dudi
Pont a HEAT lőszerek miatt volt egy felhajtható rács a jármű elején. Az, hogy mennyire lett volna hatékony azt nem tudom.
32karakter
1. 1960-ban is ki lehetett hozni már 300-400 KW-ot egy dízelből. Ami még gond volt, az a váltó. Ugyanis 2+2 fokozatú volt. Egy 4+2-vel sokkal dinamikusabb lett volna a jószág.
2. Persze a fix ágyú egyszerűbb, de nagy távolságra (1+ km) nehezen lehet a jármű mozgatásával precízen lőni.
3. A leo1-en valóban ennyi volt. Az orosz T-55-ön meg 200+ mm

Azért egy 30-50 mm-el vastagabb páncéllemezbe nem haltak volna bele a svédek, szerintem.
Tudtommal 50 tonna alatt akartak maradni a járművel, meg szerették volna ha egyszerű meg olcsó. Hát szerintem a kettős meghajtás (gázturbina+dízel) se nem egyszerű se nem olcsó ráadásul sok hely kell neki és még nehéz is. Biztos meg volt az okuk arra, hogy így döntöttek, de én ezt az okot nem látom :-(