Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Német cég,hogy fogunk ebből kijönni a következő osztozkodásnál,mármint jól kijönni?
Az atomenergiánk orosz,a fém,autó iparunk német,suzuki kivéve,a mezőgazdaságot felzabálja/felzabálta 1 maréknyi amcsi gmo cég,a vasút kínai,stb.
Mivel érvelünk majd előttük,mire hivatkozhatunk majd?
Vazelint még gyártanak....csak, hogy ne fájjon...
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 687
2 388
113
Valaki látta a Dunaworld -ön, a cdipőfűzők cimü dokumentum filmet elég érdekes volt. Ezen a link meg lehet nézni.

http://www.mediaklikk.hu/video/cipofuzok/

"Cipőfűzők
50 perc

A dokumentumfilm a magyar könnyűipar múltjáról és jelenéről szól, mely történet keresztmetszetét a cipőipar, azon belül is a nagy múltra visszatekintő Tisza cipőgyár jelenti. A film középpontjában a cégcsoport tulajdonosa áll, aki erős vezető egyéniségként és jó üzletemberként méltó akar lenni az örökséghez, és a birtokában lévő technikai tudásból és szakértelemből fakadó értékeket úgy akarja használni, hogy annak eredményei megközelítsék a gyár régi hírnevét. 70 év hagyomány, 8000 dolgozó, 10 millió pár cipő. Lehetséges-e ez a jelenben is?"
 
  • Tetszik
Reactions: marton

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Háát,, ez az a cég, melynek ha megnéznénk a történetét, elég kesze-kusza dolgokat találnánk. Alig termeltek eddig, de nevet, tulajt stb. az folyton váltogatják.
Én Credo párti vagyok, nagy a termék palettájuk, rengeteg buszt gyártottak és adtak már át, folyton fejlesztenek, szóval szerintem az volna a legjobb, ha a volánok, városi közlekedési vállalatok fixen évi párszáz darabos rendelést előirányoznának, egy cégnek úgy már lehetne előre tervezni.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nekik nem gond legyártani és leszállítani száz darabos mennyiséget.
Annyi tán még az udvaron is van náluk :D
Ahogy utánanéztem az 1 db BKV-nál is vendégeskedett demó csuklóson kívül az elmúlt 6 évben még összeraktak 1-et, + összesen 28+5 szóló városi buszt (Ezek mentek Pécsre). Az továbbra is érdekes azért, hogy a Credo mindenáron csak magyar megrendelésből akar élni és az exporttal nem bíbelődnek, miközben még az az óta felszámolódott MJT is eladott Ankarába 90db emeletes buszt (az összes termelésük kb. 80%-át)

Ezek azért rossz hírek a cégekkel kapcsolatban.
Nos igen... ráadásul a cikkből az derül ki, hogy idegből a műanyag talicskát akarják tukmálni (ami nem igazán vált be eddig), közben meg van normális buszuk is amire kereslet is volna és a minőség is javulgat, ahogy gyűlnek a tapasztalatok. Nem igazán érthető... o_O
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 095
113
Igazából azért is sajnálom az ARC-s dolgot, mert voltam már az általuk gyártott csuklós buszon és nem volt rossz.
Ezzel szemben utaztam anno Pécsen a Credo buszán és elég sz@r volt, a belső elrendezése nem jó. Gyakorlatilag csak dobogókból állt az egész.
Ezzel szemben az akkor vele egy időben szolgálatba állított Volvo 7900 asoktól leesett az állam. Nagyon jó buszok. Pedig volt bennem egy erős negatív előítélet velük szemben a 7700 után amit eléggé utálok...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
Szívesen belelépnék a szájába pár nyilatkozónak. És az a szomorú, hogy a hivatalos politika a dolog mellé állt a magyar munkavállalókkal szemben. Azt pedig valamelyest környékbeliként mindenképp hozzátenném, hogy az errefelé található cégek menedzsmentje még hazai viszonyok közt is keményvonalas sz*rrágó olcsó jánosnak számít.
Szétlőtték a Dniproi akkugyárat? Kik? Nincs is ott front, legközelebb 250 km-re van. Nálunk speciel az import ukrán mérnök még semmit sem ért a körülötte folyó történetből, magyarul nem beszél,se németül, angolul úgy ahogy. A héten világosítottam fel miután megoldottam kb 1 perc alatt egy olyan problémát amihez külsős programozót akartak hívni, voltak ott magyar,angol,német,orosz szavak de megértette. :) Bár azért azt nehezen hiszem hogy keleten 130-160000-ért senki sem akar már dolgozni mert ennyiért átjönnek hozzánk nyugatra is dolgozni.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113
Szétlőtték a Dniproi akkugyárat? Kik? Nincs is ott front, legközelebb 250 km-re van. Nálunk speciel az import ukrán mérnök még semmit sem ért a körülötte folyó történetből, magyarul nem beszél,se németül, angolul úgy ahogy. A héten világosítottam fel miután megoldottam kb 1 perc alatt egy olyan problémát amihez külsős programozót akartak hívni, voltak ott magyar,angol,német,orosz szavak de megértette. :) Bár azért azt nehezen hiszem hogy keleten 130-160000-ért senki sem akar már dolgozni mert ennyiért átjönnek hozzánk nyugatra is dolgozni.

Nem ez lenen az első eset, hogy magyar tőkés/vállalkozó hazudik.
130-160-at errefelé biorobotként max 3 vagy 4 műszakban tudsz megkeresni.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 801
17 601
113

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ilyet mondtak már jópárszor, és nem lett belőle semmi. A lényeg, hogy az egybites szavazó nem néz utána az ilyesminek. Benen annyi marad meg, hogy Rába = Nemzeti busz.

Bizony.
Ugyanez ment a 700 vasúti kocsival Egyiptomnak. Sokáig nagy kuss, aztán múltkor volt egy cikk az IHO-n aminek a legvégén egy mondatban csak úgy mellékesen elhintették, hogy az oroszok hekkelték meg a nagy bizniszt, de természetesen sehol semmi bizonyíték...
Ráadásul a végtelen számú Ikarus helyben gyártása az irániaknál már volt terítéken pár éve, amikor Széles frissen vette meg (vásárolta vissza) az Irisbus-tól, vagy az utódjától az Ikarus nevet. Legalábbis akkor Széles így festette le az aktuális mesét. Persze ő, ahogy akkor, úgy most is épp a nagy dobásra készül. :)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Az egyiptom vasúti bizniszből van valami, a mostani orosz-magyar összeröffenésen is téma volt. Valami olyasmit mondtak, hogy közösen nyertek tendert. Csak megtudjuk egyszer...