A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Persze, igazatok van, ilyen is van. De szerintetek a MH vagy az egészségügy anyagilag egy ligában játszik a csehekkel, németekkel meg a svédekkel? Mert szerintem ők megengedhetik maguknak az utasszállítókat, amik átalakíthatók egészségügyi szállításra is, de cargóra már nem, mert nekik van teherszállító flottájuk. Nekünk is van teherszállító flottánk, vagy inkább Combi-gépekben kellene gondolkozni, amik kis átalakítás után mindegyik feladatra használhatóak + VIP-feladatra is, vagyis rugalmasabban felhasználható gépek?!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 879
35 282
113
Jól van már egy probléma megoldódott akkor keressünk egy másikat... ami tervet nekünk szállítani kell misszioba az a gép poggyaszterebe befer a kissebbek meg akár fent is... egy magyarorszag méretű országnak a számítógép kapacitás a misszibajaras és az esetleges katasztrófa esetén történő evakuacioba ki is merül... erre tökéletesen alkalmasak az utasszállító gépek... járművek úgyse önerőből lenne legi kiszallitva túl sok lenne a kanyar...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Persze, igazatok van, ilyen is van. De szerintetek a MH vagy az egészségügy anyagilag egy ligában játszik a csehekkel, németekkel meg a svédekkel? Mert szerintem ők megengedhetik maguknak az utasszállítókat, amik átalakíthatók egészségügyi szállításra is, de cargóra már nem, mert nekik van teherszállító flottájuk. Nekünk is van teherszállító flottánk, vagy inkább Combi-gépekben kellene gondolkozni, amik kis átalakítás után mindegyik feladatra használhatóak + VIP-feladatra is, vagyis rugalmasabban felhasználható gépek?!
Combi gépekkel szerintem sokkal olcsóbban is megoldható lenne mint pl. a Csehek csinálták.
Én vennék mondjuk három "D" check előtt álló valamelyik légitársaság - pl. Ryanair - által levetett B-737/800-ast.
Felesleges újakat. Ezek a gépek tized annyira sem lesznek kihasználva mint a légitársaságoknál repülő társaik.
A "D" checkkel párhuzamosan vágatnék rájuk teherajtót (átalakítás QC változatra - ld.: Január 2.-ai videók) + elvégeztetném az avionika átalakítását katonai igények szerint (pl. rádiók, IFF, stb...).
Ha maxamilista lennék akkor azt irnám hogy kaphatnának valamilyen DIRCM rendszert is hogy járhassanak rizikálisabb helyekre is, de nem vagyok maximalista.
Szerintem ezeket a munkákat - némi felkészüléssel - Ferihegyen is el lehetne végezni.
Vennék hozzájuk egy turista és egy VIP ūlés konfigurációt, továbbá MEDEVAC készletet + teher konténereket.
Minimum további húsz évre meg lenne oldva az ország teherszállító igényeinek 95%-a...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 293
68 383
113
Az A320/B737 nem széles törzsű repülőgép.

Az A320 repülőgépcsaládon az az ajtónyílás, ahol az utasok be-ki szállnak az 1,85 m magas és 0,99 m széles, de ebből levesz egy kicsit az ajtónyitó szerkezet.

De létezik ilyen megoldás is, így valahogy biztos beviszik a beteget is.

e2968a8c86e05b35e84f629093a4addd


Az a 99 centi ajtószélesség azért tűnik szvsz karcsúnak mert kórházakban az ajtók ennél szélesebbek,kb 110cm legalább. Viszont ott komplett ágyakat tologatnak, a hordágy az lehet keskenyebb, kb 50-60 cm is. Kerekesszék is kb ugyanennyi lehet 60-70cm.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 725
4 144
113
Te meg szerintem írd be a keresobe amit írtam és láss csodát

Még a végén megérjük, hogy tényleg létezik ilyen. :)
mondjuk az jópofa, hogy a két nagyobb ágy becipőkanalazása, meg a 4 kisebb és egyéb cuccok elhelyezése az üléssorok kiszerelésével együtt legalább 4 órát vesz igénybe. Mókás lehet belegózni azt a két nagy dögöt:
http://www.acr.army.cz/assets/informacni-servis/zpravodajstvi/dsc_3821.jpg

mindazonáltal igazad volt, megkövetlek!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Ahol civilek nagyarányú evakuációja zajlik, ott szinte mindig szükség van MEDEVAC-ra. Általában a kérdés az, hogy milyen mértékben. Ha segítséget is nyújtunk a helyszínen (katasztrófa, háború), akkor odafele nagy mennyiségű teherszállítmány megy (akár egészségügyi eszközök, akár élelmiszer, takarók, sátrak, stb.), visszafele, meg magyar civilek, vagy olyan ideiglenesen Magyarországon ellátásban részesülők, akiket befogadunk a segítségnyújtás keretei között.

Nem lehet megspórolni az utastér tehertérré alakításának lehetőségét. Szerencsére ez nem horror költség és rendkívüli módon behozza az árát a multifunkcionális felhasználhatóság révén!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 056
18 766
113
Ez a nagyon szomorút katasztrófa is rávilágított a Honvédség ez irányú hiányosságára. Azt nem gondolnám, hogy a Mentőszolgálatnak kellene rendelkeznie ugyanis, olyan repülőgépekkel, mint amit a most kialakult szituáció szerint igénybe kellett venni. Az viszont meglepett, hogy egy ilyen kis országban, megéri magáncégnek ilyen jellegű vállalkozás. Még szerencse, hogy az egészségbiztosító kötött velük szerződést és elég gyorsan ment a sérültek hazahozatala, már akit haza lehetett eddig hozni.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
Én mondjuk már azon is meglepődtem, hogy van olyan cég itthon amelynek ezt át tudták passzolni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 293
68 383
113
15-20 évente egyszer van rá szükség nagyobb volumenben. Az a civil cég ezekkel a kis gépekkel el repked az itt balesetet szenvedett, aztán a magyar kórházakban történő ébredés után azonnal hazamenekülő német - holland turistákkal. Nem tömeges szállításokat csinálnak, 3-5 főt kb, de megkockáztatom nem csak a magyaroknak hanem esetleg az osztrákoknak is bedolgoznak. 1-2 külföldön részegen hanyatt esett civilért mégse lehet kiküldeni egy 737-est. Azt sem igazán értem miért a honvédség feladata lenne ezeknek a gyerekeknek a hazautaztatása. A szállító gépek beszerzésével meg nagyon szkeptikus vagyok, sokadszor feldobott téma, de semmi konkrétum nem történt soha, semmi tender. Most sem lesz ez másképp szerintem, 2020 előtt nem vesznek,bérelnek semmit már.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Azt sem igazán értem miért a honvédség feladata lenne ezeknek a gyerekeknek a hazautaztatása.

Ki másé lenne! A honvédség birtokában van elvben az az állami infrastruktúra, ami a magyarok tömeges mentéséhez/szállításához szükséges külföldről. Gyakorlatban sajnos nincs.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 726
76 767
113
Ki másé lenne! A honvédség birtokában van elvben az az állami infrastruktúra, ami a magyarok tömeges mentéséhez/szállításához szükséges külföldről. Gyakorlatban sajnos nincs.

Én azon gondolkodtam el, hogy miért kell hazahozni az embereket Olaszországból, ahol jobb állapotban van az egészségügy, mint itthon. Pszichés okai lehetnek? Hazai környezetben emiatt jobban gyógyulnak? Afrikából vagy elmaradott országokból érthető, ha haza kell hozni az embereket, de Nyugat-Európából?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Én azon gondolkodtam el, hogy miért kell hazahozni az embereket Olaszországból, ahol jobb állapotban van az egészségügy, mint itthon. Pszichés okai lehetnek? Hazai környezetben emiatt jobban gyógyulnak? Afrikából vagy elmaradott országokból érthető, ha haza kell hozni az embereket, de Nyugat-Európából?
A surgos beavatkozasokat elvegzik az olaszok, de amint a beteg szallithato allapokba kerul, a kezelese mar a mi reszortunk. Stabil es ellatott betegeket hoznak csak haza. Ha nem igy lenne akkor sima utasbiztositassal kulfoldre jarnanak kezeltetni magukat az emberek.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Én azon gondolkodtam el, hogy miért kell hazahozni az embereket Olaszországból, ahol jobb állapotban van az egészségügy, mint itthon. Pszichés okai lehetnek? Hazai környezetben emiatt jobban gyógyulnak? Afrikából vagy elmaradott országokból érthető, ha haza kell hozni az embereket, de Nyugat-Európából?
Van valami eu-s jogszabály erre, most nem emlékszem a számra konkrétan de azt hiszem úgy szól, hogy amint lehet minden ország a saját eü intézményeibe hazaszállítja ellátás végett az állampolgárait. Ha nálunk történt ilyesmi, nálunk is ellátást kaptak a sérültek aztán jöttek értük, kivéve akik életveszélyben, az intenzíven voltak. Pár éve volt egy súlyos román buszos baleset nálunk is, ugyanez történt akkor is.
A Honvéd Kórházban azért fel vannak készülve, ott elég profi orvosok dolgoznak.