Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A hang nem hullám formában terjed a víz alatt?
A szonárnál (legalábbis a hallgatózáson alapuló passzívnál) rendkívül kevéssé számít a célpont mérete, annál inkább a hajtómű- és hajócsavar hangja, valamint a vízáramlási zajok, a passzív szonár ezekre figyel. Ha az aktív szonárt használják, akkor viszont már magát is felfedi a használó. Ha nincs szerencséjük, egy csak passzív szonárt használó tengó simán karambolozhat a végtelen óceánban egy másikkal, ha az éppen előtte, de mindent kikapcsolva, hang nélkül fülel és lebeg a vízben. Ezért is karambolozott és süllyesztette el egy vész-felmerülést gyakorló jenki tengó évekkel ezelőtt egy japán tengerkutató hajót, ami álló motorokkal állt egy helyben. Nem hallották hogy ott van fölöttük, mert nem adott ki hangot, ők meg felmerülés előtt nem használtak aktív szonárt.Ennek a hatótávja mekkora? Elég kis érzékelőknek tűnnek egy szonárhoz viszonyítva. Vagy a hajótestben levő rész még kitesz egy kisbusznyit?
Még nem vagyok meggyőződve róla, hogy valós a cucc? Ráadásul az említett pár tízkilóméteres hatótávban már a szonár is meg kell kapjon egy akkora testet.
Itt elsősorban passzív szonárra gondolok, igen annál nem árt ha van is valami ami kiadja a hangot, pl hajócsavar vagy egy harmadik hangforrás, ami a tengót "festi meg". Viszont ha nem megy a hajócsavar és áll (lebeg) a tengó egy helyben, akkor ezzel is milyen hullámokat lesnek?A szonárnál (legalábbis a hallgatózáson alapuló passzívnál) rendkívül kevéssé számít a célpont mérete, annál inkább a hajtómű- és hajócsavar hangja, valamint a vízáramlási zajok, a passzív szonár ezekre figyel. Ha az aktív szonárt használják, akkor viszont már magát is felfedi a használó. Ha nincs szerencséjük, egy csak passzív szonárt használó tengó simán karambolozhat a végtelen óceánban egy másikkal, ha az éppen előtte, de mindent kikapcsolva, hang nélkül fülel és lebeg a vízben. Ezért is karambolozott és süllyesztette el egy vész-felmerülést gyakorló jenki tengó évekkel ezelőtt egy japán tengerkutató hajót, ami álló motorokkal állt egy helyben. Nem hallották hogy ott van fölöttük, mert nem adott ki hangot, ők meg felmerülés előtt nem használtak aktív szonárt.
Amilyent akarnak, álló hajónál nem ér semmit mert nincs hang sem és hullám sem, tehát pl. mágneses hatáson kívül nincs mit érzékelni. Ezt viszont nem tudom milyen távolságból tudják detektálni víz alatt, meg az acél hajótestet lehet demagnetizálni (ezt rendszeresen ismételni kell), a titán hajótest meg nem is mágneses. Viszont a tengóknál a lebegési üzemmód rendkívül instabil állapot, sebesség nélkül nincs kormányhatásosságuk. Így könnyen átmehet akaratlan és nehezen vagy egyáltalán nem megállítható süllyedésbe is (az óceán meg nagyon mély ), így ezzel hosszú távon nem lehet játszani.Itt elsősorban passzív szonárra gondolok, igen annál nem árt ha van is valami ami kiadja a hangot, pl hajócsavar vagy egy harmadik hangforrás, ami a tengót "festi meg". Viszont ha nem megy a hajócsavar és áll (lebeg) a tengó egy helyben, akkor ezzel is milyen hullámokat lesnek?
A hang nem hullám formában terjed a víz alatt?
Ennek a hatótávja mekkora?
Egy merülésben lévő tengeralattjárónak a felszínen kétféle hullámformája jelenhet meg:Ha becsülni kellene, a célpont által generált hullámjellemzőktől függ, hogy mennyivel mögötte lehet még mindig érzékelni.
Erős kétségeim vannak hogy ez alapján tényleg kilóméterekről lehetne egy USA boomert érzékelni...(nem mintha a hullámzás által keltett mágneses tér változás sokkal reálisabb lenne, de talán mégis...)
Vajon az amerikaiak miért nem fejlesztettek ki hasonlót? Vagy csak nem láttuk?
Tengeralattjáró felismerési kvíz, 10 kérdés :
http://www.hisutton.com/world_submarines_quiz.html
A Viktor-IIIasokról viszont jelenteniük kellett Reagennek, hogy fogalmuk sincs, hova lettek?.Lehet csináltak. Csak nem látjuk. Ha vmi tényleg tikos akkor az a tengó hadviselés, miközben mindkét fél nagyon komolyan vette azt.
Amikor tényleg éles helyzet van akkor meg érdekes dolgok tudnak felbukkanni. Amikor tényleg kellett amik hirtelen pontosan tudták merre jár a C-18, C-19. C-20, C-23... és évtizedekig tudták merre járnak a Szu boomerek.Az is érdekes, hogy Oroszok csak úgy tudták a rendszert kijátszani, hogy ICBMet raktak a boomerre ami aztán közelébe nem megy az Atlanti, Csendes oceánnak hisz ott esélye sincs, hanem marad agyonvédett részeken távolt az Atlanti, Csendes oceántól.
na most ezt a rendszert az amik nem továbbfejlesztették hanem leépítették. Nem tudom elképzelni, hogy se ez se MAD nem kell nekik, miközben Gotlandot bérelnek. Ha lesz éles helyzet majd utána megtudjuk...
A hang jobbára longitudinális hullámokból áll. A hullámzás és örvénylés meg transzverzális. Ráadásul vagy öt nagyságrenddel nagyobb hullámokat csinál.A hang nem hullám formában terjed a víz alatt?
Ők már selejteztékVajon az amerikaiak miért nem fejlesztettek ki hasonlót? Vagy csak nem láttuk?
Egy angol és egy francia tengeralattjáró össze is ütközött.A szonárnál (legalábbis a hallgatózáson alapuló passzívnál) rendkívül kevéssé számít a célpont mérete, annál inkább a hajtómű- és hajócsavar hangja, valamint a vízáramlási zajok, a passzív szonár ezekre figyel. Ha az aktív szonárt használják, akkor viszont már magát is felfedi a használó. Ha nincs szerencséjük, egy csak passzív szonárt használó tengó simán karambolozhat a végtelen óceánban egy másikkal, ha az éppen előtte, de mindent kikapcsolva, hang nélkül fülel és lebeg a vízben. Ezért is karambolozott és süllyesztette el egy vész-felmerülést gyakorló jenki tengó évekkel ezelőtt egy japán tengerkutató hajót, ami álló motorokkal állt egy helyben. Nem hallották hogy ott van fölöttük, mert nem adott ki hangot, ők meg felmerülés előtt nem használtak aktív szonárt.
Azt hiszem, nincs igazad. Egy modern tengeralattjáró stabilan tud lebegni.Amilyent akarnak, álló hajónál nem ér semmit mert nincs hang sem és hullám sem, tehát pl. mágneses hatáson kívül nincs mit érzékelni. Ezt viszont nem tudom milyen távolságból tudják detektálni víz alatt, meg az acél hajótestet lehet demagnetizálni (ezt rendszeresen ismételni kell), a titán hajótest meg nem is mágneses. Viszont a tengóknál a lebegési üzemmód rendkívül instabil állapot, sebesség nélkül nincs kormányhatásosságuk. Így könnyen átmehet akaratlan és nehezen vagy egyáltalán nem megállítható süllyedésbe is (az óceán meg nagyon mély ), így ezzel hosszú távon nem lehet játszani.
A hajók nyomvonala a vizen napok múltán is látható.De, itt viszont nem feltétlenül ebben a kontexusban beszélünk a hangról. Valami olyasmire gondolj, mint az apró buborékok, vagy a víz mozgása miatti sodrás energiája.
Még a pontos működési elvét sem ismerjük, technikai részleteket még kevésbé.
Ha becsülni kellene, a célpont által generált hullámjellemzőktől függ, hogy mennyivel mögötte lehet még mindig érzékelni. Tippre egy kavitációt elkerülő tengó (~8 csomó, max. 10) esetében pár km, nagyobb sebességgel haladó, vagy komolyabb hullámokat keltő célpontot több tíz km-ről lehet így követni.
Ez nem azt jelenti, hogy az ilyen érzékelő kiválthatja a szonárt. Árulkodó, hogy csak SSN-en (nukleáris meghajtású vadásztengó) látni ilyet. Se hagyományos meghajtásún, se ballisztikus rakétahordozón.
A célja szerintem az, hogy az amerikai SSBN-eneket a kikötőjük előtt várják az SSN-ek, majd jól lemaradva lassan követik őket. Hipotetikusan nézve ez teljesen reális alkalmazás. Akár 10+ km-re is lemaradva követi az áldozatát. Ha háborús riasztás van, akkor úgy is az a cél, hogy bármi áron elkapja a rakétaindítás előtt. Tehát aktív szonárral, nagy sebességgel megy a sodorvonalból sejthető irányba. Rakétaindítás közben egy SSBN nem tud igazán ugrálni, szóval ez egy élet-halál játék - és erre megfelelhet ez az érzékelő.