A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

nem tagadom átsiklottam e felett. Reálisnak tűnik, egy épkézláb vezetés (kormány+Ráda ügyvez.) esetén. De ez is csak álom. :(
 
A rába többségi tulajdonosa az állam.
A rabaval egyetlen egy gond van hadiipari license gyártás teren és az a szabad kapacitás 90-95%os a lekotottseg évekre elorre.) Tehát legelsonek is invesztálni kellene bele. De ebbe az esetben én praktikusanbbnak látnak egy leányvállalat létrehozását az ország egy másik pontján ahol meg van szabad képzett munkaerő vagy legalábbis rabas fizetésért elcsabithato lehetne a jelenlegi állásából.) Ezt az évi 30-35 mrds bevételből bár fedezni tudná meg ha az osztalekokat ki is fizetne a cég. De nagy rizikót vallalna... Eu s pénz ebben az esetben nem játszik tehát maradna az államra pláne mint tobbsegi tulajdonos...
Ezzel nem azt akarom mondani hogy lehetetlen ha lenne rá akart at csak azt hogy ez azért nem egyik hétről a másikra lehetne lehetséges...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Erre is csak azt lehet mondani, hogy ha azt mondják fent hogy lesz, akkor lesz. Max beltolnak egy-két stadionra valót.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A rába többségi tulajdonosa az állam.
A rabaval egyetlen egy gond van hadiipari license gyártás teren és az a szabad kapacitás 90-95%os a lekotottseg évekre elorre.) Tehát legelsonek is invesztálni kellene bele. De ebbe az esetben én praktikusanbbnak látnak egy leányvállalat létrehozását az ország egy másik pontján ahol meg van szabad képzett munkaerő vagy legalábbis rabas fizetésért elcsabithato lehetne a jelenlegi állásából.) Ezt az évi 30-35 mrds bevételből bár fedezni tudná meg ha az osztalekokat ki is fizetne a cég. De nagy rizikót vallalna... Eu s pénz ebben az esetben nem játszik tehát maradna az államra pláne mint tobbsegi tulajdonos...
Ezzel nem azt akarom mondani hogy lehetetlen ha lenne rá akart at csak azt hogy ez azért nem egyik hétről a másikra lehetne lehetséges...

Miskolcon lenne a legjobb helye a közös leányvállalatnak.
 
Minek? Egyrészt Magyarország nem megzőgazdasági ország, semmi közünk a mezőgazdasághoz, az egy teljesen jelentéktelen ágazatocska, aminek teljes hiánya se tűnne fel. Másrészt meg mi a francnak felfuttatni egy Rába márkát? Találni kell egy világszerte ismert külföldi partnert és vele közösen megcsinálni egy új márkát, vagy annak fő beszállítójává avanzsálni. Piac kell nekünk nem nemzeti márka!
Neked ez az írásod után kár bármit is matekolnod, aki ilyet ír az egy fasz!
 
Nemzetgazdasági alapismeretek mínusz nacionalizmus. De ne is törődj ilyesmivel, csak összezavarna!
Akármilyen gyökér nácinak állíthatsz be, de ha neked félmillió ember megélhetése, a ráépült feldolgozóipar és infrastruktúra, a belpiacon tartott pénz, a falvakon tartott népesség .... semmi akkor te is csak egy antiszociális proli vagy! Ja és ne dobálj nekem gdp számokat mert én is ismerem, sőt azt is tudom hogy miért nem valós és hidd el jobban belelátok mert ebből és ebben élek! ;)
 
Minden Magyarországon gyártott termék magyar termék.
ez ilyen jogászkodós melléugatás.
Ez például magyar termék volt:
https://www.agroinform.hu/data/user_profil/6c78efd02304ba3b26fb690e8603be98/6533_0.jpg

A legkeresettebb exportcikke a Rábának a futómű.
mert, hogy gyakorlatilag nincs is semmi más neki.

...meg komplett modern (!) teherautókat, haszongépjárműveket. Amikkel már lehetne a márkának igazi presztízse. Jelenleg talán az egyetlen valamire alkalmassá tehető magyar vállalatról beszélünk, de nem hogy katonai még civil irányba sem nagyon próbál/engedik nyitni, és ennyire nem hiszem hogy a konkurencia lenne az érdekérvényesítő, inkább idehaza balherék az illetékesek.
A teherautógyártásnak 2005 körül engedte el a kezét a Rába, a motorgyártásét még hamarabb. Azóta, ha járművet kezdett gyártani, akkor csak blamálta magát. Az átcimkézett volvo buszokra gondolok, amin csak a matrica volt magyar talán (A H sorozat kivétel ezalól, de az korábbról datálódik). Civil irányba meg azért nem nyit (teherautók), mert nem lenne, aki megvenné (az árra gondolok) és ezt a rábások nagyon jól tudják. Ráadásul ugyan úgy nem lenne termékkövetés, mint régen. Ha ráértek olvasgassatok bele ebbe a fórumba, hogy mekkora sz..ás van, ha esetleg valami elmegy helóba egy Rába teherautón. Gyakorlatilag ad hoc építették a járműveket (nem csak a legutolsókat) és sokszor nincsenek tisztában a gyárban azzal se, hogy melyik alvázszámhoz milyen fődarabokat legóztak össze.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150567
 
Akármilyen gyökér nácinak állíthatsz be, de ha neked félmillió ember megélhetése, a ráépült feldolgozóipar és infrastruktúra, a belpiacon tartott pénz, a falvakon tartott népesség .... semmi akkor te is csak egy antiszociális proli vagy! Ja és ne dobálj nekem gdp számokat mert én is ismerem, sőt azt is tudom hogy miért nem valós és hidd el jobban belelátok mert ebből és ebben élek! ;)

Na, akkor kezdjük felezni azokat a számokat, mert nem ismered őket!
"a mezőgazdaság a bruttó hazai termék (GDP) termeléséhez 3,0%-os aránnyal járult hozzá 2015-ben. A hazai bruttó hozzáadott értékből 3,6%-ot adott az agrárium, a beruházásokban 4,2 a foglalkoztatásban 4,8% volt aránya"
"2015-ben a munkaerő-felmérés adatai szerint a mezőgazdaságban foglalkoztatottak száma meghaladta a 203 ezer főt"

A mezőgazdaság szerepe a nemzetgazdaságban, 2015
 
ez ilyen jogászkodós melléugatás.
Ez például magyar termék volt:
https://www.agroinform.hu/data/user_profil/6c78efd02304ba3b26fb690e8603be98/6533_0.jpg


mert, hogy gyakorlatilag nincs is semmi más neki.


A teherautógyártásnak 2005 körül engedte el a kezét a Rába, a motorgyártásét még hamarabb. Azóta, ha járművet kezdett gyártani, akkor csak blamálta magát. Az átcimkézett volvo buszokra gondolok, amin csak a matrica volt magyar talán (A H sorozat kivétel ezalól, de az korábbról datálódik). Civil irányba meg azért nem nyit (teherautók), mert nem lenne, aki megvenné (az árra gondolok) és ezt a rábások nagyon jól tudják. Ráadásul ugyan úgy nem lenne termékkövetés, mint régen. Ha ráértek olvasgassatok bele ebbe a fórumba, hogy mekkora sz..ás van, ha esetleg valami elmegy helóba egy Rába teherautón. Gyakorlatilag ad hoc építették a járműveket (nem csak a legutolsókat) és sokszor nincsenek tisztában a gyárban azzal se, hogy melyik alvázszámhoz milyen fődarabokat legóztak össze.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150567


Meg sem lepődöm, valahogy vártam is ilyen infót. Tipikus magyar módi, persze ezen is lehetne változtatni, ha a vállalatot hozzáértően működtetnék, és rendesen megtervezett gyártási és marketing rendszerrel (beszerzéstől, az eladáson át a termékkövetésig) csinálnák. Persze állami cég. Sosem fog jól működni, nem az a dolga
 
Ezt vesd papírra, tekerd össze gurigára, és dugd fel magadnak! Pl.: Kérdezd inkább meg a Hungerit dolgozóit hogy milyen jó a madárinfluenza miatt több hónapot vegetálni és rájössz hogy mi az összefüggés......
 
Nem nézted meg a képet idétlenke?
Egyébként attól, hogy az egészet itthon tervezték és gyártották. Motor, futóművek, váltó, osztómű, kerekek, hidraulika, ....minden

Az árbevételek egymarmada abból a semmiből jön, a kétharmad csak a húzóágazat futómű üzletágé.
Igazad van. ott vannak még az ülések, meg a honvédségnek eladott kocsik.
 
Azért a termékkövetéses dolog elég dúrva egy ilyen összetett terméket előállító cégtől. Gondolom ezen már változtattak, mert az alvázak és a váltók gyártásában is megkövetelik a minőségbiztosítás ilyen alap elemét. Viszont a gazdasági növekedésnek jót tenne valami kis inyjekció a Rábának. Persze nem pénzre célzok, hanem hosszú távú, olyan megrendelésre ami magával vonná a beszállítói apparátus, és a dolgozói létszám növekedését is. Pl. a teherautó gyártást fel lehetne futtatni, hogy mondjuk 5-10 éven belül lecseréljük a teljes Ural/Zil típusokat, plusz a gyalogsági jármű programot is úgy kellene valahogy megkonstruálni, hogy minél több hazai beszállítót tudjanak belevonni.
Pl: Rába gyárt alvázat+ összeszerel, más cég gyártja a deszantajtót, búvónyílásokat, lámpatestet, üléseket stb. Ilyen gyártó kapacitásunk van idehaza is, persze beruházás kérdése, meg akarat kell.

Véleményem szerint amit csak lehet meg KELL tenni, hogy a magyar tulajdonú cégeket növekedési pályára állítsuk, akár úgy is, hogy a külföldieket (EU szabályokkal ellentétesen) hátrányba tesszük. Lehet nacionalizmus, de a gazdaságunknak nem szabad csak külföldi cégek leányvállalataiból állnia.

Bocsánat elég off lett ebből, de térjünk vissza a haderő fejlesztésre.
Hogyan lehetne minél jobban, és gyorsabban lerendezni az átállást? Mondjuk 2026-ra, mi az ami elérhető lenne. Tudom minden kell, de mi lehet reális?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nem nézted meg a képet idétlenke?
Egyébként attól, hogy az egészet itthon tervezték és gyártották. Motor, futóművek, váltó, osztómű, kerekek, hidraulika, ....minden

És? Ennek mi köze ahhoz, hogy magyar termék e!

Igazad van. ott vannak még az ülések, meg a honvédségnek eladott kocsik.

Meg még sok minden más is!
 
Rábának nemhiszem hogy volna kapacitása! Legnagyobb probléma hogy győri cég és nem nagyon találna munkást! Bár nem értem az államtól, hogy miért nem a keleti régikba protezsálja az új nyugati beruházásokat!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and antigonosz
valami attól lesz magyar termék, hogy magyar szellemi, ÉS fizikai tőkét is tartalmaz, mégpedig teljes mértékben. A Mercedes C osztály vagy az Audi A4 nem az, sőt a Suzuki Swift sem, pedig van benne némi szellemi tőkénk is, talán a suzkában a legtöbb, de csak egy külföldi termék bérgyártása semmi több. Csak a fizikai tőke a miénk, az összeszerelők munkáján kívül komoly mélyreható szellemi innovációt nem tartalmaz.
 
valami attól lesz magyar termék, hogy magyar szellemi, ÉS fizikai tőkét is tartalmaz, mégpedig teljes mértékben. A Mercedes C osztály vagy az Audi A4 nem az, sőt a Suzuki Swift sem, pedig van benne némi szellemi tőkénk is, talán a suzkában a legtöbb, de csak egy külföldi termék bérgyártása semmi több. Csak a fizikai tőke a miénk, az összeszerelők munkáján kívül komoly mélyreható szellemi innovációt nem tartalmaz.

Ez egy megfoghatatlan ezoterikus butaság így. Az a fogalom, aminek nincsenek világos határai, az nem létezik. Magyarországon gyártják, ergo magyar termék, az egy világos fogalom. A nemzeti szellemi blabla az már nem, ott már nincsenek világos határai a fogalom használatának.
 
Rábának nemhiszem hogy volna kapacitása! Legnagyobb probléma hogy győri cég és nem nagyon találna munkást! Bár nem értem az államtól, hogy miért nem a keleti régikba protezsálja az új nyugati beruházásokat!


Mert nem elég kiépített az úthálózat, beszállítók nyugaton összpontosulnak, stb. Pl. Szolnokon nagy reményeket fűztek az ipari parkokhoz, de amíg nincs megfelelően kiépítve legalább a 4-es főút addig a szállítási logisztikai rendszer sem elég gördülékeny. Munkaerő még csak-csak lenne, de az infrastruktúra elmaradott. Amúgy ennyi erővel a Rába is terjeszkedhetne erre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal