A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 437
113
A kerekekre tengelyenként azonos fékerő hat(ez függeltlen attól,hogy hogy van kötve a fék) ha nem akkor szarul csinálta meg a szetelő.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 500
60 024
113
Hogy a fékek nem egyenletesen fognak és ezèrt " félrehúznak" az előfordulhat minden kocsinàl, ha a fékpofàk kopottak, sérültek stb.
Ez mind a rossz karbantartàs következménye.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 919
72 997
113
Másképp nem tudom hogy borulhatnak fel fékezés közben, pláne ha vezetés technikai tréningeken is részt vesznek a sofőrök.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Alapvetően a terepjáró gépjárművek nagyságrendekkel borulásveszélyesebbek, mint a kimondottan közúti közlekedésre tervezett társaik. Ettől függetlenül az adott típus még lehet kategóriájának kiemelkedő darabja.

Szerintem lényeges megjegyezni, hogy van olyan másik magyarországi szervnél rendszeresített típusa a Mercedesnek, amely bizonyos (Magyarországon jellemző) körülmények esetén teljesen irányíthatatlanná válik. Ez ha jól emlékszem, már több halálos balesetet is eredményezett sajnos. Ez ügyben a hivatalos megkeresésre a gyártó válasza az volt, hogy nem a magyar utakra tervezték. o_O

Igen, ez az. Műszakilag nem volt semmi velük, egész egyszerűen magasabb építésűek, és eltérő súlyponttal rendelkeznek. Ami még hozzátartozik, hogy a magyar utak minősége, még a főutaké is, egy németországi dűlőút minőségét sem közelíti, tele bukkanókkal, alig látható hézagokkal. lukakkal, ami rendesen dobni tud az autón, és egészen balesetveszélyes szitukat tud eredményezni. Ők főúton borultak vele, előzés közben, nem éppen száraz úton, reggeli, hűvös körülmények között, így a sebesség is közrejátszott. Szóvel nem a G-Merci a ludas, hanem az embernek kell a magyar viszonyok közé helyezni az adott terepjárót. Nem ugyanaz, mint Ausztria, ahol normál személyautóval felmegyek 1500 m magasra, mindenféle probléma nélkül, nemhogy terepjáróval.
Nálunk a cégnél is van több terepgép is, amikor kezdtünk kijárni a pusztába, mi is majdnem oldalra feküdtünk egyszer-kétszer. A Ford Rangerre azóta cement+kazánlemez került, hogy jobban "vonzódjon" az anyaföldhöz, de a Suzukival sajna nem lehet mit csinálni, ott nem kell tempózni, nem személyautó, rövid tengelytávval, bazi kemény futóművel, 80-nál úgy dobál, hogy majd kiesek a volán mögül. Ráadásul pitsafüst gumikon fut, 205/70/15 ha jól emlékszem a kerékcsere alkalmával.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
A magas építésű járművek nem jól viselkednek a nagy sebességnél hirtelen végrehajtott kitérő manővereknél, mint például egy autópályán egy baleset elkerülése miatt félrehúzott kormány. Ezt a skandináv országokban egy "rénszarvas tesztnek" nevezett tesztel szokták szemléltetni. A 90-es évek végén, mikor a Mercedes bemutatta a W168-as A osztályt, az meg is bukott ezen a teszten. Konkrétan felborult az újságírókkal teli autó a tesztpályán. Ekkor került bele az ESP (elektronikus menetstabilizáló rendszer) minden A osztályba. Nem tudni, hogy ezek a G osztályok mikoriak, de lehet, hogy ezekben sincs még ESP. Persze az ESP sem képes minden helyzetből épen kihozni a járművet. A felelőtlen, a jármű tulajdonságait figyelmen kívül hagyó sofőr okozója lehet, és az esetek nagy többségében az is, a baleseteknek.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Inkább tiger-m távirányítású géppuskával a tetején.:p

Gondoltam, talán jobb lenne egy valódi MRAP (amire szintén olyan géppuskát/távirányítású fegyverállomást teszel, amilyet akarsz), nem pedig csak egy sima páncélozott terepjáró, azért is nem a Tigrist írtam. :p
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Igaz nem Mo-ról van szó, de mégis kapcsolódhat:

"Ausztria az Európában megváltozott biztonsági és politikai helyzetre való tekintettel modernizálni kívánja a hadsereget, amilyen gyorsan csak lehetséges. Erre a célra összesen 1,2 milliárd eurót különítenek el.
A hadsereg októbertől 20 ezer új sisakot, hét darab „Pandur” APC-t, 32 darab Hagglund lánctalpast, 40 „Dingo” típusú páncélozott járművet, valamint 38 speciális terepjárót vehet birtokba. Ezen felül tervben van még új helikopterek és egyéb katonai célokra felhasználható rendszerek és műszerek beszerzése is."

http://zuerst.de/2016/09/25/nachrue...iert-12-milliarden-euro-in-die-streitkraefte/
 
  • Tetszik
Reactions: mirella

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Napi szinten 100+ zöld merga tesz meg kissebb nagyobb távolságokat. A civil baleseti statisztikákat tekintetbeveve az lenne a meglepő ha nem tortennenek kisebb nagyobb balesetek. Ez van benne van a pakliba
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 437
113
Komolyan mondom azon gondolkozok,hogy írok az szerzőnek tüntessék el ezt a cikket mert ez annyira nagyfokú tudatlanságról árulkodik amit elképzelni sem tudok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Hát ez kritikán aluli lett.

Nekem alapvetően az jutott eszembe, hogy mi hogyan állunk fegyverrel? A cikket annyira nem tudom megítélni, írhatod, hogy mi a gond vele. Ami még kínos szerintem a franciákra nézve, hogy ilyen alapfegyverből nincs hazai.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 437
113
Nekem alapvetően az jutott eszembe, hogy mi hogyan állunk fegyverrel? A cikket annyira nem tudom megítélni, írhatod, hogy mi a gond vele. Ami még kínos szerintem a franciákra nézve, hogy ilyen alapfegyverből nincs hazai.


Én tudom mit akart írni a szerző(mert tudom,hogy működik a két fegyver)de nem sikerült neki.

Gázelvételes reteszelés nem létezik.A HK 416 és az M4 reteszelése tökéletesen azonos(még az alkatrészeik is tök egyformák bár nem csereszabatosak).
Mind a két fegyvernél nem a cső elején hanem kb a kétharmadánál van a gázátömlő furat.Mind a két fegyver gépkarabély és még véletlen sem puska.Mind a két fegyvernél a lőporgázok működtetik a fegyvert csak az M4-nél nincs a HK-416-nál viszont van gázdugattyú.A HK 416 rövid gázdugattyú-hátrasiklásos rendszerű.
Az,hogy gázdugattyú hátrasiklásos elég pongyola megfogalmazás olyan mintha a Diesel a Benzines és a Wankel motorokat elintézném annyival,hogy motor ami igaz is csak ti is értitek gondolom,hogy mit akarok ezzel kinyögni.Folyamatosan retesznek hívja a zárat ami megint csak elég nagy hiba.Ezen kívül nem a "reteszhez"(ami igazából zár)hanem a zárkerethez vezetik vissza a lőporgázokat az M4-nél tehát nem a zárat mozgatják közvetlenül hanem a zárkeretet amiben a zár egy kényszerpályán mozog.
 

subsonic

Well-Known Member
2016. január 13.
536
1 066
93
Én tudom mit akart írni a szerző(mert tudom,hogy működik a két fegyver)de nem sikerült neki.

Gázelvételes reteszelés nem létezik.A HK 416 és az M4 reteszelése tökéletesen azonos(még az alkatrészeik is tök egyformák bár nem csereszabatosak).
Mind a két fegyvernél nem a cső elején hanem kb a kétharmadánál van a gázátömlő furat.Mind a két fegyver gépkarabély és még véletlen sem puska.Mind a két fegyvernél a lőporgázok működtetik a fegyvert csak az M4-nél nincs a HK-416-nál viszont van gázdugattyú.A HK 416 rövid gázdugattyú-hátrasiklásos rendszerű.
Az,hogy gázdugattyú hátrasiklásos elég pongyola megfogalmazás olyan mintha a Diesel a Benzines és a Wankel motorokat elintézném annyival,hogy motor ami igaz is csak ti is értitek gondolom,hogy mit akarok ezzel kinyögni.Folyamatosan retesznek hívja a zárat ami megint csak elég nagy hiba.Ezen kívül nem a "reteszhez"(ami igazából zár)hanem a zárkerethez vezetik vissza a lőporgázokat az M4-nél tehát nem a zárat mozgatják közvetlenül hanem a zárkeretet amiben a zár egy kényszerpályán mozog.

Szépen összeszedted megelőztél én lőttem a francia "csodával" nem szerettem.. valóban ez a cikk maradjunk annyiba nem túl jól sikerült,de legalább próbáják az emberek fülébe tolni,hogy bizony a hadsereg fejlesztése jó dolog ügyes finom propaganda.