MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

Igazából ez a kérdés arra irányult,hogy szándék esetén ez egy viszonylag költséghatékony még is óriási képességnövekedést eredményező megoldás lett volna töredék idő alatt mint új gépeket kifejleszteni.
Hát, ez valószínűleg így lehetett volna, ha lett volna rá pénz és szándék a politika részéről, azaz érdekérvényesítő képesség a MiG-iroda részéről. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a potensebb típusváltozat ki volt fejlesztve (MiG-29M/35), mindössze át kellett volna állni annak a gyártására a régiek helyett, és nem az első szériás, "rövidléptű" gépeket szaporítani tovább.
 
Hát, ez valószínűleg így lehetett volna, ha lett volna rá pénz és szándék a politika részéről, azaz érdekérvényesítő képesség a MiG-iroda részéről. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a potensebb típusváltozat ki volt fejlesztve (MiG-29M/35), mindössze át kellett volna állni annak a gyártására a régiek helyett, és nem az első szériás, "rövidléptű" gépeket szaporítani tovább.

Ez logikus, de ilyesmit (mármint a logikát) elvárni bármelyik kormánytól... :D
 
Azért egy ilyen fejtegetésnél, mind a miért nem gyártottak mást, a következő 2 tényt ne felejtsétek el:
1/ sem a MiG sem a Szuhoj iroda közvetlenül nem rendelkezik repülőgépgyár felett (ellentétben mondjuk az amcsi vagy eur rendszerrel), tehát a MiG irodának van egy kicsi manufaktúrális műhelye, amely képes 1-1 db proto legyártására, vagy átalakításra. Majd komplett dokuval át adja állam bácsinak a projectet, amely kijelöli a gyártás helyét (a gyárat). Ez utóbbira egy baromi jó példa, hiába moszkvában tervezték a Tu 160-at Kazany-ban gyártották (az isten háta mögött), és így a kisszériás gyártás közbeni folyamatos tervezési módosídgatás baromi körülményes lett/volt.
2/ mivel a fenti rendszer megléte miatt a kutatás/proto építés és a széria gyártás erősen elkülönült egymástól, ezért a szu (és az orosz) rep gép gyárak is mindíg csak idő/fáziskéséssel tudták elérni vagy megközelíteni azt a műszaki szinvonalat, amelyet a tervező intézetek képviseltek.
Tehát miért nem gyártottak mást mint a 9.12, vagy a 9.13? Nem volt kész doku, nem volt állami megrendelés (no pénz), és ráadásul a beszállító ipar sem tudott volna elegendő új alkatrészt adni.
 
Az, hogy semmi szüksége rá.

A jelenlegi MiG-31 mint platform a támasztott követelményeket. Kellően nagy ahhoz, hogy bármilyen korszerűbb elektronikát is belepakolj, képes M2.0-re is, ha éppen az kellene, de igen hosszú őrjáratozásra is legalább 4 db R-33-mal, a korszerűsített változaton meg van R-77 is mehet a szárnyra. Kicsit rövidebb kard, de még kettő BVR rakéta. Az R-37-ről nem tudom, hogy mennyire fantázia, tudtommal mai napig nincs hadrendben, de abból meg a szárny alá is tervezetk asszem, de abból is min. 4 db van.

Akkor meg a frászkarikának kell egy teljesen új platfrom...? Nézd meg pl. a B-52H-t. Egy centit nem fejlődött a repteljesítméne 1961 óta. Csak éppen gravitációs nuki bombáról átállt AGM-28-ra, hogy minden SAM HMZ-n kívül operáljon, majd később az AGM-86-ra mikor az Sz-200 miatt a Hound Dog is leszedhetővé vált területvédelmi léptékben is, AGM-129-re (érdekes módon túlélt az AGM-86), most meg JASSM és JSOW nem strat célpontok ellen.

Kapjon a MiG-31 új radart meg bármit ami kell, de egy tök új platform az én szememben vicces. Vagy a MiG-31-nek kihal a hajtómű háttere valami miatt? Vagy a gépek strukturálisan szarok?

Erről a Tu-160 gyártásának újraindítása jut eszembe. Drága gyártani és drága üzemeltetni egy Tu-95hez képest. Eközben egy pluszt nyujt: időlegesen képes szuperszonikusan repülni. Mégis a Tu-160at fogják újra gyártani és nem a Tu-95öt. Egyet értek a fenti gondolatmeneteddel mégis enniyt a semmi szükség nincs rá logikánkról.
 
Erről a Tu-160 gyártásának újraindítása jut eszembe. Drága gyártani és drága üzemeltetni egy Tu-95hez képest. Eközben egy pluszt nyujt: időlegesen képes szuperszonikusan repülni. Mégis a Tu-160at fogják újra gyártani és nem a Tu-95öt. Egyet értek a fenti gondolatmeneteddel mégis enniyt a semmi szükség nincs rá logikánkról.
Ez ebben a formában nem igaz, harcászati hatósugár és terhelhetés terén felülmúlja a Tu-160 a Tu-95 több szerepkörben. Viszont ASW/maritime patrol feladatra nem is alkalmas a Tu-160...
 
Ez ebben a formában nem igaz, harcászati hatósugár és terhelhetés terén felülmúlja a Tu-160 a Tu-95 több szerepkörben. Viszont ASW/maritime patrol feladatra nem is alkalmas a Tu-160...

hjaj, hogy te még akkor is mindig bele kötsz az emberbe ha az egyet ért veled.

Igen jobb és logikusabb döntés volt a Tu-160, megadom magam.
 
hjaj, hogy te még akkor is mindig bele kötsz az emberbe ha az egyet ért veled.

Igen jobb és logikusabb döntés volt a Tu-160, megadom magam.
Ez nem kötekedés volt. A Tu-95/142 flotta öregszik, erre mi a reagálás? Legyen 48 db Tu-160. Nem véletlen mondták sokan, hogy ez ostoba döntés.
 
A MiG 31-et azzal egészíteném ki, hogy az szibéria főlé készült, ahol őrjáratozás nélkül nem boldogulsz, de az is csak az A 50-es awacs gépekkel egyetemben lett volna működő képes, amikből soha nem volt elég (európába ezeket csak mutiba küldték ki, annyira kellettek máshol). Ezt a rendszert nem európára tervezték, a MiG 29-et meg igen. A Magyar MiG 29 repülőterek passzolnak, s úgy emlékszem, legelőször talán a legnyugatibb Sármellék állt át......

Egyikotoknek sincs igaza. Egy idoben ket ezrednyi 29-es volt a legtobb idehaza. Eloszor Lachaza, aztan Tokol. Egyutt a ket ezred kozel 90 gepet szamlalt kb 1989-ig, majd elkezdtek kivonni oket. Elobb 1989-ben a tokoli vadaszezredet felszamoltak, gepeibol egy parat a lachazi ezred kapott meg, a tobbit Sarmellekre repultek at, miutan atfegyvereztek 29-esre. Tehat Sarmellek az utolso volt, amelyik 29-est kapott. De - mivel Tokolrol nem kivontak, hanem felszamoltak - Sarmellek volt az elso, ahonnan (1990 oktober 4-en) a 29-est kivontak hazankbol. Az ezred ket szazadanak gepeit ot repuloezred kozott osztottak szet, egy ukrajnai es negy NDK beli, illetve ekkor mar az egyesitett nemetorszagi szovjet alakulat kozt. Hazankbol utolsokent 1991-ben Kiskunlachazarol vontak ki a szovjetek a tipust, arrol a bazisrol, amelyik 1986 nyaran a vilagon eloszor kapta meg kulfoldi telepulesu szovjet alakulatkent a gepet.
 
Egyikotoknek sincs igaza. Egy idoben ket ezrednyi 29-es volt a legtobb idehaza. Eloszor Lachaza, aztan Tokol. Egyutt a ket ezred kozel 90 gepet szamlalt kb 1989-ig, majd elkezdtek kivonni oket. Elobb 1989-ben a tokoli vadaszezredet felszamoltak, gepeibol egy parat a lachazi ezred kapott meg, a tobbit Sarmellekre repultek at, miutan atfegyvereztek 29-esre. Tehat Sarmellek az utolso volt, amelyik 29-est kapott. De - mivel Tokolrol nem kivontak, hanem felszamoltak - Sarmellek volt az elso, ahonnan (1990 oktober 4-en) a 29-est kivontak hazankbol. Az ezred ket szazadanak gepeit ot repuloezred kozott osztottak szet, egy ukrajnai es negy NDK beli, illetve ekkor mar az egyesitett nemetorszagi szovjet alakulat kozt. Hazankbol utolsokent 1991-ben Kiskunlachazarol vontak ki a szovjetek a tipust, arrol a bazisrol, amelyik 1986 nyaran a vilagon eloszor kapta meg kulfoldi telepulesu szovjet alakulatkent a gepet.

Annyiban kiegészítenélek, hogy a rendszerváltás előttig végig 5 repülő ezred volt Magyarországon a ruszkik részéről (fix, mert a sziklában voltam sorkatona Veszprémben (83-85), és minden repülésüket lekövettük mi is). Az öt ezredből 3 kimondott vadász volt: Sármellék, mindenkor a legkorszerűbb aktuális tipussal, legközelebb az akori nyugati határhoz, Tököl és Lacháza a másik két vadászezred, amely a második lépcsőt adta ( a Magyar Kecskemétiekkel, míg a Magyar első lépcső Sármellék mellé Pápa és Taszár volt), és a két támadó ezred pedig Kunmadaras és Debrecen..... Ez a felállás 1956 után-tól egészen legalább 88-ig volt érvényben. 56 után kerültek Sármellékre az oroszok.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Annyiban kiegészítenélek, hogy a rendszerváltás előttig végig 5 repülő ezred volt Magyarországon a ruszkik részéről (fix, mert a sziklában voltam sorkatona Veszprémben (83-85), és minden repülésüket lekövettük mi is). Az öt ezredből 3 kimondott vadász volt: Sármellék, mindenkor a legkorszerűbb aktuális tipussal, legközelebb az akori nyugati határhoz, Tököl és Lacháza a másik két vadászezred, amely a második lépcsőt adta ( a Magyar Kecskemétiekkel, míg a Magyar első lépcső Sármellék mellé Pápa és Taszár volt), és a két támadó ezred pedig Kunmadaras és Debrecen..... Ez a felállás 1956 után-tól egészen legalább 88-ig volt érvényben. 56 után kerültek Sármellékre az oroszok.

Sármellék mindezek ellenére sem volt "mindenkor a legkorszerűbb típussal felszerelve" hiszen az 1989-es átfegyverzésig, - annak ellenére, hogy földrajzilag valóban egyfajta első lépcsős alakulat lehetett volna - a Déli Hadseregcsoport legelavultabb harcászati vadászrepülőivel (MiG-23M) rendelkezett. Az MLD-k Lacházán voltak és mint fent írtam, a 29-esek se Sármellékre jöttek meg elsőnek.
 
Hmm, valakik már megint kezdenek túl nagyokat ígérni...
De a hozzászólók azok nagyon komolyak, sírok az ostobaságukon. :D

Szeduletes cikk, gyakorlatilag egyetlen allitasa sem igaz! :) 320km-es hatotavolsagu MiG-31-nek aztan nagyon orult volna a PVO... Haromszoros hangsebesseg??? Honnan vettek ezeket a parametereket? Talan a 9 tonnas fegyverterheles stimmelne, de sose terhelik meg ennyivel.
 
Szeduletes cikk, gyakorlatilag egyetlen allitasa sem igaz! :) 320km-es hatotavolsagu MiG-31-nek aztan nagyon orult volna a PVO... Haromszoros hangsebesseg??? Honnan vettek ezeket a parametereket? Talan a 9 tonnas fegyverterheles stimmelne, de sose terhelik meg ennyivel.
Azt lehet, hogy az R-37-re értették a világrekord indiítási távolságú rakétára, de az meg nem hatótáv... Se a gépnek, se a rakétának...
 
Szeduletes cikk, gyakorlatilag egyetlen allitasa sem igaz! :) 320km-es hatotavolsagu MiG-31-nek aztan nagyon orult volna a PVO... Haromszoros hangsebesseg??? Honnan vettek ezeket a parametereket? Talan a 9 tonnas fegyverterheles stimmelne, de sose terhelik meg ennyivel.
...a jereváni rádió külföldi híreit hallották. Végül hazai színes hírként beszámolunk arról, hogy kis veszprémi állatkert született a zsiráfban.o_O
 
MiG-41 a Mig-31 váltótípusa. 2013-óta fejleszti az RSzK MiG és a Szokol. Állítólag ez a grafika áll legközelebb a gép valós formájához.

MMNXv4YQ_tA.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed