[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 510
15 708
113
Nekem tetszik a "légi roham". El tudnám képzelni mondjuk meglepetés szerű támadásokra...mondjuk meg nem nevezett hágó gyors zárására, amíg a földi szállításúak be nem érkeznek, stb. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
Nekem tetszik a "légi roham". El tudnám képzelni mondjuk meglepetés szerű támadásokra...mondjuk meg nem nevezett hágó gyors zárására, amíg a földi szállításúak be nem érkeznek, stb. ;)

Kicsit sok a helikopter veszteség a mai háborúkban. Vietnamban is sok volt, de ahhoz képest a szárazföldi elhárítófegyverek fejlődtek is még. Szerintem légi deszant helikopterrel, max éjjel, a helikopterek éjjellátó képességgel, valamint felszerelve minden rendelkezésre álló légvédelmi rakétát elhárító, megtévesztő eszközzel. Na, a mi mostani helikoptereink ilyesmit nem tudnak. Tehát gyakorlatra ok., de élesbe inkább ne vigyünk velük deszantot. Magyarul, ha komolyan akarjuk a dolgot, akkor kell venni egy komplett, új gépekből álló ezredet. :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 510
15 708
113
Kicsit sok a helikopter veszteség a mai háborúkban. Vietnamban is sok volt, de ahhoz képest a szárazföldi elhárítófegyverek fejlődtek is még. Szerintem légi deszant helikopterrel, max éjjel, a helikopterek éjjellátó képességgel, valamint felszerelve minden rendelkezésre álló légvédelmi rakétát elhárító, megtévesztő eszközzel. Na, a mi mostani helikoptereink ilyesmit nem tudnak. Tehát gyakorlatra ok., de élesbe inkább ne vigyünk velük deszantot. Magyarul, ha komolyan akarjuk a dolgot, akkor kell venni egy komplett, új gépekből álló ezredet. :)

Tudom nem a humor topic, de nem bírom ki...olyan hágókról fantáziáltam, amelyeknél az ellenséges erőket a fegyvereik legfeljebb a hátrafutásban zavarják ;)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Tudom nem a humor topic, de nem bírom ki...olyan hágókról fantáziáltam, amelyeknél az ellenséges erőket a fegyvereik legfeljebb a hátrafutásban zavarják ;)
A Francia-Alpok? :D

Az 5 évente 10db elég furán hangzik, ráadásul egy modern gép évi 4-500 órát képes kirepülni és pazarlás lenne benne hagyni az időt, ha már megvettük a hardware-rel együtt. ez az első 5 évben kb. 4500 óra/év össz időt jelent, a másodikban 9-10 ezret, majd 15000 körül, aztán 20000-ret és még nem értünk a végére. Mindehhez kell, aki repüli, őket, ez gépenként kb másfél „készlet” hajózó, és töméntelen mennyiségű műszaki, aki a hátán viszi az egész rendszert. Szerény számításaim szerint a 80-as években a legjobb időkben sem ment a kapacitás évi 9-10000 óra fölé, mert egy akkora hadseregnek sem volt ennél többre igénye. Manapság 22-24db helikopterrel kényelmesen ki lehet adni ekkora kapacitást.
Egy kicsit fellapoztam a wikipédiát. Szerinte a spanyol hadseregnek van 29 Pumája és 17 CH-47-ese és még 20 kisebb Huey variánsa, pedig ők másik ligában játszanak.
A holland légierő 12 Pumát és 17 CH-47-est használ, a svájciak 25 Pumát.
Ennél nagyobb kapacitása a Bundeswehr-nek és az olasz hadseregnek és amég nagyobb középhatalmaknak van, meg a görögöknek, de ők kissé túlvállalják magukat.
Mindazonáltal csak közepes szállítóból 40db-os, vagy még nagyobb flotta nekünk teljes mértékben felesleges. Egyszerűen nem tudnánk mire kihasználni a kapacitást.

Valószínűleg úgy képzeli el a szerző, hogy a légifölényt nem nekünk kell biztosítani. Legalábbis évtizedeken belül erre sem elég embert, sem elég pénzt nem tudnánk kiköhögni, főleg, ha már a szállítóflottánk ennyire túlméretezett.

Szerintem lehetne lejjebb vinni az árakat, ha egyben megrendeljük az egészet, elnyújtott leszállítással (és fizetéssel) és nem 5-10, hanem 15-20 évre kötünk támogatói szerződést.
Egyébként szerintem elég, ha a gépeknek csak kb. 2/3-a megy, a többi konzerválva úgy, hogy rendszeresen forgatják a flottát. A műszakiak egy része szintén lehet tartalékos. Van itthon szerelő a piacon.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 825
113
Egyébként szerintem elég, ha a gépeknek csak kb. 2/3-a megy, a többi konzerválva úgy, hogy rendszeresen forgatják a flottát. A műszakiak egy része szintén lehet tartalékos. Van itthon szerelő a piacon.
Az lenne csak igazán értelmetlen dolog. A hardware tudja az Xszázóra/év, erre eltesszük, hogy még több maradjon benne, mikor ki kell selejtezni. Mikor megveszünk valamit nagy pénzért, akkor az összes skill-jét is megvesszük. Minél kevésbé használjuk ki, annál nagyobb a pazarlás...
Az egzotikumon kívül nem igen tudnád rávenni a civileket, hogy lejárjanak például Szolnokra, főleg ha éjszakai repülés van... Ráadásul típusvizsgák, meg szakszolgálati tanfolyamok, stb. A jelenlegi törvények/rendeletek szerint az végezhet állami légijárművön szakszolgálati tevékenységet, akinek érvényes szakszolgálati engedélye van a típusra. Szóval ez plusz fölösleges nyűg lenne a civileknek...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Az lenne csak igazán értelmetlen dolog. A hardware tudja az Xszázóra/év, erre eltesszük, hogy még több maradjon benne, mikor ki kell selejtezni. Mikor megveszünk valamit nagy pénzért, akkor az összes skill-jét is megvesszük. Minél kevésbé használjuk ki, annál nagyobb a pazarlás...
Az egzotikumon kívül nem igen tudnád rávenni a civileket, hogy lejárjanak például Szolnokra, főleg ha éjszakai repülés van... Ráadásul típusvizsgák, meg szakszolgálati tanfolyamok, stb. A jelenlegi törvények/rendeletek szerint az végezhet állami légijárművön szakszolgálati tevékenységet, akinek érvényes szakszolgálati engedélye van a típusra. Szóval ez plusz fölösleges nyűg lenne a civileknek...

Egy fuvarozócégnél, vagy valami iskolában megállná a helyét az elképzelésed, de ezek első vonalas technikák kellenének, hogy legyenek, azaz papírforma szerint hullanak majd rendesen. Illetve én legalábbis azért vennék fegyvert 1; elrettentsek vele, 2; használjam.
A kiképzéseket lehet ütemezni. Nem nagyon tudok elképzelni olyat, hogy hétköznapi kiképzéshez kéne egy-két komplett század. Valami egetverő összfegyvernemi hadgyakorlathoz esetleg.
A háborút meg nem lehet beosztani, Ékes példák vannak rá, hogy még a kiállított vagy parajosba tolt T-34-eseket is elő kapartatja a szükség.
De egye fene, akkor legyen aktív az egész ezred. ;)

Én nem egzotikummal, hanem pénzzel és/vagy jogszabályi környezettel venném rá a civileket. "Jelenlegi törvények"... :D Hagyjuk már. Lehet, hogy jövőhéten ilyenkor már új alaptörvényünk lesz. Amúgy szakszót meg csak úgy szerezhetsz, ha van gyakorlatod a típuson.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 825
113
Egy fuvarozócégnél, vagy valami iskolában megállná a helyét az elképzelésed, de ezek első vonalas technikák kellenének, hogy legyenek, azaz papírforma szerint hullanak majd rendesen. Illetve én legalábbis azért vennék fegyvert 1; elrettentsek vele, 2; használjam.
A kiképzéseket lehet ütemezni. Nem nagyon tudok elképzelni olyat, hogy hétköznapi kiképzéshez kéne egy-két komplett század. Valami egetverő összfegyvernemi hadgyakorlathoz esetleg.
A háborút meg nem lehet beosztani, Ékes példák vannak rá, hogy még a kiállított vagy parajosba tolt T-34-eseket is elő kapartatja a szükség.
De egye fene, akkor legyen aktív az egész ezred. ;)

Én nem egzotikummal, hanem pénzzel és/vagy jogszabályi környezettel venném rá a civileket. "Jelenlegi törvények"... :D Hagyjuk már. Lehet, hogy jövőhéten ilyenkor már új alaptörvényünk lesz. Amúgy szakszót meg csak úgy szerezhetsz, ha van gyakorlatod a típuson.
Ja, hogy Te nem egészen ebben a világban élsz.....
Az mindjárt más.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Tehát megmagyarázták, hogy "a váltótípus bevezetéséig" a magyar katona élete szart sem ér, vagy a titkos Mészáros&Habony-időgépben látták, hogy addig használni se kell ezt a technikát!
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113

Abból a szempontból van jelentősége, hogy a nagyoknak sok mindent lehet, nekünk már nem.
És ez a valóság. Kívülről nem látszik, de a színfalak mögött más a leányzó fekvése.
Nem is tudom mit gondol Zord, hogy majd elnézik a legkorszerűbb fegyverek régi platformra való illesztését nagyjavítás címén ? Ennyi erővel egy 28N-re akár rá is festhetik a magyar lajtromszámot és kész.
Ehhez nagyon naívnak kell elnni, aki pedig ott van parlamentben, pl Demeter elvtársnő, az pontosan tudja hogy ezt nem lehet megtenni.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
"Míg a magyar ipari cégek hacsak nem egy milliárdos magyar tulaj nem áll a háttérben akkor örülnek ha vegetálnak nemhogy bővítsenek, vagy külföldön terjeszkedjenek. Mert az OTP a MOLL és egy-két építőipari mammut kivételével ez a helyzet..."

Ezt annyiban kiegészíteném, hogy komoly repülőgépgyártásról a második világháború óta nem beszélhetünk Magyarországon. A Dunai repülőgépgyár (mindegy melyik elnevezését is írom le) Nagyjavítással és nem gyártással foglalkozott, mégha részegységeket gyártott is. Ne hasonlítsuk már hazánkat Romániához, akik félig-meddig a VSZ-n és KGST kívülről megtartották és bővítették a saját nehéziparukat..
Nekünk a II. vh óta ha nem repülőeszközökkel foglalkozunk, volt két félig-meddig sikeres termékünk a PSZH és a FUG. ezenkívül ágyúcsöveket, optikai termékeket, és rádiókat gyártottunk.. és persze néhány katonai tehergépkocsi típust, Volt egy két kezdeményezés amely hamvába holt pld. Tulipán önjáró aknavető gyártása stb.

Ez semmi a román nehéziparhoz képest. Ők egyébként is a franciák védencei voltak, mégha a szoci táborba is tartoztak. Lásd: Alouette, Puma, majd most Cougar stb. ha a forgószárnyasokat nézem. A Pumára alapozott Socat pedig a térségben egyedülálló harci helikopter.. A repülőiparuk is gyártott polgári és katonai repülőgépeket...

Magyarország ha Viki a hadsereg szeretné se tudna mégha megfeszülne se, saját megfelelő minőségű pszh-t, helikoptert, repülőgépet gyártani... Marad a kézifegyver az egyéni védőeszkzök és személyi felszerelés, tehergépjárművek és támogató eszközök.. (még az aknavetőink is spanyolok).. Diósgyőrban már csak mese a régi fegyvergyártás, akárcsak a pesti FÉG...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
"

Magyarország ha Viki a hadsereg szeretné se tudna mégha megfeszülne se, saját megfelelő minőségű pszh-t, helikoptert, repülőgépet gyártani... Marad a kézifegyver az egyéni védőeszkzök és személyi felszerelés, tehergépjárművek és támogató eszközök.. (még az aknavetőink is spanyolok).. Diósgyőrban már csak mese a régi fegyvergyártás, akárcsak a pesti FÉG...

Nem tudom, hogy mi van lekonzerválva - netán karbantartva:confused:
https://www.google.hu/maps/@48.0845...4!1sUVBtXHzg3oXMTwQwDulPRQ!2e0!7i13312!8i6656