Szerintem nem az amerikai rendszer leírásánál túloztál, hanem az orosz rendszer ábrázolását hitted el egy az egyben, pedig az a hibás! A wiki leírása szerint is az elfogókötél mindkét végére gyors-zárral csatlakozó egy-egy toldalék-kötél végein egy-egy fékező-munkahengerhez csatlakoznak, és fékezéskor mindkét kifutó toldalék-kötelet azonos módon fékezik. Ugyanilyen az orosz fékrendszer felépítése is, csak a mozgó animáción már nem ábrázolják mindkét fékező munkahenger működését. Ez vagy lustaság, vagy egyszerűen tudatlanság. Ha jól belegondolunk, nem lehet a kötelet csak az egyik végén fékezve kiengedni a másik végén meg fixen rögzíteni, mert akkor a kifutáskor a kampón oldalra is elcsúszna, vagy ami még rosszabb lenne, oldalra elrántaná a kifutó gépet!! A fékezett gép tehát nemcsak húzásra terhelné a fékezőkötelet hanem az oldalra elcsúszás miatt durván koptatná is - egy kb. 250-el leszálló 15-20 tonnás gép energiájával!! A lényeg: a kötél mindkét vége fékezett mind az amerikai, mind az orosz hordozókon.