A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A boritasnal uvegszalat használunk mugyanta kikemenyitessel. Ennek szerepe a boritas legellenallas időjárás elleni védelem és az apróbb behatasok elleni védelem mellett a lövedék roncsolasa és annak tomegkozeppontjanak eltolasaval az oldalgasanak megsegitesevel (rugalmas anyaggal talalkozik) ki fordítani a lőszert minimális szinten
 
Az aramid meg a kevlár - ha jól tudom - érzékeny a nedvességre meg egyébként is elég meghatározott élettartama van.
Hogy fogjátok elzárni az anyagokat a nedvességtől? Vagy cserélhetőek lesznek ezek az elemek ha lejárt a szavatosságuk?
 
Természetesen cserélhető.
Az elzárás meg hermetikusan fog történni egy zárt uvegszal "ladaba" karosszéria elembe.
 
A formavmilag azért jó nem? Valami hasonlót szeretnénk mi is elkészíteni.
Hiluxal.
Nem tudom mi értelme egy pár milliós Hiluxra rákölteni egy - két ház árát. A mozgékonyság gyorsaság rovására megy,ami épp az előnye az ilyen járműveknek. Bár nehezen hiszem el hogy az új Hiluxokat megengedik hogy szétvágjátok. Akkor már páncélozzatok fel egy elfekvő BTR-80-ast vagy BRDM-2-t, Humweet. De ha jól tudom van egy rahedli Mrap ami alig van kihasználva itthon. Ha belegondolok hogy régebben még a szöcskék voltak a divatok...
 
Nem igazán akarok hozzászólni, mivel "nem vagyok a szellemi képességeim teljes birtokában", de nekem ez a kevlaros(aramidos) sztori sántít, így hirtelen.... A világon (tudomásom szerint) még kb. senki nem volt képes arra, hogy pusztán a hőre keményedő műanyagokkal jelentős áttörést érjen el. Polikarbonát+alumínium-oxid, vagy alumínium-oxynitrid játszik átlátszó cuccoknál. Ahol meg ez nem követelmény, ott a bór-karbid (B4C, B5C, stb.) a nyerő.
 
A külső Boritas itt is tartalmazni fog alumínium oxidot a polikarbonattal mivel az a toltoanyga. ☺mármint az aluminium oxid. emellett van benne meg 4 réteg egyébb.
Reteg.
Mugyanta erositesu uvegszal (Több retegu)
10 reteg atlramid és 1 reteg egyéb ez 5 x 6 x réteg számban.
Egy újabb uvegszal mugyantaval kikemenyitett reteg
Egy reteg egyéb
És egy retek ipari aprozarvanyos poliuretebhab.
 
Jó egy lenolajjal ipregnalt kartondobozba is behelyezhetnenk a kevlar+egyéb rétegeket. De ennek meg van az oka hogy miért merev a hordszerkezet miért ebből és ilyen a vastagsága összetétele ahogy a pu ha nak is megvan a szerepe a karosszeriaelemhez való jobb illeszkedes mellett.
 
Rosszul mondtam, ez nagyobb mint amekkorát írtam, és nincs is fent a HM Ei. oldalán
Biztos, hogy UAV.
A minőség nagyon leromlott amíg átraktam ide, és elég magasan is szállt a telefon lehetőségeihez képest.
Délelőtt repült el felettem.
Civileknek lehet ilyen?

dr_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Amúgy a mugyanta kemenyitesu uvegszal szinte a legkisebb összeg és sulyba is elhanyagolható.
 
Nekem erről a kevláros cuccotokról ez ugrott be:
https://en.wikipedia.org/wiki/CRISAT

nato_prtm1.jpg


Sajnos a CRISAT páncélt egy P90-ből kilőtt FN 5.7 is átlövi. (A hagyományos 40 réteg kevlárt is). A karabély lőszerek ennél erősebbek, így nagyon kíváncsi vagyok , hogy a tesztlövészetek milyen eredményekkel zárulnak majd.
 
Rosszul mondtam, ez nagyobb mint amekkorát írtam, és nincs is fent a HM Ei. oldalán
Biztos, hogy UAV.
A minőség nagyon leromlott amíg átraktam ide, és elég magasan is szállt a telefon lehetőségeihez képest.
Délelőtt repült el felettem.
Civileknek lehet ilyen?

dr_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Ez nem egy vitorlázórepülő véletlenül?
 
Rosszul mondtam, ez nagyobb mint amekkorát írtam, és nincs is fent a HM Ei. oldalán
Biztos, hogy UAV.
A minőség nagyon leromlott amíg átraktam ide, és elég magasan is szállt a telefon lehetőségeihez képest.
Délelőtt repült el felettem.
Civileknek lehet ilyen?

dr_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Tudtam hogy olvastam már róla. Legalábbis nekem a formája alapján rémlett. Bár lehet sok hasonló kialakítású típus van, viszont ha nekem van igazam akkor ez egy TD100 kanadai gyártmányú drón, és nem egy játékszer:

bricanflightsystems.com/services/