Magyarország ipara

Telepumol? Credot?
Akkor nézd meg hányféle típus lett itthon intézményileg beszerezve mostanság. Nem egyféle...
Hazaiak, külfölfiek vegyesen.

Valódi verseny?

Tudod mi a hozzáadott érték???
Van olyan menő olasz cég, amegy semmilyen alkatrészt sem gyárt, csak vásárol, összelegòz és mégis menő a piacain. És van ott hozzáadott érték rendesen.
 
Telepumol? Credot?
Nem, nem a Credo-t. :)
Látszik, hogy idegből ágyaznak megfelé egy újabb nagysikerűnek kinéző cégnek, hátha végre sikerül saját buszgyárat csinálni (hogymongyammá'.... párt/kormány közeli)
Ezzel még nem is lenne baj (legalábbis szerintem, csak ne buszokkal foglalkozzanak :D ), csak az eddigi példák azt mutatják, hogy nehezen sikerül piacképes (vagy annak látszó) terméket létrehozni. Pl. Rába-Volvó buszok, amiről nagy próféciákat zengtek,aztán meg néhány matricán kívül nem történt semmi, de a Rábás tűzoltóautó is felemás történet.
Mindazonáltal ahogy jönnek az infók, nem csak buszos lábon akarnak állni majd és ez jó dolog, ha jót csinálnak elfogadható áron.

Ahogy korábban te is írtad, nem ördögtől való az, ha egy cég „csak karosszáló” üzem. Az EAG-nál is volt Scania, Rába, meg Csepel alváz is és „csak a bódét” rakták rá, de nyugaton is van ilyenből sok és 1-200-as éves termelésből is meg tudnak élni, mert jót csinálnak.
(Csak félig tartozik ide,de az külön jópofa, amikor un. „gazdasági szakemberek” kijelentik [valamelyik idióta pár éve mondta], hogy egy buszgyár csak évi tízezres darabszámnál tud nyereséges lenni)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and tomcat1
Telepumol? Credot?
Akkor nézd meg hányféle típus lett itthon intézményileg beszerezve mostanság. Nem egyféle...
Hazaiak, külfölfiek vegyesen.

Valódi verseny?

Tudod mi a hozzáadott érték???
Van olyan menő olasz cég, amegy semmilyen alkatrészt sem gyárt, csak vásárol, összelegòz és mégis menő a piacain. És van ott hozzáadott érték rendesen.


Speciel nem a Credot pumpolták tele, és az elmúlt 6 év intézményi beszerzéseinek zöme bizony külföldi busz, pedig lett volan hazaira is lehetőség.

Nem az a legózás, ha egy cég a saját tervezésű alkatrészek gyártását kiadja alvállalkozónak. Az viszont legózás, ha megveszem külföldi cégek külföldi cégek által tervezett részegységeit, és én csak összerakom őket.

Igen, tudom mi a HOE/VA.

És bizony a buszgyártásban a felépítmény (ami ráadásukl nem is önhordó karosszéria) nem éppen a legnagyobb hozzáadott értékű részegység.

Nem szégyen az, ha egy cég csak mások dolgait rakja össze.


Nem, de oylan nagyon büszkélkedni se kell vele. Főleg nem kell bele állami pénzt tolni, ha közben van olyan magyar cég - legalább kettő - ami ennél többre is képes.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and tomcat1
Két hozzászólás a témában az index fórum magyar buszok topikjából:

Itoérambolafoci 23 órája

Nem is a mondattal van a baj.

Hanem a termékkel.

Mi a garancia arra, hogy Kossa versenyképes lesz egy olyan termék gyártásával, amit még a Mercedes is a harmadik világban gyártat?

Hol fogja Kossa ezeket a buszokat eladni?

Talán Magyarországon, kormányzati hátszéllel?


Ha csak a kormányzati elhatározáson múlna a dolog, akkor már a Rába is tudott volna itt évi ezer Volvo buszt eladni.

De a kormányzat nemcsak hogy nem támogatta, hanem egyenesen megtiltotta a buszvásárlást a hazai piacon (lásd BKV, MKV, Volán stb.).

Pedig 2018 előtt még lett volna uniós keret, amit a "magyarbuszok" vásárlásának támogatására lehetett volna osztogatni.

2018 után viszont már nem lesz, mivel még a választások előtt mindenféle hülyeségre ki fogják szórni a teljes keretet.

Márpedig ha még az uniós ingyenpénzből sem jutott a "magyarbuszok" vásárlásának kormányzati támogatására, akkor az uniós keret kimerülése után miből jutna rá?
- -
A kormány és buszgyártók még mindig nem értették meg, hogy a magyarországi buszgyártás nem a buszgyártó kapacitás hiányán bukik meg.

Hanem a versenyképes termékek hiányán.

Ha nem szánnak elég időt és pénzt a termékfejlesztésre, akkor sohasem lesz versenyképes a hazai buszgyártás.


trizs77 23 órája

Mi a garancia arra, hogy Kossa versenyképes lesz egy olyan termék gyártásával, amit még a Mercedes is a harmadik világban gyártat?
-------------
Az, hogy egy volt padtárs rendeli meg tőle.
(vicc)

Ez az új üzem egyértelműen politikai megrendelésre épül.

Márpedig ha a politika azt mondja onnan vegyél, ha holnap is be akarsz menni munkahelyedre, akkor onnan fogsz venni.

A BKV saját jószántából mikor vett volna 167 millió forintért midi buszt, mikor 56 millióért egy héttel korábban vett, új, jó, midi buszokat?

Ha a politika azt mondja, hogy az új debreceni buszgyárban készült buszra adok pénzt, akkor a Körös/Kunság%akármilyen Volán vezérigazgató 50-70 perc alatt megvilágosodik és felfedezi önmagában, hogy Ő tulajdonképpen mindíg is onnan akart új buszt venni.
 
Két hozzászólás a témában az index fórum magyar buszok topikjából:

Itoérambolafoci 23 órája

Nem is a mondattal van a baj.

Hanem a termékkel.

Mi a garancia arra, hogy Kossa versenyképes lesz egy olyan termék gyártásával, amit még a Mercedes is a harmadik világban gyártat?

Hol fogja Kossa ezeket a buszokat eladni?

Talán Magyarországon, kormányzati hátszéllel?


Ha csak a kormányzati elhatározáson múlna a dolog, akkor már a Rába is tudott volna itt évi ezer Volvo buszt eladni.

De a kormányzat nemcsak hogy nem támogatta, hanem egyenesen megtiltotta a buszvásárlást a hazai piacon (lásd BKV, MKV, Volán stb.).

Pedig 2018 előtt még lett volna uniós keret, amit a "magyarbuszok" vásárlásának támogatására lehetett volna osztogatni.

2018 után viszont már nem lesz, mivel még a választások előtt mindenféle hülyeségre ki fogják szórni a teljes keretet.

Márpedig ha még az uniós ingyenpénzből sem jutott a "magyarbuszok" vásárlásának kormányzati támogatására, akkor az uniós keret kimerülése után miből jutna rá?
- -
A kormány és buszgyártók még mindig nem értették meg, hogy a magyarországi buszgyártás nem a buszgyártó kapacitás hiányán bukik meg.

Hanem a versenyképes termékek hiányán.

Ha nem szánnak elég időt és pénzt a termékfejlesztésre, akkor sohasem lesz versenyképes a hazai buszgyártás.


trizs77 23 órája

Mi a garancia arra, hogy Kossa versenyképes lesz egy olyan termék gyártásával, amit még a Mercedes is a harmadik világban gyártat?
-------------
Az, hogy egy volt padtárs rendeli meg tőle.
(vicc)

Ez az új üzem egyértelműen politikai megrendelésre épül.

Márpedig ha a politika azt mondja onnan vegyél, ha holnap is be akarsz menni munkahelyedre, akkor onnan fogsz venni.

A BKV saját jószántából mikor vett volna 167 millió forintért midi buszt, mikor 56 millióért egy héttel korábban vett, új, jó, midi buszokat?

Ha a politika azt mondja, hogy az új debreceni buszgyárban készült buszra adok pénzt, akkor a Körös/Kunság%akármilyen Volán vezérigazgató 50-70 perc alatt megvilágosodik és felfedezi önmagában, hogy Ő tulajdonképpen mindíg is onnan akart új buszt venni.
Azért nincs még veszve minden...☺
 
"Örömmel figyelik az új magyar traktort"

http://agraragazat.hu/hir/orommel-figyelik-uj-magyar-traktort

13131197_1125225314206539_1336412528996486415_o.jpg

dsc_8521.jpg

dsc_8564_1.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

http://www.rennerbt.hu/renner-traktor
 
Örülök,hogy sikerült átvernie a bürokrácián a papírmunkát,olvastam róla pár éve,hogy az a legnehezebb az egész traktorgyártásban.:eek:
Mi más?:(
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: marton and fip7