Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hűűűű.... a valóság az nem a redalert ám, ahol hevitankkal be tudsz menni a Tesla-torony mögé., meg működik a háromszög - iksz - kör kombó
Esélyes, hogy egy cobrát, meg talán egy apacsot is le lehet szedni egy AK-47-tel, ha az oldalplekót kezded el veretni 10 méterről.
Csak nem nagyon szokott sikerülni olyan helyzetbe kerülni, hogy ez megtörténjen.
Mindazonáltal egy Mi-17-esnek 3-as plekóval van körbevéve a kabinja (kivéve a két fűthető üveg), ahol meg fém van az 0,8-as durál (kivéve az üvegek-, meg az oldalablakok kerete) Ezen kívül a padló alatt fut a tehertér első törzskeretéig a komplett vezérlés, valamint a két oldaltartály is csak 0,8-as lemezből van és nincs semmilyen passzív (meg aktív se) tűzvédelme. Szóval a keleti hadseregek helikopterállományának döntő többsége (alap Mi-8/17) nagyjából ugyan olyan sebezhető mint a Bell-429.
És ehhez képest mégis vannak ilyen videók:
Aztán meg ott van a szomáliai eset, amikor nem sikerült elvakítani amerika fényével a koszoslábú négereket és lebaszarintották az égről a sokkal komolyabb szintet képviselő blakhókot
Ha igaz lenne a sok gyártott elmélet, hogy csak a full atom hiper csili-vili minőségre törekvő DIRCM, mittudomén helikopterek maradnak életben a harctereken, akkor az ukránoknak a második napon már nem lett volna mivel repülniük. Ehhez képest még a komoly ellenfélnek számító szakadárok is csak kb 10 helikoptert bírtak leverni az égről. (persze ez abból is adódik, hogy az ukrik olyan alacsonyan közlekedtek, hogy a talaj pörgette a minyó orrfutójának a kerekét )
Más a helyzet, ha az USS Sulaco-val kell megküzdeni, de ez ritkán fordult eddig elő. A várható konfliktusokban nem „tunguzka-erdőkön” kell átverekedni magát egy szem Bell-429-nek, hanem hasonló szintű ellenfél ellen készülnek ők is valószínűleg.
Ez nagyon jó, de most ez hogy jön ide?Nos, helinél, de különösen katonai helinél, nálam a minimum a két hajtómű. Páncélozás? Feladattól függ, de jó, ha az adott típusnál megoldható és van a hajtóműveinek megfelelő teljesítménytartaléka is a plussztömegre. Meg persze a triplaredundás vezérlőrendszerek, stb.
Nos, helinél, de különösen katonai helinél, nálam a minimum a két hajtómű. Páncélozás? Feladattól függ, de jó, ha az adott típusnál megoldható és van a hajtóműveinek megfelelő teljesítménytartaléka is a plussztömegre. Meg persze a triplaredundás vezérlőrendszerek, stb.
Ez nagyon jó, de most ez hogy jön ide?
Egy repülő tankra gondolsz?
Gondolom ez kibírt pár ak találatot.
Van itt belőle.....
Azt szerintem senki nem állította, hogy most repkednekAmúgy meg, az ukrik nem nagyon repkednek a szaki területek fölött helivel sem, meg mással sem már.
Az őrnagy úr valószínűleg ezredes szeretne lenni mihamarabb, azért ilyen irreális műanyag a szöveg...A legiero.blog.hu-n linkelték:
szasa30 2017.07.03. 15:30:57
www.honvedelem.hu/container/files/attachments/64203/hsz_2017_4_beliv_064_073.pdf
"A SZÁLLÍTÓHELIKOPTEREK LÉGI SZÁLLÍTÁSI KAPACITÁSÁNAK JELENTŐSÉGE
ÖSSZEGZÉS
A harcfeladatok modellezésével, a művelettervezési folyamatok (részleges) elvégzésével
pontosan meghatározható az MH feladatrendszeréből fakadó követelményeknek megfelelő
légi szállítási kapacitás. A legnagyobb ilyen feladat a zászlóaljerejű harcászati légideszantvagy
légiroham-művelet, mely végrehajtásához mintegy 520–550 fő felszerelt katona és
egyéb anyagok kiszállítása szükséges egy lépcsőben, 120–140 tonna – szállítandó – össztömegben,
minimum 260 m2 szállítótér-területen. Ezt a kapacitást a mai korszerű, 4–5 tonna
terhelhetőségű, 10–15 m2 szállítótér alapterületű közepes szállítóhelikopterek 30–45 darabos
mennyiség esetén képesek kielégíteni. A szükséges műszaki, biztonsági és műveleti követelmények
miatt a rendszeresítendő gépek számát mintegy 30–40%-kal magasabbra kell
meghatározni, annak érdekében, hogy mind a műveleti, mind a biztonsági követelmények
figyelembevételével lehessen végrehajtani a meghatározott feladatokat.
Összegzésként elmondható, hogy egy adott helikoptertípus jellemzőinek ismeretében
megállapítható a zászlóaljméretű harcászati légideszant végrehajtásához szükséges helikoptermennyiség.
Az így kialakított szállítóhelikopter-flotta nagymértékben hozzájárul ahhoz,
hogy az MH teljesítse jogszabályokban rögzített alapfeladatát, az ország fegyveres védelmét.
Végül egy dolgot érdemes megemlíteni a koncepcionális alapvetésekkel kapcsolatosan.
Vannak olyan képességek, melyek NATO-szövetségesi együttműködés keretében elérhetőek,
azokkal tervezni lehet. A szállítóhelikopter-képesség nem tartozik ezek közé. Amennyiben
éles katonai (harci) feladatok végrehajtása érdekében lenne szükség szövetségeseink szállítóhelikopter-
kapacitására, annak elérése a NATO politikai döntési mechanizmusa miatt
minden bizonnyal huzamosabb időt venne igénybe, mindamellett nem garantálható, hogy
egy súlyos válsághelyzetben partnereink nélkülözhetik saját eszközeiket. Ilyen esetben
előfordulhatna, hogy bár rendelkezünk gyorsan bevethető légi szállítható erőkkel, azok
alkalmazására – saját hibánkból – nem lenne módunk. Következésképp a szállítóhelikopter-
képesség egyfajta nemzeti minimumkövetelmény kell hogy legyen, elsősorban saját
magunk biztonsága érdekében; másodsorban, a NATO tagjaként nem engedhetjük meg,
hogy gyenge láncszemnek, önálló védelmi képességekkel nem rendelkező tagállamnak
tekintsenek szövetségeseink. A természeti csapások, ipari katasztrófák esetén szintén azonnal
rendelkezésre álló légi szállítási képességet igényel – véleményem szerint jogosan – a
közvélemény. Mindenfajta késlekedés, illetve – a szűkös kapacitásokból eredő veszteségek
megelőzése érdekében – elvtelen kompromisszumok megkötése nélkül kell megteremteni,
újjászervezni az MH szállítóhelikopter-képességét."
Az őrnagy úr valószínűleg ezredes szeretne lenni mihamarabb, azért ilyen irreális műanyag a szöveg...
30-45 nagyhelikopter meg még 30-40% az mininmum 39-58, max. 42-63gép. Valóságtól elrugaszkodott számok...
„...pontosan meghatározható az MH feladatrendszeréből fakadó követelményeknek megfelelőNos, a helyzet az, hogy 1 évvel ezelőtt, a 12 db MI-24 reaktíválása is illúzió szint volt. A többség kinevette volna, ha valaki akkor ezt itt jósolni meri. Ma valóság kezd lenni, még a maga ellentmondásaival is. A szerző szerintem az írta le, milyen mennyiségű helikopterre lenne szükség, egy zászlóalj, egy időben történő bevetéséhez. Nem az írta, hogy ez lesz, hanem hogy mi lenne szükséges. Majd kiderül miféle meglepetések érnek még minket haderő fejlesztése terén.
12 Mihu nagyjavítása nem fejlesztés, ahogy 120 T-34-es lemázolása se lenne az.Nos, a helyzet az, hogy 1 évvel ezelőtt, a 12 db MI-24 reaktíválása is illúzió szint volt. A többség kinevette volna, ha valaki akkor ezt itt jósolni meri. Ma valóság kezd lenni, még a maga ellentmondásaival is. A szerző szerintem az írta le, milyen mennyiségű helikopterre lenne szükség, egy zászlóalj, egy időben történő bevetéséhez. Nem az írta, hogy ez lesz, hanem hogy mi lenne szükséges. Majd kiderül miféle meglepetések érnek még minket haderő fejlesztése terén.
Miért lenne irreális? Honvédséget akarunk, vagy egy kirakatott? Még csak nem is muszáj egyetlen beszerzés alatt ennyi gép. Lehet azt 5 évente 10 -10db.Annyit kell hozzátegyek, hogy az igény is irreális, akármit írnak le a jogszabályok. A lehetőségeink pedig nem engedik és nem is fogják megengedni az „és” kapcsolatot a min. 40 helikopter és a teljes légiszállítható zászlóalj között...
Miért lenne irreális? Honvédséget akarunk, vagy egy kirakatott? Még csak nem is muszáj egyetlen beszerzés alatt ennyi gép. Lehet azt 5 évente 10 -10db.
Amúgy azt is leírja a szerző hogy ez is csak akkor működik ha megvan a teljes légi fölény . Na nekem ez is érdekes hogy ezt meg hogy akarják megvalósítani 1 század madárkával. Persze tudom az mindenre elég hisz a szomszédok sem állnak jobban.... ja ja...
Az 5 évente 10db elég furán hangzik, ráadásul egy modern gép évi 4-500 órát képes kirepülni és pazarlás lenne benne hagyni az időt, ha már megvettük a hardware-rel együtt. ez az első 5 évben kb. 4500 óra/év össz időt jelent, a másodikban 9-10 ezret, majd 15000 körül, aztán 20000-ret és még nem értünk a végére. Mindehhez kell, aki repüli, őket, ez gépenként kb másfél „készlet” hajózó, és töméntelen mennyiségű műszaki, aki a hátán viszi az egész rendszert. Szerény számításaim szerint a 80-as években a legjobb időkben sem ment a kapacitás évi 9-10000 óra fölé, mert egy akkora hadseregnek sem volt ennél többre igénye. Manapság 22-24db helikopterrel kényelmesen ki lehet adni ekkora kapacitást.Miért lenne irreális? Honvédséget akarunk, vagy egy kirakatott? Még csak nem is muszáj egyetlen beszerzés alatt ennyi gép. Lehet azt 5 évente 10 -10db.
Amúgy azt is leírja a szerző hogy ez is csak akkor működik ha megvan a teljes légi fölény . Na nekem ez is érdekes hogy ezt meg hogy akarják megvalósítani 1 század madárkával. Persze tudom az mindenre elég hisz a szomszédok sem állnak jobban.... ja ja...
A legiero.blog.hu-n linkelték:
szasa30 2017.07.03. 15:30:57
www.honvedelem.hu/container/files/attachments/64203/hsz_2017_4_beliv_064_073.pdf
..A legnagyobb ilyen feladat a zászlóaljerejű harcászati légideszant vagy
légiroham-művelet, mely végrehajtásához mintegy 520–550 fő felszerelt katona és
egyéb anyagok kiszállítása szükséges egy lépcsőben, 120–140 tonna – szállítandó – össztömegben,
minimum 260 m2 szállítótér-területen. Ezt a kapacitást a mai korszerű, 4–5 tonna
terhelhetőségű, 10–15 m2 szállítótér alapterületű közepes szállítóhelikopterek 30–45 darabos
mennyiség esetén képesek kielégíteni. A szükséges műszaki, biztonsági és műveleti követelmények
miatt a rendszeresítendő gépek számát mintegy 30–40%-kal magasabbra kell
meghatározni, annak érdekében, hogy mind a műveleti, mind a biztonsági követelmények
figyelembevételével lehessen végrehajtani a meghatározott feladatokat..."
De ,mert nincs annyi 85mm csövünk, 0 van, ja izé van vagy egy tucat T-72 1985-ből.12 Mihu nagyjavítása nem fejlesztés, ahogy 120 T-34-es lemázolása se lenne az.
A legiero.blog.hu-n linkelték:
szasa30 2017.07.03. 15:30:57
www.honvedelem.hu/container/files/attachments/64203/hsz_2017_4_beliv_064_073.pdf
"A SZÁLLÍTÓHELIKOPTEREK LÉGI SZÁLLÍTÁSI KAPACITÁSÁNAK JELENTŐSÉGE
ÖSSZEGZÉS
A harcfeladatok modellezésével, a művelettervezési folyamatok (részleges) elvégzésével
pontosan meghatározható az MH feladatrendszeréből fakadó követelményeknek megfelelő
légi szállítási kapacitás. A legnagyobb ilyen feladat a zászlóaljerejű harcászati légideszantvagy
légiroham-művelet, mely végrehajtásához mintegy 520–550 fő felszerelt katona és
egyéb anyagok kiszállítása szükséges egy lépcsőben, 120–140 tonna – szállítandó – össztömegben,
minimum 260 m2 szállítótér-területen. Ezt a kapacitást a mai korszerű, 4–5 tonna
terhelhetőségű, 10–15 m2 szállítótér alapterületű közepes szállítóhelikopterek 30–45 darabos
mennyiség esetén képesek kielégíteni. A szükséges műszaki, biztonsági és műveleti követelmények
miatt a rendszeresítendő gépek számát mintegy 30–40%-kal magasabbra kell
meghatározni, annak érdekében, hogy mind a műveleti, mind a biztonsági követelmények
figyelembevételével lehessen végrehajtani a meghatározott feladatokat.
Összegzésként elmondható, hogy egy adott helikoptertípus jellemzőinek ismeretében
megállapítható a zászlóaljméretű harcászati légideszant végrehajtásához szükséges helikoptermennyiség.
Az így kialakított szállítóhelikopter-flotta nagymértékben hozzájárul ahhoz,
hogy az MH teljesítse jogszabályokban rögzített alapfeladatát, az ország fegyveres védelmét.
Végül egy dolgot érdemes megemlíteni a koncepcionális alapvetésekkel kapcsolatosan.
Vannak olyan képességek, melyek NATO-szövetségesi együttműködés keretében elérhetőek,
azokkal tervezni lehet. A szállítóhelikopter-képesség nem tartozik ezek közé. Amennyiben
éles katonai (harci) feladatok végrehajtása érdekében lenne szükség szövetségeseink szállítóhelikopter-
kapacitására, annak elérése a NATO politikai döntési mechanizmusa miatt
minden bizonnyal huzamosabb időt venne igénybe, mindamellett nem garantálható, hogy
egy súlyos válsághelyzetben partnereink nélkülözhetik saját eszközeiket. Ilyen esetben
előfordulhatna, hogy bár rendelkezünk gyorsan bevethető légi szállítható erőkkel, azok
alkalmazására – saját hibánkból – nem lenne módunk. Következésképp a szállítóhelikopter-
képesség egyfajta nemzeti minimumkövetelmény kell hogy legyen, elsősorban saját
magunk biztonsága érdekében; másodsorban, a NATO tagjaként nem engedhetjük meg,
hogy gyenge láncszemnek, önálló védelmi képességekkel nem rendelkező tagállamnak
tekintsenek szövetségeseink. A természeti csapások, ipari katasztrófák esetén szintén azonnal
rendelkezésre álló légi szállítási képességet igényel – véleményem szerint jogosan – a
közvélemény. Mindenfajta késlekedés, illetve – a szűkös kapacitásokból eredő veszteségek
megelőzése érdekében – elvtelen kompromisszumok megkötése nélkül kell megteremteni,
újjászervezni az MH szállítóhelikopter-képességét."