Tengeralattjáró vadászat / ASW - Anti-submarine warfare

2005-ben vagy 2006-ban volt egy amcsi-svéd tengeri hadgyakorlat, ahol a svéd részről egy Gottland osztályú AIP-es tengeralattjáró vendégeskedett. A hadgyakorlat végeredménye: a Gottland szétkapott több nuki vadász tengeralattjárót meg rombolót és be tudott jutni a super carrier-ek "red zone"-jába, ahol több "lövést" le tudott adni.
Vajon akkor mit tud a Type212 ami egy kicsit újabb konstrukció?
Ez nem lehet igaz !! Egy ami CSG parancsnok csak nevet egy dizel- tengòn ! :) :)
Biztos csalt az a vacak ! :)
( gyengébbek kedvéért: irònia!)
 
2005-ben vagy 2006-ban volt egy amcsi-svéd tengeri hadgyakorlat, ahol a svéd részről egy Gottland osztályú AIP-es tengeralattjáró vendégeskedett. A hadgyakorlat végeredménye: a Gottland szétkapott több nuki vadász tengeralattjárót meg rombolót és be tudott jutni a super carrier-ek "red zone"-jába, ahol több "lövést" le tudott adni...

A Type 209-eseknek volt még egy a fentiekhez hasonló szép megmozdulása..

2007..Dél-Afrika...Exercise Amazolo...dél-afrikai 209-es az SAS Manthathisi.
A feladat az volt hogy egy NATO és helyi erökből összeállított felszíni csapatnak meg kellett (volna) megvédenie egy értékes felszíni egységet.
A felszíni csapat tagjai az alábbiak voltak:
USA - 1db Ticonderoga osztályú cirkáló,
Hollandia - 1 db Zeven Provincien osztályú fregatt,
Kanada - 1 db Halifax osztályú fregatt,
Portugália - 1 db Meko osztályú fregatt,
Dánia - 1 db Niels Jeul osztályú korvett,
Dél-Afrika - 1 db Valour osztályú fregatt,

A gyakorlat olyan jól sikerült hogy a Manthathisinek sikerült nem csak a védett hajó ellen, hanem az összes felszíni egység ellen tüzelési pozícióba kerülnie!!
 
Akkor helytálló az az elgondolásom,hogy egy kelet-nyugat full kontaktban,az usa csak akkor tudna ellátmányt áthozni európába,ha az Oroszok engednék?
Dolfiék is jól sejtették,hogy ott lehet az eb elhantolva,de a nyomi Bismarkot építették propaganda miatt,amiből vagy 35 U hajót is építhettek volna,és úgy már épp befulladtak volna a derék brittek?!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Akkor helytálló az az elgondolásom,hogy egy kelet-nyugat full kontaktban,az usa csak akkor tudna ellátmányt áthozni európába,ha az Oroszok engednék?
Dolfiék is jól sejtették,hogy ott lehet az eb elhantolva,de a nyomi Bismarkot építették propaganda miatt,amiből vagy 35 U hajót is építhettek volna,és úgy már épp befulladtak volna a derék brittek?!
Full kontaktban nem lenne se Amerika, se Európa, se Oroszország.
 
A Type 209-eseknek volt még egy a fentiekhez hasonló szép megmozdulása..

2007..Dél-Afrika...Exercise Amazolo...dél-afrikai 209-es az SAS Manthathisi.
A feladat az volt hogy egy NATO és helyi erökből összeállított felszíni csapatnak meg kellett (volna) megvédenie egy értékes felszíni egységet.
A felszíni csapat tagjai az alábbiak voltak:
USA - 1db Ticonderoga osztályú cirkáló,
Hollandia - 1 db Zeven Provincien osztályú fregatt,
Kanada - 1 db Halifax osztályú fregatt,
Portugália - 1 db Meko osztályú fregatt,
Dánia - 1 db Niels Jeul osztályú korvett,
Dél-Afrika - 1 db Valour osztályú fregatt,

A gyakorlat olyan jól sikerült hogy a Manthathisinek sikerült nem csak a védett hajó ellen, hanem az összes felszíni egység ellen tüzelési pozícióba kerülnie!!
Ehez jön a lenézett kínai tengó, amelyik fölbukkant egy NATO gyakorlat közepén.
 
Akkor helytálló az az elgondolásom,hogy egy kelet-nyugat full kontaktban,az usa csak akkor tudna ellátmányt áthozni európába,ha az Oroszok engednék?

Ha bármi hirtelen kell vagy van idő de tengeri szállítás nem megvalósítható az megy levegőben.

Felszinen menni P8 mellett kb öngyilkosság, távolságok oceánon gigantikusak, innen Oroszoknak nuki vagy AIPs tengo kell, no meg, hogy ne tudják mindig merre csatangolnak mint ahogy Navy a hidegháború alatt végig tudta.

Gotland amúgy semmilyen SSNt nem lött ki, RR CVNt fényképezte periszkoppal. Ezután lizingelte 1+1évig USA Gotlandot nem lehet nehéz kitalálni mért.
 
Az amerikaiak meg hajtóműveket és egyebet osztanak meg velük. Így működik a világ, az együttműködésből mindenki jobban profitál, mint az elzárkózásból!
 
Egy elég ritka és érdekes videó amely bemutatja hogy néznek ki a Finmeccanica által gyártott torpedó elhárító eszközök és ezek segítségével hogyan próbálja zavarni a tengeralattjáró a támadó torpedót.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hmmm...lehet hogy a fenti Youtube videó már nem működik.
Talán ez:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha ez sem akkor ez a videó címe (erre kell rákeresni): HOW SUBMARINES AVOIDS TORPEDOS?? - WASS ANTI TORPEDO SYSTEM - Jammer protection Attack Submarines
 
Mint ha erről lett volna szó, de nem találom. :rolleyes:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
Na ez az...
Sokak szerint ez a dolog a MNK-200 "Tukan" névre hallgató nem akusztikus elven működő szenzor.
Állítólag a merülésben lévő tengeralattjárók által gerjesztett hullámokat-örvényeket érzékeli (wake trail sensor)
ssbn-secure-1.jpg

Van valami Debye-Falkenhagen jelenség ami szerint a tengervíz erős örvénylése (a tengervízben lévő ionok) a mágneses tér változását idézi elő ami órákkal a tengeralattjáró elhaladás után is érzékelhető.
https://www.economist.com/news/scie...ven-quietest-boats-hunting-submarines-magnets
waterbulgeB.jpg

A műszer állítólag nem más mint egy nagyon érzékeny szupravezető víz alatti MAD.

A probléma hogy sokak szerint ilyen műszert nem lehet csinálni...
 
Na ez az...
Sokak szerint ez a dolog a MNK-200 "Tukan" névre hallgató nem akusztikus elven működő szenzor.
Állítólag a merülésben lévő tengeralattjárók által gerjesztett hullámokat-örvényeket érzékeli (wake trail sensor)
ssbn-secure-1.jpg

Van valami Debye-Falkenhagen jelenség ami szerint a tengervíz erős örvénylése (a tengervízben lévő ionok) a mágneses tér változását idézi elő ami órákkal a tengeralattjáró elhaladás után is érzékelhető.
https://www.economist.com/news/scie...ven-quietest-boats-hunting-submarines-magnets
waterbulgeB.jpg

A műszer állítólag nem más mint egy nagyon érzékeny szupravezető víz alatti MAD.

A probléma hogy sokak szerint ilyen műszert nem lehet csinálni...
Ez akkor vagy valami nagyon komoly cucc vagy az évtized trollkodása
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
Ez akkor vagy valami nagyon komoly cucc vagy az évtized trollkodása

Nem trollkodás, ez a SzOKSz. Két érzékelőt párosítanak hozzá, az egyik egy, a torony frontján lévő 3x3 érzékelőből álló modul, illetve a torony előtt 2 vagy három hengeres modul.

5210.jpg

A SzOKSz érzékelők a tornyon

6110.jpg

A SzOKSz érzékelők a testen.
A Viktor / Sierra / Akula osztályon megtalálható SzOKSz kvázi hullám-érzékelők, nem akusztikus, hanem víznyomásmérési elven működnek. A céljuk az, hogy a tengeralattjárók által gerjesztett hullámokat érzékeljék. A szovjetek / oroszok még adatbázist is létrehoztak, amely a felszíni hajók és a tengeralattjáró-típusok hullám-jellemzőit tartalmazza, így akár több tíz km-ről lehet érzékelni egy tengeralattjáró mozgását, amennyiben hátulról / oldalról lát lát a SzOKSz-el felszerelt tengeralattjáró. A rendszerhez külön torpedót is kifejlesztettek (Type 53(-27, -65) és UGSzT típusok), amelyek dettó nem akusztikus, hanem hullám-jellemzőket követnek. Érdekesség, hogy a szovjetek emiatt (is) csinálták minél áramvonalasabbra a tengóikat, hogy minél kisebb mértékű legyen az általuk generált hullámzás. Mindenhol téma, hogy az amerikai tengók mennyivel csendesebbek, de arról senki sem beszél, hogy a hullám-jellemzőik vajon jobbak-e...

Megjegyzés: a SzOKSz nem eleme az Indiának lízingelt Akuláknak.
 
Nem trollkodás, ez a SzOKSz. Két érzékelőt párosítanak hozzá, az egyik egy, a torony frontján lévő 3x3 érzékelőből álló modul, illetve a torony előtt 2 vagy három hengeres modul...
Akkor szerintem elfogadhatjuk hogy ez a valami - minden valószínűség szerint - egy nem akusztikus elven működő érzékelő.
Lehet hogy magát a víz alatt haladó tengeralattjáró keltette hullámzás miatt a víz nyomásában beálló változásokat érzékeli, de az is lehet hogy ugyanezen hullámzás miatt a mágneses erőtérben előálló változásokat figyeli.

Akármelyik változat igaz, rendkívül érzékeny műszernek kell lennie ahhoz hogy használni lehessen, nem beszélve arról hogy mindkét esetben csak egy erősen meghatározott térrészből (az elhaladó tengeralattjáró mögül) képes bármit is érzékelni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat