[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Lehet, hogy lopnak , sumákolnak , de lényegesen kisebb nagyságrendben, mint az elődeik.
Ezt én a kis porbafingó szintemről tényleg nem tudom megítélni. Sokat foglalkoztam politikával, arra jutottam amíg követtem, hogy az emberi természet miatt tökéletesen makulátlan politikus/ pláne egy egész párt ahol ugye már több ember van, nem volt, nincs, és nem is lesz. Innentől engem az érdekel, hogy ENGEM meg a családomat hogy érint az a vonal, amit az adott erő CSINÁLT eddig. Az ígéretekkel minden oldalról tele a padlás, mindenki a kampányban A-t mond, aztán meg minimum Á-t, de volt már olyan is aki Z-t csinált. Eddig ahogy leírtam, nekem ezek a mostaniak csinálták a legjobbat, és a legjobban a liberális - szoci vonalat tartottam felháborítónak, méltánytalannak a helyzetem. Ezt ahol tudom, azért leírom, elmondom mindenkinek, meg szavazattal hálálom, tőlem a kis egyszeri választópolgártól ennyi telik!
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke
Cigány, migráns, munkás, pápai gyerek, pap, csöves, az avasi lakótelepre beköltöző érző szívű baloldali. Bárminek kiadja magát ez a paprikajancsi :)
Sajnos igen, ez az ember a legkártékonyabb az egész magyar politikai palettán szerintem is, bármit előad, csak legyen még az egyértelmű és visszafordíthatatlan politikai bukása után évekkel is 5 perc hírnévért...
 
A matek nem az erősséged.
Jó számoljunk . Nyolc év 2000-2010 alatt durván 50%-ról 83%-ra emelték az államadósságot , a ciklus végére durván leesett a teljes GDP a sok lopás és dilettantizmus miatt a haverjaid miatt. 2010-2016 között csökkent az államadósság kb. 83%ról 74%-ra ,és nőtt évről-évre a nőtt a GDP, csökkent az infláció. Tudod cáfolni a számokat te Soros kollaboráns migráns?

Kedves Habony-média fogyasztó!

allamadossag_nominal1.jpg


Jelenleg (2016.4. negyedév),
"Az államháztartás bruttó, konszolidált, névértéken számításba vett "maastrichti" adóssága 25 883 milliárd forint volt a harmadik negyedév végén, 25 milliárd forinttal kevesebb, mint az év közepén, de 481 milliárddal több a tavaly év véginél. Az adósság harmadik negyedévi csökkenéséhez a devizaadósság leértékelődése, vagyis a forint erősödése 178 milliárd forinttal járult hozzá, aminek hatását a nettó hitelfelvétel 153 milliárd forinttal mérsékelte."
Üdvözlettel: Soros kollaboráns migráns
 
A nominál meg a reál szó között van némi különbség. E mellet számít az adósság szerkezete, pénzneme stb.... Illetve nem poénból mérik a GDP-hez az adósságot.

Pontosan. Ráadásul úgy nagy az államadósság, hogy épül az ország, nem pedig úgy, hogy nem.
 
A nominál meg a reál szó között van némi különbség. E mellet számít az adósság szerkezete, pénzneme stb.... Illetve nem poénból mérik a GDP-hez az adósságot.
Tudom, köszi. Értem én.
Meg azt is értem, hogy ha a nominál nem változik, de csökken a GDP, akkor nő a GDP arányos adósság és vica verza. Csak erre reagáltam a nominál értékkel...
Meg az is érdekes, hogy a ciklus végi GDP csökkenést a lopásnak tulajdonítjuk. Addig is volt lopás, nem?, Akkor miért nem csökkent folyamatosan a GDP? Rákapcsoltak? Ja, hogy volt egy globális válság is 2008-2010-ben?!
Valójában azt kommunikálja a jelenlegi kormányzat adósságcsökkenésként, hogy a gazdaság "kinövi" a tartozást a GDP emelkedéssel (ami sokkal alacsonyabb mint a szlovák, cseh, lengyel vagy pláne a román de erről nem beszélnek). Ezért egyesek úgy gondolják, hogy minden nap visszafizetünk egy csomó pénzt és a végén elfogy a tartozás. Sőt a Fidesz is így gondolták 2010-ben, mert a kormany.hu-n volt egy adósságmérő óra, aminek terveik szerint szépen kellett volna tartani a nullához. Levették, mert alig mozdult (akkor is rossz irányba) a mutató. Volt két konvergencia terv is ami 2015-re 64% illetve 72%-t jósolt/vállalt. Most tartunk 74,159%-nál. http://www.akk.hu/hu Nem nagy az eltérés, és így is becsületesek a számok (és mögötte elsősorban a devizaadósság forintra váltása áll) csak a mellé lökött rizsa és öntömjénezés visszataszító.
 
Blogen

"Csak egy példa, autópályák:
2002-2010: +547km autópálya, 68,3km/év, 195%-os növekedés
2010-2017: +362km, 60,3km/év, 132%-os növekedés"


Azt is vedd hozzá, hogy 2010-2017 között 0 PPP konstrukció volt, míg előtte egy csomó minden PPP konstrukcióban épült. És ez nagyon nem mindegy.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Csak egy példa, autópályák:
A hitelre (PPP) epitett autopalya szakaszokat hova teszed idoben? Az ut atadasa szamit vagy a kifizetese? A hitelre epitett palyak kifizetese 2010 utan tortent/tortenik. Es az utobbi 6(!) ev kenyszerpalyajat hasonlitod ossze a korabbival. Vicces, de lehet hogy hasonlo 8 eves terminusban vizsgalva majd meg jobb is lesz mint a korabbi. :)
(Mondjuk olyan sok palyara mar nincs is szukseg. Talan a 4-es fouttal lehetne valamit kezdeni.)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Csak egy példa, autópályák:
2002-2010: +547km autópálya, 68,3km/év, 195%-os növekedés
2010-2017: +362km, 60,3km/év, 132%-os növekedés
Ennek a kommentnek sok értelme nincs.

  1. Épültek mindkét ciklus alatt olyan autópálya szakaszok, aminek sok értelme nincs, annyira alacsony a forgalom rajta... M6 egy átlagnapon minden szakaszán, igen erős terhelésnél meg Dunaúj után kb. senki sehol. M3 Eger után dettó...
  2. Az km/év talán jobb mérőszám, de ez sem valid, mert egy idő után nincs értelme már autópályát építeni és akkor 0 km/év lesz. A %-os növekedés még nagyobb hülyeség. Mert 2002-ben a base érétk "picit" kisebb volt, mint 2010-ben...
Egy kormány sikerességi mutatója ennél többől áll. Én azt látom, hogy egyes városokban a haveroknak lebulizott bolt azt érte el, hogy a kövilágítás százmilliók elköltése után nem működik és a forráshiányos rendőrség arra pazarolta óraszámát, hogy rendőrők álltak a zebránál helyenként irányítani a forgalmat, annyira nem lehet látni semmit...
 
A hitelre (PPP) epitett autopalya szakaszokat hova teszed idoben? Az ut atadasa szamit vagy a kifizetese? A hitelre epitett palyak kifizetese 2010 utan tortent/tortenik. Es az utobbi 6(!) ev kenyszerpalyajat hasonlitod ossze a korabbival. Vicces, de lehet hogy hasonlo 8 eves terminusban vizsgalva majd meg jobb is lesz mint a korabbi. :)
(Mondjuk olyan sok palyara mar nincs is szukseg. Talan a 4-es fouttal lehetne valamit kezdeni.)

Mondjuk a hitelre építésben bölcsis kispályás volt a Gyurcsány-kormány a paksoló, budapest-belgrád vasutazó Orbánékhoz képest!
 
Hát ez csodálatos. Kár, hogy ez a komment egy értelmes válasz arra a kommentre (épül az ország), amire replikál! :D
Ó, persze. Több autópálya épült - drágábban, mint valaha... - és akkor minden jó és épül az ország. Mikor annyi EU pénz lenyúlást - kivsaút, kalandpark, kilátó, tanösvény, használd a keresőt bébi... - és használhatatlan vagy semmilyem outputot nem eredményező projektbe dől a haveroknak a pénz, mint soha. Sebaj, legalább van sok autópálya ott is, ahova nem is kell...
 
Ó, persze. Több autópálya épült - drágábban, mint valaha... - és akkor minden jó és épül az ország. Mikor annyi EU pénz lenyúlást - kivsaút, kalandpark, kilátó, tanösvény, használd a keresőt bébi... - és használhatatlan vagy semmilyem outputot nem eredményező projektbe dől a haveroknak a pénz, mint soha. Sebaj, legalább van sok autópálya ott is, ahova nem is kell...

Ennek meg már semmi köze a kivitelezett infrastrukturális projektek mennyiségi mutatóihoz.
 
Status
Not open for further replies.