[HUN] Helikopterbeszerzés

Egyenlőre csak négyet, az ötödik csak ígéret, azzal meg teli a padlás, akkor hiszem majd ha készen visszajött. Ígérni én is tudok bármit, pl. egy helikopterhordozót a Balatonra, elég jól hangzik?!! :D
Merjél nagy lenni:
Egy Ford méretű rep.hordozó!:hadonaszos:
 
A cikk lenyege pont az, hogy vajon meddig takarozunk bizonyos szlogenekkel es meddig probslunk meg kibujni a honvedelmi kepessegek fejlesztese, mint felelosseg alol. Ne csinaljunk semmit, abbol nem lesz semmi baj.
Minek a Trabantba szines display, amit lehet a nagyoknak, nekunk nem... unalmas mellebeszeles.
Meg csak nem is a torok Sz-400-as rendszeresitesrol van szo, csak par helikopter nagyjavitassal egybekotott modernizacioarol es ez se megy.
 
https://mno.hu/kulfold/az-airbus-na...erei-fegyverzetet-egyelore-nem-nekunk-2416747


"A jövő héttől Magyarországon próbálja ki az európai Airbus-konszern helikopteres részlege, az Airbus Helicopters a katonai termékcsaládja részére kifejlesztett új fegyverrendszert – tudtuk meg. A hír azért lehet érdekes, mert a német–francia cég hasonló felszereltséggel ajánlotta H–145M típusú helikoptereit Magyarországnak katonai célra.

Forrásaink nem zárják ki, hogy a próbák Magyarországra helyezésével a német–francia cég itteni marketing-erőfeszítéseit is fel kívánta újítani..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo
https://mno.hu/kulfold/az-airbus-na...erei-fegyverzetet-egyelore-nem-nekunk-2416747


"A jövő héttől Magyarországon próbálja ki az európai Airbus-konszern helikopteres részlege, az Airbus Helicopters a katonai termékcsaládja részére kifejlesztett új fegyverrendszert – tudtuk meg. A hír azért lehet érdekes, mert a német–francia cég hasonló felszereltséggel ajánlotta H–145M típusú helikoptereit Magyarországnak katonai célra.

Forrásaink nem zárják ki, hogy a próbák Magyarországra helyezésével a német–francia cég itteni marketing-erőfeszítéseit is fel kívánta újítani..."
Gondolom az a fegyverrendszer amit a szerbeknek felajánlottak az új helikhez. Ja a szerbek új H-145M it itthon fogják "tesztelgetni" Vajon miért
Továbbá úgy tudom hogy a románok az új Airbus helik beszerzését jegelték egy időre???? Új piacok után néznek :) Saját véleményem. Nekünk a H215m vagy 225 ös jobban fekszene. Olcsóbbak is mint a Black hawok. valamint az üzemeltetés se vágna földhöz minket anyagilag.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Gondolom az a fegyverrendszer amit a szerbeknek felajánlottak az új helikhez. Ja a szerbek új H-145M it itthon fogják "tesztelgetni" Vajon miért
Továbbá úgy tudom hogy a románok az új Airbus helik beszerzését jegelték egy időre???? Új piacok után néznek :) Saját véleményem. Nekünk a H215m vagy 225 ös jobban fekszene. Olcsóbbak is mint a Black hawok. valamint az üzemeltetés se vágna földhöz minket anyagilag.

Egyetértenék, ami a két, példaként hozott közepes szállítóhelikopter kapacitását illeti, de mégis mire alapozod, hogy "...valamint az üzemeltetés se vágna földhöz minket anyagilag"???

Ha valamiben messze rosszabb paramétere van az európai gépnek, az pont az üzemeltetés. A tábori kitelepülés eszköztára minimum egy konténer, külön komplex eszközök kellenek egy hajtómű cseréhez, drága hozzá minden alkatrész. A Blackhawk eszközigénye tábori körülmények közt jóval szerényebb.

Neked milyen információid vannak a H215 vagy a H225 üzemeltetési költségeiről?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and Pocok75
A Blakiknél az üzemeltetési költség áll a normál ból és másrészt (politikai) Ami egyes országokat érinthet. Tudjuk hogy mint minden nagyhatalom igyekszik a fegyverendszerein keresztül is befolyást "meg"szerezni. Ebből kifolyólag a kettő között "jelentős" különbségek lehetnek.
Na a H215 ös. én úgy tudom hogy az újabb típusok már normál tábori körülmények között is javíthatók így csökkentve az üzemeltetési költségeket.Piaci verseny van az Airbus sem maradhat le. Visszatérve a H215 höz. A románoknál is szóba került a gyártás. Mivel már ott egy régebbi generációnak kiépített ősszerelő gyártó kapacitása van. ebből kifolyólag ""sokk"" alkatrészt otthon gyártanak le. Tavasszal olyan híreket lehetett hallani hogy 50-60 millió eurot fektetnek be a Brassoi gyárba. + azok a még megmaradt román alkatrész beszállítok fejlesztése akik a típushoz szükséges "hazai" alkatrészeket le tudják gyártani. Nem tudom most hol járnak a tárgyalások? Nálam biztosan vannak jobban informáltak. De térjünk a lényegre. Igen most viszonylag véleményem szerint jó árban és kedvező üzemeltetési költséggel tudnák be szerezni néhány Airbus szállító helikoptert. Miért? Egyrészt a konszern a lengyeleknél hoppon maradt. Másrészt a románoknál a kezdeti lelkesedés valahogy alábbhagyott. Piac kell. Ilyen körülmények között mint lehetséges vevők,vásárlok kedvezőbb feltételekkel tárgyalhatunk. Lehet hogy jobban járnánk 6-8 db új H215 el mint azzal a 12 db felújított Mi-24 el? Lehet? Viszont ismerve a mai valóságot akkor kapunk válaszokat mikor az "új" gépek tényleges itt lesznek. Ami valószínűleg nem a közeljövőben várható.
-megj: én néhány új Mi17/8 nak is örülnék. Mert ahhoz van "mindenünk" üzemeltetési tapasztalat,szakik,pilóták. Szinte minden. Egyébként minden kritikára,helyreigazításra vevő vagyok. Nem tudhat mindent az ember.
 
Én örülnék, ha az airbustól valakik megkennének valakit és a Mi-24 üzlet rovására vennénk 10-12 H145-öst, persze teljes fegyverzettel.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Mondjuk nagy húzás lenne Orbánéktól a választások előtt ajánlatot kérni az európai frantudjahogyhyvjáképpenmost cégtől.... Valahogy alábbhagyna a "szeretet" Brüsszelben és mit mondana az itthoni ellenzék? Tényleg...
 
Egyetértenék, ami a két, példaként hozott közepes szállítóhelikopter kapacitását illeti, de mégis mire alapozod, hogy "...valamint az üzemeltetés se vágna földhöz minket anyagilag"???

Ha valamiben messze rosszabb paramétere van az európai gépnek, az pont az üzemeltetés. A tábori kitelepülés eszköztára minimum egy konténer, külön komplex eszközök kellenek egy hajtómű cseréhez, drága hozzá minden alkatrész. A Blackhawk eszközigénye tábori körülmények közt jóval szerényebb.

Neked milyen információid vannak a H215 vagy a H225 üzemeltetési költségeiről?
Bocsi, szoktunk mi tábori körülmények közé kitelepülni helikopterekkel?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet csemegézni
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Találtam két jó képet:
20170419_Infographic_H145Ma.jpg


CrweNsPXgAAOAqG.jpg
 
Szolnok megyeben eppen most egy Kamov repul. Szolnok fele tart.
A fura hangra lettem figyelmes. Nem egy 26-os volt. Talan 27, 32... passz. Majd dudi megmondja mi szallt le naluk. :)
 
1711788_-_main.jpg


TAI begins development of ATAK 2 heavy attack helicopter

"Turkish Aerospace Industries (TAI) announced on 31 October that it has begun domestic development of the ATAK 2 attack helicopter.

TAI began the project to build the six-tonne ATAK 2 domestically without foreign help based on technical knowledge and operational experience gained with the T129 attack helicopter currently produced under licence from Leonardo, the company said on its website.

The ATAK 2 will be bigger and heavier than the T129."


Forrás: http://www.janes.com/article/75400/tai-begins-development-of-atak-2-heavy-attack-helicopter

Úgy látszik ők nem úgy gondolják hogy értelmetlenek és szuper sebezhetőek a harci helikopterek.
 
Mi sem gondoljuk úgy ellenben a tökéletesen elavult többet árt mint használ.
 
Mi sem gondoljuk úgy ellenben a tökéletesen elavult többet árt mint használ.
Haha, engem erről sosem fogsz meggyőzni, hogy a semmi helyett a valami az árt. Alapvetően azt nem látod át, hogy vagy mihu vagy semmi. Vagy azzal visznek vagy ész gyalog. Hogy vagy attól kapsz tűzfedezetet vagy semmitől. Ez a valőság.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat