Ki kell űzni az országból az ukrán bérletõrőket!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezzel akkor sokra nem mennek a határon túli magyarok. Ha csak statisztikát javítani veszik fel őket. Kíváncsi vagyok mekkora a kárpátokon túliak részaránya.Amennyiért magyar dolgozó nincsen, annyiért az ukrán bizonyít
"A behozott munkavállalók hány százaléka beszél magyarul?
- Pontos százalékot nem tudok mondani, inkább egy gyakorlati példát hoznék. Az egyik ukrajnai dolgozókat igénylő megrendelőnknél 500 behozott embert foglalkoztatunk. Náluk az az elvárás, hogy 30–35 munkavállalónként legalább egy beszéljen magyarul."
(...)
"Azelőtt két-három hónapba telt, mire minden engedélyt sikerült beszerezni a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához, ugyanez ma már a gyorsított eljárásnak köszönhetően körülbelül tíz nap alatt megvan."
(...)
"Tapasztalataink szerint 20–40 éves kor közötti ukrán munkavállalók jelentkeznek a magyarországi munkára, sokan közülük iskolázottak, és a párjukkal együtt jönnek. Gyakran érdeklődnek a letelepedési engedélyről is, így mondhatom, hogy nemcsak dolgozni akarnak, hanem új életet szeretnének kezdeni nálunk nagyobb biztonságban, jobb megélhetés mellett."
http://www.delmagyar.hu/pr/amennyiert_magyar_dolgozo_nincsen_annyiert_az_ukran_bizonyit/2510139/
Amennyiért magyar dolgozó nincsen, annyiért az ukrán bizonyít
"A behozott munkavállalók hány százaléka beszél magyarul?
- Pontos százalékot nem tudok mondani, inkább egy gyakorlati példát hoznék. Az egyik ukrajnai dolgozókat igénylő megrendelőnknél 500 behozott embert foglalkoztatunk. Náluk az az elvárás, hogy 30–35 munkavállalónként legalább egy beszéljen magyarul."
(...)
"Azelőtt két-három hónapba telt, mire minden engedélyt sikerült beszerezni a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához, ugyanez ma már a gyorsított eljárásnak köszönhetően körülbelül tíz nap alatt megvan."
(...)
"Tapasztalataink szerint 20–40 éves kor közötti ukrán munkavállalók jelentkeznek a magyarországi munkára, sokan közülük iskolázottak, és a párjukkal együtt jönnek. Gyakran érdeklődnek a letelepedési engedélyről is, így mondhatom, hogy nemcsak dolgozni akarnak, hanem új életet szeretnének kezdeni nálunk nagyobb biztonságban, jobb megélhetés mellett."
http://www.delmagyar.hu/pr/amennyiert_magyar_dolgozo_nincsen_annyiert_az_ukran_bizonyit/2510139/
Ötleteket is mellékelj a hogyanra.Ki kell űzni az országból az ukrán bérletõrőket!
Ötleteket is mellékelj a hogyanra.
Elég hatásvadász cikk. Nyugat-Magyarországon, ahol égető probléma a munkaerőhiány és a fizetések is magasabbak, az országos átlagnál, nem nagyon látni, szervezetten itt dolgozó ukránt. Sőt, más keleti dolgozókat se igazán. Bár kétségtelen ,hogy elfogyott a szabad hazai létszám nálunk, miközben az itteni cégek mind fejleszteni szeretnének. Most épp a másiktól való dolgozóelszívás leledzik. Amihez a fegyver, a béremelés. Valamint legnagyobb megdöbbenésemre, a romák munkába állítása is folyik. Ezen én is csodálkoztam. Igaz a többségük egy idő után megszökik. Persze az behatárolt, milyen munkaköröket tudnak ellátni. Kíváncsi leszek, Vas megyében mikor jelenik meg a cikkben is említett cég, az ukránokkal.
Szerintem nem állami cselekvésre gondolt, nem is ésszerű ilyet feltételezni.Az ukránok esetén ez egyszerű. Nem kell nekik munkavállalási engedélyt adni. Ehhez képest a kormány inkább megkönnyíti a cégeknek, hogy tömegesen hozzák be az ukránokat.
az itteni cégek mind fejleszteni szeretnének, de továbbra is az olcsó munkaerőre meg állami támogatásokra támaszkodva.
A szabad hazai létszám elfogyása jó alkalom lenen a leggyengébb lábakon álló vállalkozások eutanáziájára.
Én mondjuk nem látom, hogy a cigányok tömegesen állnának munkába.
Jómódú ismerősöm alkalmazott itt keleten - beajánlással - egy személyt ház körüli munkákra.Az olcsó munkaerő relatív. Már mindegyik cég tudja, hogy versenyképes bérek nélkül nem megy semmire, ezért emelnek is, felénk mindenképp. Az általad írt, eutanáziára ítélt gyengébb vállalkozások, sajnos szinte mind hazaiak és nem a külföldi multik. Vagyis gondolatmeneted szerint épp a hazai kkv az, ami megsemmisülhetne, ha nincs munkaerő. A cigányok igaz nincsenek jelen olyan tömegben az ország nyugati részében, mint keleten, de a munkába állításuk, betanított munkakörökbe zajlik. Mivel választhat, közmunka annyiért, amennyiért, vagy egy cég, ahol legalább a dupláját, vagy kicsivel többet megkapja nettoban. Megpróbálják a munkát, persze mint írtam, sokan lelépnek közben. Azonban sokan megmaradnak a munka világában olyanok, akik ha nem lenne a közmunka rendszere, ma sem dolgoznának, hisz lenne ingyen segély. Igaz, a munkaerőhiányra ez sem elég.
Az olcsó munkaerő relatív. Már mindegyik cég tudja, hogy versenyképes bérek nélkül nem megy semmire, ezért emelnek is, felénk mindenképp. Az általad írt, eutanáziára ítélt gyengébb vállalkozások, sajnos szinte mind hazaiak és nem a külföldi multik. Vagyis gondolatmeneted szerint épp a hazai kkv az, ami megsemmisülhetne, ha nincs munkaerő. A cigányok igaz nincsenek jelen olyan tömegben az ország nyugati részében, mint keleten, de a munkába állításuk, betanított munkakörökbe zajlik. Mivel választhat, közmunka annyiért, amennyiért, vagy egy cég, ahol legalább a dupláját, vagy kicsivel többet megkapja nettoban. Megpróbálják a munkát, persze mint írtam, sokan lelépnek közben. Azonban sokan megmaradnak a munka világában olyanok, akik ha nem lenne a közmunka rendszere, ma sem dolgoznának, hisz lenne ingyen segély. Igaz, a munkaerőhiányra ez sem elég.
Sajnos erről volt szó a magyar nemzet szalon vitaestjén, hogy ha a NAV nem bánna ilyen kesztyűs kézzel a magyar vállalkozásokkal akkor a 75% uk nem tudna talpon maradni és ez főként a mikró és családi vállalkozásokat érinti. Ám arról persze nem volt szó, hogy a foglalkoztatottak 73%-át a kkv alkalmazza ám a munkahelyteremtő támogatások töredékét kapják a multikhoz képest. Itt egy fordított arányosság van, arról nem is beszélve, hogy multik ide multik oda a kkv itthon adózik a multik meg nem. Ami a versenyképes fizetéseket illeti, rohadt drága valakit foglalkoztatni. Mondok is pár példát, azon röhögtem a múltkor, hogy ugye a kormány csökkentette a munkát terhelő járulékokat, de mégis 6%-os adóbevétel növekedést ért el A másik amin kínomban nevettem, kaptam egy levelet a NAV tól, vagy az egészségpénztártól, már nem is emlékszem, hogy az egyik kollégám elment táppénzre, szegény lebetegedett, ezért legyek oly kedves és fizessem be a neki megítélt táppénznek az egy harmadát, pedig fullosan be van jelentve, mindent fizetek utána és mondja a könyvelőm, hogy ez az új módi így spórol az állam... Azt meg sem említem, hogy fejlesztésre minimális pénzt tudok csak költeni, vagy semennyit. Pályáztam egy állami szolgáltató cég kiírására 30 millióról indult a dolog 6 millió lett a vége a maradék 24 elpárolgott. És nagyon nehéz szakképzett munkást találni, aki jól is dolgozik és ismeri azt a fogalmat, hogy csapatszellem. Cigányokkal, nem szeretek együtt dolgozni nem túl rózsásak a velük szerzett tapasztalataim. Amit én évek óta hiányolok az az átgondolt hosszútávú stratégia, mondjuk ez minden fontos terültről hiányzik 45 óta
Sajnos erről volt szó a magyar nemzet szalon vitaestjén, hogy ha a NAV nem bánna ilyen kesztyűs kézzel a magyar vállalkozásokkal akkor a 75% uk nem tudna talpon maradni és ez főként a mikró és családi vállalkozásokat érinti. Ám arról persze nem volt szó, hogy a foglalkoztatottak 73%-át a kkv alkalmazza ám a munkahelyteremtő támogatások töredékét kapják a multikhoz képest. Itt egy fordított arányosság van, arról nem is beszélve, hogy multik ide multik oda a kkv itthon adózik a multik meg nem. Ami a versenyképes fizetéseket illeti, rohadt drága valakit foglalkoztatni. Mondok is pár példát, azon röhögtem a múltkor, hogy ugye a kormány csökkentette a munkát terhelő járulékokat, de mégis 6%-os adóbevétel növekedést ért el A másik amin kínomban nevettem, kaptam egy levelet a NAV tól, vagy az egészségpénztártól, már nem is emlékszem, hogy az egyik kollégám elment táppénzre, szegény lebetegedett, ezért legyek oly kedves és fizessem be a neki megítélt táppénznek az egy harmadát, pedig fullosan be van jelentve, mindent fizetek utána és mondja a könyvelőm, hogy ez az új módi így spórol az állam... Azt meg sem említem, hogy fejlesztésre minimális pénzt tudok csak költeni, vagy semennyit. Pályáztam egy állami szolgáltató cég kiírására 30 millióról indult a dolog 6 millió lett a vége a maradék 24 elpárolgott. És nagyon nehéz szakképzett munkást találni, aki jól is dolgozik és ismeri azt a fogalmat, hogy csapatszellem. Cigányokkal, nem szeretek együtt dolgozni nem túl rózsásak a velük szerzett tapasztalataim. Amit én évek óta hiányolok az az átgondolt hosszútávú stratégia, mondjuk ez minden fontos terültről hiányzik 45 óta
"Lassanként egyre többet lehet megtudni a debreceni ITK Holding Zrt. buszgyártói terveiről. Az már korábban elhangzott, hogy a magyar cég a Daimler Buses helyi képviseletével, az EvoBus Hungária Kft.-vel együttműködve Mercedes-Benz járóképes alvázakra építi majd típusait, most azonban már a konkrétabb elképzelésekbe is bepillantást nyerhettünk.
A tervek szerint első lépésben a cég teljes hosszban alacsonypadlós, 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós városi autóbuszok végösszeszerelését kezdi meg. Az idei év utolsó negyedévében indulhat meg a 12 méteres alacsony belépésű (low entry) városi-elővárosi buszok gyártása, melyet egy éven belül egy kéttengelyes, magaspadlós távolsági típus követ majd. 2018 végén háromtengelyes, emelt padlószintű turistabusszal bővülne a kínálat (ez a kategória hosszú ideje hiányzik a magyar buszgyártók repertoárjából), 2019 első felében pedig jöhetnek az elektromos autóbuszok, 10 és 12 méteres kivitelben.
A buszgyártás mellett dízel és elektromos mikrobuszok, illetve kisteherautók végszerelése is szerepel a tervekben. Debrecenben 50 millió eurót meghaladó értékű zöldmezős beruházás keretében épül fel az új gyártóüzem, amely oktatási és fejlesztési központtal is kiegészül. Az átadást 2017 harmadik-negyedik negyedévére ígérik. A foglalkoztatottak száma körülbelül 380 fő lesz, a munkaerőfelvétel információink szerint már meg is indult. (Fotó: Daimler Buses)"
Hát, úgy néz ki megvan a következő autógyár. Mindezek fényében érthető (bár nem elfogadható) a kormány utóbbi hónapokban hangoztatott kijelentése : "Nemzeti buszstratégia" Daimleg alvázakra készít majd felépítményeket, így kedveztek a Mercinek, mint az egyik fő befektetőnek az országban, és azt is elmondhatják, hogy van újra hazai busz. Persze a Credo eddig is volt és remélem továbbra is marad. Aztán az még kérdés, hogy a Daimler alvázakba, futóművekbe mennyit szálít majd be a Rába,, remélem minél többet.
"Lassanként egyre többet lehet megtudni a debreceni ITK Holding Zrt. buszgyártói terveiről. Az már korábban elhangzott, hogy a magyar cég a Daimler Buses helyi képviseletével, az EvoBus Hungária Kft.-vel együttműködve Mercedes-Benz járóképes alvázakra építi majd típusait, most azonban már a konkrétabb elképzelésekbe is bepillantást nyerhettünk.
A tervek szerint első lépésben a cég teljes hosszban alacsonypadlós, 12 méteres szóló és 18 méteres csuklós városi autóbuszok végösszeszerelését kezdi meg. Az idei év utolsó negyedévében indulhat meg a 12 méteres alacsony belépésű (low entry) városi-elővárosi buszok gyártása, melyet egy éven belül egy kéttengelyes, magaspadlós távolsági típus követ majd. 2018 végén háromtengelyes, emelt padlószintű turistabusszal bővülne a kínálat (ez a kategória hosszú ideje hiányzik a magyar buszgyártók repertoárjából), 2019 első felében pedig jöhetnek az elektromos autóbuszok, 10 és 12 méteres kivitelben.
A buszgyártás mellett dízel és elektromos mikrobuszok, illetve kisteherautók végszerelése is szerepel a tervekben. Debrecenben 50 millió eurót meghaladó értékű zöldmezős beruházás keretében épül fel az új gyártóüzem, amely oktatási és fejlesztési központtal is kiegészül. Az átadást 2017 harmadik-negyedik negyedévére ígérik. A foglalkoztatottak száma körülbelül 380 fő lesz, a munkaerőfelvétel információink szerint már meg is indult. (Fotó: Daimler Buses)"
Hát, úgy néz ki megvan a következő autógyár. Mindezek fényében érthető (bár nem elfogadható) a kormány utóbbi hónapokban hangoztatott kijelentése : "Nemzeti buszstratégia" Daimleg alvázakra készít majd felépítményeket, így kedveztek a Mercinek, mint az egyik fő befektetőnek az országban, és azt is elmondhatják, hogy van újra hazai busz. Persze a Credo eddig is volt és remélem továbbra is marad. Aztán az még kérdés, hogy a Daimler alvázakba, futóművekbe mennyit szálít majd be a Rába,, remélem minél többet.
Én sem örülök. Jó lenne, ha lenne életképes hazai buszgyártás, de ez a tendencia, hogy kb. minden megyében legyen valami buszmanufaktúra, akik építenek évi 30-40 buszt nem vezet sehova.
Ráadásul ez sem buszgyár lesz, csak építeni fognak Merci alvázzal meg hajtásláncal néhány buszt,a mi kb. arra lesz jó, hogy át lehessen kötni piros-fehér-zöld szalaggal.
A Kravtex/Credo annak köszönheti a létezését, hogy a mezőgazdasági gépgyártó ágazata exportra termel, és nem függ a tolvajbandától. Persze kérdés, hogy Krankovics mikor unja meg a dolgot. Eddig okosan csinálta - noha rengetegen hülyének nézték miatta - hogy folyamatosan, megrendelés nélkül udvarra gyártott, mert ha nem is jó áron, de végül megvette őket valamelyik Volán. Az persze hatalmas szégyen, hogy az egyetlen, érdemi fejlesztésre képes hazai gyártót - az egyetlent, akit tényleg gyártónak lehet nevezni - azt az ún. nemzeti kormány folyamatosan megpróbálja ellehetetleníteni.
Anno a nyugaton is volt nagyvárosonként egy manufaktúra. Egyikből porsche, másikból vw lett. A gyenge pedig kihullt. A 'verseny' teremtette meg a minőséget.
Nálunk most van az ipar olyan inkubációs állapotban, mint más szerencsésebbeknél korábban.
Nem szégyen az, ha egy cég csak mások dolgait rakja össze. Valamilyen szinten minden(!) gyártó ezt teszi... a piac majd dönt.
Nem tudom, hogy a credo busz üzletága nyeresége-e? Viszont azt igen, hogy minimum 150-200 dbot eladnak évente. Azzal piacon lehet maradni.
Gyártó az aki összerekja a vasat és eladja buszt. Ebből a szempontól az 1 dbos manufaktura is gyártó.
Credo ide vagy oda.