A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A kerekekre tengelyenként azonos fékerő hat(ez függeltlen attól,hogy hogy van kötve a fék) ha nem akkor szarul csinálta meg a szetelő.
 
Hogy a fékek nem egyenletesen fognak és ezèrt " félrehúznak" az előfordulhat minden kocsinàl, ha a fékpofàk kopottak, sérültek stb.
Ez mind a rossz karbantartàs következménye.
 
Másképp nem tudom hogy borulhatnak fel fékezés közben, pláne ha vezetés technikai tréningeken is részt vesznek a sofőrök.
 
Alapvetően a terepjáró gépjárművek nagyságrendekkel borulásveszélyesebbek, mint a kimondottan közúti közlekedésre tervezett társaik. Ettől függetlenül az adott típus még lehet kategóriájának kiemelkedő darabja.

Szerintem lényeges megjegyezni, hogy van olyan másik magyarországi szervnél rendszeresített típusa a Mercedesnek, amely bizonyos (Magyarországon jellemző) körülmények esetén teljesen irányíthatatlanná válik. Ez ha jól emlékszem, már több halálos balesetet is eredményezett sajnos. Ez ügyben a hivatalos megkeresésre a gyártó válasza az volt, hogy nem a magyar utakra tervezték. o_O

Igen, ez az. Műszakilag nem volt semmi velük, egész egyszerűen magasabb építésűek, és eltérő súlyponttal rendelkeznek. Ami még hozzátartozik, hogy a magyar utak minősége, még a főutaké is, egy németországi dűlőút minőségét sem közelíti, tele bukkanókkal, alig látható hézagokkal. lukakkal, ami rendesen dobni tud az autón, és egészen balesetveszélyes szitukat tud eredményezni. Ők főúton borultak vele, előzés közben, nem éppen száraz úton, reggeli, hűvös körülmények között, így a sebesség is közrejátszott. Szóvel nem a G-Merci a ludas, hanem az embernek kell a magyar viszonyok közé helyezni az adott terepjárót. Nem ugyanaz, mint Ausztria, ahol normál személyautóval felmegyek 1500 m magasra, mindenféle probléma nélkül, nemhogy terepjáróval.
Nálunk a cégnél is van több terepgép is, amikor kezdtünk kijárni a pusztába, mi is majdnem oldalra feküdtünk egyszer-kétszer. A Ford Rangerre azóta cement+kazánlemez került, hogy jobban "vonzódjon" az anyaföldhöz, de a Suzukival sajna nem lehet mit csinálni, ott nem kell tempózni, nem személyautó, rövid tengelytávval, bazi kemény futóművel, 80-nál úgy dobál, hogy majd kiesek a volán mögül. Ráadásul pitsafüst gumikon fut, 205/70/15 ha jól emlékszem a kerékcsere alkalmával.
 
A magas építésű járművek nem jól viselkednek a nagy sebességnél hirtelen végrehajtott kitérő manővereknél, mint például egy autópályán egy baleset elkerülése miatt félrehúzott kormány. Ezt a skandináv országokban egy "rénszarvas tesztnek" nevezett tesztel szokták szemléltetni. A 90-es évek végén, mikor a Mercedes bemutatta a W168-as A osztályt, az meg is bukott ezen a teszten. Konkrétan felborult az újságírókkal teli autó a tesztpályán. Ekkor került bele az ESP (elektronikus menetstabilizáló rendszer) minden A osztályba. Nem tudni, hogy ezek a G osztályok mikoriak, de lehet, hogy ezekben sincs még ESP. Persze az ESP sem képes minden helyzetből épen kihozni a járművet. A felelőtlen, a jármű tulajdonságait figyelmen kívül hagyó sofőr okozója lehet, és az esetek nagy többségében az is, a baleseteknek.
 
Inkább tiger-m távirányítású géppuskával a tetején.:p

Gondoltam, talán jobb lenne egy valódi MRAP (amire szintén olyan géppuskát/távirányítású fegyverállomást teszel, amilyet akarsz), nem pedig csak egy sima páncélozott terepjáró, azért is nem a Tigrist írtam. :P
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
  • Tetszik
Reactions: mirella and Roni
Igaz nem Mo-ról van szó, de mégis kapcsolódhat:

"Ausztria az Európában megváltozott biztonsági és politikai helyzetre való tekintettel modernizálni kívánja a hadsereget, amilyen gyorsan csak lehetséges. Erre a célra összesen 1,2 milliárd eurót különítenek el.
A hadsereg októbertől 20 ezer új sisakot, hét darab „Pandur” APC-t, 32 darab Hagglund lánctalpast, 40 „Dingo” típusú páncélozott járművet, valamint 38 speciális terepjárót vehet birtokba. Ezen felül tervben van még új helikopterek és egyéb katonai célokra felhasználható rendszerek és műszerek beszerzése is."

http://zuerst.de/2016/09/25/nachrue...iert-12-milliarden-euro-in-die-streitkraefte/
 
  • Tetszik
Reactions: mirella
Napi szinten 100+ zöld merga tesz meg kissebb nagyobb távolságokat. A civil baleseti statisztikákat tekintetbeveve az lenne a meglepő ha nem tortennenek kisebb nagyobb balesetek. Ez van benne van a pakliba
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Komolyan mondom azon gondolkozok,hogy írok az szerzőnek tüntessék el ezt a cikket mert ez annyira nagyfokú tudatlanságról árulkodik amit elképzelni sem tudok.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Hát ez kritikán aluli lett.

Nekem alapvetően az jutott eszembe, hogy mi hogyan állunk fegyverrel? A cikket annyira nem tudom megítélni, írhatod, hogy mi a gond vele. Ami még kínos szerintem a franciákra nézve, hogy ilyen alapfegyverből nincs hazai.
 
Nekem alapvetően az jutott eszembe, hogy mi hogyan állunk fegyverrel? A cikket annyira nem tudom megítélni, írhatod, hogy mi a gond vele. Ami még kínos szerintem a franciákra nézve, hogy ilyen alapfegyverből nincs hazai.


Én tudom mit akart írni a szerző(mert tudom,hogy működik a két fegyver)de nem sikerült neki.

Gázelvételes reteszelés nem létezik.A HK 416 és az M4 reteszelése tökéletesen azonos(még az alkatrészeik is tök egyformák bár nem csereszabatosak).
Mind a két fegyvernél nem a cső elején hanem kb a kétharmadánál van a gázátömlő furat.Mind a két fegyver gépkarabély és még véletlen sem puska.Mind a két fegyvernél a lőporgázok működtetik a fegyvert csak az M4-nél nincs a HK-416-nál viszont van gázdugattyú.A HK 416 rövid gázdugattyú-hátrasiklásos rendszerű.
Az,hogy gázdugattyú hátrasiklásos elég pongyola megfogalmazás olyan mintha a Diesel a Benzines és a Wankel motorokat elintézném annyival,hogy motor ami igaz is csak ti is értitek gondolom,hogy mit akarok ezzel kinyögni.Folyamatosan retesznek hívja a zárat ami megint csak elég nagy hiba.Ezen kívül nem a "reteszhez"(ami igazából zár)hanem a zárkerethez vezetik vissza a lőporgázokat az M4-nél tehát nem a zárat mozgatják közvetlenül hanem a zárkeretet amiben a zár egy kényszerpályán mozog.
 
Én tudom mit akart írni a szerző(mert tudom,hogy működik a két fegyver)de nem sikerült neki.

Gázelvételes reteszelés nem létezik.A HK 416 és az M4 reteszelése tökéletesen azonos(még az alkatrészeik is tök egyformák bár nem csereszabatosak).
Mind a két fegyvernél nem a cső elején hanem kb a kétharmadánál van a gázátömlő furat.Mind a két fegyver gépkarabély és még véletlen sem puska.Mind a két fegyvernél a lőporgázok működtetik a fegyvert csak az M4-nél nincs a HK-416-nál viszont van gázdugattyú.A HK 416 rövid gázdugattyú-hátrasiklásos rendszerű.
Az,hogy gázdugattyú hátrasiklásos elég pongyola megfogalmazás olyan mintha a Diesel a Benzines és a Wankel motorokat elintézném annyival,hogy motor ami igaz is csak ti is értitek gondolom,hogy mit akarok ezzel kinyögni.Folyamatosan retesznek hívja a zárat ami megint csak elég nagy hiba.Ezen kívül nem a "reteszhez"(ami igazából zár)hanem a zárkerethez vezetik vissza a lőporgázokat az M4-nél tehát nem a zárat mozgatják közvetlenül hanem a zárkeretet amiben a zár egy kényszerpályán mozog.

Szépen összeszedted megelőztél én lőttem a francia "csodával" nem szerettem.. valóban ez a cikk maradjunk annyiba nem túl jól sikerült,de legalább próbáják az emberek fülébe tolni,hogy bizony a hadsereg fejlesztése jó dolog ügyes finom propaganda.