Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Én egy esetleges Orosz-USA nyílt tengeri csatát teljesen elképzelhetetlennek tartok bárhol a földön, legalábbis addig, amíg teljesen le nem atomozzák egymást és az epilógusban a maradékok össze nem akadnak. Az repülőgép hordozó kötelék alapvetően politikai nyomásra, területek blokkolására szolgál, hagyományos eszközökkel, "megfelelő ellenfelekkel" szemben. Majd bolondok lennének egymáson gyakorolni, főleg, hogy annak csak egyféle vége, lezárása lenne. Izmozni attól még lehet és kell!
 
Igen igaz. Akkor viszont egy Akula csörög-csattog alattuk.
Az se lepne meg,ha betennének hozzájuk egy Jaszenyt. Az csendes jószág. Az első ötleted, a Delta, az kicsit fura volt. Ilyen helyre vadásztengó kell, ha nagy gáz van, akkor meg a Delta, Borej atomozhat máshonnan is. Nem kell elkísérjék a köteléket oda. Főleg,ha bejön egy két ökör vágyálma, (mert a normálisabb közönség inkább fél ettől), és tényleg elkezdik ezek ott egymást lőni a jenkivel,akkor mi van?! Ha te orosz admirális lennél beküldenéd az ászaidat,a szó szerinti végső érveket egy darálóba, vagy inkább biztonságos vizekről alkalmaznád őket?
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
Kivetel ezalol a kilok a feketetengerrol azoknak megvan a módja a titkos bejutatásra pláne most hogy orosz török osszeborulas van
 
Legyen a htka-n is friss hír a Kuznyecov csoportról......:)

Itt gyakorlatoznak okt. 19-21 kozott
-re-1gnt6OE.jpg


Friss(mai) képek a gyakorlórepulésekrol egy norvég fregattnak koszonhetoen

http://biztpol.hungarianforum.net/t20-orosz-hadiflotta#1130
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and mirella
Kíváncsi lennék a jenki reakciókra ha az egész kompánia Kuba felé venné az irányt...:)
Oszt mit csináljanak ott? :) Bár Kuba szép ország és a csajok is biztos nagyon ott vannak, de manapság az ilyen utakra a Carnival Tours-al megy már az orosz is nem a jó öreg büdös zajos kuznyával, amitől az amik szeme tikkelni kezd és elkapja őket a csuklás :D
 
Kíváncsi lennék a jenki reakciókra ha az egész kompánia Kuba felé venné az irányt...:)
Egyenlőre csak egy, hogy lássák a közelben a medvét!:) Ceuta, Egyiptom és Kuba: lelki szemeimmel látom, hogy összeesküvés elméletet próbálsz gyártani velem együtt, de Te egy lépéssel előbbre vagy!;)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mindig érdekes volt számomra hogy a világ legnagyobb utasszallitoit 320m+ osak 1milliard usd környékén vannak és 2-3 év alatt kesszek utasszallitasra. Pedig sokkal több mindent építenek bele. Jó egy hordozora kerül radar meg légvédelem meg elharitorendszerek stb de azok mégiscsak komplett rendszerek amiket csak be kell építeni adott helyre a számára kualakitottra.
 
Mindig érdekes volt számomra hogy a világ legnagyobb utasszallitoit 320m+ osak 1milliard usd környékén vannak és 2-3 év alatt kesszek utasszallitasra. Pedig sokkal több mindent építenek bele. Jó egy hordozora kerül radar meg légvédelem meg elharitorendszerek stb de azok mégiscsak komplett rendszerek amiket csak be kell építeni adott helyre a számára kualakitottra.
Valaminek az ára nem áll arányban az elkészítés idejével. Vannak egyszerűen időigényes folyamatok. Egy repülőgépben sok drága dolog van, de beszerelni adott esetben percekben mérhető és tesztelni napos nagyságrend, ezek több százezer USD-s avionikai és elektronikai eszközök. Ehhez képest ennyi pénzből eszméletlen acél mennyiség építhető le, csak azok hőkezelése sokszor annyi, hogy pihentetik X hétig...
 
Egy polgári és egy katonai alkalmazásra épített hajónál sok esetben a finanszírozás teljesen más jellegű. A polgári hajóknál minél gyorsabb építés, és forgalomba állítást szeret a megrendelő, hogy elkezdje termelni neki a pénzt, tehát a megtérülési idő fontos. Katonai hajóknál viszont adott pénzügyi évre például van egy keret, hogy ebből X% megy erre és erre, tehát nem lehet kvázi gyorsabban, készíteni, csak ha a gyártó meghitelezi a költségeket a katonaságnak, államnak. Több esetben van, hogy ezért lassúl egy-egy hajó építése, vagy kevesebb repülőgépet gyártanak, annak ellenére, hogy szüksége lenne rá a fegyveres erőknek. A harci és támogató eszközök építésén, gyártásán túl ilyen a katonai infrastruktúra építése is. Például ne gondoljuk, hogy műszaki okok akadályozták, hogy ne legyen tető a magyar MIG-ek felett, vagy a Gripenek hangár helyett lefedéseket kapjanak (utóbbiban pld. nem lehet hajtóműindítást végezni). Ezek mint financiális tevékenységek. Kell-e az adott eszköz, rendszer, és ha igen akkor mikorra, valamilyen milyen ütemezéssel.