A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai


Megint ment a semmitmondás Simicskó részéről. Egyetlen értelmes - sajnos apró - dolog hangzott el:

"Az elnökségi ülésen Tömböl László nyugállományú vezérezredes, az MHTT elnöke ismertette a közeljövő kiemelt feladatait. Az ülésen a jelenlévők tájékoztatást kaptak az őszi időszak konferenciáiról és az új Hadtudományi Lexikon előkészítő munkálatairól, a tagság pedig szavazással döntött a társaság elismeréseinek odaítéléséről is."

Korszerű Hadtudományi Lexikon jó lenne. Gyorsan változnak a dolgok és rengeteg a szakkifejezés. A megfelelő magyar elnevezésekre szükség lenne.
 
Műszakilag xarok amik a honvédelemnél vannak tudom is én keresztbe fog a fék mint Níván,vagy csak simán borulékony?
 
Alapvetően a terepjáró gépjárművek nagyságrendekkel borulásveszélyesebbek, mint a kimondottan közúti közlekedésre tervezett társaik. Ettől függetlenül az adott típus még lehet kategóriájának kiemelkedő darabja.

Szerintem lényeges megjegyezni, hogy van olyan másik magyarországi szervnél rendszeresített típusa a Mercedesnek, amely bizonyos (Magyarországon jellemző) körülmények esetén teljesen irányíthatatlanná válik. Ez ha jól emlékszem, már több halálos balesetet is eredményezett sajnos. Ez ügyben a hivatalos megkeresésre a gyártó válasza az volt, hogy nem a magyar utakra tervezték. o_O
 
Nem baj, kell venni Land Cruisert meg Hiluxot. Semmivel sem roszabb gépek, célnak maximálisan megfelelnének és olcsóbbak,,bár ha a Rába szállítja, lehet, hogy azok is a világ ledrágább terepjárói lennének.
 
A G Merci a világ egyik legjobb terepjárója egy lapon emlegetni a Hiluxal meg a Land Cruserrel blődség.
A műszaki állapotukkal sincs baj tavaly lettek felújítva márkaszervízben.

Miért kell butaságokat kitalálni nulla infó alapján?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az eü-s igazgatásban szerzett tapasztalataim alapján azt mondom neked, hogy a szakma ellenkezése ellenében te nem tudsz semmiféle reformot véghezvinni.
Az orvoslobbi olyan erős, hogy arról az átlagembernek lövése sincs. Azonkívül a politika lehetőségei igen behatároltak, egyfelől pénzügyi, politikai (törvényi) másfelől humán és szakmai.
Ezen korlátokon simán megbuksz "pedig csak át kellene alakítani", főleg ha nincs partner, és akik zsebét érintő kérdésekben nem fogsz dűlőre jutni.
A szálak jóval mélyebben gyökereznek, egészen a kádár-korszakig kell visszamenni.


Persze,hogy nem alakítják át,2004-ben szültünk, a nagyfaluban,7x a nőgyógyász magánrendelőjében vizsgálat,5000/db,párszor beutalt a kórházba saját magához ;) ,ott sem adta vissza az 5 forintost :D ,szüléskor 50 ropi a dokinak,20 az aneszteziológusnak,10 a szülésznőnek,pár forint az ápolónőknek.
A dokink kifejezetten az olcsó kategóriából lett választva :rolleyes: ,sosem voltunk egyedül a magán rendelőjében,akkoriban minimum 1 misit vágott be számla nélkül,meg a kórházi fizuja,és ez 12 éve volt.......;)
Ha bottal vernéd a dokikat sem változtatnának a rendszeren.
 
A G Merci a világ egyik legjobb terepjárója egy lapon emlegetni a Hiluxal meg a Land Cruserrel blődség.
A műszaki állapotukkal sincs baj tavaly lettek felújítva márkaszervízben.

Miért kell butaságokat kitalálni nulla infó alapján?
Húztam már ki Nívával elakadt Puch Mercit. Szóval a világ legjobb terepjárója szerintem nem odaítélhető cím.

Amúgy ezek mennyi idős gépek? Használtak vagy újak? Vagy használtan érkeznek mint a Szekeres matuzsálem teherautói? Csak mert mikor kezdtek feltűnni itthon úgy 10 éve akkoriban elég sok katonai exBundeshwer G-Marci érkezett be a használt autó piacra. Azóta meg már az osztrákok is megeresztettek belőlük egy jó adagot.
 
Keresztbe fog a fék???? Csak nem a kétkörös fék diagonális felosztására gondolsz? Mert szgk esetében majd minden fék így működik....
 
Keresztbe fog a fék???? Csak nem a kétkörös fék diagonális felosztására gondolsz? Mert szgk esetében majd minden fék így működik....


Nem ennyire szakszerűen inkább átvitt értelemben de igen. Ha nagyobb sebességnél hirtelen a fékre lépsz és nem "ismered az autó ezt a jelenségét" baxott nagy baleset történik. Gyakorlatilag mint az aquplanningnál keresztbe fordul és be is billenik mivel nem személyautó. A fékerő elosztása nem egyenletes, fékezéskor valamelyik irányba behúz. A miénk pl balra húzott, de aztán egy autószerelő kollega megcsinálta , így kb egy évig jó volt. De aztán mikor visszajött a benti műhelyből műszakiról utána megint xar lett. Ha az ember megszokja el lehet viselni. Abból gondolom hogy nem a Lada gyár hibája hogy nem az összes gépen volt ez de kb felén és a kollega megcsinálta. Az igazgatósági műhelyesek voltak inkább a ludasok a dologban. Párszor átéltem ha hirtelen fékezni kellett.