöd a célpontra a rakétáid és csocsi.
támadás célj egy kiemelt fontosságú célpont ( Radar stb )

Ahhoz drága. 30-40 éves gépekkel ezt el lehet játszani, de "friss" 4. generációs gépekkel nem nagyon. Meg erre vannak az eleve pilóta nélküli csapásmérő gépek.
 
Szerintem egyébként a pilota nélküli grippen "Öngyilkos támadásoknál" tökéletes lehet ahol mondjuk nem számolsza visszatéréssel hanem csak a hatótávolságoddal és csuma gázzal mész a cél felé és kilövöd a célpontra a rakétáid és csocsi.
támadás célj egy kiemelt fontosságú célpont ( Radar stb )

Teljesen értelmetlen alkalmazási mód. Minek áldoznál fel egy cirka 80-100 millióba kerülő gépet? Igen, annyi. A csupasz C/D Griff 80 milla tája, és erre jön még az átalakítás. A gép árából százas nagyságrendű több száz km indítási távolságú és végfázisos önrávezetéki képességegl rendelkező stand-off fegyvert lehet venni - a marketing anyagok - szerint a Griff is képes használni. Semmi szükség feláldozni egy gépet, ami később tucatnyi bevetésen indíthat akár ilyet is is még vagy más fegyvert. Nem véletlenül léteznek ilyen fegyverek...

Amikor a B-52 bombázóknak nagyon kemény lett volna a SZU légvédelme, akkor először kaptak 100-150 km indítású távolságú nukleáris rakétákat. Amikor ez sem volt elég, akkor meg kaptak AGM-86-ot és Tomahawkot is.
 
Elfogadóm az érvelésetek , de akkor mi értelme ennek a fejlesztésnek ? ? Lehet a Régi A-B verziójukat valami F-4Q -hoz hasonlóra átalakítják ? ?
 
desertfox
Szerintem nincs nekik annyi pénzük. Talán egy hosszú őrjáratozási idejű gépet szeretnének, de inkább utána nézek, hogy is van ez.
 
Elfogadóm az érvelésetek , de akkor mi értelme ennek a fejlesztésnek ? ? Lehet a Régi A-B verziójukat valami F-4Q -hoz hasonlóra átalakítják ? ?

Semmi. Marketing. A 4. gen gépek között vesztésre van ítélve a tendereken, az UAV picaon próbálkoznak de ez oda meg overkill, a gép képességeinek nagy része ember nélkül nem használható ki.
 
A kommenteket olvasva komolyan gondolják. És 18 AW109-es helit is. Jó nagy korrupt egy kormányuk lehet.