A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Akor listázzunk! Kezdem! A HM-nek van:
- víztisztító
- hímző
- gulyáságyú
- mobilklíma
- moduláris kialakítású autóbusz
- 3db rakodógép
- VW transporter... elvesztem. Folytassátok!

Sírhatnékom van!
Rába-Currus, mittudomén nehéztréler, ami valójában Goldhofer
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
mert a 26-ost pár hónapon belül le kell végleg állítani, így az átképzésnek már tartania kéne valahol.
Nocsak, miért kell leállítani?
2014-ben elvileg 5 év körül kapott. Akkor az újságok is lehozták, hogy 2019-ig húzhatja még.
Ha meg nem volnánk teljesen hülyék, akkor nyugodtan lehetne 3 gép, csak sajnálják rá a lóvét az idióták, pedig az Ancsa gyakorlatilag szarér-hugyér repül.
Aztán majd mikor végleg nem lesz semmink, akkor kicsit rosszul fog esni, hogy 15 milliárd/db alatt nem lehet rendszeresíteni egy váltótípust sem.
Azért remélem, hogy lesz annyi eszük, hogy eladják civil cégnek a gépeket a kivonás után.
 
7bf1b0e02382377e10b2505dda2c0726.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szerintem ms07 erre gondolt: http://kameraaltal.blog.hu/2016/12/21/uj_gepjarmu-technikai_eszkozok_sajtonyilvanos_atadasa
A 2016M tábori moduláris mozgókonyhára. A linken van róla kép is. Hogy hány darabot rendszeresítettek, és mennyit akarnak, arról fogalmam sincs. De ezek modern cuccok. :)
Aha és arra gondoltak már hogy se a palackos gáz,se a gázolaj nem szereti a mínuszokat? Vagy télen majd nem nem eszik a katona.
Mindamellett roppant nehéz lett volna ezt az egészet egy Merci unimog nagyságú tgk platójára feldobni egy zárt, fűthető felépítményben hogy esőben ne kelljen a szakácsnak a sarat dagasztani körülötte, télen meg a hófúvásban gulyást kevergetnie. Nem beszélve róla hogy úgy egy kisebb víztartály is felfért volna valószínűleg a főzéshez és a mosogatáshoz. Nem beszélve róla hogy ennek a vontatásához is gondolom nem nóniusz fogatot alkalmaznak...
Amúgy nem értem a képet se egészen,mert ott egy régi 69M mellette de az alváza az nem a régié! Olyan mintha az üstöket rátették volna egy új alvázra. De minek??? Pláne ha már kuka az egész? Ki érti ezt?
 
Aha és arra gondoltak már hogy se a palackos gáz,se a gázolaj nem szereti a mínuszokat? Vagy télen majd nem nem eszik a katona.
Mindamellett roppant nehéz lett volna ezt az egészet egy Merci unimog nagyságú tgk platójára feldobni egy zárt, fűthető felépítményben hogy esőben ne kelljen a szakácsnak a sarat dagasztani körülötte, télen meg a hófúvásban gulyást kevergetnie. Nem beszélve róla hogy úgy egy kisebb víztartály is felfért volna valószínűleg a főzéshez és a mosogatáshoz. Nem beszélve róla hogy ennek a vontatásához is gondolom nem nóniusz fogatot alkalmaznak...
Amúgy nem értem a képet se egészen,mert ott egy régi 69M mellette de az alváza az nem a régié! Olyan mintha az üstöket rátették volna egy új alvázra. De minek??? Pláne ha már kuka az egész? Ki érti ezt?
Amúgy látom a sátrazásból nem bírnak kitérni, hiába na a tradíció... Klíma fűthető hűthető sátorba... meg az az ákombákom konyhaszerűség.... És ez megüti a HACCP szintet a vakond meg beleugrik a krumpli közé. Az egy dolog hogy nyáron falunapra meg piknikre párszor jó de télen - nyáron non-stop ilyen helyen etetni a népet egyenlő a fo.....l.
 
Nocsak, miért kell leállítani?
2014-ben elvileg 5 év körül kapott. Akkor az újságok is lehozták, hogy 2019-ig húzhatja még.
Ha meg nem volnánk teljesen hülyék, akkor nyugodtan lehetne 3 gép, csak sajnálják rá a lóvét az idióták, pedig az Ancsa gyakorlatilag szarér-hugyér repül.
Aztán majd mikor végleg nem lesz semmink, akkor kicsit rosszul fog esni, hogy 15 milliárd/db alatt nem lehet rendszeresíteni egy váltótípust sem.
Azért remélem, hogy lesz annyi eszük, hogy eladják civil cégnek a gépeket a kivonás után.

A 406-os 1975-ben érkezett a szentkirályszabadjai repülőtérre, 42 éves, az össztechnikai üzemidejének vége után van. A legutóbbi hosszabítást 2015-ben az ukránok valóban megadták, de arról inkább ne beszéljünk, hogy milyen mélységű volt az "inspekció".
 
A 406-os 1975-ben érkezett a szentkirályszabadjai repülőtérre, 42 éves, az össztechnikai üzemidejének vége után van. A legutóbbi hosszabítást 2015-ben az ukránok valóban megadták, de arról inkább ne beszéljünk, hogy milyen mélységű volt az "inspekció".
én úgy tudtam, hogy az ukrik kitolták 50 évre és 50000 órára.
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=HA-TCO
E szerint a HA-TCO '74-es gép.
Ráadásul a legolcsóbban és legkönnyebben megvalósítható „van” állapotról beszélünk a „nincs lóf...sz se” állapothoz képest.