A DEEP STATE leosztotta a lapokat?
------------------------------------------
Nem, az ipari optimalizáció miatt.
Az NG már megnyerte a nehézbombázó programot, a B-21-ből pedig fog készülni 100, de már most úgy tűnik 130+ darab. Szóval ők el vannak látva rendeléssel (gyártás+ évtizedes support).
Emellett a haditengerészeti repülés közelebb áll hozzájuk, elég csak a Hellcat-Tomcat örökségre gondolni... az F/A-XX ennek a következő családtagja lesz.
Ez a kettő pedig bőségesen eltartja a céget a következő évtizedekre.
Az LM ellenben jobban optimalizálódott a szárazföldi üzemeltetésű vonalhoz, emellett az ő apparátusuk a legjobban felkészült a topvadász kategória megalkotásához. Szóval teljesen logikus, hogy ők kapják, kérdés nélkül - mivel a jelenlegi állás szerint a cég saját konstrukciókat fog versenyeztetni 5-10 évenként.
A tendereztetésnek így kevesebb az értelme, hiszen a vesztes úgyis bedolgozna - ehelyett a késztermékek fognak egymással párhuzamosan fejlesztés alá kerülni (pl hajtómű, fegyverzet közös lesz, stb...).
Még mindig az a véleményem, hogy a 6. generációt az előző generációs képességek mellé (Game-Changer-)többletként integrált AI/MI ( ami minden előző gen.-ellen: "Mindent-visz"/és-szinte-mindent--átvesz) fogja megkülönböztetni az 5. generációtól, ami "csak": csökkentett észlelhetőség, + szenzor-fúzió a beépülő hálózatos infós döntés-előkészítéssel(AI/MI részterületeken) kiegészülve.
.
Megfejelve valami 3 áramú hajtóművel (ADVENT vagy más), aktív rakétavédelmi rendszerrel, irányított energiájú eszközökkel és olyan fejlesztőkörnyezettel, ami késztermék helyett egy görgetett fejlesztés/gyártásra összpontosít megcélozva egy folyamatosan adatptálható airframe koncepciót.
Legalábbis ez a terv, de már az USAF is úgy datálja, hogy 2030-ra csak mindezek egy része lesz üzemkész.