MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Igazából ez a kérdés arra irányult,hogy szándék esetén ez egy viszonylag költséghatékony még is óriási képességnövekedést eredményező megoldás lett volna töredék idő alatt mint új gépeket kifejleszteni.
Hát, ez valószínűleg így lehetett volna, ha lett volna rá pénz és szándék a politika részéről, azaz érdekérvényesítő képesség a MiG-iroda részéről. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a potensebb típusváltozat ki volt fejlesztve (MiG-29M/35), mindössze át kellett volna állni annak a gyártására a régiek helyett, és nem az első szériás, "rövidléptű" gépeket szaporítani tovább.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Hát, ez valószínűleg így lehetett volna, ha lett volna rá pénz és szándék a politika részéről, azaz érdekérvényesítő képesség a MiG-iroda részéről. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a potensebb típusváltozat ki volt fejlesztve (MiG-29M/35), mindössze át kellett volna állni annak a gyártására a régiek helyett, és nem az első szériás, "rövidléptű" gépeket szaporítani tovább.

Ez logikus, de ilyesmit (mármint a logikát) elvárni bármelyik kormánytól... :D
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Azért egy ilyen fejtegetésnél, mind a miért nem gyártottak mást, a következő 2 tényt ne felejtsétek el:
1/ sem a MiG sem a Szuhoj iroda közvetlenül nem rendelkezik repülőgépgyár felett (ellentétben mondjuk az amcsi vagy eur rendszerrel), tehát a MiG irodának van egy kicsi manufaktúrális műhelye, amely képes 1-1 db proto legyártására, vagy átalakításra. Majd komplett dokuval át adja állam bácsinak a projectet, amely kijelöli a gyártás helyét (a gyárat). Ez utóbbira egy baromi jó példa, hiába moszkvában tervezték a Tu 160-at Kazany-ban gyártották (az isten háta mögött), és így a kisszériás gyártás közbeni folyamatos tervezési módosídgatás baromi körülményes lett/volt.
2/ mivel a fenti rendszer megléte miatt a kutatás/proto építés és a széria gyártás erősen elkülönült egymástól, ezért a szu (és az orosz) rep gép gyárak is mindíg csak idő/fáziskéséssel tudták elérni vagy megközelíteni azt a műszaki szinvonalat, amelyet a tervező intézetek képviseltek.
Tehát miért nem gyártottak mást mint a 9.12, vagy a 9.13? Nem volt kész doku, nem volt állami megrendelés (no pénz), és ráadásul a beszállító ipar sem tudott volna elegendő új alkatrészt adni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Az, hogy semmi szüksége rá.

A jelenlegi MiG-31 mint platform a támasztott követelményeket. Kellően nagy ahhoz, hogy bármilyen korszerűbb elektronikát is belepakolj, képes M2.0-re is, ha éppen az kellene, de igen hosszú őrjáratozásra is legalább 4 db R-33-mal, a korszerűsített változaton meg van R-77 is mehet a szárnyra. Kicsit rövidebb kard, de még kettő BVR rakéta. Az R-37-ről nem tudom, hogy mennyire fantázia, tudtommal mai napig nincs hadrendben, de abból meg a szárny alá is tervezetk asszem, de abból is min. 4 db van.

Akkor meg a frászkarikának kell egy teljesen új platfrom...? Nézd meg pl. a B-52H-t. Egy centit nem fejlődött a repteljesítméne 1961 óta. Csak éppen gravitációs nuki bombáról átállt AGM-28-ra, hogy minden SAM HMZ-n kívül operáljon, majd később az AGM-86-ra mikor az Sz-200 miatt a Hound Dog is leszedhetővé vált területvédelmi léptékben is, AGM-129-re (érdekes módon túlélt az AGM-86), most meg JASSM és JSOW nem strat célpontok ellen.

Kapjon a MiG-31 új radart meg bármit ami kell, de egy tök új platform az én szememben vicces. Vagy a MiG-31-nek kihal a hajtómű háttere valami miatt? Vagy a gépek strukturálisan szarok?

Erről a Tu-160 gyártásának újraindítása jut eszembe. Drága gyártani és drága üzemeltetni egy Tu-95hez képest. Eközben egy pluszt nyujt: időlegesen képes szuperszonikusan repülni. Mégis a Tu-160at fogják újra gyártani és nem a Tu-95öt. Egyet értek a fenti gondolatmeneteddel mégis enniyt a semmi szükség nincs rá logikánkról.
 
M

molnibalage

Guest
Erről a Tu-160 gyártásának újraindítása jut eszembe. Drága gyártani és drága üzemeltetni egy Tu-95hez képest. Eközben egy pluszt nyujt: időlegesen képes szuperszonikusan repülni. Mégis a Tu-160at fogják újra gyártani és nem a Tu-95öt. Egyet értek a fenti gondolatmeneteddel mégis enniyt a semmi szükség nincs rá logikánkról.
Ez ebben a formában nem igaz, harcászati hatósugár és terhelhetés terén felülmúlja a Tu-160 a Tu-95 több szerepkörben. Viszont ASW/maritime patrol feladatra nem is alkalmas a Tu-160...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ez ebben a formában nem igaz, harcászati hatósugár és terhelhetés terén felülmúlja a Tu-160 a Tu-95 több szerepkörben. Viszont ASW/maritime patrol feladatra nem is alkalmas a Tu-160...

hjaj, hogy te még akkor is mindig bele kötsz az emberbe ha az egyet ért veled.

Igen jobb és logikusabb döntés volt a Tu-160, megadom magam.
 
M

molnibalage

Guest
hjaj, hogy te még akkor is mindig bele kötsz az emberbe ha az egyet ért veled.

Igen jobb és logikusabb döntés volt a Tu-160, megadom magam.
Ez nem kötekedés volt. A Tu-95/142 flotta öregszik, erre mi a reagálás? Legyen 48 db Tu-160. Nem véletlen mondták sokan, hogy ez ostoba döntés.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 401
113
A MiG 31-et azzal egészíteném ki, hogy az szibéria főlé készült, ahol őrjáratozás nélkül nem boldogulsz, de az is csak az A 50-es awacs gépekkel egyetemben lett volna működő képes, amikből soha nem volt elég (európába ezeket csak mutiba küldték ki, annyira kellettek máshol). Ezt a rendszert nem európára tervezték, a MiG 29-et meg igen. A Magyar MiG 29 repülőterek passzolnak, s úgy emlékszem, legelőször talán a legnyugatibb Sármellék állt át......

Egyikotoknek sincs igaza. Egy idoben ket ezrednyi 29-es volt a legtobb idehaza. Eloszor Lachaza, aztan Tokol. Egyutt a ket ezred kozel 90 gepet szamlalt kb 1989-ig, majd elkezdtek kivonni oket. Elobb 1989-ben a tokoli vadaszezredet felszamoltak, gepeibol egy parat a lachazi ezred kapott meg, a tobbit Sarmellekre repultek at, miutan atfegyvereztek 29-esre. Tehat Sarmellek az utolso volt, amelyik 29-est kapott. De - mivel Tokolrol nem kivontak, hanem felszamoltak - Sarmellek volt az elso, ahonnan (1990 oktober 4-en) a 29-est kivontak hazankbol. Az ezred ket szazadanak gepeit ot repuloezred kozott osztottak szet, egy ukrajnai es negy NDK beli, illetve ekkor mar az egyesitett nemetorszagi szovjet alakulat kozt. Hazankbol utolsokent 1991-ben Kiskunlachazarol vontak ki a szovjetek a tipust, arrol a bazisrol, amelyik 1986 nyaran a vilagon eloszor kapta meg kulfoldi telepulesu szovjet alakulatkent a gepet.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Egyikotoknek sincs igaza. Egy idoben ket ezrednyi 29-es volt a legtobb idehaza. Eloszor Lachaza, aztan Tokol. Egyutt a ket ezred kozel 90 gepet szamlalt kb 1989-ig, majd elkezdtek kivonni oket. Elobb 1989-ben a tokoli vadaszezredet felszamoltak, gepeibol egy parat a lachazi ezred kapott meg, a tobbit Sarmellekre repultek at, miutan atfegyvereztek 29-esre. Tehat Sarmellek az utolso volt, amelyik 29-est kapott. De - mivel Tokolrol nem kivontak, hanem felszamoltak - Sarmellek volt az elso, ahonnan (1990 oktober 4-en) a 29-est kivontak hazankbol. Az ezred ket szazadanak gepeit ot repuloezred kozott osztottak szet, egy ukrajnai es negy NDK beli, illetve ekkor mar az egyesitett nemetorszagi szovjet alakulat kozt. Hazankbol utolsokent 1991-ben Kiskunlachazarol vontak ki a szovjetek a tipust, arrol a bazisrol, amelyik 1986 nyaran a vilagon eloszor kapta meg kulfoldi telepulesu szovjet alakulatkent a gepet.

Annyiban kiegészítenélek, hogy a rendszerváltás előttig végig 5 repülő ezred volt Magyarországon a ruszkik részéről (fix, mert a sziklában voltam sorkatona Veszprémben (83-85), és minden repülésüket lekövettük mi is). Az öt ezredből 3 kimondott vadász volt: Sármellék, mindenkor a legkorszerűbb aktuális tipussal, legközelebb az akori nyugati határhoz, Tököl és Lacháza a másik két vadászezred, amely a második lépcsőt adta ( a Magyar Kecskemétiekkel, míg a Magyar első lépcső Sármellék mellé Pápa és Taszár volt), és a két támadó ezred pedig Kunmadaras és Debrecen..... Ez a felállás 1956 után-tól egészen legalább 88-ig volt érvényben. 56 után kerültek Sármellékre az oroszok.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 401
113
Annyiban kiegészítenélek, hogy a rendszerváltás előttig végig 5 repülő ezred volt Magyarországon a ruszkik részéről (fix, mert a sziklában voltam sorkatona Veszprémben (83-85), és minden repülésüket lekövettük mi is). Az öt ezredből 3 kimondott vadász volt: Sármellék, mindenkor a legkorszerűbb aktuális tipussal, legközelebb az akori nyugati határhoz, Tököl és Lacháza a másik két vadászezred, amely a második lépcsőt adta ( a Magyar Kecskemétiekkel, míg a Magyar első lépcső Sármellék mellé Pápa és Taszár volt), és a két támadó ezred pedig Kunmadaras és Debrecen..... Ez a felállás 1956 után-tól egészen legalább 88-ig volt érvényben. 56 után kerültek Sármellékre az oroszok.

Sármellék mindezek ellenére sem volt "mindenkor a legkorszerűbb típussal felszerelve" hiszen az 1989-es átfegyverzésig, - annak ellenére, hogy földrajzilag valóban egyfajta első lépcsős alakulat lehetett volna - a Déli Hadseregcsoport legelavultabb harcászati vadászrepülőivel (MiG-23M) rendelkezett. Az MLD-k Lacházán voltak és mint fent írtam, a 29-esek se Sármellékre jöttek meg elsőnek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 401
113
Hmm, valakik már megint kezdenek túl nagyokat ígérni...
De a hozzászólók azok nagyon komolyak, sírok az ostobaságukon. :D

Szeduletes cikk, gyakorlatilag egyetlen allitasa sem igaz! :) 320km-es hatotavolsagu MiG-31-nek aztan nagyon orult volna a PVO... Haromszoros hangsebesseg??? Honnan vettek ezeket a parametereket? Talan a 9 tonnas fegyverterheles stimmelne, de sose terhelik meg ennyivel.
 
M

molnibalage

Guest
Szeduletes cikk, gyakorlatilag egyetlen allitasa sem igaz! :) 320km-es hatotavolsagu MiG-31-nek aztan nagyon orult volna a PVO... Haromszoros hangsebesseg??? Honnan vettek ezeket a parametereket? Talan a 9 tonnas fegyverterheles stimmelne, de sose terhelik meg ennyivel.
Azt lehet, hogy az R-37-re értették a világrekord indiítási távolságú rakétára, de az meg nem hatótáv... Se a gépnek, se a rakétának...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 623
113
Szeduletes cikk, gyakorlatilag egyetlen allitasa sem igaz! :) 320km-es hatotavolsagu MiG-31-nek aztan nagyon orult volna a PVO... Haromszoros hangsebesseg??? Honnan vettek ezeket a parametereket? Talan a 9 tonnas fegyverterheles stimmelne, de sose terhelik meg ennyivel.
...a jereváni rádió külföldi híreit hallották. Végül hazai színes hírként beszámolunk arról, hogy kis veszprémi állatkert született a zsiráfban.o_O
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 988
113
MiG-41 a Mig-31 váltótípusa. 2013-óta fejleszti az RSzK MiG és a Szokol. Állítólag ez a grafika áll legközelebb a gép valós formájához.

MMNXv4YQ_tA.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed