A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Honnantudod hogy nem lessz teher ajtó? Amúgy a sima civilvaltozatot is pik pak at lehet alakítani. Van hogy hosszabb uraknal az egyik irányba első osztály nélkül megy a gép másnap ugyan az a gép elsoosztalyal is rendelkezik (nem mindennapos de gepkueseseknel előfordul) az ülések bármely szelestorzsu de meg a keskenytorzsueknel is könnyen kivehetok és varialhatok kézi erővel mozgathatok. A padló biritasa felismerhető ha legközelebb repulsz figyeld meg.
 
Honnantudod hogy nem lessz teher ajtó? Amúgy a sima civilvaltozatot is pik pak at lehet alakítani. Van hogy hosszabb uraknal az egyik irányba első osztály nélkül megy a gép másnap ugyan az a gép elsoosztalyal is rendelkezik (nem mindennapos de gepkueseseknel előfordul) az ülések bármely szelestorzsu de meg a keskenytorzsueknel is könnyen kivehetok és varialhatok kézi erővel mozgathatok. A padló biritasa felismerhető ha legközelebb repulsz figyeld meg.
Így igaz, az ülések távolsága állítható, de ha nincs megnövelt teherajtó akkor még egy hordágyas beteget se tudsz bevinni. A felső térbe nyíló teherajtó nélkül a repülőgép csak sima utasszállító, semmi más.
 
Átadták az első konténertábort a határon.
16174404_1849892945294111_6163353899793424164_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Így igaz, az ülések távolsága állítható, de ha nincs megnövelt teherajtó akkor még egy hordágyas beteget se tudsz bevinni. A felső térbe nyíló teherajtó nélkül a repülőgép csak sima utasszállító, semmi más.
Az ajtó szélessége megfelelő hozzá. A belső tér elvalasztofalai szintén elemekre szetszedheto. Ha egy kórházi folyosón el bírják tologatni a betegeket egy szelestorzsu repulobe is megy. A teherajto nem a betegek sérültek miatt van kitalálva hanem a nagyméretű teher rakomány miatt. A civilnek is van csak az gép alsó felébe. Nem árt ha van fellul de civil piacon is rakodo ajtos kivitel. Olcsón (ha hazai vétel lessz van bőven teherszállító változat a magyar cégek kezébe lajstrom után utánna lehet nézni
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Átadták az első konténertábort a határon.
16174404_1849892945294111_6163353899793424164_n.jpg

Gratulálok a HM/BM/MH/Rendőrség, stb. döntéshozóinak és logisztikusainak, hogy kb. másfél év alatt sikerült eljutni idáig.

Mást már csak az érdekelne, hogy ha valamilyen oknál fogva mégis megindulna egy újabb migránsroham a törökök felől, akkor mivel magyaráznák meg, hogy a román szakasz vélhetően több hétig átjáróház lehetne.

Remélem erre nem kerül sor.

Az viszont továbbra is jó kérdés, hogy miért van még mindig szükség ekkora élőerős védelemre, miért nem tudták bő egy év alatt az ígéreteknek megfelelően megduplázni és megfelelően betechikázni a határzárat.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Az A320/B737 nem széles törzsű repülőgép.

Az A320 repülőgépcsaládon az az ajtónyílás, ahol az utasok be-ki szállnak az 1,85 m magas és 0,99 m széles, de ebből levesz egy kicsit az ajtónyitó szerkezet.

De létezik ilyen megoldás is, így valahogy biztos beviszik a beteget is.

e2968a8c86e05b35e84f629093a4addd
 
Az ajtó szélessége megfelelő hozzá. A belső tér elvalasztofalai szintén elemekre szetszedheto. Ha egy kórházi folyosón el bírják tologatni a betegeket egy szelestorzsu repulobe is megy. A teherajto nem a betegek sérültek miatt van kitalálva hanem a nagyméretű teher rakomány miatt. A civilnek is van csak az gép alsó felébe. Nem árt ha van fellul de civil piacon is rakodo ajtos kivitel. Olcsón (ha hazai vétel lessz van bőven teherszállító változat a magyar cégek kezébe lajstrom után utánna lehet nézni
Igen, az ajtó elég széles hogy egy hordágy átférjen. Viszont rögtön utána ott az első akadály, a normál utasszállítókon ott van a konyha és az első kabin-válaszfal, amiket nem lehet csak úgy ide-oda tologatni az elektromos és vizes bekötések miatt, eredeti helyzetben meg olyan szűk a hely hogy nem tudsz befordulni a hordággyal. Lehet persze olyan egyedi áttervezésű gépet is rendelni hogy megfeleljen ilyen célra is, de arra sokat kell várni és sokkal többet is kell fizetni érte az egyedi kivitel miatt (egyszerűbb egy Combi-változat). A polgári gépeken lévő alsó tehertér meg tényleg csak tehernek, poggyásznak, kutyusnak/macseknak jó. Oda nem tehetsz beteget, sérülteket mert se rögzítési pontok a hordágyaknak és üléseknek, se ablak se normál világítás se WC, a kísérő eü. személyzet kezet se moshatna és még felállni se tudna olyan alacsony az alsó tér, és kapcsolat sincs a pilótakabinnal, pedig sérültek/betegek szállításakor ez elsőrendű fontosságú! Az eddig felmerült B737 és Airbus-320 típusok meg nem szélestörzsűek, az egy nagyobb méretkategória. A mostani, de korábbi és esetleg más evakuációs helyzetet is figyelembe véve szerintem egyik leendő gépünknek mindenképpen felső teherajtós Combi-változatnak kellene lennie, ahová többféle belső berendezés beépíthető üzemeltetési/kiszolgálási szinten, és nem külön kell extraként megrendelni a kivitelt a gyártótól.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci
A szerb határt 1 hónap alatt huztuk fel gyodaval 100% ig meg a kapuk is be voltak teve plussz a drotjeritesbe is belekezdtunk nem kicsit az oszlopozas 80% ba a a drotozas 45% a felső gyodasor 10% volt kessz 1 hónap után a tatai dandár 72km et kapott de mivel nagyon jól haladtunk atvalaltunk a debrecen-hodmezoiektol 10km gyoda plussz kotozeset (mert nem volt elégséges) és 5km gyoda telepítését. Egyszerre 1 szadnyian voltunk lent építeni (kb140fo) és egy szakasznyi volt a kiszolgálás (sofőrök rakodok hadtap)(kb40fo) a közmunkások zöme semmit nem ért és megcsinaltuk idő előtt +40c be és szakadó esőben. Hende csabi azért mindenről gondoskodott...
Amikor építettük a kerítést atvagas egyszer történt (nem migransok voltak!!! Mocskos Lejaratas volt...undorító...ahogy a gyoda alatt atkuszo emberkek is fizetett emberek voltak...mind1. A hatarsertes drasztikusan lecsökkent... ahol kessz volt a gyoda ott hülye lett vona próbálkozni plane hogy ellenorzesek a nagykerites kijelolese epitese elokeszitese tereprendezes utkarbantartas miatt eleg nagy volt a mozgas . Ahol nem volt kessz ott vagy épp epitettuk vagy kijeloltek vagy colopoztek utat tisztitottak vagtak dozeroltak vagy epp az utat jeloltek ki terkepeztek vagy terepszemlét tartottak vagy épp megkozelitettuk az építendő szakaszt.a mi oldalunkon elég nagy volt a mozgas tudtak jol hogy barmikor belénk futhatnak akar hatarsertes kozben vagy utanna a falvakba kornyezo foldutakon mert az anyak szallitasok rendszeresek voltak . Az elso egy ket nap volt elfogas is aztan ejel probalkoztak... de rakurtak mert mindig volt egy éjszakai brigád... aki valójában járőr volt...mellettük a határmenti dalokat és pihentetotaborokat őrző ovts ek és az őket óránként ellenőrző járőrök is tettek a dolgukat éjszaka...
A román szakaszon se lenne ez másképp... plussz a határátkelők elyellatos megfigyelotornyai év tizedét óta állnak nagyteljesitmenyu kamera rendszerrel... hogy miért van ott a sok katona??? Gondolkozz és rajosszennek oka a nagysakktablaban keresendő.
 
Ha és a szerbek folyamatosan jaroroztek a tuloldalt a betonbastyajaikba is ujratelepitettek megfigyelőket mert fostak tollunk
 
Igen, az ajtó elég széles hogy egy hordágy átférjen. Viszont rögtön utána ott az első akadály, a normál utasszállítókon ott van a konyha és az első kabin-válaszfal, amiket nem lehet csak úgy ide-oda tologatni az elektromos és vizes bekötések miatt, eredeti helyzetben meg olyan szűk a hely hogy nem tudsz befordulni a hordággyal. Lehet persze olyan egyedi áttervezésű gépet is rendelni hogy megfeleljen ilyen célra is, de arra sokat kell várni és sokkal többet is kell fizetni érte az egyedi kivitel miatt (egyszerűbb egy Combi-változat). A polgári gépeken lévő alsó tehertér meg tényleg csak tehernek, poggyásznak, kutyusnak/macseknak jó. Oda nem tehetsz beteget, sérülteket mert se rögzítési pontok a hordágyaknak és üléseknek, se ablak se normál világítás se WC, a kísérő eü. személyzet kezet se moshatna és még felállni se tudna olyan alacsony az alsó tér, és kapcsolat sincs a pilótakabinnal, pedig sérültek/betegek szállításakor ez elsőrendű fontosságú! Az eddig felmerült B737 és Airbus-320 típusok meg nem szélestörzsűek, az egy nagyobb méretkategória. A mostani, de korábbi és esetleg más evakuációs helyzetet is figyelembe véve szerintem egyik leendő gépünknek mindenképpen felső teherajtós Combi-változatnak kellene lennie, ahová többféle belső berendezés beépíthető üzemeltetési/kiszolgálási szinten, és nem külön kell extraként megrendelni a kivitelt a gyártótól.

Usa anglia india olasz francia stb meg tudja oldani normál ajtóra gépekkel az ilyen feladatot akkor nekünk miért ne menne? Székek valaszfalak ki be tetetelet kk meg tudják oldani szerintem tehát... a valaszfalak elemből vannak osszerakva a vizet elzarod és sztsteded az vezetékeket aramtalanitod és kihuzod a dugajbol (igen ilyen egyszerű mert a tervezomernokok többé okozott ezért keresnek milliókat...)
 
Írd be a keresobe STRATEVAC - Strategic Evacuation
Normál autós gépeket használnak ők is. Pedig ők specialisok
 
Usa anglia india olasz francia stb meg tudja oldani normál ajtóra gépekkel az ilyen feladatot akkor nekünk miért ne menne? Székek valaszfalak ki be tetetelet kk meg tudják oldani szerintem tehát... a valaszfalak elemből vannak osszerakva a vizet elzarod és sztsteded az vezetékeket aramtalanitod és kihuzod a dugajbol (igen ilyen egyszerű mert a tervezomernokok többé okozott ezért keresnek milliókat...)

Milyen gépekkel oldják meg?
 
Usa anglia india olasz francia stb meg tudja oldani normál ajtóra gépekkel az ilyen feladatot akkor nekünk miért ne menne? Székek valaszfalak ki be tetetelet kk meg tudják oldani szerintem tehát... a valaszfalak elemből vannak osszerakva a vizet elzarod és sztsteded az vezetékeket aramtalanitod és kihuzod a dugajbol (igen ilyen egyszerű mert a tervezomernokok többé okozott ezért keresnek milliókat...)
Szerinted nekünk is annyi pénzünk van/lesz a megoldásra mint az általad felsorolt nem éppen csóróknak?!! Persze hogy mindent meg lehet oldani műszakilag, csak van amit olcsóbban és van amit sokkal drágábban és ez az ami nekünk nem mindegy.
 
Szittya:
Ha jól tudom emel folyton gépközelben van, mert ez a munkája (bár lehet, hogy tévedek).
Te meg legjobb esetben csak a csíkot látod az égen.Szóval szerintem ne akard megmagyarázni :)
 
Szittya:
Ha jól tudom emel folyton gépközelben van, mert ez a munkája (bár lehet, hogy tévedek).
Te meg legjobb esetben csak a csíkot látod az égen.Szóval szerintem ne akard megmagyarázni :)
Te meg szerintem írd be a keresobe amit írtam és láss csodát
 
"Az A319-esek utasszállító konfigurációban teljesítették a feladatot. Az utaskabint szükség esetén sérültek szállításához is át lehet alakítani, 4-5 óra alatt összesen hat fekvőhely helyezhető el a fedélzeten. A hatból kettő a súlyos sérültek szállítására van kialakítva, a többi négy pedig hordágy. A fekvőhelyeket az utaskabin első felében lehet elhelyezni, a hátsó rész marad az utasoké. A gépek ebben a konfigurációban eddig csak Afganisztánból szállítottak haza sebesülteket, de, amint azt a 241. szállítórepülő század helyettes parancsnoka elmondta, ha szükséges bármikor útnak indíthatják őket a külföldön bajba került cseh állampolgárokért is, nem csak a fegyveres erők tagjaiért."

http://airbase.blog.hu/2011/03/20/barkit_barhonnan_barmikor

http://www.acr.army.cz/informacni-servis/zpravodajstvi/armada-dokaze-rychle-prepravit-ranene-56152/
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586