A buszos témához a részletek:
http://magyarbusz.info/2017-02-08/H...ranba_az_Ikarus#sthash.R2rPsQEb.y1jIihvo.dpbs
http://magyarbusz.info/2017-02-08/H...ranba_az_Ikarus#sthash.R2rPsQEb.y1jIihvo.dpbs
Az egyiptom vasúti bizniszből van valami, a mostani orosz-magyar összeröffenésen is téma volt. Valami olyasmit mondtak, hogy közösen nyertek tendert. Csak megtudjuk egyszer...
Bizony.
Ugyanez ment a 700 vasúti kocsival Egyiptomnak. Sokáig nagy kuss, aztán múltkor volt egy cikk az IHO-n aminek a legvégén egy mondatban csak úgy mellékesen elhintették, hogy az oroszok hekkelték meg a nagy bizniszt, de természetesen sehol semmi bizonyíték...
Ráadásul a végtelen számú Ikarus helyben gyártása az irániaknál már volt terítéken pár éve, amikor Széles frissen vette meg (vásárolta vissza) az Irisbus-tól, vagy az utódjától az Ikarus nevet. Legalábbis akkor Széles így festette le az aktuális mesét. Persze ő, ahogy akkor, úgy most is épp a nagy dobásra készül.![]()
Na most akkor mégis lesz hazai busz ?
Igen, az IHO-s cikk negyedik mondata is pont ezt mondjaLe is szállították a 100darabot!
https://autopro.hu/gyartok/Leszalli...t-a-Volanoknak-a-Kravtex-Kuhne-csoport/21566/

Hirdetik is az álláslehetőségeket különféle munkakörökbe. Azt nem tudom mit fizetnek de abban a varázsháromszögben ott Móváron szerintem muszáj. De nem is ez a lényeg , hanem hogy kérem szépen magyar munkahely teremtődik.
Az egykori Vasi Volán pl a MAN-el volt/van összefonódva, tőlük rendeltek sok buszt (irgalmatlan zajos és kényelmetlen dögök, a régi 266-os Ikaruszok is jobbak voltak ebből a szempontból) szóval ez helyi szinten is eldől, nem csak fenn. Viszont a Kravtex sokáig nem feküdt jól tudtommal politikai okok miatt, Gyurcsány vagy Kóka hátterű gazdasági barátság (vagy valami hasonló mutyi) volt úgy 10 éve és ez ugye nem tetszett ( gondolom a győri fideszeseknek akik elég befolyásosak országos szinten). De ezek szerint behódoltak,kibékültek,letejeltek stb. Mindegy, lexarom, magyar cég, jó hozzáadott értékkel, magyar munkásokkal, ez a lényeg. Az hogy a busz jó vagy nem (tulajdonképp egyáltalán nem rossz a többi hasonlóhoz képest) hát kérem tudomásul kell venni hogy jelenleg EZ a magyar buszgyártás, és erre kell építeni, az IKARUS és a 256 meg a 260, 266 az mára a legenda.Volt eddig is, csak nem vették meg. Gondolom a VW (MAN), Volvo vagy a Merci jobban fizetett.
Ha már itt tartunk, akkor egy kis ipartörténet.A héten utaztam egy Credoval, ami elsőre tetszett: a kényelmes ülések, elfért a lábam is(elég magas vagyok), úgy általában teljesen versenyképesnek tűnt, nyugodtan lehetne önteni a pénzt a gyártó cégbe.


Ugyanarról az Ikarusról beszélünk? Mert én nem a nagy Ikarust sirattam, hanem az EAG-ot.Ikarust nem csak a fejesek, de sok ott dolgozó is, szabályosan szétlopta. Voltak ex-ikaruszos kollégáim, olyan sztorikat mondtak. Na meg jó pár elvtársgyerek, akikből mérnököt csináltak és s.gghülye volt...

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..