Magyarország ipara

Bizony.
Ugyanez ment a 700 vasúti kocsival Egyiptomnak. Sokáig nagy kuss, aztán múltkor volt egy cikk az IHO-n aminek a legvégén egy mondatban csak úgy mellékesen elhintették, hogy az oroszok hekkelték meg a nagy bizniszt, de természetesen sehol semmi bizonyíték...
Ráadásul a végtelen számú Ikarus helyben gyártása az irániaknál már volt terítéken pár éve, amikor Széles frissen vette meg (vásárolta vissza) az Irisbus-tól, vagy az utódjától az Ikarus nevet. Legalábbis akkor Széles így festette le az aktuális mesét. Persze ő, ahogy akkor, úgy most is épp a nagy dobásra készül. :)

Az a baj, hogy ezeket a dolgokat mindig el lehet sütni, mert van rá vevő.
 
Óriási kamu az iráni buszüzlet?
2017. február 14.

A múlt heti kormányinfón, egy újságírói kérdésre Lázár János elárulta, hogy szó sincs hatszáz busz iráni szállításáról. Az csak egy ígéret volt Teherán részéről, hogy vesznek majd tőlünk buszokat. Ennek kapcsán összeszedtük, kinek és hány buszt ígértünk eddig.

http://omnibusz.blog.hu/2017/02/14/oriasi_kamu_az_irani_buszuzlet
 
Volt eddig is, csak nem vették meg. Gondolom a VW (MAN), Volvo vagy a Merci jobban fizetett.
Az egykori Vasi Volán pl a MAN-el volt/van összefonódva, tőlük rendeltek sok buszt (irgalmatlan zajos és kényelmetlen dögök, a régi 266-os Ikaruszok is jobbak voltak ebből a szempontból) szóval ez helyi szinten is eldől, nem csak fenn. Viszont a Kravtex sokáig nem feküdt jól tudtommal politikai okok miatt, Gyurcsány vagy Kóka hátterű gazdasági barátság (vagy valami hasonló mutyi) volt úgy 10 éve és ez ugye nem tetszett ( gondolom a győri fideszeseknek akik elég befolyásosak országos szinten). De ezek szerint behódoltak,kibékültek,letejeltek stb. Mindegy, lexarom, magyar cég, jó hozzáadott értékkel, magyar munkásokkal, ez a lényeg. Az hogy a busz jó vagy nem (tulajdonképp egyáltalán nem rossz a többi hasonlóhoz képest) hát kérem tudomásul kell venni hogy jelenleg EZ a magyar buszgyártás, és erre kell építeni, az IKARUS és a 256 meg a 260, 266 az mára a legenda.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A héten utaztam egy Credoval, ami elsőre tetszett: a kényelmes ülések, elfért a lábam is(elég magas vagyok), úgy általában teljesen versenyképesnek tűnt, nyugodtan lehetne önteni a pénzt a gyártó cégbe.
 
A héten utaztam egy Credoval, ami elsőre tetszett: a kényelmes ülések, elfért a lábam is(elég magas vagyok), úgy általában teljesen versenyképesnek tűnt, nyugodtan lehetne önteni a pénzt a gyártó cégbe.
Ha már itt tartunk, akkor egy kis ipartörténet. :)
Szerény véleményem szerint a legjobb, legkényelmesebb (és legszebb) kocsikat produkáló magyar buszgyár rövidfilmje, amely szintén megérdemelte volna, hogy észnél legyünk, vigyázzunk rá és esetleg toljunk bele egy kis lóvét, ahelyett, hogy hagytuk elpusztítani az irisbus által :(
Nna szóval: Az Ikarus egyedi:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ilyen Kínai és usa befektetések mellett nem nagy veszteség amivel a cég zárt.
 
Ikarust nem csak a fejesek, de sok ott dolgozó is, szabályosan szétlopta. Voltak ex-ikaruszos kollégáim, olyan sztorikat mondtak. Na meg jó pár elvtársgyerek, akikből mérnököt csináltak és s.gghülye volt...
 
Ikarust nem csak a fejesek, de sok ott dolgozó is, szabályosan szétlopta. Voltak ex-ikaruszos kollégáim, olyan sztorikat mondtak. Na meg jó pár elvtársgyerek, akikből mérnököt csináltak és s.gghülye volt...
Ugyanarról az Ikarusról beszélünk? Mert én nem a nagy Ikarust sirattam, hanem az EAG-ot. :)
 
Amennyiért magyar dolgozó nincsen, annyiért az ukrán bizonyít

"A behozott munkavállalók hány százaléka beszél magyarul?
- Pontos százalékot nem tudok mondani, inkább egy gyakorlati példát hoznék. Az egyik ukrajnai dolgozókat igénylő megrendelőnknél 500 behozott embert foglalkoztatunk. Náluk az az elvárás, hogy 30–35 munkavállalónként legalább egy beszéljen magyarul."
(...)
"Azelőtt két-három hónapba telt, mire minden engedélyt sikerült beszerezni a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához, ugyanez ma már a gyorsított eljárásnak köszönhetően körülbelül tíz nap alatt megvan."
(...)
"Tapasztalataink szerint 20–40 éves kor közötti ukrán munkavállalók jelentkeznek a magyarországi munkára, sokan közülük iskolázottak, és a párjukkal együtt jönnek. Gyakran érdeklődnek a letelepedési engedélyről is, így mondhatom, hogy nemcsak dolgozni akarnak, hanem új életet szeretnének kezdeni nálunk nagyobb biztonságban, jobb megélhetés mellett."


http://www.delmagyar.hu/pr/amennyiert_magyar_dolgozo_nincsen_annyiert_az_ukran_bizonyit/2510139/