F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

15149173629_0842c039be_b.jpg
 
Egy igen látványos videó F-22 légi üzemanyag utántöltés éjjel (IR felvétel!) és nappal.

Code:
https://www.youtube.com/watch?v=snfYHPqW-MY

Időpont: 2016 Júl 13, Helyszín: Irak ill. Szíria

A cikk az Avionist oldalon

Megjegyzés tőlem: szerintem ez volt az orosz elektronikai hírszerzés nagy napja a térségben...
 
https://globenewswire.com/news-release/2016/08/08/862462/10164463/en/In-LVC-First-Northrop-Grumman-and-US-Air-Force-Link-Fifth-and-Fourth-Generation-Fighters.html
 
F-22 Raptor In Action - F-22 Raptor Planes Vertical Take Off, Sonic Boom Sound Barrier Breaks & CO
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Meg lehet nézni itt is az illesztéseket meg a különböző ajtócskák ki-be állását az egyenletes formához képest. Ha szervízelik és használják akkor ennek is ugyanolyan illesztései lesznek, mint az orosz gépeknek.
 
  • Tetszik
Reactions: bolneroll
Video of Tyndall Air Force Base night flying operations including F-22 Raptors, ground maintenance personnel, and air traffic controllers.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"...
Ha az oroszok újraindítják a TU-160 gyártását akkor az USA-nak kell valamit lépni , tehát újra gyártani fogják a legütősebb gépük a Raptor gyártását ! Ez szerintem nem is pénzügyi hanem elvi , technikai és stratégiai kérdés ! A TU-160 ellen nem elég egy felturbózott F-15-16-18 !..."

"...Már hogyan ne lenne elég? Az F-22 képességei közül legfeljebb a szupercirkálásnak van értelme, de igazából annak sem. Ahol 2500-5000 km indítású távolságú CM-el operáló gép van ott tökmindegy, hogy a BARCAP-et adó vadász mi. A CM-eket és ne a Tu-160-at kell lelövöldözni. Költői túlzással egy P-51-es is jó lenne, ha elbír 4 db AMRAAM-ot és a hozzá való radart..."


Már nem tudom volt e már ebben, vagy másik topicban ezen a párbeszéden kívül megfogalmazva a következő gondolat.

Ugye az F-22 újra gyártásba vétele/nem vétele kapcsán szóba került, hogy a gyártósort újra kéne felállítani, dolgozókat toborozni/újratoborozni, aztán meg akkor már nem ártana az elektronikát is újragondolni stb., stb.
Szóval ez rengeteg pénz, ez a hajó már elúszott stb.

Ez azért érdekes számomra mert az oroszok a Tu-160-as gyártását támasztják fel újra.

Mégpedig úgy, hogy picit nagyobb, picit több alkatrészből áll, bonyolultabb /variaszárny, 4 hajtómű stb/, messze kevesebbet gyártottak belőle ( az F-22-höz képest mondhatni nem is volt sorozatgyártás).
Nagyságrendileg egy évtizeddel korábban kezdték el mind a fejlesztését, mind az első felszállását a prototípusnak, mind a gyártását, de a gyártás befejezését is.
S amikor a fejlesztésről beszélünk, akkor nem mindegy, hogy egy egykori harmincas-negyvenes fejlesztő most 65-75, vagy 75-85 éves ugye;)

S akkor még nem beszéltünk arról, hogy eközben gyakorlatilag összeomlott az exszovjet, ma orosz védelmi ipar. /A bombázógyártás meg pláne ugye, ellenben az amerikai Lockheed harci repülőgép gyártásával/ Meg arról sem, hogy megszűnt a kapcsolat az ukrán védelmi iparral. Vélelmezem, hogy azért volt onnan is alkatrész, netán egész rendszer is a gépeken.

Szóval ebből látszik szerintem, hogy egy típus újra sorozatba gyártásának a vétele - főleg ekkora hadiiparral rendelkező hatalmak esetében nem humánerőforrás, nem tehetősség, nem pénz kérdése; hanem - ilyen olyan - akaraté.
Természetesen figyelembe veszem azt, hogy a leendő ellenfelek ellen ott van az F-35-ös, ami kvázi kiváltja az F-22-est
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
 
"...
Ha az oroszok újraindítják a TU-160 gyártását akkor az USA-nak kell valamit lépni , tehát újra gyártani fogják a legütősebb gépük a Raptor gyártását ! Ez szerintem nem is pénzügyi hanem elvi , technikai és stratégiai kérdés ! A TU-160 ellen nem elég egy felturbózott F-15-16-18 !..."

"...Már hogyan ne lenne elég? Az F-22 képességei közül legfeljebb a szupercirkálásnak van értelme, de igazából annak sem. Ahol 2500-5000 km indítású távolságú CM-el operáló gép van ott tökmindegy, hogy a BARCAP-et adó vadász mi. A CM-eket és ne a Tu-160-at kell lelövöldözni. Költői túlzással egy P-51-es is jó lenne, ha elbír 4 db AMRAAM-ot és a hozzá való radart..."


Már nem tudom volt e már ebben, vagy másik topicban ezen a párbeszéden kívül megfogalmazva a következő gondolat.

Ugye az F-22 újra gyártásba vétele/nem vétele kapcsán szóba került, hogy a gyártósort újra kéne felállítani, dolgozókat toborozni/újratoborozni, aztán meg akkor már nem ártana az elektronikát is újragondolni stb., stb.
Szóval ez rengeteg pénz, ez a hajó már elúszott stb.

Ez azért érdekes számomra mert az oroszok a Tu-160-as gyártását támasztják fel újra.

Mégpedig úgy, hogy picit nagyobb, picit több alkatrészből áll, bonyolultabb /variaszárny, 4 hajtómű stb/, messze kevesebbet gyártottak belőle ( az F-22-höz képest mondhatni nem is volt sorozatgyártás).
Nagyságrendileg egy évtizeddel korábban kezdték el mind a fejlesztését, mind az első felszállását a prototípusnak, mind a gyártását, de a gyártás befejezését is.
S amikor a fejlesztésről beszélünk, akkor nem mindegy, hogy egy egykori harmincas-negyvenes fejlesztő most 65-75, vagy 75-85 éves ugye;)

S akkor még nem beszéltünk arról, hogy eközben gyakorlatilag összeomlott az exszovjet, ma orosz védelmi ipar. /A bombázógyártás meg pláne ugye, ellenben az amerikai Lockheed harci repülőgép gyártásával/ Meg arról sem, hogy megszűnt a kapcsolat az ukrán védelmi iparral. Vélelmezem, hogy azért volt onnan is alkatrész, netán egész rendszer is a gépeken.

Szóval ebből látszik szerintem, hogy egy típus újra sorozatba gyártásának a vétele - főleg ekkora hadiiparral rendelkező hatalmak esetében nem humánerőforrás, nem tehetősség, nem pénz kérdése; hanem - ilyen olyan - akaraté.
Természetesen figyelembe veszem azt, hogy a leendő ellenfelek ellen ott van az F-35-ös, ami kvázi kiváltja az F-22-est
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Várjunk még azzal a Tu-160-al, ígéretekből sosincs hiány. Ha az utolsó kopejkát is kolosszális hadgyakorlatokra költik akkor elfogy az erszény.
 
"...
Ugye az F-22 újra gyártásba vétele/nem vétele kapcsán szóba került, hogy a gyártósort újra kéne felállítani, dolgozókat toborozni/újratoborozni, aztán meg akkor már nem ártana az elektronikát is újragondolni stb., stb.
Már 2010 táján meg volt pályáztatva az F-35 és F-22 közös avionikai alapra hozása ahol nem az F-22 volt sok helyen a mérce.

Ez azért érdekes számomra mert az oroszok a Tu-160-as gyártását támasztják fel újra.
Egy új gépen nem tudnak megtervezni és legyártani és olyan embertelen drága lenne, mint a B-2 anno. Ez az olcsóbb alternatíva és CM-ek tömeges eregetéséhez 2000+ km-ről bőven jó.

Szóval ebből látszik szerintem, hogy egy típus újra sorozatba gyártásának a vétele - főleg ekkora hadiiparral rendelkező hatalmak esetében nem humánerőforrás, nem tehetősség, nem pénz kérdése; hanem - ilyen olyan - akaraté.
De, ez pontosan pénz kérdése. Az első életképes protóig eljutni egy ilyen gépnél 20-40 mrd USD. Ez most kimarad és gyártják korszerűsített formában.

Természetesen figyelembe veszem azt, hogy a leendő ellenfelek ellen ott van az F-35-ös, ami kvázi kiváltja az F-22-est
Az F-35 rohadtul nem váltja ki az F-22-est, mert közelében nincs annak repteljesítményéhez. Az F-35 az F-16 és részben F-15 váltótípusa az USAF-ban.
 
Köszi válaszod.

Az F-35 rohadtul nem váltja ki az F-22-est, mert közelében nincs annak repteljesítményéhez. Az F-35 az F-16 és részben F-15 váltótípusa az USAF-ban.
Molni, nem az volt eddig, hogy az F-35 a Raptoron kívül "megesz mindent" az amcsi gépek közül, a nagy vízen túl meg pláne?
Mindig azzal jössz, hogy az F-35-nél így fejlett elektronika, úgy rendszerfúzió stb.
Akkor a PAK-FA, meg a kínai jószág ellen mégiscsak szükséges az F-22, mert az F-35 kevés lehet ellenük?
Akkor az eddig emlegetett BVR fölény mégiscsak kevés, ha nincs meg a - vélelmezett - PAK-FA repteljesítmény? /Fejvakarás/
Vagy mi ellen nem elég jó, amihez Raptor kell!?

Új gép megtervezése és legyártása:
Azért annyira nem nézném le az oroszokat, hogy nem tudnának megtervezni egy B-2 klónt...
Az más kérdés, hogy mennyi idő lenne - a letesztelése, a rendszeresítésre alkalmassá tétele.
 
Molni, nem az volt eddig, hogy az F-35 a Raptoron kívül "megesz mindent" az amcsi gépek közül, a nagy vízen túl meg pláne?
Mindig azzal jössz, hogy az F-35-nél így fejlett elektronika, úgy rendszerfúzió stb.
Ettől még nem lesz PAK-FA és F-22 szintű repteljesítménye.

Akkor a PAK-FA, meg a kínai jószág ellen mégiscsak szükséges az F-22, mert az F-35 kevés lehet ellenük?
A légiharc anno ennél összetettebb. A baj az, hogy ezt egész egyszerűen nem lehet elmagyarázni annak, aki repszimet sem próbált ki. A TVC idején még emlékszel, hogy blaze-zel mit magyaráztuk a sok értetlennek?

Az F-22 és PAK-FA képes olyan gyors magasság és sebesség változtatásra, ami már gond lehet az F-35-nek szonzor fúzió ide vagy oda. Nekik van annyi AAM, hogy belefér az, hogy eregessenek azért, hogy rákényszerítsék már ekkor akaratukat az ellenfélre. Az F-35-nek nincs és az F-35 belső terében csak AIM-120 van. WVR-ben ez már gond, mert még az AIM-9M-nél is gyengébb HOBS képessége van kinematikalag az igen szűk és nagysebességű dogfight idejét, bár abben több, hogy távolodó cél ellen viszont nagyobb a DLZ és aNEZ.

Akkor az eddig emlegetett BVR fölény mégiscsak kevés, ha nincs meg a - vélelmezett - PAK-FA repteljesítmény? /Fejvakarás/
Az F-35 nem elősdlegesen vadász talán ezt kellene első körben megérteni, ahogy az F-16 sem az.

Vagy mi ellen nem elég jó, amihez Raptor kell!?
A légiharc nem ilyen kő papír olló játék. Egy gép harcértéke a képességei összeségéből adódnak az adott rendszerben. Bizonyos képességek terén az F-15 is többet tud, mint az F-35, de összeségében egy bizonyos környezetben annak túlékőképessége alacsonyabb, mert nem stealth.

Azért annyira nem nézném le az oroszokat, hogy nem tudnának megtervezni egy B-2 klónt...
A gond az, hogy ez is 20 mrd USD alsó hangon, amit írtam. Ehhez képest a Tu-160 mai szinten gyártása ennek 5-10%-ból is kijön. Nem kell az alap "gépészeti" rendszerk közül semmit megtervezni sőt, magát a gép belső elrendezését, a rejtett hibák elkerülhetőek a 2.0 változatban stb.
 
Ettől még nem lesz PAK-FA és F-22 szintű repteljesítménye.


A légiharc anno ennél összetettebb. A baj az, hogy ezt egész egyszerűen nem lehet elmagyarázni annak, aki repszimet sem próbált ki. A TVC idején még emlékszel, hogy blaze-zel mit magyaráztuk a sok értetlennek?

Az F-22 és PAK-FA képes olyan gyors magasság és sebesség változtatásra, ami már gond lehet az F-35-nek szonzor fúzió ide vagy oda. Nekik van annyi AAM, hogy belefér az, hogy eregessenek azért, hogy rákényszerítsék már ekkor akaratukat az ellenfélre. Az F-35-nek nincs és az F-35 belső terében csak AIM-120 van. WVR-ben ez már gond, mert még az AIM-9M-nél is gyengébb HOBS képessége van kinematikalag az igen szűk és nagysebességű dogfight idejét, bár abben több, hogy távolodó cél ellen viszont nagyobb a DLZ és aNEZ.


Az F-35 nem elősdlegesen vadász talán ezt kellene első körben megérteni, ahogy az F-16 sem az.


A légiharc nem ilyen kő papír olló játék. Egy gép harcértéke a képességei összeségéből adódnak az adott rendszerben. Bizonyos képességek terén az F-15 is többet tud, mint az F-35, de összeségében egy bizonyos környezetben annak túlékőképessége alacsonyabb, mert nem stealth.


A gond az, hogy ez is 20 mrd USD alsó hangon, amit írtam. Ehhez képest a Tu-160 mai szinten gyártása ennek 5-10%-ból is kijön. Nem kell az alap "gépészeti" rendszerk közül semmit megtervezni sőt, magát a gép belső elrendezését, a rejtett hibák elkerülhetőek a 2.0 változatban stb.
Köszönöm válaszod.
 
A gond az, hogy ez is 20 mrd USD alsó hangon, amit írtam. Ehhez képest a Tu-160 mai szinten gyártása ennek 5-10%-ból is kijön. Nem kell az alap "gépészeti" rendszerk közül semmit megtervezni sőt, magát a gép belső elrendezését, a rejtett hibák elkerülhetőek a 2.0 változatban stb.
A gyártósor egyben van a Tu-160-ashoz? Mert többször is feljött opcióként az F-22 gyártásának újrakezdése, de szerinted túl drága lenne. Pedig abban tényleg nem kellene semmit fejleszteni ha a jelenlegivel meg vannak elégedve, csak újjáépíteni a gyártósort, betanítani az embereket és beindítani a gyártást.