• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Fizetos es ellenpelda: Naval War - Artic Circle (NWAC a tovabbiakban).

Annak idejen volt a DOS-os, single player only Harpoon es Harpoon II, amik igen jol megcsinalt kis darabok, mind a mai napig elvezhetoek.

A NWAC majdnem ugyanugy nez ki csak modernizalt, kozeljovobeni kornyezetben jatszodik a GIUK gap, skandinav, orosz es NATO reszvetellel.
Idaig jol hangzik ugye?

Na innentol kezdve vannak iszonyu mellenyulasok a jatekban es kifejezetten trehany a megvalositas.
A teljesitmenygondok egy problema es meg le is nyelnem.

De az, hogy egy AIM120 megtaltosodik es talajkozelben (400 meter magassagban inditva) majd 400km megtetele utan lelo egy utanegetovel fordulozo SzU35-ot... Udvariasan szolva szuboptimalis a valosaghoz valo viszony.
A masik amitol csak pislogni tudtam, hogy maximalis merulesi melyesgbol a tengeralattjarok minden tovabbi nelkul inditanak cirkalo- es legvedelmi raketakat.
Gondolom ezek utan nem lep meg senkit, hogy a jatek kiegyensulyozatlan es irrealis sok mas szempontbol is.

S ugyan lehet multiplayert jatszani vele, szerintem felejtos.
 
M

molnibalage

Guest
Sudden strike, igaz 10 éve nem játszottam már.

Én anno próbálkoztam vele, de semmiféle olyan elemet nem véltem felfedezni vele, ami taktikai modellezésről szólt. Minden hibája ellenére, a Wargame széria mozog a legjobban a mélység és használhatóság terén a legjobban. Van HC-b cucc, de nekem azt eszembe sem jutott volna kipróbálni.

A szimulátorok közül anno próbálta valaki a Dangerous Waters-t?
 

karpatalja

Well-Known Member
2015. március 10.
3 323
3 315
113
<blockquote rel="karpatalja">Sudden strike, igaz 10 éve nem játszottam már.

Én anno próbálkoztam vele, de semmiféle olyan elemet nem véltem felfedezni vele, ami taktikai modellezésről szólt. Minden hibája ellenére, a Wargame széria mozog a legjobban a mélység és használhatóság terén a legjobban. Van HC-b cucc, de nekem azt eszembe sem jutott volna kipróbálni.

A szimulátorok közül anno próbálta valaki a Dangerous Waters-t?</blockquote>

15 évvel ezelőttiről beszélünk. A csatatéren nem volt megkötés, saját stratégiád volt, az utolsó fát is kilőhetted. Volt mélysége és magassága. A fegyvernemek arányaiban egészen jól elkülönültek egymástól (lő távolság, lő gyorsaság, tüzerő, sebesség, védelem).
Engemet mégis két fontos dolog fogott meg. Először lehetett választani a Németeket és nem volt hiba a játék ban. Nem lehetett kiskapuval gyorsan megnyerni. Ha ilyen van, akkor nálam gem over.
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="molnibalage"><blockquote rel="karpatalja">Sudden strike, igaz 10 éve nem játszottam már.

Én anno próbálkoztam vele, de semmiféle olyan elemet nem véltem felfedezni vele, ami taktikai modellezésről szólt. Minden hibája ellenére, a Wargame széria mozog a legjobban a mélység és használhatóság terén a legjobban. Van HC-b cucc, de nekem azt eszembe sem jutott volna kipróbálni.

A szimulátorok közül anno próbálta valaki a Dangerous Waters-t?</blockquote>

15 évvel ezelőttiről beszélünk. A csatatéren nem volt megkötés, saját stratégiád volt, az utolsó fát is kilőhetted. Volt mélysége és magassága. A fegyvernemek arányaiban egészen jól elkülönültek egymástól (lő távolság, lő gyorsaság, tüzerő, sebesség, védelem).
Engemet mégis két fontos dolog fogott meg. Először lehetett választani a Németeket és nem volt hiba a játék ban. Nem lehetett kiskapuval gyorsan megnyerni. Ha ilyen van, akkor nálam gem over. </blockquote>
A Panzer General II és III játszható volt mindkét oldalról, ezzel a SS nem volt egyedi. A PG I hadjáratban csak német oldalról, skirmishben mindkettővel.
 

karpatalja

Well-Known Member
2015. március 10.
3 323
3 315
113
Az ss egy rts játék. A pg szektoros megoldása stratégiailag nem élet szerű. Nem fogy ki a lőszer, nincs utánpótlás stb.
Amellet nem rossz játék.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
<blockquote rel="karpatalja">Az ss egy rts játék. A pg szektoros megoldása stratégiailag nem élet szerű. Nem fogy ki a lőszer, nincs utánpótlás stb.
Amellet nem rossz játék.

Ez így totál nem igaz.</blockquote>

Nem bizony. A Panzer General 2(?)-ben, ahol 43-ban a német oldal azzal indul, hogy fel kellene szabadítani a Sztálingrádnál körülzárt csapatokat. Ha leesik a hó előbb fogysz ki az utánpótlásból, a major victory (szinte) elérhetetlen.
 
M

molnibalage

Guest
Ő úgy érthette, hogy amíg van prestige pont, addig van suppy, tehát soha nincs globális méretű üzemanyaghiány, ahogy a valósgában.

De ettől függetlenül az egységnek taktikai értelemben nincs örök lőszer és üzemanyag.

Már a PG1-ben az esős időjárás rémálommá tette az offenzívákat. Ha a Low Countires pályán csak egyse volt "mud" állapot, akkor major victory nem volt lehetséges. Ha nem volt szerencséd, akkor nem volt major victory és enékül Seelöwe sem volt...

A PG1-ben pl. a túl OP német légierővel olyan darálást lehetett csinálni, hogy az valami iszonyat. A strat bombázók ugyanis úgy működtek, hogy az adott körben tartós supress volt és az ammot is lezabálta a célról. Ha szétkaptad az ellen légvédelmi ágyúját egy strat bombázóval és nem egészíteted ki, akkor a többit elintézte már minimális veszteséggel a Stuka és más. Ha volt mellette légi egység, akkor nem lehetett supply-t tolni. 2 kör alatt 0 ammo és hent...

Szövi oldalról a skirmisben meg B17/24-gyel daráltad le az ammot a Tiger/Panther vagy bármi durva német egységnél, aztán a papír páncélzató M10 vagy Firefly felkockázta azt. Más esetben nem volt eséy, mert a PG1 nem modellezte a fáradást. Ha 5 egység támadta ugyanazt a Tigrist, akkor az 5. alkalommal is max. erővel ütött vissza. A német egységekt amúgy is túl OP-k voltak, hát még így.

A PG2-ben ezért nem értettem, hogy mi van, mikor az szovjet áradat lenyomta a csúcshk-t, én meg PG1 stílusban próbáltam a vörösökkel játszani. Naná, hogy kikaptam. Onnantól fogva a legszarabb gyalogság csinált két öngyilkos rohamot és a bejövő csúcs hk vagy pct. egység úgy csapta le a kifáradt német Tiger/Panthert, hogy csak úgy szakadt bele...
 
M

molnibalage

Guest
Még nem próbáltam, elég HC anyagnak tűnik.
http://www.panthergames.com/2013/12/command-ops.html#.VyxSCoSLTmg

Ez is. Az ára elég húzós...
http://www.matrixgames.com/products/483/details/Command:.Modern.Air.Naval.Operations.Wargame.of.the.Year.Edition
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 533
44 984
113
A második abszolút réteg szoftver. Azt már játéknak sem hívnám. A legnagyobb bajom vele, hogy ugye feltételezéseken alapul:p. A kiadónak viszont van egy második világháborús sorozata is, az első osztályú darab.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 961
5 895
113
Még nem próbáltam, elég HC anyagnak tűnik.
http://www.panthergames.com/2013/12/command-ops.html#.VyxSCoSLTmg

Ez is. Az ára elég húzós...
http://www.matrixgames.com/products/483/details/Command:.Modern.Air.Naval.Operations.Wargame.of.the.Year.Edition

Command MANO-t féláron vettem akciósan, de kieg. nincs meg hozzá.
 
M

molnibalage

Guest
A második abszolút réteg szoftver.
Hát, az első sem tűnik éppen másnak... YT csatornának 90 feliratkozója van...

Command MANO-t féláron vettem akciósan, de kieg. nincs meg hozzá.

A C MANO-ban nincsenek szárazföldi egységek SAM-en kívül? Mert így az egész céltalannak tűnik. Mi értelme szárazföldi SAM-ek ellen izmozni, ha legfeljebb statikus célok a célpontok. Az egész légifölény lényege a szárazföldi hadműveletek támogatása.

Az egésznek egyébként egy fejlettebb Harpoon 3 szaga van.

Egyébként milyen? Multizni lehet vele? Van bárkivel is erre esély?
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 961
5 895
113
De vannak benne szárazföldi egységek, csak még nincs lemodellezve a vizi és légi deszantolás de az is lesz valamikor.
 
M

molnibalage

Guest
Szárazföldi egység alatt azt értem, hogy mondjuk gépesített lövész és harckocsi zl. szinttől felfele és úgy, hogy ezek ütik és verik is egymást. A netes videókon csak hajókat, statikus célpotnokat és SAM egyégeket láttam.