A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
nem tagadom átsiklottam e felett. Reálisnak tűnik, egy épkézláb vezetés (kormány+Ráda ügyvez.) esetén. De ez is csak álom. :(
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A rába többségi tulajdonosa az állam.
A rabaval egyetlen egy gond van hadiipari license gyártás teren és az a szabad kapacitás 90-95%os a lekotottseg évekre elorre.) Tehát legelsonek is invesztálni kellene bele. De ebbe az esetben én praktikusanbbnak látnak egy leányvállalat létrehozását az ország egy másik pontján ahol meg van szabad képzett munkaerő vagy legalábbis rabas fizetésért elcsabithato lehetne a jelenlegi állásából.) Ezt az évi 30-35 mrds bevételből bár fedezni tudná meg ha az osztalekokat ki is fizetne a cég. De nagy rizikót vallalna... Eu s pénz ebben az esetben nem játszik tehát maradna az államra pláne mint tobbsegi tulajdonos...
Ezzel nem azt akarom mondani hogy lehetetlen ha lenne rá akart at csak azt hogy ez azért nem egyik hétről a másikra lehetne lehetséges...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 385
113
Erre is csak azt lehet mondani, hogy ha azt mondják fent hogy lesz, akkor lesz. Max beltolnak egy-két stadionra valót.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 072
113
A rába többségi tulajdonosa az állam.
A rabaval egyetlen egy gond van hadiipari license gyártás teren és az a szabad kapacitás 90-95%os a lekotottseg évekre elorre.) Tehát legelsonek is invesztálni kellene bele. De ebbe az esetben én praktikusanbbnak látnak egy leányvállalat létrehozását az ország egy másik pontján ahol meg van szabad képzett munkaerő vagy legalábbis rabas fizetésért elcsabithato lehetne a jelenlegi állásából.) Ezt az évi 30-35 mrds bevételből bár fedezni tudná meg ha az osztalekokat ki is fizetne a cég. De nagy rizikót vallalna... Eu s pénz ebben az esetben nem játszik tehát maradna az államra pláne mint tobbsegi tulajdonos...
Ezzel nem azt akarom mondani hogy lehetetlen ha lenne rá akart at csak azt hogy ez azért nem egyik hétről a másikra lehetne lehetséges...

Miskolcon lenne a legjobb helye a közös leányvállalatnak.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Minek? Egyrészt Magyarország nem megzőgazdasági ország, semmi közünk a mezőgazdasághoz, az egy teljesen jelentéktelen ágazatocska, aminek teljes hiánya se tűnne fel. Másrészt meg mi a francnak felfuttatni egy Rába márkát? Találni kell egy világszerte ismert külföldi partnert és vele közösen megcsinálni egy új márkát, vagy annak fő beszállítójává avanzsálni. Piac kell nekünk nem nemzeti márka!
Neked ez az írásod után kár bármit is matekolnod, aki ilyet ír az egy fasz!
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Nemzetgazdasági alapismeretek mínusz nacionalizmus. De ne is törődj ilyesmivel, csak összezavarna!
Akármilyen gyökér nácinak állíthatsz be, de ha neked félmillió ember megélhetése, a ráépült feldolgozóipar és infrastruktúra, a belpiacon tartott pénz, a falvakon tartott népesség .... semmi akkor te is csak egy antiszociális proli vagy! Ja és ne dobálj nekem gdp számokat mert én is ismerem, sőt azt is tudom hogy miért nem valós és hidd el jobban belelátok mert ebből és ebben élek! ;)
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Minden Magyarországon gyártott termék magyar termék.
ez ilyen jogászkodós melléugatás.
Ez például magyar termék volt:
https://www.agroinform.hu/data/user_profil/6c78efd02304ba3b26fb690e8603be98/6533_0.jpg

A legkeresettebb exportcikke a Rábának a futómű.
mert, hogy gyakorlatilag nincs is semmi más neki.

...meg komplett modern (!) teherautókat, haszongépjárműveket. Amikkel már lehetne a márkának igazi presztízse. Jelenleg talán az egyetlen valamire alkalmassá tehető magyar vállalatról beszélünk, de nem hogy katonai még civil irányba sem nagyon próbál/engedik nyitni, és ennyire nem hiszem hogy a konkurencia lenne az érdekérvényesítő, inkább idehaza balherék az illetékesek.
A teherautógyártásnak 2005 körül engedte el a kezét a Rába, a motorgyártásét még hamarabb. Azóta, ha járművet kezdett gyártani, akkor csak blamálta magát. Az átcimkézett volvo buszokra gondolok, amin csak a matrica volt magyar talán (A H sorozat kivétel ezalól, de az korábbról datálódik). Civil irányba meg azért nem nyit (teherautók), mert nem lenne, aki megvenné (az árra gondolok) és ezt a rábások nagyon jól tudják. Ráadásul ugyan úgy nem lenne termékkövetés, mint régen. Ha ráértek olvasgassatok bele ebbe a fórumba, hogy mekkora sz..ás van, ha esetleg valami elmegy helóba egy Rába teherautón. Gyakorlatilag ad hoc építették a járműveket (nem csak a legutolsókat) és sokszor nincsenek tisztában a gyárban azzal se, hogy melyik alvázszámhoz milyen fődarabokat legóztak össze.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150567
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 072
113
Akármilyen gyökér nácinak állíthatsz be, de ha neked félmillió ember megélhetése, a ráépült feldolgozóipar és infrastruktúra, a belpiacon tartott pénz, a falvakon tartott népesség .... semmi akkor te is csak egy antiszociális proli vagy! Ja és ne dobálj nekem gdp számokat mert én is ismerem, sőt azt is tudom hogy miért nem valós és hidd el jobban belelátok mert ebből és ebben élek! ;)

Na, akkor kezdjük felezni azokat a számokat, mert nem ismered őket!
"a mezőgazdaság a bruttó hazai termék (GDP) termeléséhez 3,0%-os aránnyal járult hozzá 2015-ben. A hazai bruttó hozzáadott értékből 3,6%-ot adott az agrárium, a beruházásokban 4,2 a foglalkoztatásban 4,8% volt aránya"
"2015-ben a munkaerő-felmérés adatai szerint a mezőgazdaságban foglalkoztatottak száma meghaladta a 203 ezer főt"

A mezőgazdaság szerepe a nemzetgazdaságban, 2015
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 072
113

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
ez ilyen jogászkodós melléugatás.
Ez például magyar termék volt:
https://www.agroinform.hu/data/user_profil/6c78efd02304ba3b26fb690e8603be98/6533_0.jpg


mert, hogy gyakorlatilag nincs is semmi más neki.


A teherautógyártásnak 2005 körül engedte el a kezét a Rába, a motorgyártásét még hamarabb. Azóta, ha járművet kezdett gyártani, akkor csak blamálta magát. Az átcimkézett volvo buszokra gondolok, amin csak a matrica volt magyar talán (A H sorozat kivétel ezalól, de az korábbról datálódik). Civil irányba meg azért nem nyit (teherautók), mert nem lenne, aki megvenné (az árra gondolok) és ezt a rábások nagyon jól tudják. Ráadásul ugyan úgy nem lenne termékkövetés, mint régen. Ha ráértek olvasgassatok bele ebbe a fórumba, hogy mekkora sz..ás van, ha esetleg valami elmegy helóba egy Rába teherautón. Gyakorlatilag ad hoc építették a járműveket (nem csak a legutolsókat) és sokszor nincsenek tisztában a gyárban azzal se, hogy melyik alvázszámhoz milyen fődarabokat legóztak össze.
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9150567


Meg sem lepődöm, valahogy vártam is ilyen infót. Tipikus magyar módi, persze ezen is lehetne változtatni, ha a vállalatot hozzáértően működtetnék, és rendesen megtervezett gyártási és marketing rendszerrel (beszerzéstől, az eladáson át a termékkövetésig) csinálnák. Persze állami cég. Sosem fog jól működni, nem az a dolga
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Ezt vesd papírra, tekerd össze gurigára, és dugd fel magadnak! Pl.: Kérdezd inkább meg a Hungerit dolgozóit hogy milyen jó a madárinfluenza miatt több hónapot vegetálni és rájössz hogy mi az összefüggés......
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nem nézted meg a képet idétlenke?
Egyébként attól, hogy az egészet itthon tervezték és gyártották. Motor, futóművek, váltó, osztómű, kerekek, hidraulika, ....minden

Az árbevételek egymarmada abból a semmiből jön, a kétharmad csak a húzóágazat futómű üzletágé.
Igazad van. ott vannak még az ülések, meg a honvédségnek eladott kocsik.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Azért a termékkövetéses dolog elég dúrva egy ilyen összetett terméket előállító cégtől. Gondolom ezen már változtattak, mert az alvázak és a váltók gyártásában is megkövetelik a minőségbiztosítás ilyen alap elemét. Viszont a gazdasági növekedésnek jót tenne valami kis inyjekció a Rábának. Persze nem pénzre célzok, hanem hosszú távú, olyan megrendelésre ami magával vonná a beszállítói apparátus, és a dolgozói létszám növekedését is. Pl. a teherautó gyártást fel lehetne futtatni, hogy mondjuk 5-10 éven belül lecseréljük a teljes Ural/Zil típusokat, plusz a gyalogsági jármű programot is úgy kellene valahogy megkonstruálni, hogy minél több hazai beszállítót tudjanak belevonni.
Pl: Rába gyárt alvázat+ összeszerel, más cég gyártja a deszantajtót, búvónyílásokat, lámpatestet, üléseket stb. Ilyen gyártó kapacitásunk van idehaza is, persze beruházás kérdése, meg akarat kell.

Véleményem szerint amit csak lehet meg KELL tenni, hogy a magyar tulajdonú cégeket növekedési pályára állítsuk, akár úgy is, hogy a külföldieket (EU szabályokkal ellentétesen) hátrányba tesszük. Lehet nacionalizmus, de a gazdaságunknak nem szabad csak külföldi cégek leányvállalataiból állnia.

Bocsánat elég off lett ebből, de térjünk vissza a haderő fejlesztésre.
Hogyan lehetne minél jobban, és gyorsabban lerendezni az átállást? Mondjuk 2026-ra, mi az ami elérhető lenne. Tudom minden kell, de mi lehet reális?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 072
113
Nem nézted meg a képet idétlenke?
Egyébként attól, hogy az egészet itthon tervezték és gyártották. Motor, futóművek, váltó, osztómű, kerekek, hidraulika, ....minden

És? Ennek mi köze ahhoz, hogy magyar termék e!

Igazad van. ott vannak még az ülések, meg a honvédségnek eladott kocsik.

Meg még sok minden más is!
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Rábának nemhiszem hogy volna kapacitása! Legnagyobb probléma hogy győri cég és nem nagyon találna munkást! Bár nem értem az államtól, hogy miért nem a keleti régikba protezsálja az új nyugati beruházásokat!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and antigonosz

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
valami attól lesz magyar termék, hogy magyar szellemi, ÉS fizikai tőkét is tartalmaz, mégpedig teljes mértékben. A Mercedes C osztály vagy az Audi A4 nem az, sőt a Suzuki Swift sem, pedig van benne némi szellemi tőkénk is, talán a suzkában a legtöbb, de csak egy külföldi termék bérgyártása semmi több. Csak a fizikai tőke a miénk, az összeszerelők munkáján kívül komoly mélyreható szellemi innovációt nem tartalmaz.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 072
113
valami attól lesz magyar termék, hogy magyar szellemi, ÉS fizikai tőkét is tartalmaz, mégpedig teljes mértékben. A Mercedes C osztály vagy az Audi A4 nem az, sőt a Suzuki Swift sem, pedig van benne némi szellemi tőkénk is, talán a suzkában a legtöbb, de csak egy külföldi termék bérgyártása semmi több. Csak a fizikai tőke a miénk, az összeszerelők munkáján kívül komoly mélyreható szellemi innovációt nem tartalmaz.

Ez egy megfoghatatlan ezoterikus butaság így. Az a fogalom, aminek nincsenek világos határai, az nem létezik. Magyarországon gyártják, ergo magyar termék, az egy világos fogalom. A nemzeti szellemi blabla az már nem, ott már nincsenek világos határai a fogalom használatának.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Rábának nemhiszem hogy volna kapacitása! Legnagyobb probléma hogy győri cég és nem nagyon találna munkást! Bár nem értem az államtól, hogy miért nem a keleti régikba protezsálja az új nyugati beruházásokat!


Mert nem elég kiépített az úthálózat, beszállítók nyugaton összpontosulnak, stb. Pl. Szolnokon nagy reményeket fűztek az ipari parkokhoz, de amíg nincs megfelelően kiépítve legalább a 4-es főút addig a szállítási logisztikai rendszer sem elég gördülékeny. Munkaerő még csak-csak lenne, de az infrastruktúra elmaradott. Amúgy ennyi erővel a Rába is terjeszkedhetne erre.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal