A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Persze, igazatok van, ilyen is van. De szerintetek a MH vagy az egészségügy anyagilag egy ligában játszik a csehekkel, németekkel meg a svédekkel? Mert szerintem ők megengedhetik maguknak az utasszállítókat, amik átalakíthatók egészségügyi szállításra is, de cargóra már nem, mert nekik van teherszállító flottájuk. Nekünk is van teherszállító flottánk, vagy inkább Combi-gépekben kellene gondolkozni, amik kis átalakítás után mindegyik feladatra használhatóak + VIP-feladatra is, vagyis rugalmasabban felhasználható gépek?!
 
Jól van már egy probléma megoldódott akkor keressünk egy másikat... ami tervet nekünk szállítani kell misszioba az a gép poggyaszterebe befer a kissebbek meg akár fent is... egy magyarorszag méretű országnak a számítógép kapacitás a misszibajaras és az esetleges katasztrófa esetén történő evakuacioba ki is merül... erre tökéletesen alkalmasak az utasszállító gépek... járművek úgyse önerőből lenne legi kiszallitva túl sok lenne a kanyar...
 
Persze, igazatok van, ilyen is van. De szerintetek a MH vagy az egészségügy anyagilag egy ligában játszik a csehekkel, németekkel meg a svédekkel? Mert szerintem ők megengedhetik maguknak az utasszállítókat, amik átalakíthatók egészségügyi szállításra is, de cargóra már nem, mert nekik van teherszállító flottájuk. Nekünk is van teherszállító flottánk, vagy inkább Combi-gépekben kellene gondolkozni, amik kis átalakítás után mindegyik feladatra használhatóak + VIP-feladatra is, vagyis rugalmasabban felhasználható gépek?!
Combi gépekkel szerintem sokkal olcsóbban is megoldható lenne mint pl. a Csehek csinálták.
Én vennék mondjuk három "D" check előtt álló valamelyik légitársaság - pl. Ryanair - által levetett B-737/800-ast.
Felesleges újakat. Ezek a gépek tized annyira sem lesznek kihasználva mint a légitársaságoknál repülő társaik.
A "D" checkkel párhuzamosan vágatnék rájuk teherajtót (átalakítás QC változatra - ld.: Január 2.-ai videók) + elvégeztetném az avionika átalakítását katonai igények szerint (pl. rádiók, IFF, stb...).
Ha maxamilista lennék akkor azt irnám hogy kaphatnának valamilyen DIRCM rendszert is hogy járhassanak rizikálisabb helyekre is, de nem vagyok maximalista.
Szerintem ezeket a munkákat - némi felkészüléssel - Ferihegyen is el lehetne végezni.
Vennék hozzájuk egy turista és egy VIP ūlés konfigurációt, továbbá MEDEVAC készletet + teher konténereket.
Minimum további húsz évre meg lenne oldva az ország teherszállító igényeinek 95%-a...
 
Az A320/B737 nem széles törzsű repülőgép.

Az A320 repülőgépcsaládon az az ajtónyílás, ahol az utasok be-ki szállnak az 1,85 m magas és 0,99 m széles, de ebből levesz egy kicsit az ajtónyitó szerkezet.

De létezik ilyen megoldás is, így valahogy biztos beviszik a beteget is.

e2968a8c86e05b35e84f629093a4addd


Az a 99 centi ajtószélesség azért tűnik szvsz karcsúnak mert kórházakban az ajtók ennél szélesebbek,kb 110cm legalább. Viszont ott komplett ágyakat tologatnak, a hordágy az lehet keskenyebb, kb 50-60 cm is. Kerekesszék is kb ugyanennyi lehet 60-70cm.
 
Te meg szerintem írd be a keresobe amit írtam és láss csodát

Még a végén megérjük, hogy tényleg létezik ilyen. :)
mondjuk az jópofa, hogy a két nagyobb ágy becipőkanalazása, meg a 4 kisebb és egyéb cuccok elhelyezése az üléssorok kiszerelésével együtt legalább 4 órát vesz igénybe. Mókás lehet belegózni azt a két nagy dögöt:
http://www.acr.army.cz/assets/informacni-servis/zpravodajstvi/dsc_3821.jpg

mindazonáltal igazad volt, megkövetlek!
 
Ahol civilek nagyarányú evakuációja zajlik, ott szinte mindig szükség van MEDEVAC-ra. Általában a kérdés az, hogy milyen mértékben. Ha segítséget is nyújtunk a helyszínen (katasztrófa, háború), akkor odafele nagy mennyiségű teherszállítmány megy (akár egészségügyi eszközök, akár élelmiszer, takarók, sátrak, stb.), visszafele, meg magyar civilek, vagy olyan ideiglenesen Magyarországon ellátásban részesülők, akiket befogadunk a segítségnyújtás keretei között.

Nem lehet megspórolni az utastér tehertérré alakításának lehetőségét. Szerencsére ez nem horror költség és rendkívüli módon behozza az árát a multifunkcionális felhasználhatóság révén!
 
Ez a nagyon szomorút katasztrófa is rávilágított a Honvédség ez irányú hiányosságára. Azt nem gondolnám, hogy a Mentőszolgálatnak kellene rendelkeznie ugyanis, olyan repülőgépekkel, mint amit a most kialakult szituáció szerint igénybe kellett venni. Az viszont meglepett, hogy egy ilyen kis országban, megéri magáncégnek ilyen jellegű vállalkozás. Még szerencse, hogy az egészségbiztosító kötött velük szerződést és elég gyorsan ment a sérültek hazahozatala, már akit haza lehetett eddig hozni.
 
15-20 évente egyszer van rá szükség nagyobb volumenben. Az a civil cég ezekkel a kis gépekkel el repked az itt balesetet szenvedett, aztán a magyar kórházakban történő ébredés után azonnal hazamenekülő német - holland turistákkal. Nem tömeges szállításokat csinálnak, 3-5 főt kb, de megkockáztatom nem csak a magyaroknak hanem esetleg az osztrákoknak is bedolgoznak. 1-2 külföldön részegen hanyatt esett civilért mégse lehet kiküldeni egy 737-est. Azt sem igazán értem miért a honvédség feladata lenne ezeknek a gyerekeknek a hazautaztatása. A szállító gépek beszerzésével meg nagyon szkeptikus vagyok, sokadszor feldobott téma, de semmi konkrétum nem történt soha, semmi tender. Most sem lesz ez másképp szerintem, 2020 előtt nem vesznek,bérelnek semmit már.
 
Azt sem igazán értem miért a honvédség feladata lenne ezeknek a gyerekeknek a hazautaztatása.

Ki másé lenne! A honvédség birtokában van elvben az az állami infrastruktúra, ami a magyarok tömeges mentéséhez/szállításához szükséges külföldről. Gyakorlatban sajnos nincs.
 
Ki másé lenne! A honvédség birtokában van elvben az az állami infrastruktúra, ami a magyarok tömeges mentéséhez/szállításához szükséges külföldről. Gyakorlatban sajnos nincs.

Én azon gondolkodtam el, hogy miért kell hazahozni az embereket Olaszországból, ahol jobb állapotban van az egészségügy, mint itthon. Pszichés okai lehetnek? Hazai környezetben emiatt jobban gyógyulnak? Afrikából vagy elmaradott országokból érthető, ha haza kell hozni az embereket, de Nyugat-Európából?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Én azon gondolkodtam el, hogy miért kell hazahozni az embereket Olaszországból, ahol jobb állapotban van az egészségügy, mint itthon. Pszichés okai lehetnek? Hazai környezetben emiatt jobban gyógyulnak? Afrikából vagy elmaradott országokból érthető, ha haza kell hozni az embereket, de Nyugat-Európából?
A surgos beavatkozasokat elvegzik az olaszok, de amint a beteg szallithato allapokba kerul, a kezelese mar a mi reszortunk. Stabil es ellatott betegeket hoznak csak haza. Ha nem igy lenne akkor sima utasbiztositassal kulfoldre jarnanak kezeltetni magukat az emberek.
 
Én azon gondolkodtam el, hogy miért kell hazahozni az embereket Olaszországból, ahol jobb állapotban van az egészségügy, mint itthon. Pszichés okai lehetnek? Hazai környezetben emiatt jobban gyógyulnak? Afrikából vagy elmaradott országokból érthető, ha haza kell hozni az embereket, de Nyugat-Európából?
Van valami eu-s jogszabály erre, most nem emlékszem a számra konkrétan de azt hiszem úgy szól, hogy amint lehet minden ország a saját eü intézményeibe hazaszállítja ellátás végett az állampolgárait. Ha nálunk történt ilyesmi, nálunk is ellátást kaptak a sérültek aztán jöttek értük, kivéve akik életveszélyben, az intenzíven voltak. Pár éve volt egy súlyos román buszos baleset nálunk is, ugyanez történt akkor is.
A Honvéd Kórházban azért fel vannak készülve, ott elég profi orvosok dolgoznak.