ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
159
38
28
Fizetos es ellenpelda: Naval War - Artic Circle (NWAC a tovabbiakban).

Annak idejen volt a DOS-os, single player only Harpoon es Harpoon II, amik igen jol megcsinalt kis darabok, mind a mai napig elvezhetoek.

A NWAC majdnem ugyanugy nez ki csak modernizalt, kozeljovobeni kornyezetben jatszodik a GIUK gap, skandinav, orosz es NATO reszvetellel.
Idaig jol hangzik ugye?

Na innentol kezdve vannak iszonyu mellenyulasok a jatekban es kifejezetten trehany a megvalositas.
A teljesitmenygondok egy problema es meg le is nyelnem.

De az, hogy egy AIM120 megtaltosodik es talajkozelben (400 meter magassagban inditva) majd 400km megtetele utan lelo egy utanegetovel fordulozo SzU35-ot... Udvariasan szolva szuboptimalis a valosaghoz valo viszony.
A masik amitol csak pislogni tudtam, hogy maximalis merulesi melyesgbol a tengeralattjarok minden tovabbi nelkul inditanak cirkalo- es legvedelmi raketakat.
Gondolom ezek utan nem lep meg senkit, hogy a jatek kiegyensulyozatlan es irrealis sok mas szempontbol is.

S ugyan lehet multiplayert jatszani vele, szerintem felejtos.
 
Sudden strike, igaz 10 éve nem játszottam már.

Én anno próbálkoztam vele, de semmiféle olyan elemet nem véltem felfedezni vele, ami taktikai modellezésről szólt. Minden hibája ellenére, a Wargame széria mozog a legjobban a mélység és használhatóság terén a legjobban. Van HC-b cucc, de nekem azt eszembe sem jutott volna kipróbálni.

A szimulátorok közül anno próbálta valaki a Dangerous Waters-t?
 
<blockquote rel="karpatalja">Sudden strike, igaz 10 éve nem játszottam már.

Én anno próbálkoztam vele, de semmiféle olyan elemet nem véltem felfedezni vele, ami taktikai modellezésről szólt. Minden hibája ellenére, a Wargame széria mozog a legjobban a mélység és használhatóság terén a legjobban. Van HC-b cucc, de nekem azt eszembe sem jutott volna kipróbálni.

A szimulátorok közül anno próbálta valaki a Dangerous Waters-t?</blockquote>

15 évvel ezelőttiről beszélünk. A csatatéren nem volt megkötés, saját stratégiád volt, az utolsó fát is kilőhetted. Volt mélysége és magassága. A fegyvernemek arányaiban egészen jól elkülönültek egymástól (lő távolság, lő gyorsaság, tüzerő, sebesség, védelem).
Engemet mégis két fontos dolog fogott meg. Először lehetett választani a Németeket és nem volt hiba a játék ban. Nem lehetett kiskapuval gyorsan megnyerni. Ha ilyen van, akkor nálam gem over.
 
<blockquote rel="molnibalage"><blockquote rel="karpatalja">Sudden strike, igaz 10 éve nem játszottam már.

Én anno próbálkoztam vele, de semmiféle olyan elemet nem véltem felfedezni vele, ami taktikai modellezésről szólt. Minden hibája ellenére, a Wargame széria mozog a legjobban a mélység és használhatóság terén a legjobban. Van HC-b cucc, de nekem azt eszembe sem jutott volna kipróbálni.

A szimulátorok közül anno próbálta valaki a Dangerous Waters-t?</blockquote>

15 évvel ezelőttiről beszélünk. A csatatéren nem volt megkötés, saját stratégiád volt, az utolsó fát is kilőhetted. Volt mélysége és magassága. A fegyvernemek arányaiban egészen jól elkülönültek egymástól (lő távolság, lő gyorsaság, tüzerő, sebesség, védelem).
Engemet mégis két fontos dolog fogott meg. Először lehetett választani a Németeket és nem volt hiba a játék ban. Nem lehetett kiskapuval gyorsan megnyerni. Ha ilyen van, akkor nálam gem over. </blockquote>
A Panzer General II és III játszható volt mindkét oldalról, ezzel a SS nem volt egyedi. A PG I hadjáratban csak német oldalról, skirmishben mindkettővel.
 
Az ss egy rts játék. A pg szektoros megoldása stratégiailag nem élet szerű. Nem fogy ki a lőszer, nincs utánpótlás stb.
Amellet nem rossz játék.
 
<blockquote rel="karpatalja">Az ss egy rts játék. A pg szektoros megoldása stratégiailag nem élet szerű. Nem fogy ki a lőszer, nincs utánpótlás stb.
Amellet nem rossz játék.

Ez így totál nem igaz.</blockquote>

Nem bizony. A Panzer General 2(?)-ben, ahol 43-ban a német oldal azzal indul, hogy fel kellene szabadítani a Sztálingrádnál körülzárt csapatokat. Ha leesik a hó előbb fogysz ki az utánpótlásból, a major victory (szinte) elérhetetlen.
 
Ő úgy érthette, hogy amíg van prestige pont, addig van suppy, tehát soha nincs globális méretű üzemanyaghiány, ahogy a valósgában.

De ettől függetlenül az egységnek taktikai értelemben nincs örök lőszer és üzemanyag.

Már a PG1-ben az esős időjárás rémálommá tette az offenzívákat. Ha a Low Countires pályán csak egyse volt "mud" állapot, akkor major victory nem volt lehetséges. Ha nem volt szerencséd, akkor nem volt major victory és enékül Seelöwe sem volt...

A PG1-ben pl. a túl OP német légierővel olyan darálást lehetett csinálni, hogy az valami iszonyat. A strat bombázók ugyanis úgy működtek, hogy az adott körben tartós supress volt és az ammot is lezabálta a célról. Ha szétkaptad az ellen légvédelmi ágyúját egy strat bombázóval és nem egészíteted ki, akkor a többit elintézte már minimális veszteséggel a Stuka és más. Ha volt mellette légi egység, akkor nem lehetett supply-t tolni. 2 kör alatt 0 ammo és hent...

Szövi oldalról a skirmisben meg B17/24-gyel daráltad le az ammot a Tiger/Panther vagy bármi durva német egységnél, aztán a papír páncélzató M10 vagy Firefly felkockázta azt. Más esetben nem volt eséy, mert a PG1 nem modellezte a fáradást. Ha 5 egység támadta ugyanazt a Tigrist, akkor az 5. alkalommal is max. erővel ütött vissza. A német egységekt amúgy is túl OP-k voltak, hát még így.

A PG2-ben ezért nem értettem, hogy mi van, mikor az szovjet áradat lenyomta a csúcshk-t, én meg PG1 stílusban próbáltam a vörösökkel játszani. Naná, hogy kikaptam. Onnantól fogva a legszarabb gyalogság csinált két öngyilkos rohamot és a bejövő csúcs hk vagy pct. egység úgy csapta le a kifáradt német Tiger/Panthert, hogy csak úgy szakadt bele...
 
Még nem próbáltam, elég HC anyagnak tűnik.
http://www.panthergames.com/2013/12/command-ops.html#.VyxSCoSLTmg

Ez is. Az ára elég húzós...
http://www.matrixgames.com/products/483/details/Command:.Modern.Air.Naval.Operations.Wargame.of.the.Year.Edition
 
A második abszolút réteg szoftver. Azt már játéknak sem hívnám. A legnagyobb bajom vele, hogy ugye feltételezéseken alapul:P. A kiadónak viszont van egy második világháborús sorozata is, az első osztályú darab.
 
Még nem próbáltam, elég HC anyagnak tűnik.
http://www.panthergames.com/2013/12/command-ops.html#.VyxSCoSLTmg

Ez is. Az ára elég húzós...
http://www.matrixgames.com/products/483/details/Command:.Modern.Air.Naval.Operations.Wargame.of.the.Year.Edition

Command MANO-t féláron vettem akciósan, de kieg. nincs meg hozzá.
 
A második abszolút réteg szoftver.
Hát, az első sem tűnik éppen másnak... YT csatornának 90 feliratkozója van...

Command MANO-t féláron vettem akciósan, de kieg. nincs meg hozzá.

A C MANO-ban nincsenek szárazföldi egységek SAM-en kívül? Mert így az egész céltalannak tűnik. Mi értelme szárazföldi SAM-ek ellen izmozni, ha legfeljebb statikus célok a célpontok. Az egész légifölény lényege a szárazföldi hadműveletek támogatása.

Az egésznek egyébként egy fejlettebb Harpoon 3 szaga van.

Egyébként milyen? Multizni lehet vele? Van bárkivel is erre esély?
 
De vannak benne szárazföldi egységek, csak még nincs lemodellezve a vizi és légi deszantolás de az is lesz valamikor.
 
Szárazföldi egység alatt azt értem, hogy mondjuk gépesített lövész és harckocsi zl. szinttől felfele és úgy, hogy ezek ütik és verik is egymást. A netes videókon csak hajókat, statikus célpotnokat és SAM egyégeket láttam.
 
Orosz készítéssel:Syrian Warfare :-D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az 1-2-vel még ma is eljátszanék ha lenne időm rá...na meg a Cold war conflicts-al amit sokan nem ismernek de ugyanaz.....izraeli,egyiptomi,szíriai meg talán usa kampánnyal.Ha valakinek kell feltöltöm mert kapni már nem lehet.