Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://www.youtube.com/watch?v=snfYHPqW-MY
Mert?Megjegyzés tőlem: szerintem ez volt az orosz elektronikai hírszerzés nagy napja a térségben...
"...
Ha az oroszok újraindítják a TU-160 gyártását akkor az USA-nak kell valamit lépni , tehát újra gyártani fogják a legütősebb gépük a Raptor gyártását ! Ez szerintem nem is pénzügyi hanem elvi , technikai és stratégiai kérdés ! A TU-160 ellen nem elég egy felturbózott F-15-16-18 !..."
"...Már hogyan ne lenne elég? Az F-22 képességei közül legfeljebb a szupercirkálásnak van értelme, de igazából annak sem. Ahol 2500-5000 km indítású távolságú CM-el operáló gép van ott tökmindegy, hogy a BARCAP-et adó vadász mi. A CM-eket és ne a Tu-160-at kell lelövöldözni. Költői túlzással egy P-51-es is jó lenne, ha elbír 4 db AMRAAM-ot és a hozzá való radart..."
Már nem tudom volt e már ebben, vagy másik topicban ezen a párbeszéden kívül megfogalmazva a következő gondolat.
Ugye az F-22 újra gyártásba vétele/nem vétele kapcsán szóba került, hogy a gyártósort újra kéne felállítani, dolgozókat toborozni/újratoborozni, aztán meg akkor már nem ártana az elektronikát is újragondolni stb., stb.
Szóval ez rengeteg pénz, ez a hajó már elúszott stb.
Ez azért érdekes számomra mert az oroszok a Tu-160-as gyártását támasztják fel újra.
Mégpedig úgy, hogy picit nagyobb, picit több alkatrészből áll, bonyolultabb /variaszárny, 4 hajtómű stb/, messze kevesebbet gyártottak belőle ( az F-22-höz képest mondhatni nem is volt sorozatgyártás).
Nagyságrendileg egy évtizeddel korábban kezdték el mind a fejlesztését, mind az első felszállását a prototípusnak, mind a gyártását, de a gyártás befejezését is.
S amikor a fejlesztésről beszélünk, akkor nem mindegy, hogy egy egykori harmincas-negyvenes fejlesztő most 65-75, vagy 75-85 éves ugye
S akkor még nem beszéltünk arról, hogy eközben gyakorlatilag összeomlott az exszovjet, ma orosz védelmi ipar. /A bombázógyártás meg pláne ugye, ellenben az amerikai Lockheed harci repülőgép gyártásával/ Meg arról sem, hogy megszűnt a kapcsolat az ukrán védelmi iparral. Vélelmezem, hogy azért volt onnan is alkatrész, netán egész rendszer is a gépeken.
Szóval ebből látszik szerintem, hogy egy típus újra sorozatba gyártásának a vétele - főleg ekkora hadiiparral rendelkező hatalmak esetében nem humánerőforrás, nem tehetősség, nem pénz kérdése; hanem - ilyen olyan - akaraté.
Természetesen figyelembe veszem azt, hogy a leendő ellenfelek ellen ott van az F-35-ös, ami kvázi kiváltja az F-22-est
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Már 2010 táján meg volt pályáztatva az F-35 és F-22 közös avionikai alapra hozása ahol nem az F-22 volt sok helyen a mérce."...
Ugye az F-22 újra gyártásba vétele/nem vétele kapcsán szóba került, hogy a gyártósort újra kéne felállítani, dolgozókat toborozni/újratoborozni, aztán meg akkor már nem ártana az elektronikát is újragondolni stb., stb.
Egy új gépen nem tudnak megtervezni és legyártani és olyan embertelen drága lenne, mint a B-2 anno. Ez az olcsóbb alternatíva és CM-ek tömeges eregetéséhez 2000+ km-ről bőven jó.Ez azért érdekes számomra mert az oroszok a Tu-160-as gyártását támasztják fel újra.
De, ez pontosan pénz kérdése. Az első életképes protóig eljutni egy ilyen gépnél 20-40 mrd USD. Ez most kimarad és gyártják korszerűsített formában.Szóval ebből látszik szerintem, hogy egy típus újra sorozatba gyártásának a vétele - főleg ekkora hadiiparral rendelkező hatalmak esetében nem humánerőforrás, nem tehetősség, nem pénz kérdése; hanem - ilyen olyan - akaraté.
Az F-35 rohadtul nem váltja ki az F-22-est, mert közelében nincs annak repteljesítményéhez. Az F-35 az F-16 és részben F-15 váltótípusa az USAF-ban.Természetesen figyelembe veszem azt, hogy a leendő ellenfelek ellen ott van az F-35-ös, ami kvázi kiváltja az F-22-est
Az alján levő kis izére gondolsz? Az szándékosan van ott, Luneberg lencse, RCS-t növel. Éles bevetésen vagy Red Flagen nincs ott.Ez mennyire befolyàsolja a " lopakodàst" ?
Molni, nem az volt eddig, hogy az F-35 a Raptoron kívül "megesz mindent" az amcsi gépek közül, a nagy vízen túl meg pláne?Köszi válaszod.
Az F-35 rohadtul nem váltja ki az F-22-est, mert közelében nincs annak repteljesítményéhez. Az F-35 az F-16 és részben F-15 váltótípusa az USAF-ban.
Ettől még nem lesz PAK-FA és F-22 szintű repteljesítménye.Molni, nem az volt eddig, hogy az F-35 a Raptoron kívül "megesz mindent" az amcsi gépek közül, a nagy vízen túl meg pláne?
Mindig azzal jössz, hogy az F-35-nél így fejlett elektronika, úgy rendszerfúzió stb.
A légiharc anno ennél összetettebb. A baj az, hogy ezt egész egyszerűen nem lehet elmagyarázni annak, aki repszimet sem próbált ki. A TVC idején még emlékszel, hogy blaze-zel mit magyaráztuk a sok értetlennek?Akkor a PAK-FA, meg a kínai jószág ellen mégiscsak szükséges az F-22, mert az F-35 kevés lehet ellenük?
Az F-35 nem elősdlegesen vadász talán ezt kellene első körben megérteni, ahogy az F-16 sem az.Akkor az eddig emlegetett BVR fölény mégiscsak kevés, ha nincs meg a - vélelmezett - PAK-FA repteljesítmény? /Fejvakarás/
A légiharc nem ilyen kő papír olló játék. Egy gép harcértéke a képességei összeségéből adódnak az adott rendszerben. Bizonyos képességek terén az F-15 is többet tud, mint az F-35, de összeségében egy bizonyos környezetben annak túlékőképessége alacsonyabb, mert nem stealth.Vagy mi ellen nem elég jó, amihez Raptor kell!?
A gond az, hogy ez is 20 mrd USD alsó hangon, amit írtam. Ehhez képest a Tu-160 mai szinten gyártása ennek 5-10%-ból is kijön. Nem kell az alap "gépészeti" rendszerk közül semmit megtervezni sőt, magát a gép belső elrendezését, a rejtett hibák elkerülhetőek a 2.0 változatban stb.Azért annyira nem nézném le az oroszokat, hogy nem tudnának megtervezni egy B-2 klónt...
Köszönöm válaszod.Ettől még nem lesz PAK-FA és F-22 szintű repteljesítménye.
A légiharc anno ennél összetettebb. A baj az, hogy ezt egész egyszerűen nem lehet elmagyarázni annak, aki repszimet sem próbált ki. A TVC idején még emlékszel, hogy blaze-zel mit magyaráztuk a sok értetlennek?
Az F-22 és PAK-FA képes olyan gyors magasság és sebesség változtatásra, ami már gond lehet az F-35-nek szonzor fúzió ide vagy oda. Nekik van annyi AAM, hogy belefér az, hogy eregessenek azért, hogy rákényszerítsék már ekkor akaratukat az ellenfélre. Az F-35-nek nincs és az F-35 belső terében csak AIM-120 van. WVR-ben ez már gond, mert még az AIM-9M-nél is gyengébb HOBS képessége van kinematikalag az igen szűk és nagysebességű dogfight idejét, bár abben több, hogy távolodó cél ellen viszont nagyobb a DLZ és aNEZ.
Az F-35 nem elősdlegesen vadász talán ezt kellene első körben megérteni, ahogy az F-16 sem az.
A légiharc nem ilyen kő papír olló játék. Egy gép harcértéke a képességei összeségéből adódnak az adott rendszerben. Bizonyos képességek terén az F-15 is többet tud, mint az F-35, de összeségében egy bizonyos környezetben annak túlékőképessége alacsonyabb, mert nem stealth.
A gond az, hogy ez is 20 mrd USD alsó hangon, amit írtam. Ehhez képest a Tu-160 mai szinten gyártása ennek 5-10%-ból is kijön. Nem kell az alap "gépészeti" rendszerk közül semmit megtervezni sőt, magát a gép belső elrendezését, a rejtett hibák elkerülhetőek a 2.0 változatban stb.
A gyártósor egyben van a Tu-160-ashoz? Mert többször is feljött opcióként az F-22 gyártásának újrakezdése, de szerinted túl drága lenne. Pedig abban tényleg nem kellene semmit fejleszteni ha a jelenlegivel meg vannak elégedve, csak újjáépíteni a gyártósort, betanítani az embereket és beindítani a gyártást.A gond az, hogy ez is 20 mrd USD alsó hangon, amit írtam. Ehhez képest a Tu-160 mai szinten gyártása ennek 5-10%-ból is kijön. Nem kell az alap "gépészeti" rendszerk közül semmit megtervezni sőt, magát a gép belső elrendezését, a rejtett hibák elkerülhetőek a 2.0 változatban stb.