6. generációsnak mondott vadászbombázók

Miért zavar egyeseket a függőleges vezérsík? Ha sokkal könnyebb vele repteteni a gépet, mint nélküle, akkor ott kell hagyni. Na meg ezzel a felhajtott megoldással úgyis kilóg felfele valamennyire a gép síkjából, ugyanúgy növeli a radarkeresztmetszetet.
Tömeg,RCS,légellenállas.
 
Tömeg,RCS,légellenállas.
A tömeget nem tudom, az RCS nem valószínű, mert ha majdnem vízszintesen van ugyanaz a terelőszárny ami a függőleges lenne, akkor annak ugyanakkora lesz a radarkeresztmetszete, légellenállásnál sem segíthet olyan sokat, mert a kép alapján nincs takarásban.
 
A tömeget nem tudom, az RCS nem valószínű, mert ha majdnem vízszintesen van ugyanaz a terelőszárny ami a függőleges lenne, akkor annak ugyanakkora lesz a radarkeresztmetszete, légellenállásnál sem segíthet olyan sokat, mert a kép alapján nincs takarásban.
Nagyob meglévő bármilyen kialakítású függőleges vezérsík tömeg,RCS-je és légellenállás mintha nem lenne függőleges vezérsík.
 
Miért zavar egyeseket a függőleges vezérsík? Ha sokkal könnyebb vele repteteni a gépet, mint nélküle, akkor ott kell hagyni. Na meg ezzel a felhajtott megoldással úgyis kilóg felfele valamennyire a gép síkjából, ugyanúgy növeli a radarkeresztmetszetet.

Semelyik ötödik generációs "stealth" gépnél nem használnak függőlegesen álló hátsó vezérsíkot, nem véletlenül. Ugyanis az RCS-re nagyon nincsenek jó hatással az egymásra merőleges síklapok.
Az meg már jóformán lényegtelen, hogy "könnyebb-e reptetni vele a gépet", mivel a repülésvezérlő számítógép kezeli a gépek kormányfelületeit. Volt régen valamelyik műsorban egy történet az F-117-esről, berepülésen, vagy teszten, amikor leszakadt róla valamelyik kormány, vagy aerodinamikai felület egy része, a pilóta meg észre sem vette, mert a számítógép korrigálta.
 
Akkor majdnemfüggőleges vezérsík. Az meg az összes 5. gen gépen van.

Még van, de folyamatosan el akarják hagyni részben, vagy egészben (az X-32 első verziója és most az új koncepciógrafikák, na meg már az YF-23-ason is csak a két döntött felület volt a négy helyett.). Szóval kérdés, mennyit lehet vele nyerni RCS-ben, ha teljesen elhagyják a gép farokrészét és mennyit veszít ezzel a gép a manőverezőképességéből és hogy ezek közül melyik a fontosabb?
 
molnibalage már reagált az orosz 6 gen gépre egyszer akkor azt írta hogy "propaganda puffoktatás"
Na most lennék én kíváncsi a véleményére mikor azt egy brutális demokrácia hangoztatja :D
Íme a link
http://defence-blog.com/news/german...own-sixth-generation-stealth-fighter-jet.html

Ez egy hónapokkal ezelőtti hír és ki is lett tárgyalva valamelyik fórumon. Szerintem ha rákereser megtalálod.

Nekem fogalmam sincs mitől lenne ez a masina 6. generációs? Jó lesz ez egy sima 5. generációsnak is...
Szerintem a lényeg valahol a prospektus negyedik mondata környékén van:
"...secures existing defence industrial base and promotes innovation and growth over a wider spectrum of technologies.. "
vagyis szerintem a németek a jelenleg futó projektek lezárultával is szeretnének munkát adni a meglévő hadiipari termelő és fejlesztő kapacitásiaknak a következő évtizedekre is.

A Németek szerintem max. a Franciákat és a Spanyolokat tudják bevonni a fejlesztésbe.
A három országnak együtt talán meg is lenne a szükséges technológiája a fejlesztéshez. Érdekes lesz előteremteni rá a pénzt és legyőzni az F-35 eladásban érdekelt USA lobbit.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Én továbbra sem vágom, hogy mi az 5. gen és 6. gen közötti difii. Az F-35A-t pl. 5 gennek tartják, holott akkor a repteljesítmény difi, mint egy SH és egy F-15E legacy között, amiben a legerősebb GE hajtómű van. Ellenben a DAS és AESA kombóval olyan jó, hogy az F-22A hozzá képes félig vak.

Ha ma valaki öszerak egy F-22A szintű repteljesítményű gépet F-35A elektronikval az is 5. gen lenne a fentiek szerint. So, mikotől 6. gen, a 6. gen....? Mert ezt még senki nem mondta meg. Marketing bullshit megy csak ezerrel.
 
Hogy mekkora arc van az oroszoknak ! :eek:

Lesz nekik foton radar ami felülmúl minden létező radart (de nincs kész az első (AESA radarjuk sem:D)
A 6 gen gépet két formában képzelik el .Lesz egy pilótavezette meg lesz egy EDI UCAV is nekik ami hiperszónikus lesz m,eg olyan fűrge hogy abba pilóta nem ülhet .
+ elektromágneses fegyver.:D
Ja és ami még vadabb hogy már 2025-re levegőbe emelkedik a 6 generációs gépük.


https://vpk.name/news/188108_lazern...det_szhigat_golovki_samonavedeniya_raket.html

Ja és lézerrel fogják megsemmísíteni a képalkotós rakétákat.
 
Hogy mekkora arc van az oroszoknak ! :eek:

Lesz nekik foton radar ami felülmúl minden létező radart (de nincs kész az első (AESA radarjuk sem:D)
A 6 gen gépet két formában képzelik el .Lesz egy pilótavezette meg lesz egy EDI UCAV is nekik ami hiperszónikus lesz m,eg olyan fűrge hogy abba pilóta nem ülhet .
+ elektromágneses fegyver.:D
Ja és ami még vadabb hogy már 2025-re levegőbe emelkedik a 6 generációs gépük.


https://vpk.name/news/188108_lazern...det_szhigat_golovki_samonavedeniya_raket.html

Ja és lézerrel fogják megsemmísíteni a képalkotós rakétákat.
Van magyarázat.
VPK --> VermutPálinkaKonyak

Így könnyű ilyeneket írni.
 
Én továbbra sem vágom, hogy mi az 5. gen és 6. gen közötti difii. Az F-35A-t pl. 5 gennek tartják, holott akkor a repteljesítmény difi, mint egy SH és egy F-15E legacy között, amiben a legerősebb GE hajtómű van. Ellenben a DAS és AESA kombóval olyan jó, hogy az F-22A hozzá képes félig vak.

Ha ma valaki öszerak egy F-22A szintű repteljesítményű gépet F-35A elektronikval az is 5. gen lenne a fentiek szerint. So, mikotől 6. gen, a 6. gen....? Mert ezt még senki nem mondta meg. Marketing bullshit megy csak ezerrel.
Nem tom mi az a 6. gen, de veszek belőle kettőt. Csak lézer legyen benne, mert az szexy.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
A lényeg, hogy jól tudjon pörögni-forogni, amivel kimanőverezi az ellen lézerét :)

Mondjuk ez a lézer egy vicces dolog, mert annyira időjárás/légköri viszonyok és főleg felületfüggő, hogy arra harcászati taktikát építeni....
Dolgoztam annó egy lézergyárban, a 2 KWos (száloptikás) lézerünk átvitte a 24mm-es acélt - mert sötét matt volt, semmi tükröződés. Aztán az egyik hülye indiai cég nekiállt gyémántot vágni vele... hát nem cseréltük ki garanciálisan :D. A lényeg, hogy a légköri párán felül a felület is sokat számít, annó gondolkoztam is rajta, hogy egy szépen felpolírozott lemezszínű gép (mint régen a MiGek) mennyire szórná szét a BDO fényét. Szerintem az maga adna annyi veszteséget, hogy leszedje a hatótáv vagy negyedét.
Amúgy a generációs kérdést én tisztán amerikaiként látom, amit a többiek követnek. Igazából a szemlélet és az elvárás az, ami generációt emel náluk - meg persze az ezt megvalósító technika. Ahogy nézem, ők most a moduláris egész felé mozdulnak el, mint az XM8asnál, náluk ez lenne az új gen, nem a spec részegységek. Az F-35 és az F-22 náluk azért egy gen, mert hasonlóan kompakt, kész egésznek tekinthetők - de pl. a B-21nél már megfogalmazták az autonóm és pilótás lehetőség egyidejű meglétét, vagyis a rugalmasabb kialakíthatóságot, ami az első lépés efelé.
Szerintem a 6.th gen az koncepciójában egy lego jellegű platformot jelent, ami nem csak szoftveresen, hanem a hardware egészét tekintve flexibilis lehet - tekintve a várható élettartamot és az ezen időszak alatt megjelenő és szükséges új fejlesztéseket. Talán ebben rejlik az új generáció. Hogy aztán milyen lézer, AI, energiatárolási megoldás kerül bele, az már részletkérdés.
 
Hiperszonikus jenki terv majdnem hogy friss.
Talán lehet hogy a
Lopakodás
Gépágyú helyett beépített lézer
És a hiperszonikus sebesség-től lesz 6 gen egy gép.o_O
Attól 20 év múlva egy hiper sebességű gépnek nem kell úgy kinézni mint ezehttp://errymath.blogspot.com/2015/09/a-hypersonic-plane-for-6th-generation.html#.WX0o41FLeUkn az első két képen.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.